Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Tamer Öztürk' Alıntı:
Kadir kardesim gecmis olsun.Videoyu izleyemedim henuz ama bu ucagi bende ucurdum.Motoru asagi ve saga bir miktar aci vermen gerekir.Bunun haricinden agirlik merkezi ve yatay dengeye de bakman gerekir.Farkli bir sorun yoksa bu dediklerimi yaptigin surece sorun yasamayacaksin.Daha once bende ucurdum gayet guzel ucan bir model.Kolay gelsin.
Kuyruk ağır olunca sapıttı biraz. Bir ara ilgilenirim cg ile :)

Bu arada hafta sonu 1 tane balsa trainer toplancak gibi maiden olabilir :halay:
 
Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Kadir öncelikle her ne kadar henüz istediğin gibi olmasada bence maiden geçerli :laugh: tebrik ederim. :RCKolik:

Bu konuda tecrübeli arkadaşlarımız, abilerimiz en faydalı yorumları yapacaklardır. Ama yinede bir helici olarak sırf sohbete dahil olma, kuyaya bir taş atma hakkımı kullanmak isterim. ;D

Kadir Kurt' Alıntı:
...Trim versem düzelirdi belki ama kumandanın sadece trim ayarını sevmiyorum dijital trim ayarı var. Ve basılı tutunca hızlı artıyor, tek tek basınca çok yavaş oluyor.
Valla Kadir'cim trim sevmememe diye bir lüksün uçakçılarda bile olduğunu zannetmiyorum. :lollol: Trim çok önemli bir ayar ve daha da önemlisi uçağının optimum ayarlarını bulabilmek için bir imkandır bana göre. Tecrübeli bir modelci havada trimleri yapılmış bir model yere indiğinde aldığı trimlere bakarak modelinde ne gibi değişiklikler yapması gerektiğini hakkında fikir yürütebilir. Bir doktorun röntgen filmine bakması gibi; sende uçağının hava akışkanı içerisinde ilerlerken hangi kuvvetlere maruz kaldığını ancak trimlerinden görebilirsin. Önü/arkası mı ağır ? motor açısı mı eksik/yanlış ? Kanadının biri diğerinden daha mı ağır ? Kanat geometrinde, açısında mı bir problem var ? gibi gibi... Doktor abilerimiz :laugh: pardon modelci abilerimiz sana bu konuda gereken kılavuzluğu yapacaklardır diye tahmin ediyorum. ;)


Kadir Kurt' Alıntı:
Ağır model olacağı için güçlü motor almıştım motor güçlü olmasa uçmazdı böyle. :D ama cg de kesin sorun var. Kuyruğun ağır olduğu garanti videoda gözüküyor zaten. Ama birde sola yatıyor uçak kuyruğun ağırlığı onu etkilemiş olabilir mi
Bana pek mantıklı gelmedi bu. :rolleyes: Güçlü motor aynı zamanda zincirleme olarak (örn.pil) daha çok ağırlık demek değil mi ? Bu uçağın sahip olduğu kanat alanı ve geometrisiyle kontrollü uçma eylemi yapabilmesi için belli bir ağırlık limiti vardır diye düşünüyorum. Bu mantıkla abartarak söylüyorum daha çok ağırlık kaldırsın diye 150cc bir motor taksak mesela 10 kilo daha fazladan taşır mı sorusu aklıma geliyor ?
 
Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Türker Akgün' Alıntı:
Kadir öncelikle her ne kadar henüz istediğin gibi olmasada bence maiden geçerli :laugh: tebrik ederim. :RCKolik:

Bu konuda tecrübeli arkadaşlarımız, abilerimiz en faydalı yorumları yapacaklardır. Ama yinede bir helici olarak sırf sohbete dahil olma, kuyaya bir taş atma hakkımı kullanmak isterim. ;D
Valla Kadir'cim trim sevmememe diye bir lüksün uçakçılarda bile olduğunu zannetmiyorum. :lollol: Trim çok önemli bir ayar ve daha da önemlisi uçağının optimum ayarlarını bulabilmek için bir imkandır bana göre. Tecrübeli bir modelci havada trimleri yapılmış bir model yere indiğinde aldığı trimlere bakarak modelinde ne gibi değişiklikler yapması gerektiğini hakkında fikir yürütebilir. Bir doktorun röntgen filmine bakması gibi; sende uçağının hava akışkanı içerisinde ilerlerken hangi kuvvetlere maruz kaldığını ancak trimlerinden görebilirsin. Önü/arkası mı ağır ? motor açısı mı eksik/yanlış ? Kanadının biri diğerinden daha mı ağır ? Kanat geometrinde, açısında mı bir problem var ? gibi gibi... Doktor abilerimiz :laugh: pardon modelci abilerimiz sana bu konuda gereken kılavuzluğu yapacaklardır diye tahmin ediyorum. ;)

