Seagull Piper Cub 75
Herkese merhaba, firewall tamirinden sonra motor açısını ayarlayamamışım sanıyorum. Şöyle izah edeyim bugün götürdüm uçağı piste hava güzeldi. Öncelikle ben bu uçağı düz koşturamıyorum. Toe ve camper açıları varmış sanırsam tekerlerle ilgili araştırmalarımla buraya kadar ulaştım. Dedim heralde ondan. Sonra inatlaştım dedim ben bunu kaldırırım. Tam gaz ile zaten hemen havalanıyor model. Biraz kumanda hassasiyeti lazım sadece. O şekilde kaldırdım son gaz. Bir baktım model kontrolümden çıktı güneşe doğru irtifa kazanıyor. Ama elavatör kullanmıyorum. Dedim motordan zaten şu bilgiyede sahiptim uçağa irtifa kazandırmak için hızlandırılır irtifa alçalmak içinse düşürülmesi gerekirdi bende onu uyguladım ve irtifamı normal seviyelere çekebildim. Birkaç tık elavatör trimi ile o hız seviyesinde uçağın kontrolünü sağladım. Ama o hızdan bahsettiğim değer uçağın stall hızından bir miktar fazlası. Yani hafif bir yatış veya dümen komutu verdiğimde uçak anında stalla girebilir. O şekilde bir iniş yaptım ama hayatımın en zor iki dakikalarından biriydi. O günde tüm yoğun ısrarlara rağmen motor açısı ile sahada uğraşmadım ve gün sonunda eve getirdim. Şimdi yatay stab'a paralel şekilde bir ip çekip motorun dikey eksendeki açısını ayarlamaya çalışacağım. Daha önceden farklı bir konuda gördüğüm lazer cihazlar vardı olmadı onuda alabilirim.
Ayrıca bugün motorun küçük iğne ayarınıda yaptım 3200 devirde 5-6 dakika stop etmeden durdu. Hatta bıraksam depoyu bitirebilecek bir yapıdaydı hala zorlanma yoktu. Motorda ısınmada idealdi. Onboard buji ısıtıcısı aldım kumanda ile miksleyerek rölanti devirlerinde buji ısıtıcısından destek alacağım. Ama daha düşük devirlerde uçak çok titriyor. Ama benim amacım 2300 devri görmek. 2800 devirde dahi uçak yerinde durmuyordu. Küçük iğne ayarınıda yaklaşık 3300 devirde hortumu mıncıklayarak yaptım. Mıncıkladıktan 1 saniye sonra motor devir yükseltmeye başlıyordu sanıyorum ki hala zengin motorumuzun küçük iğnesi. Ama yavaş yavaş kısmaya devam ediyorum.
Herkese merhaba, firewall tamirinden sonra motor açısını ayarlayamamışım sanıyorum. Şöyle izah edeyim bugün götürdüm uçağı piste hava güzeldi. Öncelikle ben bu uçağı düz koşturamıyorum. Toe ve camper açıları varmış sanırsam tekerlerle ilgili araştırmalarımla buraya kadar ulaştım. Dedim heralde ondan. Sonra inatlaştım dedim ben bunu kaldırırım. Tam gaz ile zaten hemen havalanıyor model. Biraz kumanda hassasiyeti lazım sadece. O şekilde kaldırdım son gaz. Bir baktım model kontrolümden çıktı güneşe doğru irtifa kazanıyor. Ama elavatör kullanmıyorum. Dedim motordan zaten şu bilgiyede sahiptim uçağa irtifa kazandırmak için hızlandırılır irtifa alçalmak içinse düşürülmesi gerekirdi bende onu uyguladım ve irtifamı normal seviyelere çekebildim. Birkaç tık elavatör trimi ile o hız seviyesinde uçağın kontrolünü sağladım. Ama o hızdan bahsettiğim değer uçağın stall hızından bir miktar fazlası. Yani hafif bir yatış veya dümen komutu verdiğimde uçak anında stalla girebilir. O şekilde bir iniş yaptım ama hayatımın en zor iki dakikalarından biriydi. O günde tüm yoğun ısrarlara rağmen motor açısı ile sahada uğraşmadım ve gün sonunda eve getirdim. Şimdi yatay stab'a paralel şekilde bir ip çekip motorun dikey eksendeki açısını ayarlamaya çalışacağım. Daha önceden farklı bir konuda gördüğüm lazer cihazlar vardı olmadı onuda alabilirim.
Ayrıca bugün motorun küçük iğne ayarınıda yaptım 3200 devirde 5-6 dakika stop etmeden durdu. Hatta bıraksam depoyu bitirebilecek bir yapıdaydı hala zorlanma yoktu. Motorda ısınmada idealdi. Onboard buji ısıtıcısı aldım kumanda ile miksleyerek rölanti devirlerinde buji ısıtıcısından destek alacağım. Ama daha düşük devirlerde uçak çok titriyor. Ama benim amacım 2300 devri görmek. 2800 devirde dahi uçak yerinde durmuyordu. Küçük iğne ayarınıda yaklaşık 3300 devirde hortumu mıncıklayarak yaptım. Mıncıkladıktan 1 saniye sonra motor devir yükseltmeye başlıyordu sanıyorum ki hala zengin motorumuzun küçük iğnesi. Ama yavaş yavaş kısmaya devam ediyorum.