Bu sezonki uçuş günlerimin sonuna geldim bugün itibariyle NG ile, dakika skor vereyim, şu anki setupı toparlayayım:
1)Toplam 37 litre yakıt karıştırmışım şu ana kadar. Bunun yaklaşık 32,5 litre kadarını yaktım… İlk 8 depo oldukça nazik uçtum… Ani hareket, tam gazda kalmalar falan asla yapmadan, ara ara birkaç saniyelik gaz açıp yalnızca segmanı komp/dekomp yapıp yuvasında kilitlenip kalmasını engelleyecek şekilde … İlk 10 litrede tahmin edileceği üzere balçık kıvamında ve simsiyah geldi egsozdan çıkan artıklar… 20 litreden sonra daha temiz olmaya başladı… 76 da da benzer yöntemle ilerlemiştim… Doğru yolda gidiyoruz… İlk 10 litreden sonra orta banttaki çatırtıyı almak için gıdım gıdım kıstık iğneyi… Şu an gayet keyifli hale geldi. Canister ve 3 pale rağmen, eğri lineer, tam gazda gücü de tatminkar. Başta 10 dakika iken, şu an 13 dakikaya ayarlı timerım. Kabaca 700-750ml yakıt tüketiyorum bu sürede. Güzel değerler…
2)Burun ağır geldi benim uçuşuma göre. Ben nötr seviyorum tersi düzü. Dolayısıyla 35 gram kadar kuyruğa kurşun ekledim. Trim konusunda da çok faydası oldu… Zira cg a dan z ye herşeyi etkiliyor
3)Dalışta kapalı gazda %3 kadar down elevator mix im var
4)Sağ kanada 15 gram dinamik lateral balans için ağırlık eklemek durumunda kaldım
5)Yalnızca tam gazda %1 up elevator mixim var, uzun tırmanışlarda kafa indirme eğiliminde
6)IMAC cilerin ilgisini çekebilir… Snap için mantık anahtarlaması yaptım… Elevatorü %98 den fazla çektiğimde (yani aslında dibine kadar çektiğimde) elevatör normalde %33 ile çalışırken %60 a fırlıyor… Bu sayede pitch up belirgin ve snap oldukça scale… Rudder için önce %44 ile başladım, lakin otorotasyonu kontrol etmek güç olunca ufak ufak düşerek denedim.Bu sabah itibariyle %38 de ve şakırt oturuyor snapler…
7)Model için ufak tefek keyifsiz gördüğüm yerler var. Canopy de aluminyum zıvanalar var, gövdede bunu kontraplaklar karşılıyor. Bendekiler boşluk yaptılar… Bugün uçağı temizleyip, sağını soluna bakarken, hafiften cyano ile boşluklarını aldım, yeniden sıkı hale geldiler ancak o bölgeye güzel bir burç çalışılsa güzel olur. Canopy altına da 1mm arkası yapışkanlı süngerler söylemiştim aliexpressten, yetişmeyince takamadım, bir dahaki sefere artık…
Bir diğer konu ise arka teker oldu, janta yapışmamış idi, ilk gün yerinden fırladı kauçuk kısım… Yapıştırdım ve sorunsuz uçuyorum ama farketseydim ilk günden tertemiz çalışırdım oralarını… Neyse, o da nazarlık olsun artık diyorum
8)Kanattaki kilit mekanizmaları ilk başta oldukça sıkı idiler, rodaj bitsin bakarız demiştim… 20 litreden sonra hafiften bi gevşeme oldu, onları da bir 1/16 tur gibi sıkınca yine kütük gibi oldular…Öyle öyle devam ederiz gibi
9)32,5 litre ile 46 sorti yapmış oldum… Trim prosedürünün tamamını uyguladım. Tabi ki, her IMAC ci gibi benim de şurası iyileşebilir, burasına dokunurum belki dediğim şeyler oldu, ilerde de olacaktır ama şu ana kadar fena değil bence setup…
10)Skywing grubunda olan diğer modelci dostlardan müsait olanlarla azımsanmayacak süreli bir bootcamp yapma şansımız oldu, faydam olabildiyse ne ala… Snap ve spinler ile dış gözlerin bakışlarından yararlanma şansım oldu kendi adıma… Biraz stratejik yaklaşmak akılcı oluyor o konularda…
Durum bildirir miyendis raporu