[Urun]: SAB Mini Comet İncelemesi

[Urun]: SAB Mini Comet İncelemesi

O zaman ne diyoruz : "BİZ HAZIRIZ" :hoppa:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Neyse ki gönderi kazasız belasız İstanbuldan çıktı :)
Kargodan kar etmek için aldığım upgrade parçalarını da bekletiyordum . Bir anda hepsine kavuşmuş olacağım. G500 ve 650 için pinionlar ve iniş takımları da geliyor. İniş ve kalkışlarda direkt burunun üzerine inmesi tangur tungur ses çıkartıyor ki beni rahatsız etmeye başladı. Bir kaç kerede hafiften yana eğilir gibi olunca iniş takımlarını değiştirmeye karar verdim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: SAB Mini Comet İncelemesi

İlker Sönmez' Alıntı:
Neyse ki gönderi kazasız belasız İstanbuldan çıktı :)
Kargodan kar etmek için aldığım upgrade parçalarını da bekletiyordum . Bir anda hepsine kavuşmuş olacağım. G500 ve 650 için pinionlar ve iniş takımları da geliyor. İniş ve kalkışlarda direkt burunun üzerine inmesi tangur tungur ses çıkartıyor ki beni rahatsız etmeye başladı. Bir kaç kerede hafiften yana eğilir gibi olunca iniş takımlarını değiştirmeye karar verdim.
Mevcut Speed tarzı iniş takımlarına ben de alışamadım gitti :D Bu upgrade iniş takımları hem çok daha güzel ve fonksiyonel :thumbup:
 
Evet modelimiz kazasız belasız bugün elimize ulaştı. Her zaman ppiyasaya çıktığı tarihten bile önce gönderen fastlad bu kez bir ay kadar gecikti . Ancak gecikmenin SAB kaynaklı olduğunu öylediler. Gerçekten de diğer ingiltere mağazalarında da mini comet stoklara girmedi. İlk baktığımızda en çok dikkati çeken kutunun küçüklüğü oldu :) Goblin kutusu = büyük kutu algısı kafamıza o kadar yerleşmişki , ince uzun kutu göze ilk başta garip geliyor. Ancak içini açıp baktığımızda parça sayısının azlığı nedeniyle bu kutu bile büyükmüş aslında diyoruz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kutuyu ilk açtığımızda manuel ve seri numarası içeren kayıt belgesi karşımıza çıkıyor. Manuelde her zaman ki SAB dizaynında sadece kutu formuna uygun olacak şekilde ince uzun.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Üst kartonu kaldıdığımız da ise modelin ana hatlarını görebiliyoruz. Model asılnda tek parça bir karbon fiber gövde üzerine oturan kanopiden oluşuyor. Sünger ile çevrelenmiş durumda paketlenmiş. Kenarlardaki boşluklar ise irice olan parçaların yerleştirilmesi için kullanılmış.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Görüldüğü gibi topu topu iki büyük parçası var. Birbirine geçen dişler ve oldukça kuvvetli bir mıknatıs alanı ile birleşiyor. Açmak için bayağı bir güç uygulamak gerekli ken kendine bırakacağını zannetmiyorum. Uçuş esnasında güvenlik problemi oluşturmaz. İniş takımı alttan kuyruk servo yuvası üstten olacak şekilde gövdeye vidalanıyor. Kuyruk servosu motorun yani orta hattın önünde kalıyor . Arka kuyruk alt kısmı ise yapıştırılıyor. Yapıştırdıktan sonra kırılma olursa nasıl ayıracağız sorusu kafamda oluştuğu için belki minik bir yada iki vida ile tespit etmek mümkün mü diye hala düşünüyorum. Küçük parça kırıldı diye komple gövdeyi değiştirmek çok akıllıca değil. Zira kuyruk boom = gövde .

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Her incelemede söylendiği gibi modelin motoru gerçekten modele göre oldukça iri. ESC nin kullanım kılavuzunda sağ üst köşede açıkça "by Hobbywing" olduğu yazıyor. Bunu haricinde karbon 280 paller , esc yuvası , pal tutacağı gövde etrafındaki sünger kenarlara yerleştirilmiş. iki tane zip tie , ve motor esc konnektörleri de unutulmamış.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son kutumuzda ise bol miktarda numarlandırılmış poşetler içinde kalan yapı aksamları çıkıyor. Kısaca ana rotor ve kuyruk rotoru , motor ve servoları tutan ana plaka ile servo yuvaları , anaşaft vs hepsi bu kutuda.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Gece saatlerinde ufaktan ufaktan parçaları birleştirmeye başladım. Model alttan üste doğru oluşmaya başladığı için önce kuyru rotorunu toplayıp takıyoruz. Kayış vs taktıkan sonra kuyruk servosu ve iniş takımıı takmak gerekiyor. takiben üzerine motor bloğu oturacağı için alttan yukarı doğru sıralaması bu şekilde.

Parçaları birleştirmeye başladığımda ilk dikkatimi çeken kuyruk rotorunun 700 ün kuyruk rotorundan tek farkının boyut farkı olduğu idi. Neredeyse tüm yapı aynı kalitede.



Resimler eklenecek.
 
Misafir de tam gününü bulmuş yanı :D Tekrar hayırlı olsun İlker Hocam :bravo:


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[Urun]: SAB Mini Comet İncelemesi

Gözün aydın İlker abi, maşallah çok güzel görünüyor. :coolxf:
 
[Urun]: SAB Mini Comet İncelemesi

Güle güle uçur İlker abi :thumbup: :)
 
Gerçekten kuyruğu bitirdikten sonra diğer parçalara geçince klasik goblinden farklı bir makina yaptığımı anladım. Özellikle motorun altına kuyruk kayısı , üzerine ana şaftın bağlanması çok yaratıcı bir çözüm olmuş. Tek parça gövde üzerine optimum yerleşim tasarım olarak klasik goblinlerden çok farklı. Minisi bile hayranlık uyandırırken gerçek boyutlu bir cometi düşünemiyorum. Bugün lehim işlerini hallettikten kaldığımız yerden devam edeceğiz.
 
[Urun]: SAB Mini Comet İncelemesi

İlker Sönmez' Alıntı:
Özellikle motorun altına kuyruk kayısı , üzerine ana şaftın bağlanması çok yaratıcı bir çözüm olmuş.

Gerçekten çok basit ama şu ana kadar kimsenin aklına gelmeyen bir çözüm %p Sırf bu basitlik ve orjinallik nedeniyle insanın alası geliyor bu ufaklıkları :laugh: :D
 
[Urun]: SAB Mini Comet İncelemesi

güle güle kullan İlker Abi,
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Modelin kuyruk yapısı için ekstra söylenecek fazla birşey yok. Bir önceki mesajda da söylediğim gibi , klasik bir 700 kuyruğunun küçültülmüş hali. İçindeki rotor bilyaları vs. tamamen aynı. Kuyruk pali tutucuları plastik materyalden yapılmış. Herşey milimetrik oturuyor ve en ufak bir boşluk yok. O yüzden herhangi bir metal upgrade şu anda gerekli görünmüyor. Zaman içinde esneme yapar mı bilemiyorum.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Daha önce bahsettiğim tek parça boom gövde yapısının için oturan ve alttan iniş takımları ile bağlantılı kuyruk servosunu görüyoruz. Motor bu servonun arkasına geliyor. Dar gövde de kayışı sıkıştırasın diye bu kadar öne alınmış gibi duruyor. Kuyruk servosunu tutan plastik parça ortadan tek vidalı servolar için uygun değil. O yüzden ufak bir delme işi gerekiyor. Bu arada yeri gelmişken kitten servo horn çıkmıyor. Daha öne Bert 'e sorup bu bilgiyi aldığım için ufak kırmızı micro servo hornlarıda siparişe eklemiştim ancak servo hornlar align micro servoya uymadı. Hiteclere uydu. İlgilenenlere duyurulur.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yukarıdaki resimlerde motorun alt kısmına vidalanan plastik parça ile kuyruk aktarımı sağlanıyor. Üst kısımdaki diş ile uygun ara bağlantı sayesinde ana rotor direkt olarak motordan hareketini alıyor. Pinion yok , kayış yok , ana dişli yok.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ana plaka direkt olarak fiber gövdeye vidalanıyor , alt kısmında motor , üst kısmına servolar ve ana şaftın gireceği yuva yerleşecek.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Ana plakaya eklenen bir uzatma karbonfiber parçanın alt kısmında kayış rayları mevcut. Bu parçanın üst kısmına da FBL ünitesi yerleşiyor.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yukarıdaki resimde motorun plakaya vidalandıktan sonraki hali kayışın motora bağlantısı görülüyor. Bu arada Kutudan çıkan motor konnektörleri ve esc ucundaki konnektörler birbirine tam geçmediği için 3mm konnektörler ile değiştirmem gerekti. ESC (dişi) tarafı derinliği yeterli gelmediği için motor uçları tam girmiyordu.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Peki bu modelde kuyruk kayışını nasıl gerdireceğiz ? Kuyruk tarafı tamamen sabit olan modelde yukarıdaki resimde görüldüğü gibi ana plakanın model gövdesine bağlandığı delikler , plakanın komple öne ve arkaya kaymasına müsait şekilde planlanmış. Model tek kayışlı olduğu için ana plakayı öne doğru çekip vidaları sıkıştırarak kuyruk kayışı gerginliğini ayarlıyoruz. Kuyruk kntrol rodunuda alttan geçirdikten sonra bu noktadan sonrası fireball ile aynı hale geliyor. Servoları yuvalarına montajlayıp orta noktalarını bulduktan ve servo kollarını taktıktan sonra , plakaya vidalıyoruz.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Servoları yerleştirirken kablolama için bırakılmış boşluklardan kabloları arkaya doğru uzatıyoruz. Gerçekten kablo yollarının düşünülmüş olması , küçük modelde çalışmanın eziyetini büyük oranda azaltıyor. Ana rotorun üst kısmı gene bir 700 rotorunun minyatürü. Burada kullanılan DFC kollarının boyu ayarlanabilir plastik malzemeden yapılmış. Servo swash bağlantıları ise tek parça plastik materyalden. Swash ayarlaması sadece servo triminden yapılabilir. Motor , ana şaft bağlantısı ise tamamen kendine has bir dizayn. Anlatmak çok mümkün eğil ancak manuelde detaylı olarak görülüyor. Basit bir mekanizma. Şaftla beraber ana rotor motordan iki vida ile ayrılabiliyor.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Yukarıdaki resimde yerleşim sonrası modelin katları görülüyor.
 
[Urun]: SAB Mini Comet İncelemesi

Vay montaj bitmiş nerede ise :thumbup: Bitence tüm resimleri kopyalamak ayrı bir şekilde "Montaj detayları" diye bir konu açayım ;)

Bu arada Micro servo kolu geçenlerde Emre'de de sorun yaşattı. Tıpkı sende Align olduğu gibi onda da (cyclic markaların markasını hatırlamıyorum su an ) uymadı :eek: :rolleyes:
 
Hayırlı olsun, model tam mühendislik harikası, özellikle motor'a hayran kaldım.