Trainer Uçak Yapımı

Katlanır pervane bakarken şunu buldum ve satın aldım.
Plastiğe göre biraz ağır fakat bu uçakta deneyeceğim bakalım. 11.1 pil ve 1000 kv motorda sorun olmaz diye cevap geldi promodelhobby iletişimden.Dual rate ve Expo ayarları yaptım.Bir haftaya deneriz :)
 
Önden motorlu uçaklar iyi ama bizim gibi ilk başlayanlar için kırım kaçınılmaz bir şey , o yüzden elektronik kısmın kırılması biraz sıkıntı , o yüzden üstten motorlu ( Ft Explorer ) tarzı uçaklar sanki daha mantıklı gibi geliyor , en azından kırım olunca elektronik genelde zarar görmüyor. Tekrardan kolay gelsin .
 
30 Yıllık modelci de olsanız kırım zaman zaman başımıza gelebiliyor.Modelcilik, sadece uçuş yapmaktan ibaret değil.Aslında iyi ki kırıma uğruyor modellerimiz belki kızacaksınız ama.Çünkü modeli tamir ederken problemlere karşı çözüm üretme becerisi,imalat teknikleri ve el becerisi gibi kazanımlar da elde ediyorsunuz.Bu arada geçmiş olsun, her kırım bir tecrübe.
 
Geçmiş olsun, motor mili yamulmasın kötü olmuş bende 1 haftadır uçmaya çalışıyorum benim model Foam cup tranier modeliydi bu şekilde kafadan kopma çok yaşadım artık alandan dönmemek için kopan kafayı tamir bandıyla gerdirerek yapıştırıp uçmaya devam ettim 😁 yeni model yapmaya vakit ayırmak istemediğimden bununla iyice öğreneyim dedim okadar çok yapıştırdımki uçağın ağırlığı 200 gr civarı artmıştır. Rüzgarla inatlaşmak zor oluyor gerçekten yılmadan devam.
 
30 Yıllık modelci de olsanız kırım zaman zaman başımıza gelebiliyor.Modelcilik, sadece uçuş yapmaktan ibaret değil.Aslında iyi ki kırıma uğruyor modellerimiz belki kızacaksınız ama.Çünkü modeli tamir ederken problemlere karşı çözüm üretme becerisi,imalat teknikleri ve el becerisi gibi kazanımlar da elde ediyorsunuz.Bu arada geçmiş olsun, her kırım bir tecrübe.
Kesinlikle.Bu yıl Manisa'da düzenlenen Hava Sporları Müsabakalarına on iki öğrencimizle katılmıştık.Müsabakalar Manisa Sivil Havacılık Meydanında düzenlenmişti.İki yaşlı modelci amcamız vardı,Malesef ikisi de kaza kırım yaşamıştı.Yani dediğiniz gibi,olabiliyor.
 
30 Yıllık modelci de olsanız kırım zaman zaman başımıza gelebiliyor.Modelcilik, sadece uçuş yapmaktan ibaret değil.Aslında iyi ki kırıma uğruyor modellerimiz belki kızacaksınız ama.Çünkü modeli tamir ederken problemlere karşı çözüm üretme becerisi,imalat teknikleri ve el becerisi gibi kazanımlar da elde ediyorsunuz.Bu arada geçmiş olsun, her kırım bir tecrübe.
Haklısınız hocam , uçak kırımları vs telafisi oluyor ama elektronik kısım hasar alınca düzeltmesi ya imkansız yada zor oluyor , saten parçalarında yurt dışından alındığını hesap edersek dolar kurundan dolayı pahalıya geliyor , yoksa ben drone toplarken , parçalar eskiden bu kadar değilken bir şeyler bozulduğunda yenisini alıyorduk ama şimdi bir şey bozulacak korkusu ile drone bıraktım uçağa geçtim , en azından yapımı drone kadar pahalı değil. Genel olarak söylediklerinize de bir yandan katılıyorum. Parça fiyatlarını da görünce kırımı en az hafifle atlatılacak modeller yapmak da bir yandan mantıklı geliyor.
 
Haklısınız hocam , uçak kırımları vs telafisi oluyor ama elektronik kısım hasar alınca düzeltmesi ya imkansız yada zor oluyor , saten parçalarında yurt dışından alındığını hesap edersek dolar kurundan dolayı pahalıya geliyor , yoksa ben drone toplarken , parçalar eskiden bu kadar değilken bir şeyler bozulduğunda yenisini alıyorduk ama şimdi bir şey bozulacak korkusu ile drone bıraktım uçağa geçtim , en azından yapımı drone kadar pahalı değil. Genel olarak söylediklerinize de bir yandan katılıyorum. Parça fiyatlarını da görünce kırımı en az hafifle atlatılacak modeller yapmak da bir yandan mantıklı geliyor.
Haklısınız Serdar hocam, enflasyonist ortamda hobiyi yapmak her geçen gün zorlaşıyor.Hangi Uçak olursa olsun hemen hemen hepsi kırıma uğruyor.Kimimiz Fotoblok/Maket kartonu ile modeller yapıyor, kimimiz de Balsa modelleri tercih ediyor.İmkanlar dahilinde bu hobide seçimler yapıyoruz ve sonuçta hepsinin birbirlerine göre avantajları ve dezavantajları var.Balsa model elbette daha mantıklı benim düşünceme göre ancak imkan yoksa ve eğer modelci kendisi yapacaksa modelini, ben kendini onaylatmış modellerin yapılması taraftarıyım.Bunlardan bir tanesi olarak forumda da konusu olan Çaylak Trainer modelini söyleyebilirim.Ben farklı olarak kanadı 140cm yapmıştım, hatta çok rüzgarlı fırtınalı denilebilecek bir havada bile çılgınlık yapıp uçurdum mükemmel bir uçuşu vardı.İlk uçuşu tecrübesiz olduğum için bir modelci ağabeyime yaptırmıştım o zamanlar, ilk uçuşta trim bile istemedi Uçak.Kumandayı bırak kendi kendine stabil uçan bir Uçak.Bu uçağın uçuşundan sonra Flitetest modellerinin yanından bile geçmedim.Elbette herkesin kendi seçimi ancak uçmayı yeni öğrenen biri için güvenli bir liman olarak ifade edebilirim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdar Bayram
Merhaba,

Uzun süre düşündükten Kendin Yap kanalında paylaşılan trainer modelini yapmaya karar verdim. Buradan da yaptıklarımı aktaracağım.

İlk olarak yaptığım şey el çizimim kötü olduğu için çizimleri AutoCAD programında çizmek oldu ve bunları A4 boyutunda çıktı alınabilecek hale getirdim. Dosyayı ekliyorum ilerde kullanmak isteyen olursa kullanabilir.

Modelin kesim aşaması ile devam edeceğim.

Model linki:

Teknik Özellikler:
Gövde: 73 cm (28.74 inc)
Kanat: 109 cm (42.91 inc)
Uçuş ağırlığı: About 675 gr
Ağırlık merkezi (CG): 4.9-5.5cm kanat önünden (Hucum kenarında)
Gerekli uzaktan kumanda: 4 kanal ve 4 mikro servo
Gerekli pil: 11.1V 2200Mah (Max 2700maH)
Gerekli motor: 2212 Fırçasız Motor (980-1400KV)
Gerekli pervane: 2 Blade 9×6 (9060)
Uçuş süresi: Yaklaşık 30 dakika (ortalama %38 gaz seviyesi ile)
Kanat alanı: 1976 cm2
Vbar: 0.46

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bende 2212 1400kv motor var yanında fotoğraftaki gibi 9x5 lik pervanem var ayrıca 8x6 lık bir pervanem daha var 30A esc var 11.1v 1000mah 30c lipo pilim var bu uçağı yapabilir miyim

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Bedreddin Vardar
Dihedral açısı için 0 ile 10 arasında deniyor.Peki dihedral açısı iki kanadın dihedrali toplamı değil mi? Daha açık ifade edeyim:

a) 6 derece dihedral açısı dendiğinde iki kanadın toplamı mı 6 derece? Yani kanat başına 3 derece midir?
b) 6 derece kanat başına düşen dihedral,yani toplamda 12 derece dihedral midir?

140 cm kanat açıklığına sahip,üstten kanatlı trainer model için kaç derece dihedral uygundur? 14 derecelik kontrplak kestirdim fakat fazla gibi geldi.Kanat başına 7 derece yapıyor.
 
Son düzenleme:
Teşekkürler Sümer Ağabey,peki bu kanat açıklığında kanat başına 7 derece dihedral fazla mıdır ne diyorsun?
Dihedral açısının fazla olması uçağın stabilitesini arttırır fakat manevra kabiliyetini azaltır. Verdiğiniz aileron komutları istediğiniz kadar uçağı yan yatırmayabilir.
 
Ne kadar doğru bilmiyorum ama aileronlu uçaklarda 3 dereceden fazla dihedrali uygun bulmuyorlar pek.3 derecelik bir tane kestirip deneyeceğim artık.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bende bu aralar kınuyu araştırıyordum videonun dihedral bölümü var 13. dk. da, ilgilenen arkadaşlara da belki fikir verir.
Filtetest sitesinde dihedral açısı olmayan bir çok model var, bir süre eğitim modeli kullandıktan sonra bu şekil düz kanatlı modelleri kullanmayı tavsiye etmişler akrobatik hareketler yapabilmek için.
Ben de geçen sene Foam cup modelini yapmıştım 140cm kanat açıklığı, oldukça stabil uçan hantal bir modeldi biraz daha hareketli olabilecek bir model yapmayı düşünüyorum bu aralar gene uçak yapasım geldi :)
Yapmayı düşündüğüm model bu, görünen o ki bu modelde açı hiç yok
Ancak hobi king sitesinde kit olarak satılan bu model var iki modelinde uçuş karakteri aynı büyük FLAPları var hiking modeline biraz açı vermiş.
 
Bende 2212 1400kv motor var yanında fotoğraftaki gibi 9x5 lik pervanem var ayrıca 8x6 lık bir pervanem daha var 30A esc var 11.1v 1000mah 30c lipo pilim var bu uçağı yapabilir miyim
Elbette yapabilirsiniz şimdiden kolay gelsin Forum‘da bolca bilgi var konuları okuyup notlar alıp o şekilde ilerlemenizi tavsiye ederim.
Uçurmadan önce mutlaka SIM çalışmanızı tavsiye ederim ayrıca alıntı yaptığınız mesajdaki uçağı yapmanızı da tavsiye etmem kanat açıklığı fazla küçük aynısından ben de yaptım çok çabuk parçalandı onunla birlikte bir de 140 santim kana açıklığında bir uçak yapmıştım onun ömrü daha uzun oldu biraz kırım olsa da yapıştırıp devam edebiliyorsunuz.
Forum‘da Çaylak modeli var en çok yapılıp kullanılmış olan eğitim modeli sanırım 120 santim onun kanat açıklığı, onunla başlayabilirsiniz ve elinizdeki motor gücü de yeterli gelecektir.
Aynı motoru test ettim 9 × 6 pervane kullanılabiliyor olsa da 16 amper civarı akım çekerek 960 gram civarı güç üretiyor.
üreticinin tavsiye ettiği pervanenin birtık küçüğünü kullanırsanız daha fazla verim alıyorsunuz 8-10 amper civarı akım çekerek 850 900 gram civarı güç üretebiliyor 8 × 40 pervane ile daha verimli çalışıyor.

Bu da benim yaptığım model ancak elinizdeki motor bu modele biraz zayıf gelebilir uçuşu çok kolay ve keyifli yeni öğrenme aşamasında kullanılabilecek çok rahat bir model.
ilk yapım aşamasında araştırırken edindiğim bilgilere göre uçak ağırlığının üçte biri kadar çekiş gücüne sahip bir motor yeterli oluyormuş ancak sahaya çıkınca her şey değişiyor hava biraz rüzgârlıysa daha fazla güce ihtiyacınız oluyor tavsiye edilen oran birebir örneğin uçak bir kiloysa motorda 1 kg çekmeli.