Son zamanlarda duyduğum en heyecan verici gelişme bu oldu... desem yalan değil!
Çok da heyecan yapmamak lazım, bu aralar pek üretken bir dönemde değilim malum
BF-109 inşaatı mı izleyeceğiz yoksa? Ta-152' ye kadar gider bu Luftwaffe serisi bence
Daha önce bahsettim mi net hatırlamıyorum da Bf 109 Z yapma planım var, temelde de bu plana dayalı olacak, sonuçta Zwilling de iki tane F versiyonunun kaynaştırılmasından ibaret. Ama niyetim gövdeyi kompozit yapmak ve kalıpları da plastik model üreticisi kafasıyla "modüler" olarak tasarlamak. Yani minimum değişiklik ile F ve G versiyonlarının büyük bir kısmını, ve tabi bunlar kullanılarak yapılan yeni uyarlamaları vs de yapabilmek. Hayatımın geri kalanında sadece tek bir uçağın modelini yapabileceksin deseler seçimim 109 olurdu muhtemelen, plastik olarak da RC olarak da ömür boyu yapıp da her seferinde farklı bir model çıkartılabilecek tek uçak bu olsa gerek
Ama böyle bir sınırlamaya maruz kalmazsam "yapılacaklar" listemde 109 ailesine ilave olarak Fw190 ailesi (Ta152 de dahil), He219, Hs129, Me110, Me410, TA183, Ho229 modelleri de mevcut
Ayrıca böyle fenomen bir motora göre fiyat, makul kabul edilebilecek sınırlarda olmuş bence.
Evet o yüzden riske girip atladım
Böylece elimde bu motordan 3 adet olmuş oldu, orjinali zaten 300 dolara satılıyor, ilk motorumu 15 sene önce falan önce almıştım sanırım, sonra 2010da Amerikalı bir modelci arkadaştan bir adet hediye geldi aynısından, şimdi de bu, parça başı maliyetim 180 usd civarında
Eminim motorun da keyfi yerindedir
Pervaneyi takıp yakıtı doldurup marşa basınca anlayacağız onu
Hayırlı uğurlu olsun
Çok teşekkür ederim
Böyle bir projenin bitiş tarihi Ağustos 2026 civarıdır...
Abim fazlasıyla şaşırttın beni, 2030 falan dersin diye bekliyordum en erken olsa, demek ki sen de birşeylere inanmaya başlamışsın
Çok ilginç bir tasarım. O uçağın burnuna da yakışır. Acaba neden ihtiyaç duydular, hangi düşünceyle böyle bir motor tasarladılar?
Sümer abinin yazdığı gibi deliler için yapılmış bir motor bu. Deli nüfusu fazla olmayınca da modelcilik tarafını kapattılar firmanın.
Aslında firmanın ve haliyle de bu "dönen silindir subab" konseptinin temelinde motorsiklet motorları vardı diye hatırlıyorum, ama sonra özellikle UAV ler için motorlar tasarlayıp ürettiler, bir ara modelciler için de motorlar ürettiler ama sınırlı oldu, durdurdular. Bugün hala UAV motorları, jenerator motorları vs üretiyorlar. İddialarına göre dönen silindir subab sitemi ile daha verimli bir yanma sağlayabiliyorlarmış. Konvansiyonel bir 4 zamanlı motora göre de daha az hareketli parça var motorda. Tabi koskoca silindirin dönüyor olduğunu da gözden kaçırmamak gerek
Model uçaklar için iki değişik tasarımla toplam 5 motor ürettiler. Bu iki ana tip SP ve CD serisi olarak adlandırıldı.
SP serisi buradaki motor, silindirin hareketi pervane ekseni doğrultusunda ve pervane silindire bağlı 2 ye 1 redüksiyonla krankın yarı devrinde dönüyor. Bu motorlardan .60, .90 ve 1.20 inçküp hacimlerde ürettiler.
CD serisi daha bir konvansiyonel motorlara benziyor, onda pervane kranka bağlı, piston pervane eksenine dik doğrultuda çalışıyor. Tabi subab sistemi yine silindire entegre olduğu için normal 4 zamnalı motorlarda silindir tepesinden çıkan subab mekanizması olmadığı için hacmine göre hayli kompak bir motor oluyordu. Bu motorlardan da .58, ve .91 inçküplük kapasitelerle üretildiler.
Benim SP serisini sevmemin en temel nedenleri:
- şekli ve montaj sistemi nedeniyle ince burunlu uçaklarda dışarıya taşmadan tamamen kaput içine gizlenebilmesi.
- 2:1 redüksiyon ile büyük çaplı pervaneyi düşük devirlerde çevirebilmesi (Tercümesi daha verimli pervaneler ve daha skeyl görünüş)
-arkadan çalıştırmanın getirdiği güvenlik ve spinnerın zarar görmemesi
- deli işi olması
Tabi dezavantajları da yok değil, en bela şey soğutma, motorun yapısı ve finlerin doğrultusu nedeniyle, tabi bir de ufacık bir kaputun içine tıkıştırılmasının da etkisiyle motoru etkin bir şekilde soğutmak için çok iyi bir hava kanal ve "baffle" sistemi tasarlayıp uygulamak gerekiyor... Sesi de kendine has ve özel olmasına rağmen klasik bir 4 zamanlı motorun sesine nazaran çok da skeyl olmuyor.. Araya çok bariz bir dişli sesi giriyor...
Zamanında saygıdeğer adminimizin bu konuyu taşıdığı mesajlarda videolar var ama burada da paylaşalım:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol