Tekne için fikirler ve tavsiyeleriniz lütfen.

Kolay gelsin.
Tam bir macgyver, yada mad max birşey oluyor.:rolleyes:
1- Motor o boyut ve ağırlıkta bir tekne için yetersiz. Isınır ve tekne sürünerek gider.:p
2-Şaft, kaplin, şaft kovanı için birşeyler yazmak zor. O fazla açılar ve kısa sürede biribirini yer ve çalışmaz hale gelir. Vibrasyondan söz etmek bile gereksiz.
3-Bu boyutta bir tekne için SERVO çok küçük.
Yekenin detayı pek görünmüyor, olmuş gibi. Yeke mil kovanının tekne içinde su kesiminin hayli üstünde bitmesi su yapmamasını sağlar, göremedim.
Motor, esc ve şaft takımı ile pervanenin hazır kit şeklinde alınmasını, yada kendiniz yapacaksanız uygun malzeme ile hassas yapılmasını tavisiye ederim.
Servo ise daha yüksek torklu , (en az 3-5 kg. ) 40-50 gr. lık birşey olsa iyi olur.
Heh işte tam da bu, bana bunlarla gelin ?
Çok çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz değerli benim için hepsini değerlendireceğim.
1- teknenin kaybolmaması için ekstra misina ile yollucam allah muhafaza ?
2- kaplin için bişey diyemiyeceğim ama kovanın içi yağ dolu hemde kavçuklu gres çalışmadan sonra söküp inceleyeceğim. Vibrasyon konusuna eğileceğim
3- yeke için servo alınacak ?
 
Merhabalar,
Elimde Çin malı 320 A yazılı fırçalı esc vardı. 11.1 3s lipo yu bağladım yandı :( sebebini anlamadım ama ÇİN malı sanırım nedeni :evil:
Tavsiye edebileceğiniz bir esc ye ihtiyacım var. Acelem yok bu sefer zamanı gelince cevaplanır :laugh:
 
Merhabalar,
Elimde Çin malı 320 A yazılı fırçalı esc vardı. 11.1 3s lipo yu bağladım yandı :( sebebini anlamadım ama ÇİN malı sanırım nedeni :evil:
Tavsiye edebileceğiniz bir esc ye ihtiyacım var. Acelem yok bu sefer zamanı gelince cevaplanır :laugh:
Konuya giriş mesajınızı okudum da fazla bir veri yok elimizde (sizin de tabi) cevap verebilmek için. O zaman deneyerek, size ne gerektiğini saptamanız gerekecek.

İlk önce; model deniz taşıtlarıyla ilgili yabancı forumlardan sizin modelinizin ağırlığında, kullandığınız motorun mals devrinde, kullanım tipinde (yavaş, hızlı vs.)
vs. vs. ilelerle, hangi ölçüde pervane kullanılacak bunu öğrenmeniz gerek. Motorun uygun olup, olmadığını da saptamanız gerekecek. Yok ben kendi motorumla yaparım bu işi diyorsanız. Teknenin esc hariç montajını yapıp, yanınıza da bir akımı, voltajı ayarlanabilir güç kaynağıyla bir göle, denize olmadı banyoda doldurduğunuz suyla test yapacaksınız. Motorun tam güçte kaç amper çektiğini hesaplayıp, artık bütçeye de göre bir güvenlik faktörüyle (1.2-1.5 kat vs.) esc’nizin ne olacağını kararlaştıracaksınız.

Yani bu kadar veriyle, bir de havacılıkla ilgilenen bir forumda cevap bulmanız zor. Hatta denizcilikle ilgili derya forumlarda da cevap bulmanız zor. Bilgi lazım, kahin miyiz? :D
 
Bahsettiğiniz ESC genelde 2S, yani 7.4V (Full sarjlı 8.4 v) kullanırlar. Nadir de olsa 3S 11.1 (full sarj 12.60V) kullanırlar. Muhtemelen sizinki 2S olduğu için yandı. Yanan esc nin linki yada etiket değerleri belli olmadığı için net yanıt alamazsınız.
Nasıl bir sitemde kullanacağınızı belirtirseniz ESC önerisi gelebilir.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: Adem CANITEZ
Bahsettiğiniz ESC genelde 2S, yani 7.4V (Full sarjlı 8.4 v) kullanırlar. Nadir de olsa 3S 11.1 (full sarj 12.60V) kullanırlar. Muhtemelen sizinki 2S olduğu için yandı. Yanan esc nin linki yada etiket değerleri belli olmadığı için net yanıt alamazsınız.
Nasıl bir sitemde kullanacağınızı belirtirseniz ESC önerisi gelebilir.
Yazdıktan sonra farkına vardım değiştirmeyi de unuttum fabrikada zaman bulamadım. Evet bendeki esc 7.2 v olduğu için yanmış :). Pardon :saygilar:
 
Konuya giriş mesajınızı okudum da fazla bir veri yok elimizde (sizin de tabi) cevap verebilmek için. O zaman deneyerek, size ne gerektiğini saptamanız gerekecek.

İlk önce; model deniz taşıtlarıyla ilgili yabancı forumlardan sizin modelinizin ağırlığında, kullandığınız motorun mals devrinde, kullanım tipinde (yavaş, hızlı vs.)
vs. vs. ilelerle, hangi ölçüde pervane kullanılacak bunu öğrenmeniz gerek. Motorun uygun olup, olmadığını da saptamanız gerekecek. Yok ben kendi motorumla yaparım bu işi diyorsanız. Teknenin esc hariç montajını yapıp, yanınıza da bir akımı, voltajı ayarlanabilir güç kaynağıyla bir göle, denize olmadı banyoda doldurduğunuz suyla test yapacaksınız. Motorun tam güçte kaç amper çektiğini hesaplayıp, artık bütçeye de göre bir güvenlik faktörüyle (1.2-1.5 kat vs.) esc’nizin ne olacağını kararlaştıracaksınız.

Yani bu kadar veriyle, bir de havacılıkla ilgilenen bir forumda cevap bulmanız zor. Hatta denizcilikle ilgili derya forumlarda da cevap bulmanız zor. Bilgi lazım, kahin miyiz? :D
Berat bey doğru dediniz, motoru bi deneyelim bakalım küvette. Max. Değeri nası saptayabilirim acaba,mesela belirli aralıklarda 7.2 v 2 dakika, 9 v 2 dakika gibi çalıştırıp ısınma durumuna göre belirlenebilirmi ? Yakmadan ve soğutucuyu da göz önünde bulunarak
İlginizede teşekkürler bu arada
 
Teknenin gövdesine bakarak büyük ihtimalle hız amaçlı kullanmayı düşünüyorsunuz. Ancak yüksek hızı iki şekilde mümkin ki bunlar da; düşük devir, büyük ve çekişi yüksek pervane ki bu yolu fırçalı motor sistemiyle yapmanız da mümkün. Diğer yolsa; yüksek devir, küçük, çekişi az pervane ki bunu da fırçasız elektrikli motor ya da patlar motorla (benzinli veya nitro yakıtlı motor) yapabilmeniz mümkün.

Şimdi sizin elinizde fırçalı motor (ama halen yeterli torku sağlayabilir mi o motor meçhul) ve akü var. Akülerin ne kadar c değeri (akünün kapasitesini verme hızı) olduğunu bilmem ancak c değeri
büyük ihtimalle hız amaçlı kullanılacak bir taşıt için yetersiz kalacaktır. Bunu engellemek için “Desarj Hızı” yüksek LiPo bataryalar kullanmanız gerekecek ki tonla masraf çıkacak. Pervane büyüklüğünden dolayı bu sefer de ağırlık merkeziniz çok arkada kalacak, sonra motoru soğutmak için su soğutma için uğraşacaksınız yani tonla iş, tomarca para.

Fırçasız elektrikli motor için yine LiPo’su, esc’si ensenizde olacak, pervane hariç.

