[Urun]: Synergy E5 İnceleme

İlker Sönmez

Tecrübeli Uye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
1,494
Tepkime puanı
2,511
Yaş
48
Konum
Adana
Web sitesi
www.drilkersonmez.com
İlgi Alanı
Heli
Synergy E5 İnceleme:
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Geçen sene aldığım Synergy E5 modelinin montaj aşamasında yazmış olduğum inceleme yazısını sizlerle paylaşmak isterim. Konunun sonunda bir sene sonraki görüş ve düşünceler ve modelin son hali konusuna ayrıca değineceğim.

Goblin 500′den sonra , goblin kadar kaliteli , klasik tail boom yapsına sahip , geniş frame’i ve çok yönlü özelliği olan bir model arayışına girdim. Gaui X5 ile Synergy E5 arasında kaldığım bir dönem oldu ancak daha sonra elimdeki mevcut pillere daha uygun olduğu için Synergy'de karar kıldım. (11 ay sonra Gaui X5'de filoya eklendi)

Elimde komple 6S elektroniği olduğu için öncelikle 6S olarak alabileceğim , 4500 -5000 mah pil kullanabilen genişlemeye müsait bir model arıyordum. Bir ara Goblin 630′a gönlüm kaydıysada (alışmış kudurmuştan beterdir) çeşitli dezavantajları ve 12S setup sıfırdan kurmanın maliyeti nedeniyle vazgeçtim.

Araştırmalar beni Synergy’nin yeni modeli olan E5 modeline yöneltti. Bu modelin en önemli özelliği her türlü setup için uygun bir platform olması .İstediğiniz pil konfigurasyonunda istediğiniz pal boyunu (tabi uygun tail boom uzunluğu ile) kullanabiliyorsunuz. İsterseniz 550 , isterseniz 600 , isterseniz 700 olarak kullanılabiliyor. Ben 6S 550 size olarak kurdum.

Aşağıda çeşitli setuplarda yapılmış Synergy E5 modellerinin videolarını görebilirsiniz.

Synergy E5 550 Paller 6S Batarya

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Synergy E5 550 Paller 12S Batarya

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Synergy E5 600 Paller 12S Batarya

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Synergy E5 700 Paller 7S!!! Batarya

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yukarıdaki videolarda da görüldüğü gibi Synergy E5 modeli birçok farklı konfigürasyonda kullanılabilmekte. Aslında bir helikopter aldığımızda üç helikopter almış oluyoruz.

Modelin Ölçülen Ağırlığı Setuplara Göre :

Pilsiz standart stok halinin ağırlığı 2.8 kg , bendeki piller 750 gram Toplam: 3550 gram

E5 Stretch (600 boyut) : Pil ile 3.8 kg

E5 Super stretch (700 boyut): Pil ile 4.25 kg olarak ölçmüşler.

MANUAL



Gelelim Kendi Maceramıza

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Öncelikle Modelin airfame olarak satış fiyatı 550 USD. Kitten mikadoda olduğu gibi paller ve elektronik çıkmıyor. Ancak mikadodan farklı olarak iki adet pinion geliyor standart olarak 12T ve 14T. Bu iki pinion hemen hemen bütün setupları karşılamaya yetiyor.
Kit + RJX 550 paller ve scorpion motor için 6mm şaft siparişi verdim. Amerikadan kargo Salı günü yola çıktı , gümrük işlemleride dahil cuma günü elimdeydi.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kutunun yarısından çoğunu zaten kanopi kaplıyor gerisi ufacık bir kutuda. Bütün parçalar vidaları üzerinde ancak sıkılmamış ve yağlanmamış bir şekilde geliyor. Çevre dostuyuz ağaçlara yazık olmasın diye montaj klavuzu koymadık diyorlar . İnternetten bakın diyorlar. Artık doğrumu söylüyorlar yoksa maliyeti mi düşürmeye çalışıyorlar bilmiyorum. Günahları boynuna.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İnterneten kendi sayfasından indirip klavuzu işe koyuluyoruz. 65 sayfa süren bir montaj var ama her sayfaya kocaman kocaman şekiller koymuşlar o yüzden aslında çok fazla parça yok. Neden kağıda basmadıklarını şimdi daha iyi anlıyoruz. Açıklamalar yeterli , özellikle o aşamadaki dikkat edilmesi gerken püf noktalarını , mesela bu vidayı çok sıkma , onu takmadan bunu tak , şu yüzü üste gelsin vs gibi şeyleri üzerine basa basa belirtmişler. Genede tamamen farklı bir dizayn olduğu için daha önce yaptığım hiçbir modele benzemediği için biraz yavaş ilerledi montajı.

