Video T 1400 İkinci Uçuş

Benim anladığım şu. Uçağın kuyruğu ağır. Haliyle hücum açısı yüksek. Genel anlamda sürat da düşük. Yani stall olmak için herhangi bir hareket bekliyor senden. Mesela kanat yatırmaya çalışmak gibi. Rudder ile dönüş yaparken kanat yatırmadığın için sorun olmuyor. Dediğim gibi buruna ağırlık koyup tekrar dene. Yada kuyruğu hafifletmeyi de deneyebilirsin.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Flapleri birleştirmekten mi bahsediyorsunuz? Yoksa kord boyunu uzatmaktan mı?
Aileronlar ile alakalı bir durum yok burada. Uçan bir uçağa sendeki aileronun yarısını koysan yine iş görür. Ama senin uçak uçmakla stall arasında. Problem de bu.
 
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Flapleri birleştirmekten mi bahsediyorsunuz? Yoksa kord boyunu uzatmaktan mı?
Ooo flapleri aileron sandım ben( flap yok zanettim modelde.). O zaman aileronlar ile flaplerin olduğu yatay eksene x dersek aileronların boyunu y ekseninde uzatın derim, yani biraz kuyruk tarafına doğru uzasın aileronlar. Yatay aileron uzunluğu çarpı 2-3cm lik bir köpük yapıştırırsanız aileron tepkileri de artar.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Benim anladığım şu. Uçağın kuyruğu ağır. Haliyle hücum açısı yüksek. Genel anlamda sürat da düşük. Yani stall olmak için herhangi bir hareket bekliyor senden. Mesela kanat yatırmaya çalışmak gibi. Rudder ile dönüş yaparken kanat yatırmadığın için sorun olmuyor. Dediğim gibi buruna ağırlık koyup tekrar dene. Yada kuyruğu hafifletmeyi de deneyebilirsin.

Aileronlar ile alakalı bir durum yok burada. Uçan bir uçağa sendeki aileronun yarısını koysan yine iş görür. Ama senin uçak uçmakla stall arasında. Problem de bu.
Gövdedeki ek yerinden ayırıp kuyruk kısmını sıfırdan ve daha az malzeme ile yaptım.Aksilik olmazsa pazar günü rüzgar Keşan'da 8 km, pazar günü deneyeceğim Ali Haydar Ağabey ...
 
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ali Haydar Ağabey,bugün kuyruk kısmını komple yeniden yaptığım uçağımı uçurdum.Biraz düzelme olsa da yine de aileron verdiğimde stall a girer gibi oluyor ve pervane gazdan ötürü uçağı yukarı çekiyor gibi görünüyor.Pervanem 11x60 ve ağırlık 1200 gr.Pervane mi küçültsem,yoksa kumandadan 11x60 pervane için gazı mı sınırlasam? Motorun en fazla itkisi 2.2 kg (4s pil ile) ben 3s kullanıyorum 2 kg altında bir itki ürettiğini tahmin ediyorum.
 
Son düzenleme:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Ali Haydar Ağabey,bugün kuyruk kısmını komple yeniden yaptığım uçağımı uçurdum.Biraz düzelme olsa da yine de aileron verdiğimde stall a girer gibi oluyor ve pervane gazdan ötürü uçağı yukarı çekiyor gibi görünüyor.Pervanem 11x60 ve ağırlık 1200 gr.Pervane mi küçültsem,yoksa kumandadan 11x60 pervane için gazı mı sınırlasam? Motorun en fazla itkisi 2.2 kg (4s pil ile) ben 3s kullanıyorum 2 kg altında bir itki ürettiğini tahmin ediyorum.
Hocam kullandığınız kamera nedir? Kalitesi güzel duruyor.
 
Hocam kullandığınız kamera nedir? Kalitesi güzel duruyor.
Sj cam sj4000 dualcam olan modeli.Bir gopro veya insta360 değil ama gayet iş görüyor.Farklı modelleri de var ama görüntü stabilizatörü olan tek ürün dualcam yani önden de ekranı olan bu model.Tabi kullanacaksan yüksek hızlı yazan mikro sd kart takmalısın, class 10 ve V30 özellikli kart kullanabilirsin.Normal mikro sd kartlar 4k görüntüleri yazmakta zorlanmakta ve görüntü takıla takıla gelmekte.
 
Güzel bir video olmuş. Ellerine sağlık. Hala kuyruk ağır. Pili buruna en yakın kısma koy. Veya burnun en ucuna 30g ağırlık koyabilirsin. Motor açısı hatalıysa bile şu aşamada ciddi bir zararı yok gibi. Ağırlık dengesi problemini çözdükten sonra düzeltilebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Ali Haydar hocamla aynı fikirdeyim.Ağırlık merkezini hücum kenarından 1/3 kadar geriye ayarlayıp dener misiniz? Pili falan kaydırarak ayarlamanızı, eğer imkan yoksa son çare olarak ağırlık eklemenizi tavsiye ederim.Ne kadar hafif olursa modeliniz o kadar iyi uçacaktır...
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Çok teşekkür ederim,tek tek deneyeceğim.Ama anlayamadığım nokta şu: pili motora yakın koyup kanadın üçte birine gelecek şekilde cg kontrolü yapıyorum ve buna rağmen bu durum meydana geliyor.O zaman cg ayarında burnumuz daha aşağı inmek zorunda anladığım kadarıyla.

Ayrıca akşam şunu düşündüm,stall olunca motor uçağı burnundan tutmuş gibi yukarı çekiyor bunun da etkisi olabilir diye düşünerekten motoru %20 oranında gaz sınırlaması yaptım.Etkisi olur mu bilemiyorum tabi.
 
Çok teşekkür ederim,tek tek deneyeceğim.Ama anlayamadığım nokta şu: pili motora yakın koyup kanadın üçte birine gelecek şekilde cg kontrolü yapıyorum ve buna rağmen bu durum meydana geliyor.O zaman cg ayarında burnumuz daha aşağı inmek zorunda anladığım kadarıyla.

Ayrıca akşam şunu düşündüm,stall olunca motor uçağı burnundan tutmuş gibi yukarı çekiyor bunun da etkisi olabilir diye düşünerekten motoru %20 oranında gaz sınırlaması yaptım.Etkisi olur mu bilemiyorum tabi.
Hocam gaz sınırlaması yapmak yerine kendiniz az gaz veremez miydiniz? Özellikle rüzgarlı havalarla uçağın ters düştüğü durumlarda biraz fazla gaza ihtiyacınız olabilir diye düşünüyorum. Bu model uçaklarda genelde ağırlık merkezini ön tarafı biraz ağır basacak şekilde yapıyorlar. CG noktalarından tuttuğunuzda uçağın burnu biraz öne düşmesi lazım. Daha iyi bir uçuş alırsınız diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ
Çok teşekkür ederim,tek tek deneyeceğim.Ama anlayamadığım nokta şu: pili motora yakın koyup kanadın üçte birine gelecek şekilde cg kontrolü yapıyorum ve buna rağmen bu durum meydana geliyor.O zaman cg ayarında burnumuz daha aşağı inmek zorunda anladığım kadarıyla.

Ayrıca akşam şunu düşündüm,stall olunca motor uçağı burnundan tutmuş gibi yukarı çekiyor bunun da etkisi olabilir diye düşünerekten motoru %20 oranında gaz sınırlaması yaptım.Etkisi olur mu bilemiyorum tabi.
Cankut hocam hücum kenarından 1/3 oranında geriye şu şekilde ayarlayınız.Chord eğer 21cm ise 21/3=7cm geriye ve kanat takılıyken gövdeden kanat ucuna doğru 1-2 karış uca kalemle işaret koyun.Uçak uçuşa hazır vaziyetteyken her iki taraftan parmak uçlarınızla kaldırdığınızda modelin burnu hafif aşağı doğru eğimli olması gerekiyor(aşırı olmamak kaydıyla).CG'yi 1/3 ile 1/4 arasında ayarlayarak ayrı ayrı havada test edin.Bu aşamada gaz sınırlaması yapmayın gerek yok.CG'yi bir de yatay da dengelemeniz gerekiyor.Yani kanadın bir tarafı diğer taraftan ağır olmaması lazım onu mutlaka kontrol etmek şart.Ben şu şekilde yapıyorum.Uçak tüm ekipmanları üzerinde takılıyken WD40 spreyin kutusunu biliyorsunuzdur üzerinde kapağı da takarak kuyruğun en ucunu onun üzerine oturtup bir parmağımla motor şaftını simetrik olarak tutarak kaldırıp gözlemlerim.Eğer Uçak sağ tarafa yatma eğilimindeyse sağ taraf ağır, sol taraf hafiftir sol tarafa ağırlık ekleyerek dengeleyebilirsiniz.Sol taraf ağırsa tam tersini uygularsınız.Bunları yaptıktan sonra havada uçağın optimum gazda sakin uçacağınız gaz konumunu belirledikten sonra trim ayarlarını yapınız ve modelin dengeli uçmasını sağlayın.Daha sonra iniş için piste yaklaşın gazı kapattığınızda model yavaşlayarak ve burnunu hafifçe öne eğmeli.Eğer düz uçuyorsa veya burun kaldırıyorsa kuyruk tarafı ağır demektir.Bir de sakin uçarken havada tam gaza geçtiğinizde modelin davranışını gözlemleyin aşırı burun aşağı veya yukarı mı veriyor yoksa hafif mi veriyor.Bir miktar normal kabul edilebilir ancak fazlaysa motor açısı diyebiliriz.Önce CG ayarının doğruluğundan emin olmamız lazım.Ayrıca gaz sınırlaması yapmanız çok mantıksız bu şekilde hem kendinize hem de motora işkence çektirirsiniz.Bunun yerine neden bir küçük Pitch değerli pervane kullanmayı denemiyorsunuz? Motor için ideal pervane diye bir şey yoktur.Üreticinin verdiği bilgiler elbette referans alınır ancak modelinizin uçuş karakteristiğine göre en iyi pervaneyi deneyerek bulursunuz.Motor&Pervane seçimi ile ilgili daha önce bir çok paylaşım yaptım isterseniz inceleyebilirsiniz.Bu arada İnşallah sorununuz çözülür.Kırımsız uçuşlar dilerim.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: CANKUT TAŞ