Bana pek mantıklı gelmedi bu. :rolleyes: Güçlü motor aynı zamanda zincirleme olarak (örn.pil) daha çok ağırlık demek değil mi ? Bu uçağın sahip olduğu kanat alanı ve geometrisiyle kontrollü uçma eylemi yapabilmesi için belli bir ağırlık limiti vardır diye düşünüyorum. Bu mantıkla abartarak söylüyorum daha çok ağırlık kaldırsın diye 150cc bir motor taksak mesela 10 kilo daha fazladan taşır mı sorusu aklıma geliyor ?
Yorumların için teşekkürler Türker abi :saygilar: Abi sana helici demeyelim eski bir uçakçı diyelim :thumbup: Trim konusunda haklısınız havada trim vermemiz lazım yerde ona göre çözümler bulabiliriz. Uçak hep sola yatıyordu ful sağ vermeme ragmen sağa çok keskin dönüşler olmuyordu. Trim vermeye kalksam sol parmağımı rudderdan çekmem lazım. Rudder olmasa uçak çoktan düşmüştü yere. Rudder sayesinde döndüm. Açıkçası içimden gelmedi rudderı bırakıp trim vermek.

Motor konusuna gelirsek onlara dikkat ettim Türker abi. Bu uçağa takılabilecek güçlü motoru taktım diye düzelteyim cümlemi burdan :) Ben bu uçağa tam 700 gr çeken motor da takabilirdim. Biraz kuvvetli olsun dedim 1000 gr çeken motor taktım. Ft de ki uçakta bulunan motor 80 gr benim motor 110 gr arada 30 gr fark var. Ama onların taktığı pil 2200 mah benim taktığım pil 1800 mah. Piller arasında yaklaşık olarak 50-55 gr fark var. pil de motorda ön kısımda. Tabi bun işler şu kadar gr önde şu kadar gr arkada demeyle değil tork la hesaplanır ama arada çok fark olduğunu zannetmiyorum :)
 
Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Kadir Kurt' Alıntı:
Ağır model olacağı için güçlü motor almıştım motor güçlü olmasa uçmazdı böyle. :D ama cg de kesin sorun var. Kuyruğun ağır olduğu garanti videoda gözüküyor zaten. Ama birde sola yatıyor uçak kuyruğun ağırlığı onu etkilemiş olabilir mi


Şimdi şöyle bir olay var. Türker abi bahsetmiş. Uçağın kanat uzunluğu 1 metre civarı. Bu uçağın uçuşa hazır hali 1,5 kg olsa sen bu uçağa 2 kg çeker motor dahi taksan sence bu uçak verimli uçabilir mi, hatta uçabilir mi?

Uçak ne kadar ağırlaşırsa daha iyi çeken motor takarsan daha da ağırlaştırırsın. Uçağın hacmi bu ağırlığı kaldırmaz. Yani bu düşünce, uçağın aerodinamiğine tamamen ters düşüyor.

Yani bana göre kısa çözüm uçağı hafifletip ağırlığına göre ideal motor takarsan, motor ve pilde hafiflemiş olacak.

Ha tüy kadar hafif olacak demiyorum tabi, yoksa uçuş zevki kalacağını düşünmüyorum. İdeal ağırlık çok önemli.

Hafif uçak=İyi uçuş. Az yakar, çok kaçar gibi :D

Edit: Ft nin sitesinde önerdiği motor olarak

Pil olarakta önermiş.

Motorun 110 gramsa baya ağır gelmiş olabilir.
 
Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Eymen Sercan' Alıntı:
Şimdi şöyle bir olay var. Türker abi bahsetmiş. Uçağın kanat uzunluğu 1 metre civarı. Bu uçağın uçuşa hazır hali 1,5 kg olsa sen bu uçağa 2 kg çeker motor dahi taksan sence bu uçak verimli uçabilir mi, hatta uçabilir mi?

Uçak ne kadar ağırlaşırsa daha iyi çeken motor takarsan daha da ağırlaştırırsın. Uçağın hacmi bu ağırlığı kaldırmaz. Yani bu düşünce, uçağın aerodinamiğine tamamen ters düşüyor.

Yani bana göre kısa çözüm uçağı hafifletip ağırlığına göre ideal motor takarsan, motor ve pilde hafiflemiş olacak.

Ha tüy kadar hafif olacak demiyorum tabi, yoksa uçuş zevki kalacağını düşünmüyorum. İdeal ağırlık çok önemli.

Hafif uçak=İyi uçuş. Az yakar, çok kaçar gibi :D
Bir üsteki mesajı okur musunuz :)
 
Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Ben yazarken yazmışsın sanırım editledim şimdi
 
Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Çok güzel abicim, Volkan ve sen depron konusunda döktürmüşsünüz %p Yaptığım eğitim uçağını çok sevdim, güzel de oldu, ilk uçuş için kıyamadım kuzuma :laugh: aşağıdaki külüstürü yaptım :rolleyes: Pilotaj olayına biraz hakim olduktan sonra gelsin sıra sıra depronlar (Sümer abi Cessna onayı verene kadar böyle) :laugh:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Erol Tatoğlu' Alıntı:
Çok güzel abicim, Volkan ve sen depron konusunda döktürmüşsünüz %p Yaptığım eğitim uçağını çok sevdim, güzel de oldu, ilk uçuş için kıyamadım kuzuma :laugh: aşağıdaki külüstürü yaptım :rolleyes: Pilotaj olayına biraz hakim olduktan sonra gelsin sıra sıra depronlar (Sümer abi Cessna onayı verene kadar böyle) :laugh:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Teşekkürler Erol bey :) Yeni modeller yapmayı seviyorum. Model yapmak modelle uğraşmak uçmak kadar keyifli.

