RCV90SP 4 zamanlı Scale Uçak Motoru

Biraz bakındım yok sanki piyasada. Ya da ben mi bulamadım?
"Bu motorun" fiyatına da yansır diye sanıyorum. Müzelik bir antika olmuş sonuçta:lollol::lollol::lol:

Evet malesef artık üretilmiyor ve piyasada bulmak kolay değil. Genellikle bulundugunda da çok saçma fiyatlar isteniyor, ortalamada 350-400 ekstrem örneklerde de 800 doları bulan fiyatlar gördüm. Geçen hafta nerden geldiyse aklıma e-bayde bir arayayım dedim, bir ilan cikti karşıma, ingilterede bir eleman, gayet makul fiyatla acikarttirmaya cikmis, kapanmasına 5 dk var, hiçbir teklif yok enteresan bir şekilde, aciklamada sadece sehpada calistirdim yaziyor. Dedim oynayalim bir kumar, adamin acilis fiyatini verdim son saniyede, bende kaldi ihale. Bugun paket elime ulasti, icinden bir de starter cikti iyi mi :) toplamda nakliye falan dahil 260 usd gibi biseye maloldu.
İlk inceledigim kadariyla motor gayet iyi durumda, blok hic acilmamis, kompresyon sifir motordaki gibi sıkı. Öndeki bir finde ufak bir darbe veya ezilme izi var ama daha cok pervane sokmeye calisirken olmus gibi bir havası var. Herhangi bir kaza kirim izi yok. Bolca yedek parca da cikti icinden.. esas sonuc pervaneyi takip yakiti doldurup atesleyince belli olur ama su anki hissiyatim sorunsuz olacagi yonunde.. biran once denemek niyetindeyim ama ne yakit ne pervane var elimde ??

Niyetimizi de belli etmek adına şunları da paylaşalım bakalım:


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu mereti bu uçağın burnunda 16-17 inçlik 3 palli pervaneyi çevirirken hayal etmek bile harika :)
 
Son zamanlarda duyduğum en heyecan verici gelişme bu oldu... desem yalan değil!:D
BF-109 inşaatı mı izleyeceğiz yoksa? Ta-152' ye kadar gider bu Luftwaffe serisi bence;D
Offf çok heyecanlı!
Ayrıca böyle fenomen bir motora göre fiyat, makul kabul edilebilecek sınırlarda olmuş bence. Motor için de çok iyi olmuş: İşlevsel olarak profesyonel kullanacak bir modelcinin eline geçmiş durumda kendisi. Eminim motorun da keyfi yerindedir:) Hayırlı uğurlu olsun:saygilar:
 
Çok ilginç bir tasarım. O uçağın burnuna da yakışır. Acaba neden ihtiyaç duydular, hangi düşünceyle böyle bir motor tasarladılar?
Sadece mahallenin delileri için tasarlandı o motor! :lol:
 
Son zamanlarda duyduğum en heyecan verici gelişme bu oldu... desem yalan değil!:D

Çok da heyecan yapmamak lazım, bu aralar pek üretken bir dönemde değilim malum :)

BF-109 inşaatı mı izleyeceğiz yoksa? Ta-152' ye kadar gider bu Luftwaffe serisi bence;D

Daha önce bahsettim mi net hatırlamıyorum da Bf 109 Z yapma planım var, temelde de bu plana dayalı olacak, sonuçta Zwilling de iki tane F versiyonunun kaynaştırılmasından ibaret. Ama niyetim gövdeyi kompozit yapmak ve kalıpları da plastik model üreticisi kafasıyla "modüler" olarak tasarlamak. Yani minimum değişiklik ile F ve G versiyonlarının büyük bir kısmını, ve tabi bunlar kullanılarak yapılan yeni uyarlamaları vs de yapabilmek. Hayatımın geri kalanında sadece tek bir uçağın modelini yapabileceksin deseler seçimim 109 olurdu muhtemelen, plastik olarak da RC olarak da ömür boyu yapıp da her seferinde farklı bir model çıkartılabilecek tek uçak bu olsa gerek :D Ama böyle bir sınırlamaya maruz kalmazsam "yapılacaklar" listemde 109 ailesine ilave olarak Fw190 ailesi (Ta152 de dahil), He219, Hs129, Me110, Me410, TA183, Ho229 modelleri de mevcut :D

Ayrıca böyle fenomen bir motora göre fiyat, makul kabul edilebilecek sınırlarda olmuş bence.

Evet o yüzden riske girip atladım :D Böylece elimde bu motordan 3 adet olmuş oldu, orjinali zaten 300 dolara satılıyor, ilk motorumu 15 sene önce falan önce almıştım sanırım, sonra 2010da Amerikalı bir modelci arkadaştan bir adet hediye geldi aynısından, şimdi de bu, parça başı maliyetim 180 usd civarında :D:D


Eminim motorun da keyfi yerindedir:)

Pervaneyi takıp yakıtı doldurup marşa basınca anlayacağız onu ;D

Hayırlı uğurlu olsun:saygilar:

Çok teşekkür ederim :saygilar:

Böyle bir projenin bitiş tarihi Ağustos 2026 civarıdır...

