Super Frontier Senior Tadilatı

Bunu, motor mauntta motoru vidalarken kullanılmasını önermişti. :)
Sökmek gerektiğinde sorun yaratacak bu tür malzemeleri ancak çok gerekli olan yerlerde kullanmanızı öneririm. Motor mount'u firewall'a vidalarken yaylı rondela kullanırsanız, motoru mount'a vidalarken fiberli somun kullanırsanız bu tür malzemelere ihtiyacınız kalmaz.
 
O zaman tamam, eğer gözle görülür bir darbe izi vs yoksa motorda çok sorun olmayacaktır. Öte yandan ASP/Magnum 4 zamanlı motorlardaki tecrübem sıfır motorun bile subablarının ayarsız olabildiğini söylüyor :) dahası, özellikle yeni motorlarda rodaj sırasındaki ilk aşınmalar nedeniyle ayarların çok değişebildiği de malum. O yüzden bir şekilde subab ayarı kontrolü ve ayarlamasını öğrenmenizde fayda var. Bu iş sanıldığı kadar da zor değil. Eğer Burak ve Selçuk arkadaşlarımızın da yeteri tecrübesi yoksa kısaca anlatabilirim yapılması gerekenleri...
daha once motosikletime supap ayari yapmistim , sentil cakisi ile fabrika verilerindeki supap acikliklarina gorr ayarlamistim , sistem hemen hemen ayni olmali , motorun supap degerlerini bulabilirsek yapabilecegimi dusunuyorum , bu aksam motoru calistirip gozlemleriz ,
 
Bizim motorların süpap boşlukları 0.1 mm - 0.05 mm arasındadır. Standart olarak 0.1 mm feeler yaprağının aradan geçmemesi, 0.05 yaprağın ise geçmesi istenir ve ayar bunu sağlayacak şekilde yapılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Emre KAYGIN
daha once motosikletime supap ayari yapmistim , sentil cakisi ile fabrika verilerindeki supap acikliklarina gorr ayarlamistim , sistem hemen hemen ayni olmali , motorun supap degerlerini bulabilirsek yapabilecegimi dusunuyorum , bu aksam motoru calistirip gozlemleriz ,

Prensip tamamen aynı, boşluğu her iki subab için de 0.04mm ile 0.1mm arasında ayarlamanız yeterli olacaktır. Belki tek fark model motorundaki subab yaylarının biraz daha yumuşak olması nedeniyle sentili fazla zorlamadan geçirmek gerektiğidir. Zorlayınca yayı itip subabı açabiliyor ve yanıltabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Emre KAYGIN