- Katılım
- 29 May 2014
- Mesajlar
- 1,494
- Tepkime puanı
- 2,511
- Yaş
- 48
- Konum
- Adana
- Web sitesi
- www.drilkersonmez.com
- İlgi Alanı
- Heli
Synergy E5 İnceleme:
Geçen sene aldığım Synergy E5 modelinin montaj aşamasında yazmış olduğum inceleme yazısını sizlerle paylaşmak isterim. Konunun sonunda bir sene sonraki görüş ve düşünceler ve modelin son hali konusuna ayrıca değineceğim.
Goblin 500′den sonra , goblin kadar kaliteli , klasik tail boom yapsına sahip , geniş frame’i ve çok yönlü özelliği olan bir model arayışına girdim. Gaui X5 ile Synergy E5 arasında kaldığım bir dönem oldu ancak daha sonra elimdeki mevcut pillere daha uygun olduğu için Synergy'de karar kıldım. (11 ay sonra Gaui X5'de filoya eklendi)
Elimde komple 6S elektroniği olduğu için öncelikle 6S olarak alabileceğim , 4500 -5000 mah pil kullanabilen genişlemeye müsait bir model arıyordum. Bir ara Goblin 630′a gönlüm kaydıysada (alışmış kudurmuştan beterdir) çeşitli dezavantajları ve 12S setup sıfırdan kurmanın maliyeti nedeniyle vazgeçtim.
Araştırmalar beni Synergy’nin yeni modeli olan E5 modeline yöneltti. Bu modelin en önemli özelliği her türlü setup için uygun bir platform olması .İstediğiniz pil konfigurasyonunda istediğiniz pal boyunu (tabi uygun tail boom uzunluğu ile) kullanabiliyorsunuz. İsterseniz 550 , isterseniz 600 , isterseniz 700 olarak kullanılabiliyor. Ben 6S 550 size olarak kurdum.
Aşağıda çeşitli setuplarda yapılmış Synergy E5 modellerinin videolarını görebilirsiniz.
Synergy E5 550 Paller 6S Batarya
Synergy E5 550 Paller 12S Batarya
Synergy E5 600 Paller 12S Batarya
Synergy E5 700 Paller 7S!!! Batarya
Yukarıdaki videolarda da görüldüğü gibi Synergy E5 modeli birçok farklı konfigürasyonda kullanılabilmekte. Aslında bir helikopter aldığımızda üç helikopter almış oluyoruz.
Modelin Ölçülen Ağırlığı Setuplara Göre :
Pilsiz standart stok halinin ağırlığı 2.8 kg , bendeki piller 750 gram Toplam: 3550 gram
E5 Stretch (600 boyut) : Pil ile 3.8 kg
E5 Super stretch (700 boyut): Pil ile 4.25 kg olarak ölçmüşler.
MANUAL
Gelelim Kendi Maceramıza
Öncelikle Modelin airfame olarak satış fiyatı 550 USD. Kitten mikadoda olduğu gibi paller ve elektronik çıkmıyor. Ancak mikadodan farklı olarak iki adet pinion geliyor standart olarak 12T ve 14T. Bu iki pinion hemen hemen bütün setupları karşılamaya yetiyor.
Kit + RJX 550 paller ve scorpion motor için 6mm şaft siparişi verdim. Amerikadan kargo Salı günü yola çıktı , gümrük işlemleride dahil cuma günü elimdeydi.
Kutunun yarısından çoğunu zaten kanopi kaplıyor gerisi ufacık bir kutuda. Bütün parçalar vidaları üzerinde ancak sıkılmamış ve yağlanmamış bir şekilde geliyor. Çevre dostuyuz ağaçlara yazık olmasın diye montaj klavuzu koymadık diyorlar . İnternetten bakın diyorlar. Artık doğrumu söylüyorlar yoksa maliyeti mi düşürmeye çalışıyorlar bilmiyorum. Günahları boynuna.
İnterneten kendi sayfasından indirip klavuzu işe koyuluyoruz. 65 sayfa süren bir montaj var ama her sayfaya kocaman kocaman şekiller koymuşlar o yüzden aslında çok fazla parça yok. Neden kağıda basmadıklarını şimdi daha iyi anlıyoruz. Açıklamalar yeterli , özellikle o aşamadaki dikkat edilmesi gerken püf noktalarını , mesela bu vidayı çok sıkma , onu takmadan bunu tak , şu yüzü üste gelsin vs gibi şeyleri üzerine basa basa belirtmişler. Genede tamamen farklı bir dizayn olduğu için daha önce yaptığım hiçbir modele benzemediği için biraz yavaş ilerledi montajı.
Montaj konusunda sevmediğim tek şey daha güvenli bir uçuş için bir kaç noktada kırmızı loctite kullanılmasının önerilmesiydi. Kalıcı bağlantı hasar anında daha fazla parça değişmesine sebep olaabilir. Ama kırmızı kullanmamayıda gözüm yemedi açıkçası o yüzden ne dedilerse yaptım
Genel olarak önce iki frame arasına gelecek tüm parçalar ayrı ayrı toplanıyor , sonra bir frame üzerine takılıyor , sonra öbür frame üzerine oturtuluyor.
Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi bir frame üzerine diziyoruz tek tek parçaları. Çok net çıkmamış olsada shaft üç adet blokla sabitleniyor. Motor ise iki blokla sabitleniyor. En çok dikkatimi çeken ana kuyruk transmisyonunun yapısı oldu. Alıştığımız klasik bir plastik kutunun içine ucunda rulmanlar olan dişliler yok. İki frame arasına bizim karbon metal ve delrin dişlilerinden kendi ellerimizle yaptığımız kutuyu yerleştiriyoruz. Plastik bir kutu içermiyor. Kuyruk borusunu ise iki büyük metal halka tutuyor. Bunlarda frame arasına yerleşiyor.
Frameleri birleştirdiğimizde yukarıdaki gibi bir görüntü oluşuyor . Anti rotation bracket önde olunca ilk akla gelen ahanda ters yaptık helikopteri oluyor ama korkmayın doğru , bu modelin swashında dört adet çıkıntı mevcut.
Motoru sonradan yerleştirip motor şaftını tutan iki ayrı bloğu frame üzerine vidalıyoruz. Main gear ile pinion arasında boşluğu ince ayarlayabilmek bloklar ileri ve geri kayabiliyor. Grekli backlash ayarlandıktan sonra vidalar sabitleniyor. Vida destek olarak ekstra karbon plakalar konmuş. Gene yukarıdaki resimde diğer markalarda upgrade olark satılan quick release kanopi mekanizmasının modelde standart olduğunu görüyoruz. Bu mekanizma da kırım anında kendini bırakması kanopinin bağlantı noktalarının zarar görmemesi için direkt frame vidalanmıyor , Kırılması için planlanmış ayrı bir ara parçaya bağlı.
Modelin geneline baktığımızda klasik amerikan mantığını görüyoruz. Herşey büyük , herşey en üst kalitede , tüm kritik noktlarda çift koruma önlemi alınmış. Mesela tork tüpü hem yeşil loctite ile birşeltiriyoruz , aynı zamanda vidalıyoruz bu vidalarada kırmızı loctite sürüyoruz. ana dişli , oto rotasyon dişlisi , tüm transmisyon dişlileri monster , mod1 ve delrin olarak üretilmiş. Kritik noktadlardaki tüm vidalar kalın çelikten üretilmiş. Kuyruk borusu 2.5 mm alüminyum, üzerine bir delik delmem gerekti delene kadar kolum koptu. Mikado’nun kuyruğunu çok daha rahat delebiliyordum. Modelin upgrade edilebilecek hiçbir parçasını bulamadım. Sadece kanopi değişebilir
Profesyonel Dizayn
Yukarıdaki resimde HPS Flyabarless kafa rotor yapısını görüyoruz. Pal tutucular üzerine yerleştirilen deliklerden kafayı sökmeden gresleme yapabiliyoruz. Goblin 630 almamı engelleyen sebeplerde biri olan pal tutucu deliklerinin büyük olması ve küçük delikleri olan pallerin kullanılamaması problemi bu modelde ara parçalarla çözülmüş. Modelin içinden çıkan çeşitli vida adaptörleri ve pullarla her türlü pali kullanabiliyoruz. Bu çok yönlü uyumluluk motor plakasındaki çeşitli boy deliklerden tutunda geniş pil bölmesine kadar birçok özelliği kapsıyor. Bu özellikler modeli çok yönlü kılıyor.
Modeldeli elektronik seçimlerimizden bahsetmek gerekirse , Emektar balistik canavarımız HK 4025-1100 2200 watt bu seferde bu modeli çoşturuyor. Gene ayrılmaz eşi 150 amperlik YEP ESC bu canavarı besliyor. Pillerimiz Pulse Ultra 45C 4500 mah 6S setup. Bugünki ilk test uçuşunda ESC nin yakaşık 45 derecede , Motorun 65-70 derece , pillerin ise 35 derecede olduğunu söyleyebiliriz.
Modele yandan baktığımızda bazı özelliklerini görebiliyoruz. İlk olarakdemin bahsettiğim kanopi tutma mekanizmasının ara parça ile bğlanmasını görüyoruz. Zorlanmada ara parça kırılıyor ve kanopi boşa çıkıyor. Hemen yanında motor bloğunu tutan vidaları görüyoruz altındaki karbon desteklerin daha altında frame üzerinde kaydırılabilir delikler bulunmakta. Servo kolu hizalama delikleri dediğimiz şey ise şu işe yarıyor. Malum iki noktadan bir doğru geçer , bu deliklerden geçen bir çizgi servo kolunu ortaladığında servo kolu ana şafta 90 derece olmuş oluyor Böylece swashplate leveler falan gerekmiyor. Karbon servo kolları orjinal bir dizayna sahip , kitten çıkıyor. Elektrik sistemi 10 amperlik BEC ile besleniyor , BEC ana pilden güç alıyor.
Modelimizin beyni gene HC3-SX , artık FBL ünitesi konusunda detaya girmeyeceğim. Herkes bu ünitenin eşsiz özelliklerine aşina. Burada dikkat edilecek nokta 10 amper akımı aktarabilmek için iki kablo kullanılması gerekliliği. Gene modelde kullanılan tüm linkler ve link topları standart boydan daha iri.
Kuyruğa baktığımızda metal kuyruk kutusu ve delrin dişlileri görüyoruz. Burada gene düşünülmüş ince bir detay şöyle: Kuyruk servosunu ortalı , kuruk ptch kolunuda kuyruk borusuna dik yaptığımızda kuyruk pallerine direkt olarak 5 derece tork giderme açısı vermiş oluyoruz. Kontrol rodunun boyu ile uğraşmaya gerek kalmıyor.
Bugünki ilk uçuşta evde yapılmış ayarlar ile mükemmele yakın bir performans sergiledi. Bu arada RJX pallerinde SAB palleri aratmadığını söylemek isterim. Fiyat performans oranı olarak çok akıllıca bir seçim.
550 Boyutu
Modelin boyutlarını merak edenler için goblin 700 ve trex 500 ile yanyana…
İlk Uçuşa Hazır
İlk uçuş sadece göz hizasında hover olarak yapıldı. İkinci ve üçüncü uçuş videosu aşşağıda. Governor aktif değil. Mekanik sıkıntı görünmüyor. Kuyruk gainleri ayarlanacak.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Geçen sene aldığım Synergy E5 modelinin montaj aşamasında yazmış olduğum inceleme yazısını sizlerle paylaşmak isterim. Konunun sonunda bir sene sonraki görüş ve düşünceler ve modelin son hali konusuna ayrıca değineceğim.
Goblin 500′den sonra , goblin kadar kaliteli , klasik tail boom yapsına sahip , geniş frame’i ve çok yönlü özelliği olan bir model arayışına girdim. Gaui X5 ile Synergy E5 arasında kaldığım bir dönem oldu ancak daha sonra elimdeki mevcut pillere daha uygun olduğu için Synergy'de karar kıldım. (11 ay sonra Gaui X5'de filoya eklendi)
Elimde komple 6S elektroniği olduğu için öncelikle 6S olarak alabileceğim , 4500 -5000 mah pil kullanabilen genişlemeye müsait bir model arıyordum. Bir ara Goblin 630′a gönlüm kaydıysada (alışmış kudurmuştan beterdir) çeşitli dezavantajları ve 12S setup sıfırdan kurmanın maliyeti nedeniyle vazgeçtim.
Araştırmalar beni Synergy’nin yeni modeli olan E5 modeline yöneltti. Bu modelin en önemli özelliği her türlü setup için uygun bir platform olması .İstediğiniz pil konfigurasyonunda istediğiniz pal boyunu (tabi uygun tail boom uzunluğu ile) kullanabiliyorsunuz. İsterseniz 550 , isterseniz 600 , isterseniz 700 olarak kullanılabiliyor. Ben 6S 550 size olarak kurdum.
Aşağıda çeşitli setuplarda yapılmış Synergy E5 modellerinin videolarını görebilirsiniz.
Synergy E5 550 Paller 6S Batarya
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Synergy E5 550 Paller 12S Batarya
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Synergy E5 600 Paller 12S Batarya
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Synergy E5 700 Paller 7S!!! Batarya
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yukarıdaki videolarda da görüldüğü gibi Synergy E5 modeli birçok farklı konfigürasyonda kullanılabilmekte. Aslında bir helikopter aldığımızda üç helikopter almış oluyoruz.
Modelin Ölçülen Ağırlığı Setuplara Göre :
Pilsiz standart stok halinin ağırlığı 2.8 kg , bendeki piller 750 gram Toplam: 3550 gram
E5 Stretch (600 boyut) : Pil ile 3.8 kg
E5 Super stretch (700 boyut): Pil ile 4.25 kg olarak ölçmüşler.
MANUAL
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gelelim Kendi Maceramıza
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Öncelikle Modelin airfame olarak satış fiyatı 550 USD. Kitten mikadoda olduğu gibi paller ve elektronik çıkmıyor. Ancak mikadodan farklı olarak iki adet pinion geliyor standart olarak 12T ve 14T. Bu iki pinion hemen hemen bütün setupları karşılamaya yetiyor.
Kit + RJX 550 paller ve scorpion motor için 6mm şaft siparişi verdim. Amerikadan kargo Salı günü yola çıktı , gümrük işlemleride dahil cuma günü elimdeydi.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kutunun yarısından çoğunu zaten kanopi kaplıyor gerisi ufacık bir kutuda. Bütün parçalar vidaları üzerinde ancak sıkılmamış ve yağlanmamış bir şekilde geliyor. Çevre dostuyuz ağaçlara yazık olmasın diye montaj klavuzu koymadık diyorlar . İnternetten bakın diyorlar. Artık doğrumu söylüyorlar yoksa maliyeti mi düşürmeye çalışıyorlar bilmiyorum. Günahları boynuna.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İnterneten kendi sayfasından indirip klavuzu işe koyuluyoruz. 65 sayfa süren bir montaj var ama her sayfaya kocaman kocaman şekiller koymuşlar o yüzden aslında çok fazla parça yok. Neden kağıda basmadıklarını şimdi daha iyi anlıyoruz. Açıklamalar yeterli , özellikle o aşamadaki dikkat edilmesi gerken püf noktalarını , mesela bu vidayı çok sıkma , onu takmadan bunu tak , şu yüzü üste gelsin vs gibi şeyleri üzerine basa basa belirtmişler. Genede tamamen farklı bir dizayn olduğu için daha önce yaptığım hiçbir modele benzemediği için biraz yavaş ilerledi montajı.
Montaj konusunda sevmediğim tek şey daha güvenli bir uçuş için bir kaç noktada kırmızı loctite kullanılmasının önerilmesiydi. Kalıcı bağlantı hasar anında daha fazla parça değişmesine sebep olaabilir. Ama kırmızı kullanmamayıda gözüm yemedi açıkçası o yüzden ne dedilerse yaptım
Genel olarak önce iki frame arasına gelecek tüm parçalar ayrı ayrı toplanıyor , sonra bir frame üzerine takılıyor , sonra öbür frame üzerine oturtuluyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi bir frame üzerine diziyoruz tek tek parçaları. Çok net çıkmamış olsada shaft üç adet blokla sabitleniyor. Motor ise iki blokla sabitleniyor. En çok dikkatimi çeken ana kuyruk transmisyonunun yapısı oldu. Alıştığımız klasik bir plastik kutunun içine ucunda rulmanlar olan dişliler yok. İki frame arasına bizim karbon metal ve delrin dişlilerinden kendi ellerimizle yaptığımız kutuyu yerleştiriyoruz. Plastik bir kutu içermiyor. Kuyruk borusunu ise iki büyük metal halka tutuyor. Bunlarda frame arasına yerleşiyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Frameleri birleştirdiğimizde yukarıdaki gibi bir görüntü oluşuyor . Anti rotation bracket önde olunca ilk akla gelen ahanda ters yaptık helikopteri oluyor ama korkmayın doğru , bu modelin swashında dört adet çıkıntı mevcut.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Motoru sonradan yerleştirip motor şaftını tutan iki ayrı bloğu frame üzerine vidalıyoruz. Main gear ile pinion arasında boşluğu ince ayarlayabilmek bloklar ileri ve geri kayabiliyor. Grekli backlash ayarlandıktan sonra vidalar sabitleniyor. Vida destek olarak ekstra karbon plakalar konmuş. Gene yukarıdaki resimde diğer markalarda upgrade olark satılan quick release kanopi mekanizmasının modelde standart olduğunu görüyoruz. Bu mekanizma da kırım anında kendini bırakması kanopinin bağlantı noktalarının zarar görmemesi için direkt frame vidalanmıyor , Kırılması için planlanmış ayrı bir ara parçaya bağlı.