Abim fazlasıyla şaşırttın beni, 2030 falan dersin diye bekliyordum en erken olsa, demek ki sen de birşeylere inanmaya başlamışsın :lol::lol::lol:

Çok ilginç bir tasarım. O uçağın burnuna da yakışır. Acaba neden ihtiyaç duydular, hangi düşünceyle böyle bir motor tasarladılar?

Sümer abinin yazdığı gibi deliler için yapılmış bir motor bu. Deli nüfusu fazla olmayınca da modelcilik tarafını kapattılar firmanın.

Aslında firmanın ve haliyle de bu "dönen silindir subab" konseptinin temelinde motorsiklet motorları vardı diye hatırlıyorum, ama sonra özellikle UAV ler için motorlar tasarlayıp ürettiler, bir ara modelciler için de motorlar ürettiler ama sınırlı oldu, durdurdular. Bugün hala UAV motorları, jenerator motorları vs üretiyorlar. İddialarına göre dönen silindir subab sitemi ile daha verimli bir yanma sağlayabiliyorlarmış. Konvansiyonel bir 4 zamanlı motora göre de daha az hareketli parça var motorda. Tabi koskoca silindirin dönüyor olduğunu da gözden kaçırmamak gerek :D

Model uçaklar için iki değişik tasarımla toplam 5 motor ürettiler. Bu iki ana tip SP ve CD serisi olarak adlandırıldı.

SP serisi buradaki motor, silindirin hareketi pervane ekseni doğrultusunda ve pervane silindire bağlı 2 ye 1 redüksiyonla krankın yarı devrinde dönüyor. Bu motorlardan .60, .90 ve 1.20 inçküp hacimlerde ürettiler.

CD serisi daha bir konvansiyonel motorlara benziyor, onda pervane kranka bağlı, piston pervane eksenine dik doğrultuda çalışıyor. Tabi subab sistemi yine silindire entegre olduğu için normal 4 zamnalı motorlarda silindir tepesinden çıkan subab mekanizması olmadığı için hacmine göre hayli kompak bir motor oluyordu. Bu motorlardan da .58, ve .91 inçküplük kapasitelerle üretildiler.

Benim SP serisini sevmemin en temel nedenleri:
- şekli ve montaj sistemi nedeniyle ince burunlu uçaklarda dışarıya taşmadan tamamen kaput içine gizlenebilmesi.
- 2:1 redüksiyon ile büyük çaplı pervaneyi düşük devirlerde çevirebilmesi (Tercümesi daha verimli pervaneler ve daha skeyl görünüş)
-arkadan çalıştırmanın getirdiği güvenlik ve spinnerın zarar görmemesi
- deli işi olması :evil:

Tabi dezavantajları da yok değil, en bela şey soğutma, motorun yapısı ve finlerin doğrultusu nedeniyle, tabi bir de ufacık bir kaputun içine tıkıştırılmasının da etkisiyle motoru etkin bir şekilde soğutmak için çok iyi bir hava kanal ve "baffle" sistemi tasarlayıp uygulamak gerekiyor... Sesi de kendine has ve özel olmasına rağmen klasik bir 4 zamanlı motorun sesine nazaran çok da skeyl olmuyor.. Araya çok bariz bir dişli sesi giriyor...

Zamanında saygıdeğer adminimizin bu konuyu taşıdığı mesajlarda videolar var ama burada da paylaşalım:

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Valla ben şimdiden heyecanlandım :heartxf::hoppa::yuppi:

:saygilar:
 
Yerini bilemedim ama, videodaki RCV sanırım TR'de ilk ve tek olan, sohbette ilk bahsi geçen motor bu:)
Gerçekten de dikkatli dinleyince, bildiğimiz 4z motorlardan farklı bir sesi olduğu fark ediliyor. Öyle de olmalı zaten baksana silindiri ayrı, pistonu ayrı oynuyor. Ses farklı olmasa şaşarsın. 4 zamanlı ama sübabı yok! Bilmece gibi bir motor valla.:)
 
Son düzenleme:
RCV'yi özlemiştik. :)

Evet..
Sesini duyup o egzost kokusunu da duysak süper olacak :)

İlk defa gördüm bu motoru, çok ilginç, kırımsız/hasarsız/hayırlı olsun.
Formula pistinin park yeri değil mi orası?

Teşekkürler, evet F1 otoparkı burası, kışları Orhanlı çayırı kapalıyken burada uçardık..

Yerini bilemedim ama, videodaki RCV sanırım TR'de ilk ve tek olan, sohbette ilk bahsi geçen motor bu:)
Gerçekten de dikkatli dinleyince, bildiğimiz 4z motorlardan farklı bir sesi olduğu fark ediliyor. Öyle de olmalı zaten baksana silindiri ayrı, pistonu ayrı oynuyor. Ses farklı olmasa şaşarsın. 4 zamanlı ama sübabı yok! Bilmece gibi bir motor valla.:)

Evet bunlar ilk RCV motorumun videoları. Sanırım 2008’de almıştım ben de hatırlamıyorum, o zamanlar bildiğim kadarıyla başka kimsede yoktu, varsa bile ortalarda görünmuyordu.
subab ayarı olmaması benim için biraz hayal kırıklığı ?? mıncıklayacak daha az şey var demektir. Ama motorun silindir tarafındaki bloğun sökülüp 4 farklı doğrultuda takılabiliyor olması ve subab zamanlamasını kurcalama imkanı bu eksikliğin yarattığı boşluğu dolduruyor :lol::lol::lol: