Burada anormal bir şey yok aslında. Havacılıkta uluslar arası kurallar çok sıkı. Örneğin pilotlar için "kazanılmış hak" söz konusu değil birçok durumda.
Yani "ben pilot olduğumda bu meydanın minimumu 500 feet idi, şimdi 750 feet yapmışsınız ama ben 500 feet'e kadar yeri görmeden alçalırım" demek anlamsız olur değil mi?!
Sonuçta kendimizi birer IHA pilotu/işletmecisi olarak beyan edip kaydettiriyoruz. Bu da otomatik olarak bundan sonra çıkabilecek talimatlara uymayı gerektiriyor. İleride yapılacak yasal düzenlemelere uymak işimize gelmezse bu işi bırakmamız gerekir kısacası.
Yani rahatsız olunacak yer bu değil. Asıl kayıt linkinde sıkça sorulan sorular kafa karıştırıyor (
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
).
Onuncu maddeye bakın:
Model hava araçları sportif ve amatör amaçlı insansız hava araçları olarak değerlendirilmektedir.Bu sebeple; 25 kg altı model hava aracınız varsa, Genel Müdürlük tarafından oluşturulan Kayıt Sistemi'ne kendinizi ve aracınızı kaydettirmelisiniz. 25 kg'dan daha ağır bir model hava aracınız var ise Genel Müdürlüğe resmi başvuru yaparak tescil ettirmelisiniz.
İnatla "model uçak" ifadesi kullanılmıyor, model hava aracı deniliyor. Ama bunu okuduğumuzda model uçakların da IHA olarak değerlendirileceğini düşünüyoruz. Bizler bunların arasındaki farkı net olarak bilsek de devlet için orada ne yazıyorsa odur.
Buna karşın yapılan açıklamalarda konunun drone'ları kapsayacağı hatta bunların içinde asıl hedefin ticari uçan drone'lar olduğu söyleniyor.
Model uçak nedir, drone nedir gayet iyi bilen arkadaşların tüm hazırlıklarda katkı sağladığı da söyleniyor. O zaman nedir bu işin aslı astarı?
Ben yarım asırdan eski bir Türk vatandaşı olarak diyorum ki devlet kurumu yine bir muğlaklık oluşturarak bunu ileride istediği gibi kullanma olasılığını koz olarak elinde tutmak istiyor. Zira bunların iyi niyetle yapıldığını düşünürsem bu sefer adı geçen deneyimli arkadaşların aklına zekasına hakaret etmiş olurum ki bu asla yapmayacağım bir şey.