T28'in flapları ile ilgili sorunuma çözüm bulalım mı?

Çoklu alıntıyı bir türlü öğrenemedim. Neyse... Güzel fikirler gelmiş ben ameliyathanedeyken.

Aslında flapları özel bir SumeronicsRC flap kontrol modülü kontrol ediyor. Bu modül iki flap ve gerekirse bir de airbrake için tek kanaldan iki kademeli kontrol sağlayan bir alet. Vericiden herhangi bir ayar yapılmıyor. Her iki (ya da üç) kontrol yüzeyinin üç konumu da ayrı ayrı ayarlanıp hafızaya alınıyor. Ayrıca hareket yavaşlatılıyor.
Her iki flapın hareketi sıfır gecikme ile sağlanıyor. Ya da şöyle diyelim, 20 milisaniyelik bir gecikmeyle sağlanıyor ki alıcıdan iki kanaldan da gelse bu gecikme olmak zorunda teknik olarak. Onun dışında gözle algılanabilecek bir hareket farklılığı yok.
Muhtemelen sağ flapın menteşe hattı hatalı. Dış kısmı birkaç mm daha yüksekte kalmış. Sıfır flap konumunda bu bir şay farkettirmiyor ama 20 derece flap koyunca sağ flapın dış kısmı sola göre daha yüksekte kaldığı için uçak sağa yatıyor. Full flap koyunca ise kanattan daha fazla alta sarkan sol flap bu sefer oluşturduğu drag ile sola bir yaw momenti oluşturuyor. Yani sağa yatışı sola yaw ile kompanse etmiş oluyor ve bu da uçağın nispeten düz uçmasına yol açıyor.
Gerçek çözüm sağ flapı söküp yeniden menteşelemek. Ama sanırım benim yapacağım şey sol flapın ilk kademesini 10 - 12 dereceye düşürmek olacak. Çünkü o şekilde denediğimde oldukça iyi bir sonuç almıştım.
Diğer bir palyatif çözüm ise flap to aileron miks olabilir ki bunu da denemek istiyorum.
Durup dururken flapı söküp yeniden menteşeleme işine ise şimdilik girişmeyeceğim.
 
Şüphelenmiştim, ama konduramadım...
?

58 derece 16 dakika 2.20 saniye doğu boylamının daha doğusunda imal edilmiş uçakların bu tür anlamlandırılamayan "karaktersizlikleri" üzerine kafa yormayı bırakalı epey bir zaman oldu :)

Sümer abi zaten modelde pek çok sorun olduğunu yazmış, çoğu da tasarımsal sorun. Üretim ve depolama sırasında olası çarpıklıklar da ihtimal dahilinde.

Şöyle düşünürsek, flaplar hareketlerinin ilk yarısında daha çok "lift" yani taşıma üretirken diğer yarıda daha çok "drag" yani sürükleme/frenleme kuvveti üretirler. yarım flapla iki flap arasında hatırı sayılır bir etki farkı oluştururken tam flapta bu etki aslında yok olmaz ama daha zor farkedilir, zira tam flapta artık iş drag haline gelir ve oluşan drag farkının ortaya çıkartacağı "yaw" (dönüş) farkedilmeyebilir bile (arkada koca bir stab var ve zaten her gaz değişiminde model yaw ekseninde hareket eder, hangi etki motor devrinden hangi etki dengesiz flaptan anlamak zor olur.

Aklıma gelen olası nedenler:

Flapların menteşe eksenleri (yatay düzlemde) gövde boyuna eksenine göre simetrik olmayabilir
Flapların boyutları farklı olabilir
Flaplardan birisi çarpık inşa edilmiş veya dükkanda beklerken çarpılmış olabilir
Kanat köklerindeki insidanslar simetrik olmayabilir

Bu model benim olsa fazla kasmadan flap aileron miksi yapardım. Doğrusal bir miks yerine nokta nokta tanımlanabilen (curve) bir miks ile flabın ilk yarı hareketinde oluşan dengesizliği düzeltecek kadar aileron verip geri kalan yarımda aileronu yeniden notr pozisyonuna alacak şekilde bir eğri (göz kararı) tanımlar, sonra uçuşta her bir noktaya ince ayar yapardım... Ama ben olsam zaten kendi modelimi kendim yapardım, böyle bir sorun olmazdı :laugh: :evil: :saygilar:
 
.İlk mesaj hacet ihtiyacı yüzünden kısa kaldı herhalde. :lollol: :lol:

Yok abi, malum artık “arabacı” oldum, böyle uçak muçak konularına girmemeye çalışıyorum, ama baktım Sümer abi çıkamıyor işin içinden, yazık günah dedim yazdım ?
 
Su ucaklari karbonfiberden imal edip, hareketli parcalari cnc’de isleyecekleri gunleri de gorecegiz, teknoloji durmuyor. Yakinda ucaklar da bizim alistigimiz sıkı toleranslara gelecekler arkadaslar. Az sabir ☺???
Bu dolar kuru ile sıkı toleranslarınızı göreceğiz... Ya hepiniz balsa helikopterler yapacaksınız ya da uçağa geçeceksiniz.
 
Flapların menteşe eksenleri (yatay düzlemde) gövde boyuna eksenine göre simetrik olmayabilir Bu doğru
Flapların boyutları farklı olabilir Değil
Flaplardan birisi çarpık inşa edilmiş veya dükkanda beklerken çarpılmış olabilir Değil
Kanat köklerindeki insidanslar simetrik olmayabilir Büyük olasılıkla değil. Öyle olsa sıfır aileron tirimi ile uçamazdı diye düşünüyorum.

Bu model benim olsa fazla kasmadan flap aileron miksi yapardım. Ben de aynen bunu planlıyorum ilk aşamada.