standart servo voltaj & yükte cektikleri ampere gore ubec yada powerbox secimi
Sinan Genlik' Alıntı:
Herkese teşekkürler söz meclisten dışarı yani ama ben biraz daha incesine alternatifli cevaplar beklerken konuya katılım oldukca düşük oldu sanıyorum.
Katılımın düşük olma nedeni aslında sizin bu konudaki evhamınız.
Bu tür sorunlar olsa olsa 100 cc ve üzeri modellerde geçerli. Onun dışında daha küçük modellerde bu kadar ayrıntıya girmediğimiz için pek yanıt yazılmamış olabilir.
Ayrıca gerçekten ciddi akımlar gerektirecek büyük bir modelde bu tür çoklu UBEC çözümleri değil bu amaçla üretilmiş Powerbox ya da benzeri ürünlere yönelmek daha mantıklı olur. Zira 5-6 bin TL harcanan bir modelde birkaç yüz doları da en kritik işlev olan besleme sistemine harcamak mantıksız olmayacaktır.
Öte yandan elektrikli köpük bir uçak olsun, 50 cc sınırına kadar bir uçak olsun hemen daima standart elemanlar ile yeterli güvenlik sağlanabilecektir.
Sinan Genlik' Alıntı:
1-) y kablo kullanılan sistemde de retract için ayrı kullanacagımız pil(servo için uygun voltajda ise) pilden servoya +- uclar gider Servodanda alıcıya servonun sinyal ve eksi kabloları bağlanır.Bu dogru mu?
Evet doğru. Benzinli motorların ateşlemelerinin besleme pillerini ayrı tutarsak bu tür tüm bağlantılarda ortak bir referans gerilimi gereklidir ki sistemler genelde siyahı yani eksi ucu referans aldıkları için tüm siyahların ortak bir noktada birbirlerine bağlı olmaları gerekir. Bu özellikle sinyal hattı için bir referans gerilimi sağlaması açısından önem taşır. Anlatmış olduğum Y kablo uygulamasında, alıcıdan retract servosuna sinyal ve eksi uç, pilden retract servosuna da artı ve eksi uç ulaşır.
Sinan Genlik' Alıntı:
2-) Eğer 1 deki ifade doğruysa aynı mantıkla şunu diyebilir miyiz? Şase yani - uçlarda voltaj farklılıklarından sorun yaşanamaz ters akım vb şeyler - hatlarda oluşmaz.Bu dogru mu?
Pil ya da UBEC çıkışlarında "mutlak" gerilim yoktur. Gerilim daima "görecelidir". Yani iki uç arasında vardır. Dolayısıyla birbirine bağlı olmayan iki pil ya da UBEC çıkışı arasında herhangi bir voltaj farklılığından söz edilemez. Siz eksileri ortak yaptığınız anda farklılık artı uçlar arasında belirir.
Sinan Genlik' Alıntı:
3-) Y kablo kullanarak sizin soylediğiniz bağlantıyı yaptığımız zaman iniş takımı servolarımız 6v çalışanlardan olduğunu düşünelim o zaman
Y kablo yöntemi ile iniştakımlarını beslemek için ayrıca kullanılan pil voltajı ister 7.4v ister 12v gibi farklı voltajda olsun
retract pili voltajı ve retract servo çalışma voltajı farklılarsa araya voltaj düşürücü veya bec veya ubec kullanılarak iniş takımları servoları 6v ile aynı y kablo mantıgı ile beslenir. Bu doğru mu?
Evet doğru.
Sinan Genlik' Alıntı:
4-) kısacası ana pilden ubec yardımıyla alıcıyı beslediğimiz zaman bu besleme voltajı(örneğin 6v) ile ayrı bir pil kullanarak beslediğimiz retrackların voltajı(örneğin 7.4v) birbirlerinden farklı bile olsalar genede Y kablo mantıgı sorun çıkarmaz demek doğru olur mu??
Pratikte doğru ama kuramsal olarak sorun çıkabilir. Şöyle ki, sonuçta kullandığımız sistemler digital mantık olarak çalışırlar. Yani sinyal hattında ya 1 ya da 0 vardır. Ancak kullanılan devrelerin özelliğine göre 0 ve 1 olarak değerlendirilecek sinyal düzeyleri farklılık gösterebilir. Düşük akım tüketimi nedeniyle tercih edilen CMOS logic devrelerde 1 sinyali için genelde besleme geriliminin yarısı kullanılır. Örneğin 6 V ile beslenen bir CMOS mantık devresinde 3 V ve üzeri Logic High yani 1 olarak tanımlanır. Altı ise 0 olur. Dolayısıyla tamamen teorik bazda düşünürsek 4.8 V ile beslenen bir alıcının çıkışındaki 2.5 V düzeyindeki Logic High yani 1 sinyali 6 V ile beslenen servoca 0 olarak algılanabilir. Bu yazdıklarım tamamen spekülatif şeyler zira pratikte bu tür bir sorun yaşamazsınız. Kısaca dördüncü sorunuzun yanıtı da "sorun çıkarmaz" şeklindedir.