Montaj konusunda sevmediğim tek şey daha güvenli bir uçuş için bir kaç noktada kırmızı loctite kullanılmasının önerilmesiydi. Kalıcı bağlantı hasar anında daha fazla parça değişmesine sebep olaabilir. Ama kırmızı kullanmamayıda gözüm yemedi açıkçası o yüzden ne dedilerse yaptım :)

Genel olarak önce iki frame arasına gelecek tüm parçalar ayrı ayrı toplanıyor , sonra bir frame üzerine takılıyor , sonra öbür frame üzerine oturtuluyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi bir frame üzerine diziyoruz tek tek parçaları. Çok net çıkmamış olsada shaft üç adet blokla sabitleniyor. Motor ise iki blokla sabitleniyor. En çok dikkatimi çeken ana kuyruk transmisyonunun yapısı oldu. Alıştığımız klasik bir plastik kutunun içine ucunda rulmanlar olan dişliler yok. İki frame arasına bizim karbon metal ve delrin dişlilerinden kendi ellerimizle yaptığımız kutuyu yerleştiriyoruz. Plastik bir kutu içermiyor. Kuyruk borusunu ise iki büyük metal halka tutuyor. Bunlarda frame arasına yerleşiyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Frameleri birleştirdiğimizde yukarıdaki gibi bir görüntü oluşuyor . Anti rotation bracket önde olunca ilk akla gelen ahanda ters yaptık helikopteri oluyor ama korkmayın doğru , bu modelin swashında dört adet çıkıntı mevcut.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Motoru sonradan yerleştirip motor şaftını tutan iki ayrı bloğu frame üzerine vidalıyoruz. Main gear ile pinion arasında boşluğu ince ayarlayabilmek bloklar ileri ve geri kayabiliyor. Grekli backlash ayarlandıktan sonra vidalar sabitleniyor. Vida destek olarak ekstra karbon plakalar konmuş. Gene yukarıdaki resimde diğer markalarda upgrade olark satılan quick release kanopi mekanizmasının modelde standart olduğunu görüyoruz. Bu mekanizma da kırım anında kendini bırakması kanopinin bağlantı noktalarının zarar görmemesi için direkt frame vidalanmıyor , Kırılması için planlanmış ayrı bir ara parçaya bağlı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin geneline baktığımızda klasik amerikan mantığını görüyoruz. Herşey büyük , herşey en üst kalitede , tüm kritik noktlarda çift koruma önlemi alınmış. Mesela tork tüpü hem yeşil loctite ile birşeltiriyoruz , aynı zamanda vidalıyoruz bu vidalarada kırmızı loctite sürüyoruz. ana dişli , oto rotasyon dişlisi , tüm transmisyon dişlileri monster , mod1 ve delrin olarak üretilmiş. Kritik noktadlardaki tüm vidalar kalın çelikten üretilmiş. Kuyruk borusu 2.5 mm alüminyum, üzerine bir delik delmem gerekti delene kadar kolum koptu. Mikado’nun kuyruğunu çok daha rahat delebiliyordum. Modelin upgrade edilebilecek hiçbir parçasını bulamadım. Sadece kanopi değişebilir :)

Profesyonel Dizayn

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yukarıdaki resimde HPS Flyabarless kafa rotor yapısını görüyoruz. Pal tutucular üzerine yerleştirilen deliklerden kafayı sökmeden gresleme yapabiliyoruz. Goblin 630 almamı engelleyen sebeplerde biri olan pal tutucu deliklerinin büyük olması ve küçük delikleri olan pallerin kullanılamaması problemi bu modelde ara parçalarla çözülmüş. Modelin içinden çıkan çeşitli vida adaptörleri ve pullarla her türlü pali kullanabiliyoruz. Bu çok yönlü uyumluluk motor plakasındaki çeşitli boy deliklerden tutunda geniş pil bölmesine kadar birçok özelliği kapsıyor. Bu özellikler modeli çok yönlü kılıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modeldeli elektronik seçimlerimizden bahsetmek gerekirse , Emektar balistik canavarımız HK 4025-1100 2200 watt bu seferde bu modeli çoşturuyor. Gene ayrılmaz eşi 150 amperlik YEP ESC bu canavarı besliyor. Pillerimiz Pulse Ultra 45C 4500 mah 6S setup. Bugünki ilk test uçuşunda ESC nin yakaşık 45 derecede , Motorun 65-70 derece , pillerin ise 35 derecede olduğunu söyleyebiliriz.

Modele yandan baktığımızda bazı özelliklerini görebiliyoruz. İlk olarakdemin bahsettiğim kanopi tutma mekanizmasının ara parça ile bğlanmasını görüyoruz. Zorlanmada ara parça kırılıyor ve kanopi boşa çıkıyor. Hemen yanında motor bloğunu tutan vidaları görüyoruz altındaki karbon desteklerin daha altında frame üzerinde kaydırılabilir delikler bulunmakta. Servo kolu hizalama delikleri dediğimiz şey ise şu işe yarıyor. Malum iki noktadan bir doğru geçer , bu deliklerden geçen bir çizgi servo kolunu ortaladığında servo kolu ana şafta 90 derece olmuş oluyor :) Böylece swashplate leveler falan gerekmiyor. Karbon servo kolları orjinal bir dizayna sahip , kitten çıkıyor. Elektrik sistemi 10 amperlik BEC ile besleniyor , BEC ana pilden güç alıyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelimizin beyni gene HC3-SX , artık FBL ünitesi konusunda detaya girmeyeceğim. Herkes bu ünitenin eşsiz özelliklerine aşina. Burada dikkat edilecek nokta 10 amper akımı aktarabilmek için iki kablo kullanılması gerekliliği. Gene modelde kullanılan tüm linkler ve link topları standart boydan daha iri.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kuyruğa baktığımızda metal kuyruk kutusu ve delrin dişlileri görüyoruz. Burada gene düşünülmüş ince bir detay şöyle: Kuyruk servosunu ortalı , kuruk ptch kolunuda kuyruk borusuna dik yaptığımızda kuyruk pallerine direkt olarak 5 derece tork giderme açısı vermiş oluyoruz. Kontrol rodunun boyu ile uğraşmaya gerek kalmıyor.