Modeliniz baya büyük boyutlarda, bu boyutta bir araç için size tavsiyem, benzinli (yüksek devirli) veya nitrolu bir model uçak motoruyla yüzdürmenizdir, bence. Yoksa öbür türlü motoru, pervanesi, yüksek c’li bataryası, sarj aleti derken iş karışacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adem CANITEZ
Teknenin gövdesine bakarak büyük ihtimalle hız amaçlı kullanmayı düşünüyorsunuz. Ancak yüksek hızı iki şekilde mümkin ki bunlar da; düşük devir, büyük ve çekişi yüksek pervane ki bu yolu fırçalı motor sistemiyle yapmanız da mümkün. Diğer yolsa; yüksek devir, küçük, çekişi az pervane ki bunu da fırçasız elektrikli motor ya da patlar motorla (benzinli veya nitro yakıtlı motor) yapabilmeniz mümkün.

Şimdi sizin elinizde fırçalı motor (ama halen yeterli torku sağlayabilir mi o motor meçhul) ve akü var. Akülerin ne kadar c değeri (akünün kapasitesini verme hızı) olduğunu bilmem ancak c değeri
büyük ihtimalle hız amaçlı kullanılacak bir taşıt için yetersiz kalacaktır. Bunu engellemek için “Desarj Hızı” yüksek LiPo bataryalar kullanmanız gerekecek ki tonla masraf çıkacak. Pervane büyüklüğünden dolayı bu sefer de ağırlık merkeziniz çok arkada kalacak, sonra motoru soğutmak için su soğutma için uğraşacaksınız yani tonla iş, tomarca para.

Fırçasız elektrikli motor için yine LiPo’su, esc’si ensenizde olacak, pervane hariç.

Modeliniz baya büyük boyutlarda, bu boyutta bir araç için size tavsiyem, benzinli (yüksek devirli) veya nitrolu bir model uçak motoruyla yüzdürmenizdir, bence. Yoksa öbür türlü motoru, pervanesi, yüksek c’li bataryası, sarj aleti derken iş karışacak.
Açıklama için çok çok teşekkürler :saygilar:
amaç yüksek hız değil tam aksine yavaş, bir o kadar da torklu bir yol istiyorum. O yüzden tam V tail değilde, daha düz yarım V gibi bir şekil yaptım ki düşük güçte yol alabilsin, triz leri de çok yaptım yol alırken baştan aldığı dalga yı hızlıca sallanmadan aşabilsin. Birde salma kondurdum olurda param olur yüksek güçlü bir tertibat kurarsam ağırlık koyarım diye.
Aslında benimkisi birazda öğrenmek, deneyerek öğrenmek diyelim. Elektronik hariç hiçbir parça hazır değil çıkma hurda parçalar, kabuğuda arkadaşımın dükkanında yaptım.
güzel bilgiler topladım, 7 yaşında oğlum var o da öğreniyor, deneyerek hemde olmayışını da görüyor nasıl olması gerektiği konusunda fikir yürütüyor birde kerata, onun bu halini görüncede hemen olmasın istiyorum zaten.
Öğrenicez biz bu işi deneyerek, :saygilar::RCKolik:
 
  • Beğen
Tepkiler: Berat Yıldırım
Açıklama için çok çok teşekkürler :saygilar:
amaç yüksek hız değil tam aksine yavaş, bir o kadar da torklu bir yol istiyorum. O yüzden tam V tail değilde, daha düz yarım V gibi bir şekil yaptım ki düşük güçte yol alabilsin, triz leri de çok yaptım yol alırken baştan aldığı dalga yı hızlıca sallanmadan aşabilsin. Birde salma kondurdum olurda param olur yüksek güçlü bir tertibat kurarsam ağırlık koyarım diye.
Aslında benimkisi birazda öğrenmek, deneyerek öğrenmek diyelim. Elektronik hariç hiçbir parça hazır değil çıkma hurda parçalar, kabuğuda arkadaşımın dükkanında yaptım.
güzel bilgiler topladım, 7 yaşında oğlum var o da öğreniyor, deneyerek hemde olmayışını da görüyor nasıl olması gerektiği konusunda fikir yürütüyor birde kerata, onun bu halini görüncede hemen olmasın istiyorum zaten.
Öğrenicez biz bu işi deneyerek, :saygilar::RCKolik:
Ben baya beğendim valla tekneyi, elinize sağlık.

