uzun süre kullanmadığım Saito motorumu tekrar kullanmak istiyorum

Ayberk bey öncelikle motorunuzu severek kullanmaya devam edeceğinizi umuyorum. Zannedersem 4 zamanlı bir motor olması sizi biraz endişelendiriyor. Fakat emin olun çok basit ve keyifli makinelerdir glow motorlar. Tüm modelciler eğer bu hobide kalıcı olacaklarsa bir süre sonra mutlaka kendileri servis haline gelirler, bu işin doğası gereğidir. :laugh:

Bana göre tek yapmanız gereken motorunuzun parçalarını tek tek sökerek keyifle onu incelemek ve tanımaya çalışmak olmalı. Sadece sübaplarına dokunmayın çünkü tekrar ayarlayabilmeniz için sentiliniz olması gerekir ve kısmen hassas bir ayar olarak görülebilir. Geri kalan her yeri sökebilirsiniz gönül rahatlığıyla. ;) Parçalarda hazır sökülmüşken fiziki kontrolleri yapılıp yakıtla buluşturularak tekrar toplanırlarsa bence görev tamamlanmış olur. %p

Sizin yerinizde olsam bunu bir fırsat olarak görüp motorumu söker iyice öğrenirdim. Tahminimce söktüğünüz gibi hiçbirşey yapmadan geri toplayacaksınız ve sorunsuzca çalışacaktır. Emin olun büyük bir kullanım hatası yapıp, hasar vermediğiniz sürece motorunuz ömrü yeterince uzundur, sizi üzeceğini sanmam.

Bu arada çok net emin olmadan motorunuzun hiçbiryerini zımparalamanızı kesinlikle önermem. :rolleyes: Ben olsam yakıtlı veya yağlı bir bezle silmek dışında hiçbirşey yapmazdım.
teşekkür ederim. Benim de aslında öyle yapasım var. zamanı gelince herhalde olacağı o.
Tecrübeli birini bulmuşken size sorayım;
Elimde hala kutusunda duran Tango 40 modeli bir ARF var . tavsiye ettikleri motor Saito 82 .benim motorum 72 . sizce zayıf mı kalır yoksa idare eder mi?
Eğer yeterse pilotajımı geliştirdikten sonra bu ikisini birleştireyim diyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
O zımparalama işleminin adı "honlama". Sadece uzman bir motorcunun yapması gereken bir uygulama. Ayrıca nadiren gerekir.
Ok model den Orhon Bey bu iş için özel çook çok ince özel zımparaların olduğunu söylemişti. O kadar ince ki zımpara demek belki de doğru olmaz. .Honlamak segman büyütüleceği zaman , motor aşındıysa gerekiyor sanırım. Benim motorum o kadar çalışmadı. Koruyucu yağ olmadan uzun süre beklemekten dolayı oluşan karıcalanmaları temizlemekten bahsetmiştim.
 
Ben olsam ne yapardım diye düşündüm. Öncelikle hep el yapımı hintyağlı yakıt kulkandığım için endişelenmezdim ama diyelim ki Merlin kullandım.
Bujiyi sökerdim. İki süpap kapağını sökerdim. Süpaplara ve iticilere bolca yakıt dökerdim. Silindire yakıt koyardım. Karter havalandırmasından içeriye yakıt pompalardım. Tabii tümü enjektörle 2-3 cc gibi.
Sonra motoru yavaş yavaş çevirirdim. Yağlı yakıt her yana bulaşınca motoru toplayıp normal şekilde çalıştırırdım.
 
Ok model den Orhon Bey bu iş için özel çook çok ince özel zımparaların olduğunu söylemişti. O kadar ince ki zımpara demek belki de doğru olmaz. .Honlamak segman büyütüleceği zaman , motor aşındıysa gerekiyor sanırım. Benim motorum o kadar çalışmadı. Koruyucu yağ olmadan uzun süre beklemekten dolayı oluşan karıcalanmaları temizlemekten bahsetmiştim.
Söylediğiniz şeye honlama denir. Motorda segman büyütülmez. Piston büyütülecekse de honlama değil rektifiye yapılır.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Elimde hala kutusunda duran Tango 40 modeli bir ARF var . tavsiye ettikleri motor Saito 82 .benim motorum 72 . sizce zayıf mı kalır yoksa idare eder mi?
Eğer yeterse pilotajımı geliştirdikten sonra bu ikisini birleştireyim diyorum.
Ben bir sorun olacağını zannetmiyorum Ayberk bey. Uçakçı arkadaşlarımda sanırım benim gibi düşünürler... :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Söylediğiniz şeye honlama denir. Motorda segman büyütülmez. Piston büyütülecekse de honlama değil rektifiye yapılır.
doğrudur, Ben büyük motorlardan bildiğim kadarıyla fikir yürütmeye çalıştım. Sanırım sizin dediğiniz gibi yapacağım zamanı gelince. İlginiz için teşekkürler
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Saito 72 yukarıdaki model için uygun. Motorda pas gibi bir hasar olacağını zannetmem. Söküp yakıtla ve gazyağı ile temizlersiniz. Arkadaşların dediği gibi zımpara ve çelik yün kullanmayıp, yalnızca temizlik bezi kullanırsanız bir hasar oluşmaz. Motorun da güzel tasarımı var. Sağlam, evladiyelik denilen cinsten. Güle güle kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Saito 72 yukarıdaki model için uygun. Motorda pas gibi bir hasar olacağını zannetmem. Söküp yakıtla ve gazyağı ile temizlersiniz. Arkadaşların dediği gibi zımpara ve çelik yün kullanmayıp, yalnızca temizlik bezi kullanırsanız bir hasar oluşmaz. Motorun da güzel tasarımı var. Sağlam, evladiyelik denilen cinsten. Güle güle kullanın.
teşekkürler
 
Valla ilk yazınızı görünce anlamıştım, OKmodel menşeli bir durumlar olduğunu:lol::lol::lol: Ama sesimi çıkartmadım ayıp olur diye. Firmanın tecrübesine diyecek tabii ki bir şey yok, başarılı. Lakin fena tuzludur bilesiniz. Eğer işinizi oradan hallederseniz, meseleniz çözüldükten sonra, size maliyetinin en az 2 hatta 3, yerine göre 4 kat daha fazla olduğunu fark edeceksiniz. Kuvvetle muhtemel:rolleyes:
Memlekette kalan son ciddi model firmalarından biri hakkında böyle bir yorum yapmak istemezdim ama maalesef gerçekler bunlar:( Öyle "hakkıdır" denilebilecek bir fark olsa gerek bile yoktu bu yazıma; ama aşırı durumlar söz konusu.
Benim ve çevremden bir çok insanın tecrübesi ile söylüyorum. Başka bir firma ile kirli bir anlaşma yapmış da değilim:D:saygilar:
Valla ben 5-10 kata kadar fiyatı yüksek ürün gördüm. Mesela 38000 tl ye helikopter var :D Hemde flybarli :)