Bugünki ilk uçuşta evde yapılmış ayarlar ile mükemmele yakın bir performans sergiledi. Bu arada RJX pallerinde SAB palleri aratmadığını söylemek isterim. Fiyat performans oranı olarak çok akıllıca bir seçim.

550 Boyutu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Modelin boyutlarını merak edenler için goblin 700 ve trex 500 ile yanyana…

İlk Uçuşa Hazır

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


İlk uçuş sadece göz hizasında hover olarak yapıldı. İkinci ve üçüncü uçuş videosu aşşağıda. Governor aktif değil. Mekanik sıkıntı görünmüyor. Kuyruk gainleri ayarlanacak.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: Synergy E5 İnceleme

Synergy ile Bir Yıl:

Aslında fotoğraf tarihlerine bakınca 11 ay olmuş. Yaklaşık bir 4 aylık sürede uçmadık dersek toplamda 7 aylık bir kullanım süresi boyunca model ilk günkü performansını koruyor. Tabiki tüm elektroniği ve kanopisi değişti. Modelin yeni kanopisi çok janjanlı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Başlangıç elektroniğimiz şöyleydi:
Align servolar,
Scorpion HK4025-1100 motor (2800 watt)
YEP 150 amp ESC
Dlux BEC
HC3-SX

Son elektronik durumu:
Outrage Torque HV servolar
KDE Direct 600XF-1100 motor (3050 watt continous - 5500 watt peak)
Castle ICE2 160 HV ESC
Western Robotics Hercules HV BEC
HC3-SX
Bu setup bu model için gereğinden çok fazla. Aslen Goblin 700'ün motor hariç elektroniğini buna geçirdiğim için bu şekilde oldu.

Bu 7 aylık dönemde en ufak bir teknik problemle karşılaşmadık , çok şükür bir kırım yaşamadık. Havada gayet büyük uçan bu alet bir 700 edasında stabiliteye sahip. Görünürlüğüde iri kaslı yapısı sayesinde beni hiç zorlamadı.

Neden 550 diyenler için söyleyeceğim şey eylemsizlik olacaktır. Bu model bataryalarla birlikte Goblin 700'ümden 2 kilo daha hafif. 5.5 kg ve 3.5 kg çekiyorlar. Uçuş anında 100 gramın bile önemi var. Kırımda ise modelin ağırlığı arttıkça eylemsizliği artıyor ve yeryüzü ile temas ettiğinde kırıma sebep olan enerji çok daha fazla oluyor. Özetle parça fiyatları bir yana model büyüdükçe sağlam bir darbede aldığı hasarda artıyor.

Synergy E5 kiti 550 USD ile çoğu markadan daha ucuz bir fiyat sunuyor. Bir Gaui X5 FES , KDS Agile 5.5 bile bundan daha pahalı. Ancak yedek parçalara baktığımızda Synergy'nin yedeklerinin daha pahalı olduğunu görüyoruz. Henüz hiçbir yedek almam gerekmedi ancak mesela ana dişlisi CNC delrin olduğu için 35 dolar civarı. Yabancı forumlarda Synergy ile kırım yaşayanlar ise bu modele hasar vermenin çok zor olduğunu söylüyorlar. Kolay kolay gövdeye yada dişlilere hasar vermek mümkün değilmiş. Söyledikleri şey "you get what you pay for" , ödediğin kadarını alırsın oluyor. Özetle parçalar pahalı ancak en üst kalitede olduğundan kolayca kırılmıyor , sıyrılmıyor.

Synergy E5 yeni başlayanlar için bir model değil. Synergy orta - ileri düzey pilotlar için çok yönlü bir kit olarak ortaya çıkıyor. Kırım frekansı fazla olmayan pilotlar için , gökyüzüne yolladığınızda kafanızın rahat olacağı , kendine fırlatılan her hareketi rahatça uygulayabilecek bir model arayanlara öneririm.

KDE Direct 600XF 1100KV motor:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


KDE Direct motorları Türkiye'de pek yaygın değil, ancak gerçekten çoğu sınıfta en çok güç üretebilen motorları üretiyorlar. Motorların üretim aşamasındaki ve manyetik test aşamasında kullanılan özel teknikleri KDE direct web sitesinden detaylı olarak inceleyebilirsiniz. Beni en çok cezbeden kağıt üzerindeki değerleri oldu:

Kv: 1,100 RPM/V
Maximum Current : 250+ A (2 sec)
Maximum Power : 5,500+ W (2 sec)
Continuous Current : 139+ A
Continuous Power : 3,050+ W
Maximum Efficiency: 91%
Voltage Range : 22.2 V (6S) - 29.6 V (8S)
Io (@10V) : 3.0 A
Rm (Wind Resistance): 0.007 Ω
Magnetic Poles : 8 (12S8P)
Bearings: Quad, 696ZZ/MR106ZZ
Mount Pattern : M4 x ф30 mm, M3 x ф25 mm
Stator Class: 3532.5, 1T, Y
Stator Windings*:TBD
Shaft Diameter:ф6 mm (6 mm Internal)
Shaft Length: 46.5 mm
Motor Dimension : ф46 mm x 56.5 mm
Motor Weight: 350 g (375 g with Wire Leads)
Motor Leads: 13 AWG, 200°C
Cooling System: High-Volume Centrifugal Fan
Motor Timing: 5° - 15°
ESC PWM Rate: 8 - 12 kHz

Bir önceki setupda kullandığım Scorpion HK4025-1100 motora göre devamlı güç üretiminde %20 daha güçlü bir motordu. Ancak yukarıdaki değerlerdende anlaşılacağı üzere devamlı olarak 139 amper çekebilen ve aşırı yük altında 250 amper çekmeye yeltenebilen bu motor için ESC seçimi çok önemli. Bu aşamada bir zihni sinir projesi geliştirip başarılı olup olmayacağına baktık.

