Uçağım çok sade oldu. Ne yapabilirim.

Ben yerinizde olsam bu modelin biraz daha büyüğüyle uçmayı öğrenirdim.Geçenlerde forumda Çaylak Trainer Eğitim Modelini tavsiye etmiştim kanat açıklığı 140cm.Bahsettiğim modelin tasarımı Cem Zırh hocamıza ait.Anlaşılan o ki sizin yaptığınız model(kendin yap kanalındaki) Çaylak modelin kopyası ufak tefek fark dışında sadece küçültülmüş hali diyebilirim.Sizin model küçük olduğu için daha oynak olur ve yeni öğrenmeye çalışan birisi kontrol etmekte zorlanır.Kanat açıklığı geniş ve daha büyük Uçaklar daha dengeli uçar bu da avantaj sağlar.Karar sizin elbette...

Bu boyutta bir Uçak için 5 dk oldukça kısa bir süre.Tahminim pilinizde problem var veya 2200mah yazıyor ama daha düşük kapasitede çalışıyor.Ben Çaylak Trainer modelini uçurduğumda 10 - 12 dk uçup indiğimde hücre voltajı 3.8V - 3.9V arasında oluyordu.

Benim için 5 dk uçuş süresi çok kısa.:)

Bu modele iyice alıştım. Birde inebilsem bu iş olacak. :))
 
3.8 zaten storage voltajı 3.8 den 3.7 ye düşene kadar pilde en az yarım kapasite enerji vardır. Kaldı ki güçte voltaj daha az gösterir. Pilin iç direncide yüksek olabilir iyi bir cihaz ile iç direnç ve kapasite ölçümü yapılabilir.Bu noktada pilin kalitesi büyük etken.
LiPo bataryalarda her bir hücre 3V'un altına düştüğünde bozuluyor.Ben 10-12 dk uçtuktan sonra 3.8V oluyordu zaten 10-12 dk uçuş süresi son derece yeterliydi benim için.Biraz kahve&kola molası verdikten sonra ikinci bataryayı takıp uçuyordum.3.8V'u sınır olarak belirlememin sebebi eve gittiğimde "Storage" işini 1 dk içinde bitirebilmek içindi.Yoksa illa bu şekilde yapılmalı demek istemedim.:p
Bu modele iyice alıştım. Birde inebilsem bu iş olacak. :))
Tercih sizin elbette.:D
 
12 uçuş falan oldu. Burnu kırmadan 4 kez falan inebildim. Sıfır hasar sadece 1 kez. Öncesinde simülasyonda 10 uçuşumdan 9 u başarılı olana kadar 1-2 hafta çalışmıştım da. Normal mi bu kadar hasar?
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
12 uçuş falan oldu. Burnu kırmadan 4 kez falan inebildim. Sıfır hasar sadece 1 kez. Öncesinde simülasyonda 10 uçuşumdan 9 u başarılı olana kadar 1-2 hafta çalışmıştım da. Normal mi bu kadar hasar?
Durmak yok, yola devam.
Sim ile gerçek hayat çok farklı. Asıl önemli olan, kırıma yol açan hatayı kavrayıp tekrarlamamaya çalışmak. Bunun için de insanın yanında deneyimli birinin olması çok faydalı. Eğer yalnızsan ancak düşe kalka ilerlersin. Bu yüzden yeni başlayan arkadaşlara hep, imkan varsa bir gruba katılmalarını öğütleriz.
 
Durmak yok, yola devam.
Sim ile gerçek hayat çok farklı. Asıl önemli olan, kırıma yol açan hatayı kavrayıp tekrarlamamaya çalışmak. Bunun için de insanın yanında deneyimli birinin olması çok faydalı. Eğer yalnızsan ancak düşe kalka ilerlersin. Bu yüzden yeni başlayan arkadaşlara hep, imkan varsa bir gruba katılmalarını öğütleriz.
Evet, tek zor oluyor ama bursada öyle bir gurubu ya ben bulamadım yada çok gizliler :). Olsa keşke.