Uçağım çok sade oldu. Ne yapabilirim.

Müslüm Cengiz

Yeni Uye
Katılım
29 May 2024
Mesajlar
22
Tepkime puanı
10
Yaş
35
Konum
Orhangazi/Bursa
İlgi Alanı
Hepsi
Yarın ilk uçuşu yapacağım.
Yapım videosunu çekmiştim ama uzuuun uzun montajlamam gerek.
Üzerini kırmızı pvc ile kapladım. Çok sade oldu. Boyama gibi işlerdede çok iyi değilim. Tavsiye edebileceğiniz bir örnek görsel falan var mı acaba?
Şimdiden teşekkürler...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu aşamada pek gerek yok zaten böyle süsleme işlerine. Nasıl olsa bolca tamir görecek. Pilotaj için zaman ayırmak daha önemli. Yok ben motivasyon olsun istiyorum dersen birkaç sticker ve folya şerit ile basitçe birsenler yapılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari
Görünürlüğü ve alt üstü ayırmak için alt kısmına siyah şeritler çekmek yeterli gelecektir ilk uçuş için. Sonrası tamamen keyfine kalmış. Bir kuyruk numarası verebilirsin. Ay yıldız ekleyebilirsin. Vs vs.
 
Bu ikinci modelimdi. İlkide bunun aynısıydı. Bunu daha özenerek yaptım. Ölçüler daha hassastı ama hep kendiliğinden sağa yatıp durdu. Çok kontrolsüzdü havada. Ağaçlardan dolayı görüşü kaybettim. Motoru kapattım. Sonuç aşağıdaki gibi. En kısa zamanda yeniden onaracağım tabi :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Geçmiş olsun.Bu arada hangi model bu? Kanat açıklığı ve gövde uzunluğu ne kadar?

Modeli bilmiyorum. Yerli bir youtube kanalından aldım. @Kendin-Yap Kendi tasarımı olabilir. Bu üstadın yaptığı çok uçak var. Eğitim için bence en uygunu buydu. Kanat açıklığı 108cm gövde uzunluğu 65cm. 1400kv standart motor kullandım. Bu sabah tekrar uçurdum aslında yakınlarda uçurmak için çok iyi bir yerim yok. Eski bir ralli pistinde uçuruyorum. İnerken çarpsam canım sıkılmaz. Yine görüşü kaybettim :) bu sefer çalılıklara düştü sadece pervane kırıldı. Yinede bir gariplik var gibi. Batarya yeni 3v 2200mah 5 dk sonra 3.8v düştü alarrm çalmaya başladı. Gürüşü kaybetmeden önce uçak biraz sürüklendi gibi. Tam güç verdim ama cevap vermedi sanki. Sürücüden mi bataryadan mı bilmiyorum.
 