Elimde bulunan bu aralar çok popüler YEP 150 amper ESC'nin üzerinde bulunan soğutma plağını çıkartarak yerine Kontronic 120 serisi soğutma plağı yerleştirdim. YEP fabrikasyon plağını söktüğümde devreler üzerinde ısı iletimi için çift taraflı bant benzeri Hobbyking de de satılan malzeme kullanıldığını gördüm. Bu malzeme yerine Arctic Cool denen gümüş içeriği ve ısı iletkenliği çok yüksek olan özel epoksi içeren bir madde kullandım. Esasen bilgisayar işlemcileri için kullanılan bu malzeme şu anda araştırmalarıma göre bulabildiğim en iyi ısı iletkeni. İçindeki epoksi miktarıda çok kuvvetli bir yapışma sağlayacak yüzdede ayarlanmış. Bununlada yetinmeyip soğutucu plak üzerine scorpion ESC'ler için üretilen fanlardan ekledim. Böylece yüksek akım altında oluşabilecek yüksek ısılardan kurtulmayı amaçladık.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Uçuş testlerimiz sonrasında modifiye YEP150 amp LV ESC'nin dış ısısının model yere iner inmez yaptığımız ölçümlerde 50 dereceyi geçmediğini gördük. ESC'nin data log özelliği olmadığı için ne kadar amper çektiğimizi bilemesekte genede problemsiz ve serin bir şekilde %75 throttle ile governor store modunda çalıştığını gördük. Bu yüzde de kafaturumuz 2400 civarı olmakta.

Test uçuşları sırasında kullandığımız Pulse 4500 mah 45C pillerin normalden daha fazla ısınması bize aleti normalden daha fazla zorlağımızı gösterdi. Bu piller 200 ampere kadar akımı rahatlıkla verebilen pillerdir.

Özetle elektronik malzemelerde arttırılmış soğutma ,aynı bilgisayar işlemcilerinde olduğu gibi , ünitelerin kapasitesinin üzerinde sağlıklı çalışmasını sağlayabiliyor. Böylece bir YEP 150 ESC'den tahminen YEP 200+ ESC yapmış olduk :)

Şimdi ise Goblinden çıkan Castle 160HV ESC'yi takarak data loglarından amperaja bakacam. Aynı zamanda KDE Direct motorlar castle ESC'ler ile çalışmak üzere dizayn edildiği için veriminde artacağını tahmin ediyorum. Bu arada yukarıda bahsettiğim YEP ESC boşa çıkmıştır ihtiyaç fazlasıdır , ilgilenen varsa benimle temasa geçebilir.
 
İlker Sönmez' Alıntı:
Ama align ile synergy'yi karşılaştırmak her ikiside C sınıfı olan focus ile bmw 320'yi karşılaştırmak gibi olur.
Fark nedir peki fotolardan gördüğümüzün ilerisinde İlker hocam? Fotoğraflarda karbonfiber çeşitli şekillerde kesilmiş gövdeler, aralarında rulman blokları, destek parçaları, kuyruk tarafında çoğunlukla aluminyum bir boru, ortada bir dişli ve çeşitli aktarma sistemleri (dişli kayış vs.) görüyoruz. Ama fotoğrafından malzeme kalitesi hakkında bir fikir edinemiyoruz. Veya fiyat farkının kaynağı olan diğer etmenleri bilemiyoruz. Kimi kullanıcıların yorumlarına göre arada dağlar kadar fark yok deniliyor, bahsi geçen her model belli bir kaliteyi sunuyor deniliyor.

Farkı oluşturan neler?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Karbon malzeme nin orta hallisi ile en üst seviyesi arasında 3 kat fiyat farkı mevut. Bunu blackout quadı araştırırken görmüştüm. Bunun dışında alüminyum malzeme alaşımı ve plastik malzeme alaşımı dayanıklılığı etkiliyor. Goblin 700 ile sert inişte alttaki alüminyum destekler eğilerek frame'i çatlatmıştı bana iki taraflı upgrade frame masrafı açmıştı , tabi eğilen parçalarda upgrade istedi. Bu olayı eskiden konu olarakda paylaşmıştım. Synergy ile ondan çok daha sert indiğimde bile bir deformasyon göstermediler. Deneme yaparken karbon kuyruk pallerini kırdığım halde dişlilerde çizik bile olmaması çok dikkatimi çekmişti. Malum çoğu modelde böyle durumlarda hatta norma uçarken bile dişliler sıyırıyor , sonra siyah upgrade dişli alıyorsun onlarda sıyırıyor. Kuyruk borusunun et kalınlığı şaşırtıcı gelmişti , ancak ne kadar faydalı olduğunu başıma iş gelince anladım. Kuyruk borusu bir mm bile eğilmedi. Klasik kırım fotoğraflarında kuyruk borusunun şekli malumdur. Gene mikadoyu yaparken de synergy'i yaparken de kuyruk borusunda ek bir delik açmak gerekiyor. Mikadoyu tornavida ile delmiştim , synergy matkapla bile zor delindi. Matkap alev alıyordu :)

