Şüphelenmiştim, ama konduramadım...
?
58 derece 16 dakika 2.20 saniye doğu boylamının daha doğusunda imal edilmiş uçakların bu tür anlamlandırılamayan "karaktersizlikleri" üzerine kafa yormayı bırakalı epey bir zaman oldu
Sümer abi zaten modelde pek çok sorun olduğunu yazmış, çoğu da tasarımsal sorun. Üretim ve depolama sırasında olası çarpıklıklar da ihtimal dahilinde.
Şöyle düşünürsek, flaplar hareketlerinin ilk yarısında daha çok "lift" yani taşıma üretirken diğer yarıda daha çok "drag" yani sürükleme/frenleme kuvveti üretirler. yarım flapla iki flap arasında hatırı sayılır bir etki farkı oluştururken tam flapta bu etki aslında yok olmaz ama daha zor farkedilir, zira tam flapta artık iş drag haline gelir ve oluşan drag farkının ortaya çıkartacağı "yaw" (dönüş) farkedilmeyebilir bile (arkada koca bir stab var ve zaten her gaz değişiminde model yaw ekseninde hareket eder, hangi etki motor devrinden hangi etki dengesiz flaptan anlamak zor olur.
Aklıma gelen olası nedenler:
Flapların menteşe eksenleri (yatay düzlemde) gövde boyuna eksenine göre simetrik olmayabilir
Flapların boyutları farklı olabilir
Flaplardan birisi çarpık inşa edilmiş veya dükkanda beklerken çarpılmış olabilir
Kanat köklerindeki insidanslar simetrik olmayabilir
Bu model benim olsa fazla kasmadan flap aileron miksi yapardım. Doğrusal bir miks yerine nokta nokta tanımlanabilen (curve) bir miks ile flabın ilk yarı hareketinde oluşan dengesizliği düzeltecek kadar aileron verip geri kalan yarımda aileronu yeniden notr pozisyonuna alacak şekilde bir eğri (göz kararı) tanımlar, sonra uçuşta her bir noktaya ince ayar yapardım... Ama ben olsam zaten kendi modelimi kendim yapardım, böyle bir sorun olmazdı