Değerli arkadaşlar,
Teknik elektronik bilgi gerektiren ,elektrik motorlu uçaklarda fazla miktarda konfigürasyon hataları zamanında çok yaptım.Aslında konu o kadar fazla detaylı ki bunları okuya okuya ben bile hala geliştiriyorum bilgimi.
Konunun ESASINI Basit bir şekilde anlatmaya çalışacağım.
Şu Kuralı unutmayalım:
(UYGUN PERVANE +MOTOR) < ESC < BATARYA
Burada anlatmak istediğim motorun en fazla çekebileceği akımı ESC sağlayabilmesi ESC nin en fazla çekeceği akımıda , batarya sağlayabilmelidir.
You must be registered for see images attach
Basit sıralama örneği:
Motor 20A ESC 30A BATARYA 40A gibi sahip olunan maksimum amper değerleri motordan bataryaya doğru büyümelidir.
1-Motorun çektiği akımı esc aktaramazsa ESC yanar.
2-ESC nin aktarması gereken akımı batarya sağlayamazsa BATARYA şişer ısınır bozulur.
3-Motor da çevirebileceği maksimum pervaneden daha büyük pervane takılırsa kesinlikle yanar.ESC yi de bozabilir.
Yüksek devirli motorlara
küçük pervane
Düşük devirli motorlara
büyük pervane kullanılır.
Daha fazla detay için TIKLAYINIZ:
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bunun için alacağınız Motorun bilgilerinde verilen pervane secilmelidir.
Örnek:
Model depron jetlerde 2000-2200 KV motor 6x4 -7x6 pervaneler seçilir
Daha büyük model uçaklarda 1000-1300 kv motor, 8x3 -10x7 pervaneler kullabilir.
Mutlaka uçağın ağırlığına göre gerekli olan minimum itiş yada çekiş gücüne sahip motor seçimelidir.
Depron Model jetlerde yüksek devirli ,küçük pervaneli motorların seçilmesinin nedenlerinden biride yüksek süratte giderken pervanenin havaya çarptığı alanın küçük olması gerekliliğindendir.
Olmazsa olmaz denemez.Düşük devirli büyük pervanede uygulanıp uçulur ama modelin karakterine uymaz bu uçuş.
Bilgi paylaşımlarının devamı dileğiyle.
Saygılar sunarım
Nevzat Yerlikaya
----------------------------
Emre Kaman Teşekkürler
Kv ile çekeceği akımın bir alakası yok.
Motorun sadece kv'sını bilmek yetmez, diğer sayılar da önemlidir. Örneğin 2212, 2618, 4025, 4530 gibi... Bunlar da elimizde olursa kabaca bir fikrimiz olur. Çekeceği sürekli akım değerleri ve anlık maksimum değerleri üreticiden alınabilir, üretici bilinmiyorsa benzer ölçüdeki motorların değerlerine göre bir tahmin yürütülebilir. Eğer hiçbir şey bilinmiyorsa log özelliği bulunan bir esc veya başka ara cihazlarla kendiniz test edebilirsiniz.
Kv ile üretilen gücün de bir alakası yok. Düşük kv daha güçlüdür demek yanlış. Dikkat ederseniz, genelde aynı ölçüde olan motorların farklı kv versiyonlarından kv'sı yüksek olanın ürettiği güç daha fazladır.
Motorun üreteceği gücü stator ölçüleri, sarım tekniği, sarım miktarı ve mıknatısların kalitesi belirler. Kv sadece motorun volt başına devrini, yani hızını verir.
Güç kavramı biraz kafa karıştırıyor, zira motorun kendi kendine ürettiği güç bizim için bir anlam taşımıyor. Bunun yerine işimize yarayacak olan birim thrust, yani itki kuvveti.
Thrust'ın bileşenleri ise motor devri ve pervane ölçüleri. Yani motorun gücünü değerlendirirken çevireceği pervaneyi de hesaba katmamız lazım. Buradan şöyle bir genellemeye gidebiliriz, düşük kv değerli motorlar daha büyük pervaneler ile, yüksek kv değerli motorlar daha küçük pervaneler ile kullanılır. Ama bu çok yüzeysel bir genellemedir.
İşin aslı, motorun üreticisi motorun özelliklerinde hangi pervane ile ve kaç voltta ne kadar thrust vereceğini, kaç amper akım çekeceğini verir. Kararı buna göre vermek gerekir.