Kanopi quick release kısmı kitten standart çıkıyor , 4 parçadan oluşuyor . Gaui X7 ye quick release aldım 4 parçalı 50 dolar para verdim. Goblinde 2 parça olanlar 25 dolar. Bunuda geçtim kanopi tutacakları küçük karbon ara parçalar ile çarpma anında kendini bırakıyor. Böylece 80 dolarlık özel kanopim kurtuldu sadece altta birkaç ufak çizik oldu.

Malzeme kalitesinden daha ötesi , benim modeli almada asıl sebebim modelin çok yönlülüğü. Dizayn aşamasında tüm aktarım organları 700 size oranlarında tasarlanmış. Yani tüm dişlilerin mod değerleri ve eğim açıları maksimum gücü kaldıracak şekilde üretilmiş. Bu yüzden modeli 600 ve 700 olarak da kullanabiliyoruz. tabi sadece dişli ile olmuyor , motor , esc ve pil yerleştirme alanları da her türlü donanımı alabilecek dizaynda üretilmiş. Büyük modellerin parçaları buna takılarak misal (synergy e7 kuyruğu) istediğin boya stretch yapabiliyorsun. Büyük modellerin ana dişli kuyruk aktarım oranları değişik olduğundan kuyruk aktarım kutusu içindeki dişli değiştirilerek düşük devirde kuyruk otoritesi sağlanabiliyor. Kuyruk kutusu standart plastik bir yapı değil , karbon ve alüminyumdan kendimiz yapıp yerine yerleştiriyoruz. Gene modelini büyültmek isteyenler için ana pal tutacakları ve kuyruk pal tutacakları en daha büyük boy modellerin standartında yapılmış , kitten çıkan adaptörler ile 550 palleri kullanabiliyoruz vs vs vs...

Daha aklıma gelmeyen detaylarda olabilir. Tabi bunlar bir helikopterde herkesin aradığı şeyler olmayabilir. Sadece uçsun , parçası ucuz olsun deniyorsa tercih edilmez. Ama bu kadar kaliteli malzemeden üretilmiş , ve dizaynı bu kadar ince düşünülmüş bir 550 kit içinde 550 dolar bence çok para değil.
 
İlker bey elinize sağlık, farklı modelleri deneyenleri seviyorum :halay: bende bir ara ElyQ Vision Ultimate denemiştim oda güzel bir model nitrolu model tabi :) şunu söylemek istiyorum setup sadece bu model için geçerli değil birçok modelde 550 600 700 setup yapılabilir, trex 600 e trex 700 kuyruk borusu ve torq tübü takılarak 700 palle uçulabiliyor


 
[Urun]: Synergy E5 İnceleme

Evet evdeyim ve şöyle rahat rahat konuyu okuma ve inceleme imkanım oldu :yuppi: Gerçekten tekrar teşekkürler Ilker Hocam :bravo: Tüm detayları ile harika bir yazı olmuş.

Bu seneye kadar ALIGN başka kuş tanımayan biris olarak gerçekten büyük zevk alarak okudum inceleme konusunu.

Özellikle yazının kendi ana dilimizde ve tanıdığımız biri tarafından hazırlanması ayrı bir zevk veriyor insana. Yoksa malum yurtdışında bu tür yazılar oldukça fazla.

Öncelikle bu modeli ilk defa Helifreak satış ilan kısmında gördüm. Pek teknik detay olarak incelemesemde, Amarika'da yaygın bir model olduğunu anladım. Şimdi ise bu yazı ile teknik detaylarını da inceleme imkanımız oldu.

Şahsen ben hep bilindik ve test edilen şeyleri alma kolaylığında olan bir insanım. Aslında araştırmayı seviyorum ama iş heli olunca biraz hazırcıyım galiba. O yüzden Türkiye'de pek bilinmeyen modelleri alan sen, Mesut üstad ve Ankara Heliport ekibi gibi kişileri gerçekten takdir ediyorum %p

Neyse fazla lafı uzatmadan model hakkındaki düşüncelerimi paylaşayım : :laugh:

1- Öncelikle 2014 yeni bir canopy alman çok yerinde bir karar olmuş. Zira orjinal Canopy bana nedense Raptor'u hatırlattı. Modelin kalitesi kadar görselliği de son yıllarda ön plana çıkmaya başladı. Bu nedenle orjinal canopy hala eskilerde kalmış olmasına bir anlam veremedim doğrusu.

2- Frame yapısı ise daha önce dediğim gibi sanki LOGO'nun kopyaso gibi. LOGO'yu çok iyi bilmem ama görebildiğim kadarı ile yapı olarak çok benziyor

3- Setup esnek olması 550,600,700 boyutunda 6S,12S şeklinde konfigure edilebilmesi gerçekten çok güzel. Senin gibi elindeki mevcut elektronik göre tercih yapabiliyor olmak en büyük avantajı diye düşünüyorum

4- Şu Amerikan mantığı gerçekten çok enteresan. İşlerini şansa bırakmıyorlar. Daha doğrusu kullanıcıların biraz salak olduğunu düşünüp, hata riskini min etmek amacı ile ilave önlemler almayı seviyorlar. Bu kitte de senin belirtiğine göre bu tarzları yine ön plana çıkmış.

