Trainer Uçak Yapımı

Bu hafta sonunu boş geçmedim. Bir trainer de ben yaptım. Detaylı bir şekilde yapımını falan paylaşmayacağım için özel konu açmadım. Motivasyon şeysi niyetine paylaşayım buradan :)

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


1400mm kanat açıklığına sahip 700g uçuşa hazır ağırlık diye tahmin ediyorum. Kanat kirişleri hariç deprondan yaptım.

Plan ve yapım videosu falan bu videoda ve açıklamalar kısmında var.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Hocam muhteşem görünüyor elinize sağlık. Boya spey boya mı ben köpükte kullandım eritti deforma etti biraz
 
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli
Neredeyse herşeyi yaptım, sadece kanat ve iniş takımı kaldı. Ne yazık ki depron ve ya çelik tel bulamadım nalbur ve vb yerlerde. İnternetten sipariş verip bekleyeceğim.

Kanatları fotobloktan yapsak ne olur ki?

Ben 3mm kapron kullandım. Parke altına yalıtım için kullanılan köpük. Yapı marketlerde veya parke satışı yapan yerlerde bulunuyor. Kanat tabanına iki adet 3mm birbirine yapıştırarak 6mm kalınlık yaptım. Gerisi 3mm. Airfoil için iç desteklerde 5mm fotoblok kullandım.

Bu videodan daha iyi anlaşılır.
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli
Hocam muhteşem görünüyor elinize sağlık. Boya spey boya mı ben köpükte kullandım eritti deforma etti biraz
Teşekkür ederim. Evet sprey boya. Depronda deforme olmadı hiç.
Ekte paylaştığım extra planının son sayfalarındaki şemada gayet güzel. Tel olarak motorsiklet veya bisiklet jant teli kullanabilirsin. Gayet iyi oluyorlar. THK'dan çelik tel de alabilirsin. Tahtada matkapla karşılıklı küçük delikler açıp yünlü bir ip ile bağlayacaksın teli. En son cıvık CA ile o yünlü ipleri yerlerine sabitlyeceksin. Çıkan dumanı solumamaya dikkat.
Bisiklet jant teli ve yukarıdaki yöntemle yaptığım iniş takımı. Oldukça sağlam. Karşılıklı delikler daha yakın delinebilir.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Vakit bulabildikçe uçağı yapmaya devam ediyorum. Son olarak kanatlarını yaptım, dihedral açısı dar oldu gibi geldi ve biraz yamukluk var gibi.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Vakit bulabildikçe uçağı yapmaya devam ediyorum. Son olarak kanatlarını yaptım, dihedral açısı dar oldu gibi geldi ve biraz yamukluk var gibi.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Gayet güzel elinize sağlık. Dehidral dar değil yeterli bence. Yamukluk yok gibi geldi bana gayet stabil duruyor. Kanatların iki tarafınıda eşit yapmaya aynı malzemeler aynı derecede silikon vs. kullanmaya çalışırsan trim bile yapmadan stabil bir şekilde uçar bu model.
 
Arasında tahta var, elle zorladığımda çok kırılacakmış gibi durmuyor
 
Elimize sağlık çok güzel olmuş.
Zamanında bu modeli bende yaptim. Lakin kalkışta yan yatarak burun kısmını pert etti. Dengesini vs kontrol etmiştim. Böyle olunca baya moralim bozulmuştu. Simdi bu modelin arkadan pervaneli modelini yapmaya çalışıyorum. Bakalım olacak mi.
Bu modeli bende yapmıştım aynı sizin dediğiniz gibi ilk uçuşta sola dalıp burun üstü çakıldı sonraki denemelerde de hep çakıldı, 4-5 tane pervane kırdıktan sonra kaldırdım kenara ve ft-explorer tipi arkadan motorlu modeli yaptım, henüz uçuş yapmadım bakalım bu sefer ne olacak. Bu arada ilk uçağın düşüş nedenini yeni anladım meğer eleron yönlerini ters yapmışım ben sağa dönüş vermeye çalışırken uçak sola dalıp düşüyordu:) ilk uçuş heyecanı ile anlayamamıştım bu da bana tecrübe oldu
 
Bu modeli bende yapmıştım aynı sizin dediğiniz gibi ilk uçuşta sola dalıp burun üstü çakıldı sonraki denemelerde de hep çakıldı, 4-5 tane pervane kırdıktan sonra kaldırdım kenara ve ft-explorer tipi arkadan motorlu modeli yaptım, henüz uçuş yapmadım bakalım bu sefer ne olacak. Bu arada ilk uçağın düşüş nedenini yeni anladım meğer eleron yönlerini ters yapmışım ben sağa dönüş vermeye çalışırken uçak sola dalıp düşüyordu:) ilk uçuş heyecanı ile anlayamamıştım bu da bana tecrübe oldu
Yazdıklarınızı okurken , niyeyse kendim gözümün önüne geldim :D , Ben yönleri doğru ayarladığıma eminim , yönleri ayarladığıma eminim , belki ağırlık merkezinde sorun vardı bilemiyorum , şuanda arkadan motor veya zagi tarzı model yeni başlayanlar için uygun gibi bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: BİLAL KOÇ
Uçak dediğinin kuyruğu yerde olur. He birde burnunda pervane olur :thumbup: Hem aileronu ters ayarlanmış bir uçağın düşmesinden pervaneyi farklı yere taşımak gibi bir sonuç çıkarmak uçağa ayıp olur :D
 
Uçağı tamamladım, tam elektronik ayarlarını yapıcam benim sıpa kumandayı düşürüp switchi kırdı. Kumanda flysky fs i6 3 pozisyonlu switch kırıldı, (on of on). Tr de bakındım ama yaylı 3 konumlu bulamadım. Daha önce değiştiren oldu mu?
 
Uçağı tamamladım, tam elektronik ayarlarını yapıcam benim sıpa kumandayı düşürüp switchi kırdı. Kumanda flysky fs i6 3 pozisyonlu switch kırıldı, (on of on). Tr de bakındım ama yaylı 3 konumlu bulamadım. Daha önce değiştiren oldu mu?
Hocam benimde iki yönlü pert oldu , açık olduğu için açamıyordum , switch'in arkasından kablo ile lehim attım , sürekli kapalı gibi gözüküyor ve kumandayı sorunsuzca kullanabiliyorum. Eğer bulamazsan böyle bir şey yapabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli
Uçağı tamamladım, tam elektronik ayarlarını yapıcam benim sıpa kumandayı düşürüp switchi kırdı. Kumanda flysky fs i6 3 pozisyonlu switch kırıldı, (on of on). Tr de bakındım ama yaylı 3 konumlu bulamadım. Daha önce değiştiren oldu mu?
Modele ekstra bir özellik eklemdikçe kullanılan bir switch değil eğer kapalı konumda kaldıysa kumanda çalışır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bekir Ekinli