Trainer Uçak Yapımı

Katlanır pervane bakarken şunu buldum ve satın aldım.
Plastiğe göre biraz ağır fakat bu uçakta deneyeceğim bakalım. 11.1 pil ve 1000 kv motorda sorun olmaz diye cevap geldi promodelhobby iletişimden.Dual rate ve Expo ayarları yaptım.Bir haftaya deneriz :)
 
Önden motorlu uçaklar iyi ama bizim gibi ilk başlayanlar için kırım kaçınılmaz bir şey , o yüzden elektronik kısmın kırılması biraz sıkıntı , o yüzden üstten motorlu ( Ft Explorer ) tarzı uçaklar sanki daha mantıklı gibi geliyor , en azından kırım olunca elektronik genelde zarar görmüyor. Tekrardan kolay gelsin .
 
30 Yıllık modelci de olsanız kırım zaman zaman başımıza gelebiliyor.Modelcilik, sadece uçuş yapmaktan ibaret değil.Aslında iyi ki kırıma uğruyor modellerimiz belki kızacaksınız ama.Çünkü modeli tamir ederken problemlere karşı çözüm üretme becerisi,imalat teknikleri ve el becerisi gibi kazanımlar da elde ediyorsunuz.Bu arada geçmiş olsun, her kırım bir tecrübe.
 
Geçmiş olsun, motor mili yamulmasın kötü olmuş bende 1 haftadır uçmaya çalışıyorum benim model Foam cup tranier modeliydi bu şekilde kafadan kopma çok yaşadım artık alandan dönmemek için kopan kafayı tamir bandıyla gerdirerek yapıştırıp uçmaya devam ettim 😁 yeni model yapmaya vakit ayırmak istemediğimden bununla iyice öğreneyim dedim okadar çok yapıştırdımki uçağın ağırlığı 200 gr civarı artmıştır. Rüzgarla inatlaşmak zor oluyor gerçekten yılmadan devam.
 
30 Yıllık modelci de olsanız kırım zaman zaman başımıza gelebiliyor.Modelcilik, sadece uçuş yapmaktan ibaret değil.Aslında iyi ki kırıma uğruyor modellerimiz belki kızacaksınız ama.Çünkü modeli tamir ederken problemlere karşı çözüm üretme becerisi,imalat teknikleri ve el becerisi gibi kazanımlar da elde ediyorsunuz.Bu arada geçmiş olsun, her kırım bir tecrübe.
Kesinlikle.Bu yıl Manisa'da düzenlenen Hava Sporları Müsabakalarına on iki öğrencimizle katılmıştık.Müsabakalar Manisa Sivil Havacılık Meydanında düzenlenmişti.İki yaşlı modelci amcamız vardı,Malesef ikisi de kaza kırım yaşamıştı.Yani dediğiniz gibi,olabiliyor.
 
30 Yıllık modelci de olsanız kırım zaman zaman başımıza gelebiliyor.Modelcilik, sadece uçuş yapmaktan ibaret değil.Aslında iyi ki kırıma uğruyor modellerimiz belki kızacaksınız ama.Çünkü modeli tamir ederken problemlere karşı çözüm üretme becerisi,imalat teknikleri ve el becerisi gibi kazanımlar da elde ediyorsunuz.Bu arada geçmiş olsun, her kırım bir tecrübe.
Haklısınız hocam , uçak kırımları vs telafisi oluyor ama elektronik kısım hasar alınca düzeltmesi ya imkansız yada zor oluyor , saten parçalarında yurt dışından alındığını hesap edersek dolar kurundan dolayı pahalıya geliyor , yoksa ben drone toplarken , parçalar eskiden bu kadar değilken bir şeyler bozulduğunda yenisini alıyorduk ama şimdi bir şey bozulacak korkusu ile drone bıraktım uçağa geçtim , en azından yapımı drone kadar pahalı değil. Genel olarak söylediklerinize de bir yandan katılıyorum. Parça fiyatlarını da görünce kırımı en az hafifle atlatılacak modeller yapmak da bir yandan mantıklı geliyor.
 