5- Kırım anlarına düşünülerek yapılan dizaynları gerçekten çok takdir ediyorum. Goblin kuyruk kısmı- iniş takımı, bunda Canopy Tutucular. Bunlar gerçekten çok önemli detaylar. Keşke bu tür uygulamalar tüm modellerde daha fazla yaygın hala gelse :embarras:

6- Kafa senin de belirtiğin gibi HPS. Artısı / Eksisini bilemem ama şahsen bana DFC kafalara göre daha fazla güven veriyor bu yapı. Kafada yapısında düşünülmüş ince detaylar (değişik pal ölçülerine uygun vida ve sonum,bearing yağlama noktası..)ise gerçekten takdire şayan. Öyle aman aman büyük şeyler olmasa da bu tür küçük detaylar va ayrıntılar bence kaliteyi ortaya koyan göstergeler ;)

7- Servo kolların Karbon olmasına anlam veremedim. Özel bir amacı var, yoksa amaç sadece görsellik mi tam anladım desem yalan olur :rolleyes:

8- EN ÖNEMLISI şu kuyruk dizaynı %p Align yıllardır insanlara can çekiştirdiği şu meşhur 5 der olayını çok güzel çözmüşler. Çok basit bir şey ama neden çoğu modelde bu basit uygulama yok ve kullanıcıya eziyet ediyorlar hala anlamış değilim :mad:

9- 10 A BEC devresinden 2 kablo ile besleme aldığın ise dikkatlerden kaçmaması gereken önemli bir uygulama detayı olmuş İlker Hocam :bravo:

10- KDE Direct 600XF 1100KV motor performansı ile ilgili seninle ayrıca konuşmayı planlıyorum ilerleyen günlerde inşallah :)

Özetle zevkle baştan sona okunan bir inceleme konusunu bizlerle paylaştığın için tekrar teşekkür ederiz, eline emeğine sağlık Ilker hocam :thumbup:
 
İlker hocam , videosundan fotoğraflarına kadar , kurulumundan , püf noktalarına kadar , sıkılmadan ,bunalmadan bu güzel konuyu bizlerle paylaşma nezaketi gösterdiğiniz için , sizi ayakta alkışlıyorum.... :bravo:
Henüz bu modele kavuşacak maddi imkanlara ulaşamasam da , ileride düşünebileceğim , düşünürsem de artık nasıl yaparım dedirtmeyecek derecede güzel bir kaynak yazı olmuş. %p
Çoğu bilgiyi başkası nasıl yapmış , ha o uçuyor ben de uçarım , gibi bir mantıkla öğrenmeye alışmışız.Ancak burada teknik bilgi ,araştırma ve tecrübe deneyimi duruma hakim olduğu için , büyük model toplamak isteyenler için de rehber bir anlatım olduğuna inanıyorum.Şunu da çok iyi biliyorum, bir çırpıda okuyuverdiğimiz bu yazının aslında ne emeklerle oluştuğunu , ne çabalarla bu bilgilere ulaşıldığını , ve tüm bu katlanılan zorluklarının da temelinde , bu hobiye duyduğumuz sevginin yattığını kimse görmezden gelemez tabii ki.Ellerinize sağlık hocam................. :bravo: :saygilar:
 
[Urun]: Synergy E5 İnceleme

İlker Bey elinize sağlık. :bravo:

Synergy hiç tanımadığım, bilmediğim bir modeldi. Sayenizde hakkında çok önemli bilgiler edinmiş olduk. :halay:

Görselliği hariç modelin dizaynından çok etkilendim doğrusu. Onu sizinde yaptığınız gibi küçük bir canopy yatırımı ile çözebilmek mümkün bence. %p Özellikle de başka modellerde görmediğim bearing gresleme deliği çok güzel bir detaydı. :agreed:

Tecrübelerinize dayanarak bir sorum olacak. Şu an alıyor olsanız Goblin 570 mi yoksa Synergy E5 mi tercih ederdiniz ? Malum son zamanlarda 6S konfigurasyonu olarak Goblin'den de bir atak geldi.

Her ikisini de kullanmamış bir modelci olarak sizin bu konudaki fikrinizi almak isterim. :laugh:

Paylaşımınız için çok teşekkürler, eminim herkes benim kadar keyif aldı. :saygilar:
 
Türker Akgün' Alıntı:
Tecrübelerinize dayanarak bir sorum olacak. Şu an alıyor olsanız Goblin 570 mi yoksa Synergy E5 mi tercih ederdiniz ? Malum son zamanlarda 6S konfigurasyonu olarak Goblin'den de bir atak geldi.

Her ikisini de kullanmamış bir modelci olarak sizin bu konudaki fikrinizi almak isterim. :laugh:
Bak şimdi Türker'im Goblin 570 elime geçmesine ramak kala sorulacak sorumu şimdi bu :lol: Ilker hocam ne desin şimdi :laugh:

Şaka bir yana ben de gerçekten fikrini merak ediyorum Ilker kardeşim. Rahat rahat fikrini beyan edebilirsin, sorun yok :D
 
[Urun]: Synergy E5 İnceleme

İlginiz için teşekkür ederim.

Cevaplamaya yukarıdan aşağı başlamak gerekirse öncelikle şu 600 700 konusunda biraz detaya gireceğim. Trex 600E pro kullanan ve trex 550 ve 700'ü yakından incelemiş olan biri olarak söyleyebilirim ki bütün bu modeller 12S setup ile uçabilir.

Olasılıkları listelersek:
Trex 550 pil yerleşimi nedeniyle iki pilide ön tarafa koymayı gerektiriyor. 600 pal takılabilir , 600 size motor takılabilir ancak 700 olma imkanı pek mümkün değil. 700 pal çevirecek motoru taşıyabilir ancak gerekli uçuş süresini sağlayacak pilleri taşıması mümkün değil. 2.5 dakka uçmak için 550->700 stretch yapmak çok akıllıca değil.
Trex 600 'ü 700'e uzatmak tabiki kolay ancak 550 olarak kullanmak istersek gereksiz ağırlık taşımış oluruz Trex 600E pro Synergye göre pilsiz ağırlıkta bir 300 gram fazlası var.
Bence modelin değişkenliğinin püf noktası 550 boyutunda alttan sürmeli pil haznesidir. Bu tanıma logo modelleride , KDS modelleride uymakta.

Mikado Logo konusunda haklısınız. Aşağıda logo 600 karbon frame ve synergy e5 frame resmi var. Ana dizayn benzemekle beraber detaylarda bayağı bir fark var.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ayrıca logo karbon frame fiyatının aşırı yüksek olduğunu belirtmek isterim. Malzeme kalitesi olarak Synergy ile aynı. Hatta dişliler synergy'de daha üst kalitede diyebilirim.

Goblin meselesine gelince ; Synergy E5 ve Goblin 630 arasında bir süre gidip geldim. Goblin 630'u 6S oalrak verimli çalıştırmak mümkün değil sadece sport uçar. 12S setup maliyeti çok arttırıyor. Ancak beni vazgeçiren asıl mesele ağırlık merkezi olayı ve sab pal kullanma zorunluluğu oldu. Goblin 630'da ideal ağırlık merkezini yakalamak için pilleri çok uca kaydırmak gerekiyor , neredeyse öndeki pilin yarısının frame'in dışına olması gerekiyor. Kuyruk ağır geliyor model için. Ön tarafa ölü ağırlık eklemek bir çözüm tabi ancak zaten ağır bir modeli daha da ağırlaştırmak oluyor. Bunun dışında Pal tutucuların üzerindeki vida çapları ve kök kalınlıkları öyle ayarlanmış ki çoğu pal buna uymuyor ya delik ince geliyor yada kökü kalın. Benim incelediğim zamanda (geçen sene) sadece sab paller ve bir iki az bulunan marka kullanılabiliyordu. Belki şimdi 630 için paller yapılmıştır.

570 konusuna gelince tabi yeni çıkan bir model ve yakından görme fırsatım olmadı. Ancak oturmuş bir modele benziyor ilk çıkan 700 lerin problemleri halledilmiş , upgradeleri yapılmış ve küçültülmüş olarak geldi bana. Goblin 500'den daha mantıklı bir modele benziyor. Ancak yukarıda 630 için belirttiğim ufak detaylar kullanmadan farkedilebilecek şeyler değil. O yüzden kullanıcı yorumları oluşana kadar temkinli yaklaşmak lazım. Bunun dışında 12S setup isteyenler için tavsiyem her zaman 700 boyutu olacaktır. 550-570-600-630 boylarındaki 12S setupları pil esc motor olarak genelde 700 boyutunda verimli olmuyor. Hep dediğim gibi 6S bir 550(570) ve 12S bir 700 ideal ikilidir.

Şu anda hangisini tercih ederdiniz sorusunun cevabı ise ikisinide alırım olacaktır :) Elimde olmadığı için 570 daha çekici gelse de kanopi + kuyruk borusu 140 dolar + kargo olduğu için denede uçururken biraz çekinirdim diye düşündüğümden daha az uçururdum hehalde. Synergy kanopi+kuyruk+tt 70-80 dolara geliyor.

Konu dışında ek not olarak böyle üst düzey modellerin yanısıra insanın elinde bir de korkmadan uçabileceği bir modeli olmasını tavsiye ediyorum. Böyle bir modelden bahsederken tabiki problem çıkarmayacak bir modelden bahsediyorum , o yüzden klon 550'leri kastetmiyorum. Bunu düşünerek Gaui X5 edindim. 520 boyutunda olan makinanın en güzel yanı basit yapısı ve az parça sayısı , ama en önemlisi yedeklerinin THK'dan bir iki gün içinde ulaşması. Parça fiyatları yurtdışından getirmek ile aynı hatta bazen daha ucuz. Gaui X5 kanopisi için 4500 mah pil sığdırmak için modding yaparak elimdeki pilleride değerlendirdim. Yoksa 4100 mah pil almam gerekcekti. Bu modding işini ayrı bir konu içinde anlatacam , çok basit bir mod :)

 
İlker hocam 6S, 12S pil konfigurasyonuna uygun kitler konusunda çok güzel bir özet geçerek tecrübelerini bizlerle paylaştığınız için teşekkürler, ellerinize sağlık. :RCKolik:

Bence bu paylaşımlar ileride model değiştirmek isteyenler için güzel bir özet paylaşım oldu. Gerekli INDEKS sayfalarına konu hemen ilave edilmiştir :laugh:

Şahsi olarak ise Goblin 570 de alınabilirler listesinde olması beni ayrıca mutlu etti :D

Unutmadan modifiye edilen YEP150 resimleri ile Gaui X5 modifikasyon detaylarını müsait bir zamanda bekliyoruz ;)

Ayrıca şu "Arctic Cool" denen malzemeyi nereden temin ettiniz ? Bizim microların ana kartının üzerine aldığımız soğutucu montajında ihtiyacımız olacak fakat zaman bulup Izmit'teki elektronikçilere uğramaya vaktim olmadı bir türlü.
 
[Urun]: Synergy E5 İnceleme

İlker Sönmez' Alıntı:
Goblin meselesine gelince...
Cevaplar için çok teşekkürler İlker Bey, elinize sağlık. :halay:

İlker Sönmez' Alıntı:
Konu dışında ek not olarak böyle üst düzey modellerin yanısıra insanın elinde bir de korkmadan uçabileceği bir modeli olmasını tavsiye ediyorum.
Buna bende sonuna kadar katılıyorum. :thumbup:
 
[Urun]: Synergy E5 İnceleme

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
......
Ayrıca şu "Arctic Cool" denen malzemeyi nereden temin ettiniz ? Bizim microların ana kartının üzerine aldığımız soğutucu montajında ihtiyacımız olacak fakat zaman bulup Izmit'teki elektronikçilere uğramaya vaktim olmadı bir türlü.

malzemeyi tam olarak bilmiyorum ama bilgisayar malzemeleri satan yerde termal macun diye sorabilirsiniz abi , genelde işlemci ustune veya sogurucu plakaların altına surulup sabıtlenir oem malzemesi satan yerlerde bulabilirsiniz ;) ama ilker hocanın dedgi farklı sanırım ..
 
[Urun]: Synergy E5 İnceleme

byedz' Alıntı:
malzemeyi tam olarak bilmiyorum ama bilgisayar malzemeleri satan yerde termal macun diye sorabilirsiniz abi , genelde işlemci ustune veya sogurucu plakaların altına surulup sabıtlenir oem malzemesi satan yerlerde bulabilirsiniz ;) ama ilker hocanın dedgi farklı sanırım ..
O malzemeyi ben de biliyorum ama sanki onun yapışma kuvveti ile Ilker hocanın söylediği farklı gibi :rolleyes: Aslında dur bunu Iskender kardeşimize bir sorayım ;) Ya da nette biraz daha araştırayım ;)

Buldum ama sanki biraz pahalı :laugh:


 
Ürün budur
Ancak ben bunu yurtdışından 15 dolar civarına almıştım. Türkiyedeki fiyatları nedir bilmiyorum. Bulması zor uğraşamam diyenler için değişik formüller denenebilir.

İlla bu marka olması şart değil iyi termal iletimi olan bir cpu macununu kullanarak kendimiz yapabiliriz. İyi termal iletim ne demektir ? Termal iletim macunlar için W/mK birimiyle ölçülür. Standart macunlarda bu değer 0.7 and 0.9 W/mK , üst düzey macunlarda 2 - 3 W/mK veya üzerindedir. (Kaynak: ) Artic silver'ın epoksisiz versiyonunda ise iletkenlik 9 W/mK'dir. Epoksili olanda muhtemelen bu değer karışımdan dolayı daha düşük olacaktır.

Zalman markasının üst düzey macunu olan şu anda Vatan bilgisayarda var . Modeli :ZM-STG2 , Termal iletkenliği 4.1W/mK , Fiyatı: 25 TL. Link:

Kaliteli macun ile epoksiyi %20-30 epoksi %70-80 macun olacak şekilde karıştırıp kullanabiliriz. Yabancı forumlarda yapanlar var gerçekten başarılı sonuçlar elde etmişler. Oranı yapıştırıcı lehine değiştirince sağlamlık , macun lehine değiştirince iletkenlik artar . Ama yukarıdakine benzer oranlar ideal görünüyor. Yapışkanlık gücünü karşımı önce başka bir metal üzerinde deneyerek test etmek mantıklı görünüyor. Uyguladığınız karışım oranlarında yapışma zayıf görünüyorsa ve ısı iletkenliğinden vazgeçmek istemiyorsanız heatsink üzerine iki ziptie atarak kendimizi güvene alabiliriz.

Ek not: Epoksinin kuruma süresi uzadıkça yapıştırma gücü artar. 24 saatte kuruyan epoksiler , 5 dakikada kuruyanlardan (5 minute epoxy) çok daha sağlam olur.
Ek not 2: Epoksi+termal macun karışımlarını asla bilgisayar cpu'su üzerine sürmeyin , sonra soğutucuyu cpu'dan ayıramazsınız.
 
[Urun]: Synergy E5 İnceleme

Ilker hocam eline saglık, tesekkur ederiz. Özet ve net açıklamalar yapmışsınız.

Ben bunun ıcın ayrı yeni bir konu acayım da arada kaybolmasın :)


Sent from my iPhone using Tapatalk