He şimdi düşündüm de teknede esc ne kadar gerekli olur diye. Bağlayın aküyü dümdüz motora aksın gitsin :D Esc’leri hiç sevemedim, birini de sorunsuz kullanmak nasip olmadı.

Yalnız o servo yönlendirme için uygun olmayacaktır. Uygun bir servo seçmeniz gerekecek. Bunu da dümen mekanizmasını yaptıktan sonra, servo koluna tam döndürmede ne kadar tork geliyor onu hesaplamanız lazım, tabi suyun içindeyken. Ya da daha basit olanı model suda, teknenin burnunda olacak şekilde bir teraziyle, tam gazda ne kadar itme sağlıyor onu hesaplayın. Sonra da dümenin limitiyle, yatay arasındaki açıyı bularak, trigonometrik hesapla servonun koluna kadar gelen torku hesaplayabilirsiniz. Ama biraz mekanik öğrenmeniz gerekecek, tabi bilmiyorsanız.
 
Ben baya beğendim valla tekneyi, elinize sağlık.

He şimdi düşündüm de teknede esc ne kadar gerekli olur diye. Bağlayın aküyü dümdüz motora aksın gitsin :D Esc’leri hiç sevemedim, birini de sorunsuz kullanmak nasip olmadı.

Yalnız o servo yönlendirme için uygun olmayacaktır. Uygun bir servo seçmeniz gerekecek. Bunu da dümen mekanizmasını yaptıktan sonra, servo koluna tam döndürmede ne kadar tork geliyor onu hesaplamanız lazım, tabi suyun içindeyken. Ya da daha basit olanı model suda, teknenin burnunda olacak şekilde bir teraziyle, tam gazda ne kadar itme sağlıyor onu hesaplayın. Sonra da dümenin limitiyle, yatay arasındaki açıyı bularak, trigonometrik hesapla servonun koluna kadar gelen torku hesaplayabilirsiniz. Ama biraz mekanik öğrenmeniz gerekecek, tabi bilmiyorsanız.
:lol: Bende çok düşündüm o gıcık esc siz yapmayı daaa, da işte :D
Servo değiştirildi metal dişlili 20 kg :coolxf:
Bakalım bakalım neler gelecek başımıza :halay:
 
  • Beğen
Tepkiler: LEVENT UYGUN
Adem bey merhaba.
Hobinin havadan çok su tarafıyla ilgilenen hobidaş olarak birkaç yorum yapayım.
Kalıp gayet güzel olmuş. Hatlar düzgün.
Flex şaftlar genellikle tekne dışına kadar çıkar. Şaft dışındaki koruyucu kısım suyun tekne içine girmesini engeller. Siz tekne içinde birleştirmişsiniz. Hazırlarını örnek alıp yapmak daha mantıklı olurdu. Sizin metod hem aşırı balans (titreşim) yapar hemde ek çoğaldığı için zincirin zayıf halkası artar.

Kullandığınız mafsala hiç gerek yok. Flex şaftlar esnek olduklarından mafsal kullanmak gereksizdir. Hatta kullandığınız triger sistemi de gereksiz. Güç kaybı ve fazla parça sistemin zayıflığına sebep olur. Siz elinizdeki pervaneye göre sistem kurmuşsunuz. (eldeki tekere göre araba dizaynı gibi). Bunun yerine uygun torklu pervane kullanmak daha uygun olacaktır. Kullandığınız motor 700 kasa olarak tabir edilenlerden. Motor devri tahminimce şarjlı matkaptan çıktıysa 18-20.000 rpm civarı. 60mm civarı 3 palli tork pervane kullanırsanız sisteminiz için yeterli olacaktır. Biz ESC olayını çözdük. Kendimiz yapıyoruz. Bu arada bende İzmir'de ikamet ediyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Adem bey merhaba.
Hobinin havadan çok su tarafıyla ilgilenen hobidaş olarak birkaç yorum yapmayım.
Kalıp gayet güzel olmuş. Hatlar düzgün.
Flex şaftlar genellikle tekne dışına kadar çıkar. Şaft dışındaki koruyucu kısım suyun tekne içine girmesini engeller. Siz tekne içinde birleştirmişsiniz. Hazırlarını örnek alıp yapmak daha mantıklı olurdu. Sizin metod hem aşırı balans (titreşim) yapar hemde ek çoğaldığı için zincirin zayıf halkası artar.

Kullandığınız mafsala hiç gerek yok. Flex şaftlar esnek olduklarından mafsal kullanmak gereksizdir. Hatta kullandığınız triger sistemi de gereksiz. Güç kaybı ve fazla parça sistemin zayıflığına sebep olur. Siz elinizdeki pervaneye göre sistem kurmuşsunuz. (eldeki tekere göre araba dizaynı gibi). Bunun yerine uygun torklu pervane kullanmak daha uygun olacaktır. Kullandığınız motor 700 kasa olarak tabir edilenlerden. Motor devri tahminimce şarjlı matkaptan çıktıysa 18-20.000 rpm civarı. 60mm civarı 3 palli tork pervane kullanırsanız sisteminiz için yeterli olacaktır. Biz ESC olayını çözdük. Kendimiz yapıyoruz. Bu arada bende İzmir'de ikamet ediyorum.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Emre bey öneriler için teşekkürler,
Triger sistemini motora binecek olan yükü azaltmak için düşünmüştüm ancak dediğiniz gibi gereksiz bir yük artışı oldu amper olarak, bu günkü deneme de 130 amper gördüm suda. Pervane ile bunun ayarlanabileceğini bilmiyordum, teiger sistemi iptal edicem o vakit. Mafsal flex şaft kullanmak zorundayım salma derin olduğundan, dış korumada flex şaftın savrulmasını engelliyor, dışarıda ekstra gres dolu kovan var görüldüğü üzere. Pervanenin çürük su yapmaması için oyuk yapmıştım teknede pervane de tam orada çalışıyor, bakalım görelim ne olacak.
Esc olayını çözdüğünüze sevindim, max. Kaç amper acaba, sizden satın almak isterim.
 
Üzerindeki fetler 110 amper. Ama hiçbir zaman bu amperlere dayanmaz. Yaptığımız testlerde 40 ampere dayandı. Üzeri zaten soğutmaya ve anlık çekilecek yüke bağlı. Uzun zamandır atelyede çalışma fırsatı olmadı. Torna ve frezemizde mevcut.
 
Adem bey mafsal olarak bahsettiğim triger dişlinin ucuna flex şaft ile birleşim yerine taktığınız parça. Flex zaten ismi gibi esnek. Ayrıca mafsala gerek yok.
Ayrıca flex şaftların dönüş yönü vardır. Ters yönde sarımlar açar. Dönüş yönüne uygun pervane kullanımına dikkat edilmeli.
 
Adem bey mafsal olarak bahsettiğim triger dişlinin ucuna flex şaft ile birleşim yerine taktığınız parça. Flex zaten ismi gibi esnek. Ayrıca mafsala gerek yok.
Ayrıca flex şaftların dönüş yönü vardır. Ters yönde sarımlar açar. Dönüş yönüne uygun pervane kullanımına dikkat edilmeli.
Konunun başlarında bi macgayver muhabbeti var ya, heh işte tam da buna uygun bi cevap vereyim. O flex şaft aslında orjinal değil. Ben seviyorum uydurmayı yani orjinaline uydurmayı.
O motor tamircisinden çöpten aldığım kilometre teli :laugh::evil::coolxf: ama harbiden de orjinal oldu. İsteyen baksın incelesin :saygilar:
Yön olayını farkettim uygun yöne dönecek. İşte şaftı tutturmam için ona ihtiyacım var yoksa tornacı da parça yaptırmak zorunda kalıcam, arkadaş en sonunda kovacak atölye den beni .