Süsleme için beyaz
Modeli bilmiyorum. Yerli bir youtube kanalından aldım. @Kendin-Yap Kendi tasarımı olabilir. Bu üstadın yaptığı çok uçak var. Eğitim için bence en uygunu buydu. Kanat açıklığı 108cm gövde uzunluğu 65cm. 1400kv standart motor kullandım. Bu sabah tekrar uçurdum aslında yakınlarda uçurmak için çok iyi bir yerim yok. Eski bir ralli pistinde uçuruyorum. İnerken çarpsam canım sıkılmaz. Yine görüşü kaybettim :) bu sefer çalılıklara düştü sadece pervane kırıldı. Yinede bir gariplik var gibi. Batarya yeni 3v 2200mah 5 dk sonra 3.8v düştü alarrm çalmaya başladı. Gürüşü kaybetmeden önce uçak biraz sürüklendi gibi. Tam güç verdim ama cevap vermedi sanki. Sürücüden mi bataryadan mı bilmiyorum.
Aynı Modeli bende kullanıyorum. Uçak uçuşta iken güçte 5 dk sonra 3.8 e düşmesi normal. Alarm seviyesini 3.5 civarına almanız daha iyi olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Müslüm Cengiz
Modeli bilmiyorum. Yerli bir youtube kanalından aldım. @Kendin-Yap Kendi tasarımı olabilir. Bu üstadın yaptığı çok uçak var. Eğitim için bence en uygunu buydu. Kanat açıklığı 108cm gövde uzunluğu 65cm. 1400kv standart motor kullandım. Bu sabah tekrar uçurdum aslında yakınlarda uçurmak için çok iyi bir yerim yok. Eski bir ralli pistinde uçuruyorum. İnerken çarpsam canım sıkılmaz. Yine görüşü kaybettim :) bu sefer çalılıklara düştü sadece pervane kırıldı. Yinede bir gariplik var gibi. Batarya yeni 3v 2200mah 5 dk sonra 3.8v düştü alarrm çalmaya başladı. Gürüşü kaybetmeden önce uçak biraz sürüklendi gibi. Tam güç verdim ama cevap vermedi sanki. Sürücüden mi bataryadan mı bilmiyorum.
Ben yerinizde olsam bu modelin biraz daha büyüğüyle uçmayı öğrenirdim.Geçenlerde forumda Çaylak Trainer Eğitim Modelini tavsiye etmiştim kanat açıklığı 140cm.Bahsettiğim modelin tasarımı Cem Zırh hocamıza ait.Anlaşılan o ki sizin yaptığınız model(kendin yap kanalındaki) Çaylak modelin kopyası ufak tefek fark dışında sadece küçültülmüş hali diyebilirim.Sizin model küçük olduğu için daha oynak olur ve yeni öğrenmeye çalışan birisi kontrol etmekte zorlanır.Kanat açıklığı geniş ve daha büyük Uçaklar daha dengeli uçar bu da avantaj sağlar.Karar sizin elbette...

Bu boyutta bir Uçak için 5 dk oldukça kısa bir süre.Tahminim pilinizde problem var veya 2200mah yazıyor ama daha düşük kapasitede çalışıyor.Ben Çaylak Trainer modelini uçurduğumda 10 - 12 dk uçup indiğimde hücre voltajı 3.8V - 3.9V arasında oluyordu.
Süsleme için beyaz

Aynı Modeli bende kullanıyorum. Uçak uçuşta iken güçte 5 dk sonra 3.8 e düşmesi normal. Alarm seviyesini 3.5 civarına almanız daha iyi olur.
Benim için 5 dk uçuş süresi çok kısa.:)
 
3.8 zaten storage voltajı 3.8 den 3.7 ye düşene kadar pilde en az yarım kapasite enerji vardır. Kaldı ki güçte voltaj daha az gösterir. Pilin iç direncide yüksek olabilir iyi bir cihaz ile iç direnç ve kapasite ölçümü yapılabilir.Bu noktada pilin kalitesi büyük etken.
 
  • Beğen
Tepkiler: Müslüm Cengiz
1400 kv biraz fazla değil mi 108 cm kanat açıklığına göre? Ben aynı kanat açıklığında 1000kv kullanıyorum.
1400KV'de Tork düşük, hız yüksek olur.Bu ölçekte 1000KV ve 1400KV motorların her ikisi de kullanılabilir yeter ki güç yeterli olsun.KV'nin motor gücü anlamına gelmediğini hatırlatalım...
 
1400 kv biraz fazla değil mi 108 cm kanat açıklığına göre? Ben aynı kanat açıklığında 1000kv kullanıyorum.
Almadan önce araştırmıştım. 1400 kv birçok farklı model yapılabilir diye düşündüm. Bu sebeple tercih ettim. Sanki kalkışlarda çok faydalı oluyor. Kısa mesafede uçağı rahatlıkla havalandırıyor. Uçtuğum yerde havalandıracak düzlük yetersiz olduğundan bu benim için çok önemli. Ama havadayken tam güç verdiğimde kontrolü çok zor oluyor. Aslında picasim simülatör kullanmıştım uçurmadan önce. uçak ve motorun davranışı picasim de kullandığım modele aşırı derece benziyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