Uçaklarda Pervane-Motor-ESC-Pil seçimi

@BERKE , modelcilikle ve uçakla hiç alakam olmamasına rağmen bende sana bir kaç soru yönelteyim .
Bu forumda veya başka herhangi bir platformda sorduğun sorularla ilgili arama ve araştırma yaptın mı ?
Son 1 haftadır covid19 yüzünden elden atılan uçaklarla ilgili 10 a yakın video ve oldukça fazla dükman okudum ve ben bu sorulara %95 oranında isabetke cevap verebilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Büyükok
Merhaba konuyu hortlatıyorum ama bir öneriye ihtiyacım var 2200g civar quickie500(alttan kanatlı) benzeri bir uçak topluyorum benim bu uçakta ivmelenmeye ihtiyacım var bunu için çekiş gücünün mü fazla olması gerekir yoksa hızının mı
ve ikinci bir sorum servonun gücünün ne kadar olması gerekir

ve öneri ecalc diye bir site var hazır setup bumak için ben orayı kullanıyorum
uçağın hafif de olması gerekiyor bu nedenle motor max 100g civarında olabilir
iki adet konfigrasyon belirledim
çekiş gücü 1500g maks hız ve 100kmh
veya 2000g 80kmh hız
ivmelenme için hangisi daha iyi olur

Berke, modelin planında herhangi bir motor veya servo bilgisi var mı? Quickie tipi modellerle ilgilenmediğim için motorlarının gücü hakkında bilgim yok. Bu konuda internette çok bilgi var ama herkes bir başka şey söylüyor, o nedenle kesin bir bilgiye ulaşamadım. Servonun gücünün o kadar önemli olduğunu sanmam, sub-micro servolar yeterli olur. Başarılar. Deneyimlerini foruma yazarsan ben de bilgi sahibi olurum.
 
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Levent bey merhaba.
Berke kardeşimizin bilgi istediği model yukarıdaki videoda paylaştığım modelin kendisi. Pylon racer tarzı modeli uçuracak kadar tecrübesi varsa sorduğu soruyu bizimle kafa bulmak için yazdığını düşünüyorum.
 
Emre bey merhaba. Ben öyle düşünmüyorum. "Kafa bulmak" için bir sebep olmalı. Ne bu mesajda ne de sildiği mesajda böyle bir "kafa bulmak" isteği yok. Quickie modellerini merak etmiş ve bu şekilde başlamak istemiş olabilir.

Bir insan her şeyi bilemez. Bazı konularda bilgisi fazla, bazı konularda bilgisi az olabilir. Bilmediğimi sorarım, bildiğimi anlatırım. Google'dan araştırırken de dikkat ederim. Çünkü yanlış bilgi olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Levent bey haklı olmanızı bende canı gönülden istiyorum. Silmiş olduğu yazıyı tekrar paylaşıyorum.

"sanırım liseler arası iha yarışmasına katılıyorsunuz anladığım kadarıýla skyhunter veya tmini talon tarzı birşey mi yapıyorsunuz ona göre net bir bilgi veriyim ben daha önce üniversiteler versiyonuna katıldım ve o kadar çok itiş gücünü otopilot kontrol etmesi zor eğer manuel olcaksa en az 4 5 sene tecrübesi olmuş biri kullansin veya itiş gücünü ağırlığın 1/2 civarında tutun veya güclü olsun derseniz maksimum ağırlıgin 2/3 kadar itis gücü kadar motor seçin ve şöyle bir husuda fazla hıza ve itis gücüne depron köpük epo tarzı malzemeler dayanmıyabilir "

Her insan herşeyi bilemez dediniz. Doğru söylüyorsunuz. Bilmemesine soru sormasına kızmıyorum. Tabiki soracak. Cevap verilmiş konu altına yorum yapıyor, önceki yazılanlar yanlış siz benim yazdığıma güvenin ben tecrübeliyim edasıyla. Yazdığına göre arkadaşımız üniversiteler versiyonuna katılmış. Ama daha lise yıllarında.
RCKolik gerçekten ansiklopedi değerinde bilgiler barındıran güzel ve sıcak arkadaşlıkların olduğu samimi bir forum. Çöplüğe çevrilmesine lütfen müsade etmeyelim.
 
Emre bey, Tanışma bölümünde "lise" diye bir şey okumadım. Liseli olduğu bilgisi nerede var?

Bir model yapmış ki tecrübesi var. Neden çöplük olsun. Yazılanlara çöplük dersek güzel ve samimi arkadaşlık kurmak mümkün değildir.
 