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelin geneline baktığımızda klasik amerikan mantığını görüyoruz. Herşey büyük , herşey en üst kalitede , tüm kritik noktlarda çift koruma önlemi alınmış. Mesela tork tüpü hem yeşil loctite ile birşeltiriyoruz , aynı zamanda vidalıyoruz bu vidalarada kırmızı loctite sürüyoruz. ana dişli , oto rotasyon dişlisi , tüm transmisyon dişlileri monster , mod1 ve delrin olarak üretilmiş. Kritik noktadlardaki tüm vidalar kalın çelikten üretilmiş. Kuyruk borusu 2.5 mm alüminyum, üzerine bir delik delmem gerekti delene kadar kolum koptu. Mikado’nun kuyruğunu çok daha rahat delebiliyordum. Modelin upgrade edilebilecek hiçbir parçasını bulamadım. Sadece kanopi değişebilir
Profesyonel Dizayn
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Yukarıdaki resimde HPS Flyabarless kafa rotor yapısını görüyoruz. Pal tutucular üzerine yerleştirilen deliklerden kafayı sökmeden gresleme yapabiliyoruz. Goblin 630 almamı engelleyen sebeplerde biri olan pal tutucu deliklerinin büyük olması ve küçük delikleri olan pallerin kullanılamaması problemi bu modelde ara parçalarla çözülmüş. Modelin içinden çıkan çeşitli vida adaptörleri ve pullarla her türlü pali kullanabiliyoruz. Bu çok yönlü uyumluluk motor plakasındaki çeşitli boy deliklerden tutunda geniş pil bölmesine kadar birçok özelliği kapsıyor. Bu özellikler modeli çok yönlü kılıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modeldeli elektronik seçimlerimizden bahsetmek gerekirse , Emektar balistik canavarımız HK 4025-1100 2200 watt bu seferde bu modeli çoşturuyor. Gene ayrılmaz eşi 150 amperlik YEP ESC bu canavarı besliyor. Pillerimiz Pulse Ultra 45C 4500 mah 6S setup. Bugünki ilk test uçuşunda ESC nin yakaşık 45 derecede , Motorun 65-70 derece , pillerin ise 35 derecede olduğunu söyleyebiliriz.
Modele yandan baktığımızda bazı özelliklerini görebiliyoruz. İlk olarakdemin bahsettiğim kanopi tutma mekanizmasının ara parça ile bğlanmasını görüyoruz. Zorlanmada ara parça kırılıyor ve kanopi boşa çıkıyor. Hemen yanında motor bloğunu tutan vidaları görüyoruz altındaki karbon desteklerin daha altında frame üzerinde kaydırılabilir delikler bulunmakta. Servo kolu hizalama delikleri dediğimiz şey ise şu işe yarıyor. Malum iki noktadan bir doğru geçer , bu deliklerden geçen bir çizgi servo kolunu ortaladığında servo kolu ana şafta 90 derece olmuş oluyor Böylece swashplate leveler falan gerekmiyor. Karbon servo kolları orjinal bir dizayna sahip , kitten çıkıyor. Elektrik sistemi 10 amperlik BEC ile besleniyor , BEC ana pilden güç alıyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelimizin beyni gene HC3-SX , artık FBL ünitesi konusunda detaya girmeyeceğim. Herkes bu ünitenin eşsiz özelliklerine aşina. Burada dikkat edilecek nokta 10 amper akımı aktarabilmek için iki kablo kullanılması gerekliliği. Gene modelde kullanılan tüm linkler ve link topları standart boydan daha iri.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Kuyruğa baktığımızda metal kuyruk kutusu ve delrin dişlileri görüyoruz. Burada gene düşünülmüş ince bir detay şöyle: Kuyruk servosunu ortalı , kuruk ptch kolunuda kuyruk borusuna dik yaptığımızda kuyruk pallerine direkt olarak 5 derece tork giderme açısı vermiş oluyoruz. Kontrol rodunun boyu ile uğraşmaya gerek kalmıyor.
Bugünki ilk uçuşta evde yapılmış ayarlar ile mükemmele yakın bir performans sergiledi. Bu arada RJX pallerinde SAB palleri aratmadığını söylemek isterim. Fiyat performans oranı olarak çok akıllıca bir seçim.
550 Boyutu
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Modelin boyutlarını merak edenler için goblin 700 ve trex 500 ile yanyana…
İlk Uçuşa Hazır
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
İlk uçuş sadece göz hizasında hover olarak yapıldı. İkinci ve üçüncü uçuş videosu aşşağıda. Governor aktif değil. Mekanik sıkıntı görünmüyor. Kuyruk gainleri ayarlanacak.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol