SIG Kadet Mark II İnşaatı

Kanat inşaatına geçmeden önce sormak istediğim bir şey var. Şimdi kanatta boydan boya uzanan kanat çıtaları var malum. Bu çıtalar kanat kökünde daha kalın çıtalardan oluşuyor kanat uçlarında iste daha ince çıtalar kullanılıyor. Ben de bütün sinirler farklı farklı kesilip karışıklık çıkartmasın diye kanat boyunca aynı kalınlıkta tek bir çıta kullanmayı düşünüyorum. Yani bütün sinirleri kanat ortasındaki gibi kesip kanat boyunca kalın çıtalar kullanmamızın bir zaranı olur mu? Çıtalar kalınlaşacak ama sinir zayıflayacak mecburen. Bu bir problem oluşturur mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: Kemal-Lütfi UZER
Kanat inşaatına geçmeden önce sormak istediğim bir şey var. Şimdi kanatta boydan boya uzanan kanat çıtaları var malum. Bu çıtalar kanat kökünde daha kalın çıtalardan oluşuyor kanat uçlarında iste daha ince çıtalar kullanılıyor. Ben de bütün sinirler farklı farklı kesilip karışıklık çıkartmasın diye kanat boyunca aynı kalınlıkta tek bir çıta kullanmayı düşünüyorum. Yani bütün sinirleri kanat ortasındaki gibi kesip kanat boyunca kalın çıtalar kullanmamızın bir zaranı olur mu? Çıtalar kalınlaşacak ama sinir zayıflayacak mecburen. Bu bir problem oluşturur mu?
Gereksiz ağırlaştırmaktan başka bir zararı olmaz. Serenler için ne kullanacaksınız, balsa mı ıhlamur mu?
 
Balsa kullanacağız abi elimizde ıhlamur levha yok.

Tamam, eger yeterince sert balsa bulamazsanız isabet bile olur. Orjinal kitte balsa serenler gayet güzel sert balsadan. Ben kendim plandan yaptığım ilk kadette yeterince sert balsa bulamadığım için kanatlar biraz zayıf olmuştu ve bir sert manevrada tam o ek yerinden kırılmıştı.
 
  • Şaşırdım
Tepkiler: Mustafa Koç
Tamam, eger yeterince sert balsa bulamazsanız isabet bile olur. Orjinal kitte balsa serenler gayet güzel sert balsadan. Ben kendim plandan yaptığım ilk kadette yeterince sert balsa bulamadığım için kanatlar biraz zayıf olmuştu ve bir sert manevrada tam o ek yerinden kırılmıştı.
Bunu duyduktan sonra bulabileceğimiz en sert balsa ile yapacağız serenleri abi. Hatta kanat birleşim yerini cam elyafı kumaşla güçlendirmeyi de düşünüyoruz. rcgroupsda inşaat yapan birinden görmüştüm mantıklı geldi. Kanatla ilgili daha net oturmamış başka noktalar da var aslında. Mesela aileronları da nasıl yapacağımızı tam olarak kestiremiyoruz şu anda. Bir de aileronları çift servolu yapacağız tek servolu aileron sistemini ikimiz de pek sevmiyoruz.
 
Yeterince sert balsa bulabilirseniz o zaman plandaki inşaatı takip etmenizi öneririm. ortayı fiberglass bantla kaplamak her daim faydalıdır. Tabi içerdeki kontrayı ve serenler arası destekleri de ihmal etmeyin.
Aileron servosu yerini yanlara doğru genişletip iki servoyu yanyana monte edebilirsiniz, ama bu model için tek servo gayet yeterli ve güzel işleyen bir sistem. Toplam 4 kadet yaptım uçurdum, hepsi tek aileron servoluydu, asla ikincinin eksikliğini hissetmedim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Yeterince sert balsa bulabilirseniz o zaman plandaki inşaatı takip etmenizi öneririm. ortayı fiberglass bantla kaplamak her daim faydalıdır. Tabi içerdeki kontrayı ve serenler arası destekleri de ihmal etmeyin.
Aileron servosu yerini yanlara doğru genişletip iki servoyu yanyana monte edebilirsiniz, ama bu model için tek servo gayet yeterli ve güzel işleyen bir sistem. Toplam 4 kadet yaptım uçurdum, hepsi tek aileron servoluydu, asla ikincinin eksikliğini hissetmedim :)
O 90 derece bükülmüş telleri kullanırken ile Arf modellerde bile sorun yaşıyoruz. Bir de sistemi biz yaparsak beceremeyiz diye korkuyorum ben aslında.
 
Öğrenmek için süper bir fırsat bu o zaman :) kadet sadece uçmayı değil, inşaatı da öğretmeli :thumbup:
Bu açıdan düşününce çok haklısın abi :thumbup:. O zaman kanat inşaatı sırasında forumu biraz meşgul edeceğiz gibi görünüyor :lol:
 
Başlığı biraz ihmal etmişim inşaatta olan ilerlemeleri paylaşayım.

Gövde içine pushrod tellerinin geçeceği kılıfları çekip gövdenin alt ve üstü kapatıldı.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



Kanat inşaatı tamamlandı:halay:. Beklediğimizden kolay oldu açıkçası ama aileronların havadaki performansı nasıl olur bilemiyorum

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu aşama artık motivasyon fotoğrafı aşaması :lol:

Burundaki yuvarlak formu vermek için gereken çıtalar formerlar ve firewall yerlerine yapıştırıldı.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileronlar zımpara ile 8mmlik balsa levhadan üretildi.

Orjinalinde kokpit kısmında balsa yontarak ön cam yapılıyor ama depoyu gözle görebilmek için cam olarak bıraktık. Gövdenin kaplaması yapılıp iniş takımı takılınca baya baya uçağa benzmeye başladı :halay:



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Şimdilik geldiğimiz aşama bu şekilde. Haftaya uçar hale gelir diye umut ediyoruz. :saygilar:
 
Bu ne hız :)

Elinize sağlık, güzel görünüyor. Anılarım depreşiyor :)

Hücum kenarı altını da yuvarladınız değil mi?

Seren desteklerindeki balsaların lif yönleri yatay görünüyor fotoğraflarda doğru mu? bu parçaların işlevlerini tam olarak yapabilmesi için lif yönlerinin dikey olması gerekli. Sizin serenler olması gerekenden iki kat daha kalın olduğu için nispeten güvendesiniz gibi ama bundan sonraki inşaatlar için aklınızda olsun...

İniş takımı plandaki yerinden epey bir önde görünüyor, kuyruk tekerlekli mi yapacaksınız modeli?
 
Ön camı şeffaf yapmak iyi olmuş Mustafa. İşçilik te çok iyi.
Teşekkürler Levent abi:). İşçilik biraz acemi işi ama bakalım uçar herhalde :lol:.
Bu ne hız :)

Elinize sağlık, güzel görünüyor. Anılarım depreşiyor :)

Hücum kenarı altını da yuvarladınız değil mi?

Seren desteklerindeki balsaların lif yönleri yatay görünüyor fotoğraflarda doğru mu? bu parçaların işlevlerini tam olarak yapabilmesi için lif yönlerinin dikey olması gerekli. Sizin serenler olması gerekenden iki kat daha kalın olduğu için nispeten güvendesiniz gibi ama bundan sonraki inşaatlar için aklınızda olsun...

İniş takımı plandaki yerinden epey bir önde görünüyor, kuyruk tekerlekli mi yapacaksınız modeli?
Hücum kenarına son halini üst dbox kaplama gelince verdik abi. Seren destekleri aynen dediğin gibi yatay maalesef:( bunun için yapım klavuzunu baktım ben aslında ve dik olduğunu gördüm ama nasıl olduysa yaparken tersini yapmişız:rolleyes: ama kanadı elimizle şöyle bir sağa sola burmaya çalışınca yeterince sağlam hissi veriyor. Umarım havada sorun çıkarmaz:).

İniş takımı önde çünkü evet, kuyruk tekerli yapmaya karar verdik. Hatta kuyruk tekerini soracaktım abi sarhoş teker yapsak çok problem olur mu? Yoksa muhakkak yönlendirilmesi gerekiyor mu?:saygilar:
 
Kuyruk tekerini mutlaka kontrollü yapmalısınız, sarhoş tekerlekli bir modelin yer kontrolü fazlasıyla zor olur, özellikle de düşük hızlı taksi sırasında neredeyse hiç kontrolünüz olmaz. Tabii ana tekerleklere bağımsız kontrol edilebilen fren takma niyetiniz varsa o zaman başka :D

Eklemeyi unuttum, gövdedeki pushrod kılıflarına daha fazla destek eklemeniz daha iyi olurdu, artık gövdeyi kapatmışsınız gerçi ama yine de ilerisi için aklınızda olsun.

Seren desteklerinin işlevi burulmaya karşı mukavemet sağlamak değil serenlerin "burkulmasına" karşı mukavemet sağlamaktır. (Burulma mukavemetini komple D-box yapısı veya eğer tüm kanat balsa levha kaplı ise o sistem sağlar) Normalde serenlere doğrusal yükle biner, üst seren baskıya alt seren çekmeye çalışır, ancak bir noktada üst seren (veya negatif G halinde alt seren) baskı kuvvetleri karşısında "burkulur" ve içe veya dışa doğru kırılır, o andan itibaren de sistem çökmüş demektir. Seren destekleri iki sereni birbirine bağladığı için bu burkulmaya karşı ilave bir dayanım sağlar. Bu da daha küçük seren kesitleri ile gerekli mukavemet sağlanarak ağırlıktan tasarruf edilmesine imkan tanır. Ama seren desteklerinin lif yönleri serenlere paralel olduğu zaman bu parçalar iki seren arasında yük dağıtımında hayli sınırlı bir etkiye sahip olur, yük altında lifleri ayrılır veya kendisi burkulur ve görevini yapamaz. Bu deneyi elinle yapabilirsin, iki kare parça kes 3mm balsadan, 4x4cm 5x5 cm falan, birisini lifleri doğrultusunda bastır ve çek diğerini liflerine dik doğrultuda bastır ve çek, farkı çok net bir şekilde görebilirsin :) Ama sizin durumda serenler ihtiyacın iki katı olduğu için modelle 20G çekmeye çalışmadığınız sürece sorun olmaz diye tahmin ediyorum :D
 
Kuyruk tekerini mutlaka kontrollü yapmalısınız, sarhoş tekerlekli bir modelin yer kontrolü fazlasıyla zor olur, özellikle de düşük hızlı taksi sırasında neredeyse hiç kontrolünüz olmaz. Tabii ana tekerleklere bağımsız kontrol edilebilen fren takma niyetiniz varsa o zaman başka :D

Eklemeyi unuttum, gövdedeki pushrod kılıflarına daha fazla destek eklemeniz daha iyi olurdu, artık gövdeyi kapatmışsınız gerçi ama yine de ilerisi için aklınızda olsun.

Seren desteklerinin işlevi burulmaya karşı mukavemet sağlamak değil serenlerin "burkulmasına" karşı mukavemet sağlamaktır. (Burulma mukavemetini komple D-box yapısı veya eğer tüm kanat balsa levha kaplı ise o sistem sağlar) Normalde serenlere doğrusal yükle biner, üst seren baskıya alt seren çekmeye çalışır, ancak bir noktada üst seren (veya negatif G halinde alt seren) baskı kuvvetleri karşısında "burkulur" ve içe veya dışa doğru kırılır, o andan itibaren de sistem çökmüş demektir. Seren destekleri iki sereni birbirine bağladığı için bu burkulmaya karşı ilave bir dayanım sağlar. Bu da daha küçük seren kesitleri ile gerekli mukavemet sağlanarak ağırlıktan tasarruf edilmesine imkan tanır. Ama seren desteklerinin lif yönleri serenlere paralel olduğu zaman bu parçalar iki seren arasında yük dağıtımında hayli sınırlı bir etkiye sahip olur, yük altında lifleri ayrılır veya kendisi burkulur ve görevini yapamaz. Bu deneyi elinle yapabilirsin, iki kare parça kes 3mm balsadan, 4x4cm 5x5 cm falan, birisini lifleri doğrultusunda bastır ve çek diğerini liflerine dik doğrultuda bastır ve çek, farkı çok net bir şekilde görebilirsin :) Ama sizin durumda serenler ihtiyacın iki katı olduğu için modelle 20G çekmeye çalışmadığınız sürece sorun olmaz diye tahmin ediyorum :D
Abi bu değerli bilgiler için çok teşekkür ederim:). Bu inşaat için bazı noktalarda geç kalınmış olsa da sonrakiler için gereken dersleri aldim:thumbup:. Bu seferlik 9 numara 4 yıldız olsun artık :lol: Kuyruk tekerine bir pushrod çekmek diferansiyel fren sistemi yapmaktan daha kolay olacaktır herhalde ben oyumu bu yönde kullanıyorum :lol: .