Levent bey profilinde yaşı 40 yazıyordu tanışma mesajında ise 20 olduğunu belirtmiş. Şeytan dürttü bende arkadaşı Google'da araştırdım. Arkadaşımız 2017'de ortaokula giderken güzel bir projeye katılmış. Paylaştığım resimde o idi. Ayrıca bana özel mesaj yazdı resmi kaldırmam için. Gerçek yaşı olmadığını kendisi belirtti.
Yazdığı mesaj benim için kıymetlidir, gerçekten ihtiyaç için yazıldı ise.
 
  • Beğen
Tepkiler: LEVENT UYGUN
Motor, pervane, ESC, batarya kombinasyonunu neredeyse çözdüm fakat başka bir konu kafama takıldı. Benim alıcımın (FlySky) çalışma aralığı 4.0-6.5V ve ben 3S batarya kullanmak istiyorum. Bu durumda ben ESC üzerinden alıcıya 11.1V ya da bataryamın tam dolu olduğunu varsayarsak 12.6V akım verdiğimde alıcım fazla akım sebebiyle zarar görmez mi?
 
Motor, pervane, ESC, batarya kombinasyonunu neredeyse çözdüm fakat başka bir konu kafama takıldı. Benim alıcımın (FlySky) çalışma aralığı 4.0-6.5V ve ben 3S batarya kullanmak istiyorum. Bu durumda ben ESC üzerinden alıcıya 11.1V ya da bataryamın tam dolu olduğunu varsayarsak 12.6V akım verdiğimde alıcım fazla akım sebebiyle zarar görmez mi?

Fazla gerilimle zarar görür. BEC ESC motor pil bağlantıları:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Değerli arkadaşlar,

Teknik elektronik bilgi gerektiren ,elektrik motorlu uçaklarda fazla miktarda konfigürasyon hataları zamanında çok yaptım.Aslında konu o kadar fazla detaylı ki bunları okuya okuya ben bile hala geliştiriyorum bilgimi.

Konunun ESASINI Basit bir şekilde anlatmaya çalışacağım.

Şu Kuralı unutmayalım:

(UYGUN PERVANE +MOTOR) < ESC < BATARYA

Burada anlatmak istediğim motorun en fazla çekebileceği akımı ESC sağlayabilmesi ESC nin en fazla çekeceği akımıda , batarya sağlayabilmelidir.

You must be registered for see images attach

Basit sıralama örneği:
Motor 20A ESC 30A BATARYA 40A gibi sahip olunan maksimum amper değerleri motordan bataryaya doğru büyümelidir.

1-Motorun çektiği akımı esc aktaramazsa ESC yanar.

2-ESC nin aktarması gereken akımı batarya sağlayamazsa BATARYA şişer ısınır bozulur.

3-Motor da çevirebileceği maksimum pervaneden daha büyük pervane takılırsa kesinlikle yanar.ESC yi de bozabilir.

Yüksek devirli motorlara küçük pervane
Düşük devirli
motorlara büyük pervane kullanılır.

Daha fazla detay için TIKLAYINIZ:

Bunun için alacağınız Motorun bilgilerinde verilen pervane secilmelidir.

Örnek:
Model depron jetlerde 2000-2200 KV motor 6x4 -7x6 pervaneler seçilir
Daha büyük model uçaklarda 1000-1300 kv motor, 8x3 -10x7 pervaneler kullabilir.

Mutlaka uçağın ağırlığına göre gerekli olan minimum itiş yada çekiş gücüne sahip motor seçimelidir.

Depron Model jetlerde yüksek devirli ,küçük pervaneli motorların seçilmesinin nedenlerinden biride yüksek süratte giderken pervanenin havaya çarptığı alanın küçük olması gerekliliğindendir.

Olmazsa olmaz denemez.Düşük devirli büyük pervanede uygulanıp uçulur ama modelin karakterine uymaz bu uçuş.

Bilgi paylaşımlarının devamı dileğiyle.

Saygılar sunarım
Nevzat Yerlikaya



----------------------------

Emre Kaman Teşekkürler

Kv ile çekeceği akımın bir alakası yok.

Motorun sadece kv'sını bilmek yetmez, diğer sayılar da önemlidir. Örneğin 2212, 2618, 4025, 4530 gibi... Bunlar da elimizde olursa kabaca bir fikrimiz olur. Çekeceği sürekli akım değerleri ve anlık maksimum değerleri üreticiden alınabilir, üretici bilinmiyorsa benzer ölçüdeki motorların değerlerine göre bir tahmin yürütülebilir. Eğer hiçbir şey bilinmiyorsa log özelliği bulunan bir esc veya başka ara cihazlarla kendiniz test edebilirsiniz.

Kv ile üretilen gücün de bir alakası yok. Düşük kv daha güçlüdür demek yanlış. Dikkat ederseniz, genelde aynı ölçüde olan motorların farklı kv versiyonlarından kv'sı yüksek olanın ürettiği güç daha fazladır.

Motorun üreteceği gücü stator ölçüleri, sarım tekniği, sarım miktarı ve mıknatısların kalitesi belirler. Kv sadece motorun volt başına devrini, yani hızını verir.

Güç kavramı biraz kafa karıştırıyor, zira motorun kendi kendine ürettiği güç bizim için bir anlam taşımıyor. Bunun yerine işimize yarayacak olan birim thrust, yani itki kuvveti.

Thrust'ın bileşenleri ise motor devri ve pervane ölçüleri. Yani motorun gücünü değerlendirirken çevireceği pervaneyi de hesaba katmamız lazım. Buradan şöyle bir genellemeye gidebiliriz, düşük kv değerli motorlar daha büyük pervaneler ile, yüksek kv değerli motorlar daha küçük pervaneler ile kullanılır. Ama bu çok yüzeysel bir genellemedir.

İşin aslı, motorun üreticisi motorun özelliklerinde hangi pervane ile ve kaç voltta ne kadar thrust vereceğini, kaç amper akım çekeceğini verir. Kararı buna göre vermek gerekir.
Merhaba, motorun itki değerlerinin verildiği şemada thrust değerleri verilmemiş zaten verilen pervane ölçülerini birebir kullanmayacağım. thrust değerini ölçmek için elimde bir düzenek var fakat akımı nasıl ölçeceğimi bilmiyorum log özelliği bulunan esc yazmışsınız araştırdım biraz fakat istediğim sonuca ulaşamadım log özelliği nedir akımı nasıl ölçebilirim ara ekipmanlar nelerdir?
 
Merhaba, motorun itki değerlerinin verildiği şemada thrust değerleri verilmemiş zaten verilen pervane ölçülerini birebir kullanmayacağım. thrust değerini ölçmek için elimde bir düzenek var fakat akımı nasıl ölçeceğimi bilmiyorum log özelliği bulunan esc yazmışsınız araştırdım biraz fakat istediğim sonuca ulaşamadım log özelliği nedir akımı nasıl ölçebilirim ara ekipmanlar nelerdir?
  • Druoncu bir arkadasin varsa cogu duron kontrol karti anlik akimi olcebilir. Onlarin yardimini alabilirsin
  • Sistemin kac wattlik bilmiyorum ama ile de olcebilirsin.
  • ile de olcebilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Merhaba,
Bu hobiye yeni başladım. Flysky fsi6 kumanda aldım. Aşağıdaki bilgilere sahip bir motor aldım. Motor için 30A ESC de mevcut. Fotoblok ya da dekota malzeme kullanarak basit bir uçak yapmaya çalışıyorum. 60 x 80 cm ebatına yakın bir uçak yapmak istiyorum. Bu motor için nasıl bir pervane kullanmam lazım ? Bunu için teknik bilgiye ihtiyacım var. Terimleri ve açıklamaları anlamaya çalışıyorum. Giriş için sıfırdan başlayan birine önerebileceğiniz doküman vs var mıdır? Ya da doğrudan pervane tavsiyesi de yapabilir misiniz? Youtube dan olabildiğince çok vidyo izleyip bulduğum dokümanları okumaya çalışıyorum.
Şimdiden teşekkürler.


XXD A2208 Fırçasız Drone Motoru - 2600KV Teknik Özellikleri:

  • Boyut: 27.8 x 23 mm
  • Ağırlık: 39g
  • Mil Çapı: 3. 17 mm
  • Maksimum Verimlilik: 80%
  • Maksimum Verimlilik Akımı: 4-10A (>75%)
  • Akım Kapasitesi: 12A/60s
  • Yük Akımı: 10 V /0.5A
  • Hücrelerin Sayısı: 2-3 li-Poly
 
Doküman arıyorsan bu forumda bolca bulabilirsin. İndex sayfasından başla, muhtemelen aradığını bulacaksın.
Elindeki motoru incelemedim ama genel hatlarıyla şunu soyleyebilirim: 3S ile 5x3 veya 2S ile 6x4 belki 6x5 pervane ile tam gazda uzun süre kalmazsan iyi sonuçlar alırsın. İstediğin ölçülerde, 1200-1500'lük bir 3S için uygun olan FT 'nin F22'si veya RCPowers'ın muadil parkjetleri. Başlangıç için de fena değiller. Benimle beraber en az bir kişi daha yüzlerce plan içeren bir arşiv paylaştık forumda. Biraz araman gerek.