THK Model Uçak

Böyle bir kit şu anda 46lık ve 60lık olmak üzere satılıyor fiyatları makul üreticisi de forumumuzun üyesi @Yasin_Yanık . Bir tane de burada arkadaşlar yaptı ama uçurma fırsatı olmadı henüz. Bir inceleyin bence.
Teşekkür ederim @Mustafa Koç. Evet trainer 40-46(160cm kanat), 60 (188cm kanat) ve 75 (200cm) flapli trainer ürettim. 1 sene önce temin ettiğim malzemeler neredeyse maliyeti 2 katına çıktı. Ve her geçen gün malzemeler artıyor durumum böyle olunca yurtdışından temin edilen model uçakların yukarıdaki fiyatları bu şekilde olması kaçınılmaz. Örneğin 5 tanesi 40 TL aldığım balsa levha bugün 67tl ile 90 TL arasına temin ediliyor. 80tl aldığım 2mm huş kontra bugün 144tl temin edebiliyorum. Buna rağmen minimum değerde tutarak kit üretiyorum. Ürettiğim kitler sadece trainer da değil. Piper j3 cup her boyutunu üretiyorum. Extra330 LT 30cc, 61cc, 120cc boyutunu tasarladım montajını yapıp uçuş testlerini bahara yapacağız.
Dle 30cc benzin motor aldım Türkiye'den sıfır, fiyatı bir kaç ay içerisinde 500tl arttı bugün iyiki almışım diyorum . Piyasaya yetişmek mümkün değil :rolleyes:


Artık tüm uçtuğum modellerimi kendim tasarlıyorum yapıyorum kanat kopmasi gibi bir problem yaşamıyorum :)

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
THK serbest uçuş planörleri dışında yıllarca kit üretimi yapmadı. Yaptığı kitlerin gerek malzeme gerekse lazer kesim kalitesi düşüktü. Her şehirde bir mağaza açabilirlerdi. Açmadılar. Malzeme için yazdığım tüm mektuplar biri hariç cevapsız kaldı. Okullarda düzenledikleri serbest uçuş model kursları iyi bir faaliyetti. Ancak bu yetmiyor. Model yapan kişi daha farklı daha ileri düzeyde bir model yapmak istediği zaman ekipman ve malzeme bulamadı ve Amerika'daki Avrupa'daki model dükkanlarına müracaat etmek zorunda kaldı. Pilot eğitimi konusunda iyi bir kurum olan THK'nın model uçak kitleri üretimi ve malzeme satışı konularında neden ilerlemediği anlaşılmazdır. THK ile tek ilgim yalnızca Uçan Türk dergisi oldu, ki o dergi de ne yazık ki tarihe karıştı.
 
THK serbest uçuş planörleri dışında yıllarca kit üretimi yapmadı. Yaptığı kitlerin gerek malzeme gerekse lazer kesim kalitesi düşüktü. Her şehirde bir mağaza açabilirlerdi. Açmadılar. Malzeme için yazdığım tüm mektuplar biri hariç cevapsız kaldı. Okullarda düzenledikleri serbest uçuş model kursları iyi bir faaliyetti. Ancak bu yetmiyor. Model yapan kişi daha farklı daha ileri düzeyde bir model yapmak istediği zaman ekipman ve malzeme bulamadı ve Amerika'daki Avrupa'daki model dükkanlarına müracaat etmek zorunda kaldı. Pilot eğitimi konusunda iyi bir kurum olan THK'nın model uçak kitleri üretimi ve malzeme satışı konularında neden ilerlemediği anlaşılmazdır. THK ile tek ilgim yalnızca Uçan Türk dergisi oldu, ki o dergi de ne yazık ki tarihe karıştı.
Hocam ortaokul yıllarında bizim okuldada o kurslardan vardı kurs basit olarak şu şekilde işliyordu: Sene başında belli bir kontenjan dolunca ata modeli yapılıyordu. Daha sonra kurayla seçilen belirli kişiler flamingoyu yapıyordu (Kuranın nedeni yeterince atölye alanının olamaması) Normalde kurs bu şekilde bitiyordu ama bizim model uçak öğretmenimiz sağolsun yeni bir model daha ekledi model temel olarak katana tarzı çok basit 5mm strafor kesilerek gövde kanat arka kuyruktan oluşan 3 servo küçük bir motor esc alıcı ve pilden oluşan gövdeyi 2 saat içinde birlestirebildiğimiz bir modeldi. Bizden önceki 2grup bu modeli yaptı yaparken de simülatöre çalışma yaptılar ama bu gruplardan modeli yapan kişilerin yarısı maddi nedenler sebebiyle sadece gövdeyi yapıp bırakıyordu geriye kalanlarda ortak bi kumanda alıp alıcıyı kendi uçağından söküp diğerinin uçağına takıyordu veya 2 kişi tek bir uçak yapıyordu burada türk hava kurum destek olsa malzemeler çok daha ucuza karşılansa belki 2 katı daha fazla modeli bu hobiye kazandırılabilirdi. Bizim grupta bu modelin gövdesini birleştirdi fakat öğretmenimizin tayini nedeniyle öyle kaldılar.