Haklısınız hocam , uçak kırımları vs telafisi oluyor ama elektronik kısım hasar alınca düzeltmesi ya imkansız yada zor oluyor , saten parçalarında yurt dışından alındığını hesap edersek dolar kurundan dolayı pahalıya geliyor , yoksa ben drone toplarken , parçalar eskiden bu kadar değilken bir şeyler bozulduğunda yenisini alıyorduk ama şimdi bir şey bozulacak korkusu ile drone bıraktım uçağa geçtim , en azından yapımı drone kadar pahalı değil. Genel olarak söylediklerinize de bir yandan katılıyorum. Parça fiyatlarını da görünce kırımı en az hafifle atlatılacak modeller yapmak da bir yandan mantıklı geliyor.
Haklısınız Serdar hocam, enflasyonist ortamda hobiyi yapmak her geçen gün zorlaşıyor.Hangi Uçak olursa olsun hemen hemen hepsi kırıma uğruyor.Kimimiz Fotoblok/Maket kartonu ile modeller yapıyor, kimimiz de Balsa modelleri tercih ediyor.İmkanlar dahilinde bu hobide seçimler yapıyoruz ve sonuçta hepsinin birbirlerine göre avantajları ve dezavantajları var.Balsa model elbette daha mantıklı benim düşünceme göre ancak imkan yoksa ve eğer modelci kendisi yapacaksa modelini, ben kendini onaylatmış modellerin yapılması taraftarıyım.Bunlardan bir tanesi olarak forumda da konusu olan Çaylak Trainer modelini söyleyebilirim.Ben farklı olarak kanadı 140cm yapmıştım, hatta çok rüzgarlı fırtınalı denilebilecek bir havada bile çılgınlık yapıp uçurdum mükemmel bir uçuşu vardı.İlk uçuşu tecrübesiz olduğum için bir modelci ağabeyime yaptırmıştım o zamanlar, ilk uçuşta trim bile istemedi Uçak.Kumandayı bırak kendi kendine stabil uçan bir Uçak.Bu uçağın uçuşundan sonra Flitetest modellerinin yanından bile geçmedim.Elbette herkesin kendi seçimi ancak uçmayı yeni öğrenen biri için güvenli bir liman olarak ifade edebilirim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdar Bayram
Merhaba,

Uzun süre düşündükten Kendin Yap kanalında paylaşılan trainer modelini yapmaya karar verdim. Buradan da yaptıklarımı aktaracağım.

İlk olarak yaptığım şey el çizimim kötü olduğu için çizimleri AutoCAD programında çizmek oldu ve bunları A4 boyutunda çıktı alınabilecek hale getirdim. Dosyayı ekliyorum ilerde kullanmak isteyen olursa kullanabilir.

Modelin kesim aşaması ile devam edeceğim.

Model linki:

Teknik Özellikler:
Gövde: 73 cm (28.74 inc)
Kanat: 109 cm (42.91 inc)
Uçuş ağırlığı: About 675 gr
Ağırlık merkezi (CG): 4.9-5.5cm kanat önünden (Hucum kenarında)
Gerekli uzaktan kumanda: 4 kanal ve 4 mikro servo
Gerekli pil: 11.1V 2200Mah (Max 2700maH)
Gerekli motor: 2212 Fırçasız Motor (980-1400KV)
Gerekli pervane: 2 Blade 9×6 (9060)
Uçuş süresi: Yaklaşık 30 dakika (ortalama %38 gaz seviyesi ile)
Kanat alanı: 1976 cm2
Vbar: 0.46

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bende 2212 1400kv motor var yanında fotoğraftaki gibi 9x5 lik pervanem var ayrıca 8x6 lık bir pervanem daha var 30A esc var 11.1v 1000mah 30c lipo pilim var bu uçağı yapabilir miyim

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol