Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Sanırım aklımdaki sorunun cevabını buldum. Uçaklarda ben buçuklu pervane ölçüsü görmedim hiç. Buçuklu ölçülü pervanelerde açıklamalarda genelde multikopter yazıyor. Multi pervanelerinin 2 tanesinin ters yönde döndüğünü unutmuşum. Benim aldığım pervanelerin üstünde yazanı incelediğimde 2 tanesinde 6x4.5, 2 tanesinde 6x4.5R yazıyor. Zagiye taktığım pervane R yazan pervaneymiş. Motoru çalıştırdığımda yeterli itme sağlanmıyormuş gibi gelmişti. Müsait zamanda ya esc kablolarının yerlerini değiştiririm yada pervaneyi değiştirip tekrar denerim.
RC Uçak Pervanesi Hakkında : Türleri, Boyutlari, Seçimi
Uçaklarda buçuklu pervane olmaz diye bir kural yok. Örneğin APC'nin 12.75 * 3.25 pervanesi vardır ve 3D erbabı tarafından çok tutulur (OS 55AX motor ile).
RC Uçak Pervanesi Hakkında : Türleri, Boyutlari, Seçimi
Sümer Yamaner' Alıntı:
Uçaklarda buçuklu pervane olmaz diye bir kural yok. Örneğin APC'nin 12.75 * 3.25 pervanesi vardır ve 3D erbabı tarafından çok tutulur (OS 55AX motor ile).
Sümer abi ben duymamıştım, görmemiştim. Sayenizde bunu da öğrendik
Edit:
*İlk olarak pervane ölçüleri dışa bakacak şekilde deneme yaptım. R yazan pervaneyi yazısı bana bakacak şekilde taktım. (Esc kablolarının takılış şekline XYZ diyelim) Motoru çalıştırınca ters yönde itme gerçekleşti zagi geri geri gidecek. Sonra Esc kablolarını XZY şeklinde taktımbu şefer motor ters yönde döndü olması gereken gibi çalıştı ama yeterli gücü veremedi pervane.
*Bu sefer R yazmayan pervaneyi aynı şekilde yazısı bana bakacak şekilde taktım. Esc kabloları XYZ şeklindeyken bu sefer diğer pervanenin XZY şeklindeki gibi çalıştı(olması gereken gibi çalıştı ama yeterli gücü veremedi pervane). Esc yi XZY şeklinde yapınca, diğer pervanenin XYZ şeklindeki gibi çalıştı.(pervane ters yönde güçlü üflüyor)
Normal ve reverse pervanelerin farkı birisi saat yönünde güçlü itme sağlıyor diğeri saat yönünün tersinde güçlü itme sağlıyor.
Bende pervaneyi, yazısı motora bakacak şekilde taktım. Bu sefer doğru tarafa olması gereken güçte itme sağladı.
RC Uçak Pervanesi Hakkında : Türleri, Boyutlari, Seçimi
Selamlar benimde pervanelwr hakkinda bir sorum olacak. Elimde bir pervane var ve motora(ucaga) karsindan baktigimda saat yonunun tersine dondugunde ucagi ucuracak gucu uretiyor ama pervaneyi motora tutturdugum adaptorun somunu saat yonunde sikiliyor tersine dogru gevsiyor. Motor saat yonunun tersine dondugunde adaptorun somununu gevseltirmi acaba bu donus hareketi.
Selamlar benimde pervanelwr hakkinda bir sorum olacak. Elimde bir pervane var ve motora(ucaga) karsindan baktigimda saat yonunun tersine dondugunde ucagi ucuracak gucu uretiyor ama pervaneyi motora tutturdugum adaptorun somunu saat yonunde sikiliyor tersine dogru gevsiyor. Motor saat yonunun tersine dondugunde adaptorun somununu gevseltirmi acaba bu donus hareketi.
Arkadaşlar resimde görüldüğü gibi pervaneyi şaftın tam dibine kadar itemiyorum. Nitro motor pervanelerinin delik çapı standart değil mi ? Motor asp52.Pervane de haoye olması lazım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Arkadaşlar resimde görüldüğü gibi pervaneyi şaftın tam dibine kadar itemiyorum. Nitro motor pervanelerinin delik çapı standart değil mi ? Motor asp52.Pervane de haoye olması lazım.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Motor şaftlarının çapları üreticiden üreticiye değişir, o yüzden pervane delikleri de genellikle en küçük çapa göre üretilir, gerekirse kullanıcı kendi motoruna göre deliği genişletir. Bu delik genişletme için uygun çapta rayba (Reamer) kullanılmalıdır, matkapla delerseniz merkez kaçıklığı olabilir, bu da titreşime yol açar, hem uçağı hem motoru yıpratır.
Öte yandan sizin fotoğrafınızda pervanenin belli bir yere kadar girip orda durması çap farkının çok az olduğunu düşündürüyor, şaftın dişli kısmını geçmiş ama düz kısmına takılmış. Somunu sıkmaya devam ettiğinizde pervanenin de yavaş yavaş yerine oturması muhtemeldir. Ama aşırı güç gerektiriyorsa zorlamayıp çapı genişletmek daha iyi bir seçenek olacaktır. Çünkü o zorlamayla pervane girer ama sonra geri çıkmayabilir