[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

N.Tuğra Tuncel' Alıntı:
Muharrem sen karbüratöre yakıt takviyesi yaptığın zaman karbüratöre giden yakıt vanasını açmayı unuttuysan motor karbüratörün içindeki yakıtı sonuna kadar harcayacak ve en son fakir bir şekilde çalışarak motoru stop ettirecek ve bir dahaki startta biraz daha zorlayacaktır seni, bunuda dikkate almanı ve kontrolünü buna göre yapmanı öneriyorum. Eğerki sen yakıt vanasınıda açık pozisyonda start yaptıktan sonra heli kendi kendine stop ettiyse bu biraz sıkıntılı bir durum mutlaka kontrol edilmesi gereken birşeyler var demektir.

Abi bağlantıda hata yok neden derseniz karbiratöre yakıt damlattım motor bi süre çalıştı ve depo şişti buda motor basınç üretti ve regülatörü açtı sonra ben kendim stop ettim 2 dk sonra motor bidaha çalışmadı bende uğraşmadım olay bu. yani sizin dediklerinizin hepsini uyguladım . Starterimde sorun var diye bugün tornacıya bıraktım yarın alıp inş zaman bulursam deneyeceğim :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Muharrem ÖNELGE' Alıntı:
Kesinlikle hata yok abi :) biliyorsun mesleğimiz pompacılık :) Harfiyen uyguladım bu şekilde :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Tereciye tere satıyormuşuz haberimiz yok Muharrem :D Yalnız unutmaman gereken bir şey var bu OS motorlar iyidir ama ezber bozdurur adama ;) Ayarı tutturdunmu tadından yenmez, tutuncaya kadarda bildiğini unutursun. :lol:
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

N.Tuğra Tuncel' Alıntı:
Tereciye tere satıyormuşuz haberimiz yok Muharrem :D Yalnız unutmaman gereken bir şey var bu OS motorlar iyidir ama ezber bozdurur adama ;) Ayarı tutturdunmu tadından yenmez, tutuncaya kadarda bildiğini unutursun. :lol:
Yok abi meslek icabı işte :) Yemeğin soslusu motorun oslusu :) yarın sonuçları bildireceğim inşallah :)
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Muharrem çok basit birşey belki ama yinede faydası olabilir diye söylüyorum. Pompalı motorların hepsinde geçerlidir bu söylediğim uçak, heli farketmez.

Pompalı motorları kolay çalıştırabilmek için bujiyi ateşlemeden gazı %100 açıp starterle birkaç saniye boşta çevirirsen, pompa karburatöre yakıt alır. Sonrasında gazı idle'a (rölantiye) alıp ateşlemeyi verdiğinde kolayca çalıştırabildiğini görürsün genelde. Bunu yapmadan yakıt olmayan sistemi idle'da çalıştırmak istediğinde genelde epey bir nazlanır motor, taki yakıt güvercin adımlarla karburatöre ulaşana kadar. ;)

Son bir hatırlatma, çok fazla yaparsanda motor fazla yakıttan boğulur (lock). Bu seferde bujiyi söküp fazla yakıtı atman gerekir. :laugh:
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Türker Akgün' Alıntı:
Muharrem çok basit birşey belki ama yinede faydası olabilir diye söylüyorum. Pompalı motorların hepsinde geçerlidir bu söylediğim uçak, heli farketmez.

Pompalı motorları kolay çalıştırabilmek için bujiyi ateşlemeden gazı %100 açıp starterle birkaç saniye boşta çevirirsen, pompa karburatöre yakıt alır. Sonrasında gazı idle'a (rölantiye) alıp ateşlemeyi verdiğinde kolayca çalıştırabildiğini görürsün genelde. Bunu yapmadan yakıt olmayan sistemi idle'da çalıştırmak istediğinde genelde epey bir nazlanır motor, taki yakıt güvercin adımlarla karburatöre ulaşana kadar. ;)

Son bir hatırlatma, çok fazla yaparsanda motor fazla yakıttan boğulur (lock). Bu seferde bujiyi söküp fazla yakıtı atman gerekir. :laugh:

Abi seni çok iyi anlıyorum :) fakat bu motorda regülatör var ok ile gösterdiğim Bu regülatör belli basınç olmadan yakıt akışını kapatıyor yani motor çalışıp ortalama 5-6 sn. sonra yakıt akışını sağlıyor ben bunu nasıl hallederiz derken karbiratöre 2 damla nitro ile çözdüm :) ama ne denli sağlıklı? bunu araştırmak gerek diye düşünüyorum :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Bakalım bende durum nasıl olacak, yarın bir iki depo idle'da çalıştırmayı düşünüyorum.
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

sen çözersin abi :thumbup: aslında elimde açılmamış sıfır ys 91srs var olmadı patlatırım kutuyu:)
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Arkadaşlar,
Cumartesi günü dayanamadım daha fazla (Muharrem'in korkutmasınında etkisi oldu biraz. :laugh: ) ve motorun çalışmasıyla ilgili rödaj için sahaya gitmeden önce bir küçük test yapayim dedim. :coolxf:
Amacım motorun çalıştığını görerek rahatlamak ve telemetri sensörlerinin performanslarını test etmekti. Özellikle RPM (motor devir) sensörüyle ilgili şüphelerim vardı.

Sonuçta Mehmet Abi'yi aradım " Abi ben 700 kuşandım cepheye gidiyorum hakkını helal et ! " dedim ve yüklendim takım taklavatı. Mehmet abimde sağolsun beni yalnız bırakır mı hemen kamerayı kuşandı geldi yanıma. :bravo:

Bir iyi, iki kötü haber var sonuç olarak :

- Güzel haber motor hiç nazlanmadan çalıştı.

Bu motor sahipleri için detay bilgi
DRS denen sistem nasıl birşeyse inanılmaz yakıt basıyor motora. Daha önceden " Pompalı motorları çalıştırırken ateşleme yapmadan önce son gazda birkaç saniye çevirerek yakıt alın karburatöre kolay çalışır. " diye yapmış olduğum tavsiyemi bu motor için geri çekmek durumundayım. :-\
Güvenli tarafta kalmak için son derece zengin yaptığım iğne ayarı sonrası fazla yakıt motorun lock olmasına sebep oldu bu sebepten. Yakıt akışını görmek için karburatöre giden silikon hortumu çıkardığımda yakıtın gayet basınçlı şekilde geliyor olduğunu gördüm. Bu esasında sonrası için güzel bir haber. %p

- İlk kötü haber RPM sensörü malesef doğru okuma yapmadı. Sensör ve ayarları üzerinde biraz çalışmam gerekecek. :-\
Henüz detaylı incelemeye fırsat bulamadım ama çözümü var gibi gözüküyor, ayarlarında ratio ve pole tercihleri var. Umarım ayarla düzelir.

-İkinci kötü haberse lock olan motoru çalıştırmayı denerken starterin hareketini debriyaj şaftınına aktaran aradaki bağlantı elemanı sıyırdı. :'(
Sipariş ettim sanırım yarın elime ulaşır.

Bunlarda resim ve videolar :

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Macera tüm hızıyla devam ediyor. :lollol:
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Seninle her cepheye koşarım Turkerim %p Yeter ki sen haber ver :thumbup:

Motorun sesini duydukya artık yerisi gelir. Eminiz sen o Kucuk 1-2 problemi de en kısa süre içerisinde çözersin ;)
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Türker, depoya yakıtı koyarken bir an kendimi yeni arabanın deposuna ilk yakıtı koyarkenki gibi hissettim. Sorunlara gelince, senin bir ayağını basmadan ötekini kaldırmadığını biliyorum, o nedenle onu da çözeceğinden eminim ve RPM'in farklı okumasındaki nedeni de merak ediyorum doğrusu.
 
[Urun]: O.S. 91HZ-R 3C & O.S POWERBOOST PİPE

Arkadaşlar internetten aldığım " Clutch/Starter Shaft Set " in malesef stoklarda olmadığı haberi geldi. Türkiye'den parçayı temin etme konusunda sıkıntı olacak anlaşılan.

Elinde Trex700N için bu parçadan kullanılmışta olsa bulunan varsa bana özelden mesaj atabilirse çok sevinirim.
Malum parçanın yurt dışından gelmesi epey bir zaman demek. :(