[Urun]: iCharger 4010DUO Synchronous DC Balance Chr/Dschr (10S*2, 2000W/40A) inceleme..

[Urun]: iCharger 4010DUO Synchronous DC Balance Chr/Dschr (10S*2, 2000W/40A) inceleme..

İlker Sönmez' Alıntı:
Ana konuya dönersek Şarj aleti ile merak ettiklerim 2000 watt 40 amper olabilmesi için 50V voltajda çalışması gerekli. Acaba duo demek iki tane 25V güç kaynağı kullanıyor mu demek?
Rafet ellerine sağlık, akşama söyle keyifle seyrecek bir inceleme videomuz var teşekkür ederiz :thumbup:

Bu arada Ilker hocamın yukarıdaki sorusunu ben de merak ediyorum :rolleyes:
 
[Urun]: iCharger 4010DUO Synchronous DC Balance Chr/Dschr (10S*2, 2000W/40A) inceleme..

İlker Sönmez' Alıntı:
Ana konuya dönersek Şarj aleti ile merak ettiklerim 2000 watt 40 amper olabilmesi için 50V voltajda çalışması gerekli. Acaba duo demek iki tane 25V güç kaynağı kullanıyor mu demek?

cihazımız tek porttan 40a 1400w şarj edebiliyor.yanlız 2 portu aynı anda kullanırsak bu durum degişiyor ve 2000w a kadar izin veriyor. yani 2800w şarj edemiyoruz.cihaz maksimum amper girişini 65A da sınırlamış.
1400w şarj istersek bize lazım olan 24 volt 64.8 amper bir güç kaynagı, 2000w isterrsek lazım olan 34volt 65 amper güç kaynagı.
Alanda 12 volt araç aküsü kullandığımızı varsayarsak , araç aküleri aslında 14-14.5 volt güç verir ,kendi aracımın aküsü için (akü 60Amper) 840watt sağlar.buda bana tek porttan 6 adet 5000mah pili 1C ile şarj imkanı sağlar.
Zaten gavur forumlarında amcalarda 1C ile 6 adet 6s 5000 mah pili 20 dakikada normal bir 12 volt aracın aküsüyle şarj ettiklerini aktarmaktalar.
Cihazın Farklı bir özelliğide dc-dc konvertör bulunması düşük voltajı yüksek voltaja çevirdiği efsanesi forumlarda var ama firmada dahil kimse dc-dc konvertörün ne kadar verimli çalıştıgını paylaşmamış.
Firmanın vaadi düşük volt kaynagınız oldugu için üzülmeyin şarj cihazınız üstesinden gelir demek, ama bu konuda daha net birşey bulamadım..
Cihazın full+full hakkını vermek için 50volt 44.4A güç kaynağı kesin çözüm. :saygilar:

Not:tüm hesaplamalarda %10 verim kaybı dikkate alınmıştır.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
[Urun]: iCharger 4010DUO Synchronous DC Balance Chr/Dschr (10S*2, 2000W/40A) inceleme..

Inceleme videosunu az once izleme imkanim oldu. Gercekten cok detayli ve guzel bir anlatim olmus ellerine saglik Rafet :bravo: :thumbup:

Menulerin mantigi powerlab cok benziyor. HV pilleri destekle ozelligi gercekten guzel. Bu arada Powrlab HV pil destegi ile ilgili henuz yazilim guncellemesi gelmedi ne yazik ki.

Ekranin renkli ve cok satir olmasi kulllanim acisindan gercekten cok pratik. Sahsen yeni bir powrlab kullanici olarka keske onun da ekrani bu sekilde olsaydi demekten kendimi alamadim.

Ic direnc kismina gelirsek, bildigim kadari ile Powerlab ile Icharger ic direnc olcme mantiklari farkli. Fakat Icharger olcudugu degerlerin ben de dogru oldugunu tahmin ediyorum zira sifir pillerde Powerlab da 2 mohm civari bir deger gosteriyor.

rafet odabaş' Alıntı:
....Zaten gavur forumlarında amcalarda 1C ile 6 adet 6s 5000 mah pili 20 dakikada normal bir 12 volt aracın aküsüyle şarj ettiklerini aktarmaktalar.
Arac calistirilmadam sadece aku uzerinden bu kadar pilin sarj edilme imkani bence mumkun degil :rolleyes: Ya da ben yanlis anladim bu ifadeyi ???
 
Ynt: [Urun]: iCharger 4010DUO Synchronous DC Balance Chr/Dschr (10S*2, 2000W/40A) inceleme..

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Arac calistirilmadan sadece aku uzerinden bu kadar pilin sarj edilme imkani bence mumkun degil :rolleyes: Ya da ben yanlis anladim bu ifadeyi ???

Bende senle aynı düşümcedeyim mehmet abi.
Aracın çalışması burda olmazsa olmazımız. Kişisel tecrübelerim de aynı şeyi söylüyor. İyi bir 60 amper akü ile 3 adet 5000MaH 6s pil araç çalışmadan şarj oluyor ama dördüncüyü takınca şarj cihazı low input diye bağırıyor, hooop bide bakmışız Araçda marş yok. Sonra takviyeydi, ittir kaktır muhabbeti :embarras:

Ben 4 adet pili şarj ederken şarj başlamadan aracı çalıştırıyorum, 5-7 dakika araç çalışıyor, enerjinin büyük kısmıda bu zaman diliminde çekiliyor. Sonra kontağı kapatıyorum zaten o kısımda fazla güç gerekmiyor.

Jeneratör yerine akaryakıta harcıyorum yani ;D
 
[Urun]: iCharger 4010DUO Synchronous DC Balance Chr/Dschr (10S*2, 2000W/40A) inceleme..

Rafet eline sağlık, çok detaylı güzel bir paylaşım olmuş. :bravo:

Tekrar güzel günlerde kullanmanı dilerim. :RCKolik: