Özgür Evren Varol
RcFanatik
- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,677
- Tepkime puanı
- 20,176
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
@Özgür Evren Varol abi kuyruk rotor şaftındaki joint nasıl bir şey, merak ettim. Universal joint mi yoksa CV joint mi? Model ölçeğinde CV joint hiç duymadım ama neden olmasın tabi. Universal joint'te output tarafında açısal hızda sinüzoidal bir faz farkı olacak, Joint açısı da 45 derece civarı görünüyor, hatrı sayılır bir açı. Dolayısıyla kuyruk palleri sabit ana pal devrinde değişken bir devirde dönecek bu da yaw ekseninde bir stabilite sorununa yol açar diye düşündüm.
Yoksa burada esnek bir mil mi var? Ya da karşılıklı helisel konik pinyon dişlileri mi var?
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Sonuncusu konik dişliler var. Böylece açısal hız sabit kalıyor ama dişli sıyırınca da şenlik oluyor