Sizin modeliniz de başlangıç için gayet güzel olmuş. Sim de biraz çalışırsanız pilotajinda üstesinden gelirsiniz. Bence okumuşsunuzdur da ben yinede söyleyeyim expo d/r konusunu okumanızı tavsiye ederim. Yeni başlayanlar kumanda sticklerini biraz sert kullandığı için expo d/r çok faydalı oluyor :)
 
Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Abi dersen sevinirim:) İlk uçakta tamir olayı biraz zor olacağı için ikinciyi yaptım. Kanat yapımı daha kolay, burun kısmı çekmece gibi, ezileni at, diğer kutuyu tak bitsin:) Expo d/r konusunu okuyayım, teşekkürler %p

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Erol Tatoğlu' Alıntı:
Abi dersen sevinirim:) İlk uçakta tamir olayı biraz zor olacağı için ikinciyi yaptım. Kanat yapımı daha kolay, burun kısmı çekmece gibi, ezileni at, diğer kutuyu tak bitsin:) Expo d/r konusunu okuyayım, teşekkürler %p

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Önemli değil Erol abi :saygilar:
 
Spitfire // Warbird // Ep // Foam Board

Bitiş

Maiden bu sıralar olmaz. Maidene yakın iniş takımı denerim. Canopy de sinir etti poşet dosyadan yaptım biraz hassas oldu.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Eline sağlık,çok güzel olmuş.Bende FliteTest'in bir modelini yapmayı planlıyorum fakat kafama birşey takıldı.
Onların ki dediğiniz gibi lazer kesim.Foamboard ise 2 kağıt arasında ve bazı parçaları birleştirmek için tam kesmiyorlar.Kağıdın arasındaki Foamı alıyorlar.(benim anladığım)Bunu yapmak zor oluyormu ? Maket kartonuyla kapron arasındaki fark ne ?
 
Eline sağlık,çok güzel olmuş.Bende FliteTest'in bir modelini yapmayı planlıyorum fakat kafama birşey takıldı.
Onların ki dediğiniz gibi lazer kesim.Foamboard ise 2 kağıt arasında ve bazı parçaları birleştirmek için tam kesmiyorlar.Kağıdın arasındaki Foamı alıyorlar.(benim anladığım)Bunu yapmak zor oluyormu ? Maket kartonuyla kapron arasındaki fark ne ?
Maket kartonu dışı ince karton içi köpük bir malzeme, kapron ise 3/5mm şeklinde bir köpük levha.
Linkteki model kaprondan yapılma.


Heralde 90 derece olarak birleştirilecek kısımların yapıştırılmasından bahsediyorsunuz. Planda sadece üst taraftaki kesilecek kartonun ve çıkarılacak köpüğün yeri belli.(foamboard kalınlığı kadar ''5mm'') Maket bıçağı ile alttaki kartonu kesmeden üst tarafı kesiyorsunuz. Kartonu katladığınız zaman alttaki sağlam kartona kadar köpük ayrılıyor sonra o bölgedeki köpüğü temizliyorsunuz. O bölgeye yapıştırıcı sürüp parçayı katlayıp yapıştırıyorsunuz. Flitetestte modellerin yapım videoları var ordan daha iyi görebilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berkay ŞAHİN
Maket kartonu dışı ince karton içi köpük bir malzeme, kapron ise 3/5mm şeklinde bir köpük levha.
Linkteki model kaprondan yapılma.


Heralde 90 derece olarak birleştirilecek kısımların yapıştırılmasından bahsediyorsunuz. Planda sadece üst taraftaki kesilecek kartonun ve çıkarılacak köpüğün yeri belli.(foamboard kalınlığı kadar ''5mm'') Maket bıçağı ile alttaki kartonu kesmeden üst tarafı kesiyorsunuz. Kartonu katladığınız zaman alttaki sağlam kartona kadar köpük ayrılıyor sonra o bölgedeki köpüğü temizliyorsunuz. O bölgeye yapıştırıcı sürüp parçayı katlayıp yapıştırıyorsunuz. Flitetestte modellerin yapım videoları var ordan daha iyi görebilirsin.

Çok teşekkür ederim,bu konu hakkında FliteTest'e mail attım.Bana 5mm foamboard kullandıklarını söylediler.Videolarda bana 3mm gibi geliyordu ama sizinde teyidiniz ile yapmaya başlayacağım.Çok teşekkürler.