Son olarak bence türk hava kurumu daha 3 4 sene düzelmez sayılı gelir kaynaklarindan yangın söndürme uçaklarının ihalesini alamadılar bunun nedeni yok uçaklar bozuk vb nedenlerde değil bunun nedeni ihaleyi girmek için gerek 100.000 dolar veya tl lik ön kaportayı yatıramamaları diğer gelir kaynağı olan kurban derisi zekat fitre bağışlarıda bizim buradaki THK saymasının dediğine göre yarı-yarıya düşmüş ki bizim burdaki THK türkiydeki 3. Ençok deri toplayan şube
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent Suberk
Bir şeyler de ben yazacaktım ki konunun 15.mesajında zaten yazmış olduğumu fark ettim. :D
Levent Hocam Uçantürk Dergisi'nden söz etmiş. Dergiye senelerce abone oldum. Karınca kararınca bir destek olayım diye. Ancak berbat bir çevirmenleri vardı. Okuyunca insanın tüyleri diken diken oluyordu. Örneğin "landing gear" sözcüğünü "iniş dişlisi" diye çevirmişti bir keresinde. Daha buna benzer onlarca saçmalık yapıyordu. Birkaç kez, ücretsiz çeviri yapayım size diye yazı yazdım. Eminim okuyan olmamıştır. Kurum senelerce belirli bir partinin çiftliği idi. Şimdi de Ankara'da birkaç modelci(?)'nin çiftliği oldu sanırım.
 
Bir şeyler de ben yazacaktım ki konunun 15.mesajında zaten yazmış olduğumu fark ettim. :D
Levent Hocam Uçantürk Dergisi'nden söz etmiş. Dergiye senelerce abone oldum. Karınca kararınca bir destek olayım diye. Ancak berbat bir çevirmenleri vardı. Okuyunca insanın tüyleri diken diken oluyordu. Örneğin "landing gear" sözcüğünü "iniş dişlisi" diye çevirmişti bir keresinde. Daha buna benzer onlarca saçmalık yapıyordu. Birkaç kez, ücretsiz çeviri yapayım size diye yazı yazdım. Eminim okuyan olmamıştır. Kurum senelerce belirli bir partinin çiftliği idi. Şimdi de Ankara'da birkaç modelci(?)'nin çiftliği oldu sanırım.
Desene o zamanlar bile Google Çeviri vardı...
 
90'lı yılların başında Uçantürk dergisini bende Lise zamanı takip eder alırdım. O yıllardan belliymiş havacılık merakım.
 
Böyle bir kit şu anda 46lık ve 60lık olmak üzere satılıyor fiyatları makul üreticisi de forumumuzun üyesi @Yasin_Yanık . Bir tane de burada arkadaşlar yaptı ama uçurma fırsatı olmadı henüz. Bir inceleyin bence.
Tam ben yazacaktım, cevabı gördüm yasin yanık dururken bence diğer hazır kitlerle uğraşmak boşuna, nedeni ise birebir imalatçısı ile görüşme fikir alışverişi bu işlerde çok önemli ve anlık yedek parça temini.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Merhabalar, THK’nun sitesinde Uçuşa Hazır Modeller(RTF) kategorisinde yeni modeller gözüküyor. Bazılarının linkini aşağıya ekledim, özellikle en son eklediğim FMS Riot modeli ve diğerleri yeni başlayan birinin ilk uçak seçimi için sizce uygun olur mu?
Aynı zamanda sitede Super Cub Fotoblok modeli de satışta, linkini aşağıya ekledim. Fotoblok model için gerekli ekipmanların(motor, servolar) çoğu da elimde mevcut. Bu seçenek daha mantıklı bir seçim mi olur sizce yeni başlayacak birisi için?

Değerli yorumlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Yamaç modeli yeni başlayanlar için daha uygun. Fiyatı da fazla değil.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
  • Beğen
Tepkiler: Alihan HEKİMOĞLU
Yamaç modeli yeni başlayanlar için daha uygun. Fiyatı da fazla değil.



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Teşekkür ederim öneriniz için. RTF kategorisinden birini önerecek olursanız hangisini önerirsiniz acaba ?
 
Teşekkür ederim öneriniz için. RTF kategorisinden birini önerecek olursanız hangisini önerirsiniz acaba ?
Eğer bu işte kalıcı olunacaksa, RTF önermem. Birlikte gelen kumandalar çöp niteliğinde. RTF uçaklar da çok kısa ömürlü. Daha çok oyuncak niteliğinde.
Ciddi bir başlangıç düşünülüyorsa düzgün ahşap bir trainerin yerini hiçbir şey tutmaz.
 
Eğer bu işte kalıcı olunacaksa, RTF önermem. Birlikte gelen kumandalar çöp niteliğinde. RTF uçaklar da çok kısa ömürlü. Daha çok oyuncak niteliğinde.
Ciddi bir başlangıç düşünülüyorsa düzgün ahşap bir trainerin yerini hiçbir şey tutmaz.
Anladım Sümer abi, teşekkür ederim. Yamaç trainer modeli en mantıklı seçim gibi duruyor o zaman. Kasırga trainer modeli de gözüküyor THK sitesinde, kasırga modelinin boyutları yamaç modelinden daha büyük Sümer abi, büyük olması başlangıç için avantaj sağlar mı?