RC Uçağım İçin Teknik Yardım

Pervaneyi 8 inc olarak dene.
Bir de model kaçtığında alamayacağın endişesi yaratacak duvarların olmadığı daha geniş bir alanda dene. O endişe panik uçuşlara neden olur.
Şuanlık yeterli bütçem yok hocam. Yaza doğru inşallah deneyebilirim. Hem o zaman da daha geniş bir alan bulabilirim kendime.
 
Hiç çalışmadan uçurmayı denemek büyük cesaret.
Boeing yeni uçağında birşey deneyecekmiş test pilotu arıyorlarmış sen başvur istersen. Nasılsa bir deneme kullanmayı bilip bilmemek önemli değildir
Teşekkür ederim hocam ama uçağı da ben yaptım ekipmanları da ben karşıladım. Üstüne yeni başlayan birine bu tarz bir yaklaşımda bulunmanız üzdü açıkçası. Eminimki siz öğrencilerinizi simülasyon da çalıştırıp öğretirsiniz ama ben su testisinin su yolunda kırılacağına inanan biriyim :). Her ne kadar simülasyon da olsa gerçek hayatta o stabiliteyi yakalayamıyorsunuz.
 
Teşekkür ederim hocam ama uçağı da ben yaptım ekipmanları da ben karşıladım. Üstüne yeni başlayan birine bu tarz bir yaklaşımda bulunmanız üzdü açıkçası. Eminimki siz öğrencilerinizi simülasyon da çalıştırıp öğretirsiniz ama ben su testisinin su yolunda kırılacağına inanan biriyim :). Her ne kadar simülasyon da olsa gerçek hayatta o stabiliteyi yakalayamıyorsunuz.
Hocam simulatorler her ne kadar tam olarak gerçekle birebir olmasa da ciddi bir pratiklik kazanmamızı sağlar. Hepimiz uçaklarımızı kendimiz kendi paranızla yapıyoruz ve hiçbirinin kırılıp bozlup çöpe gitmesini istemeyiz bu sebeple buna karşı aldığımız önlemlerden biride simülatör çalışmak. Ben kendi uçağımda 15-20 kere uçmuş ve kendime güveniyor olsamda her uçuşa gitmeden önce simülatörü açar ve en az yarım saat uçuş yaparım bunu 10 yıllık uçuş tecrübesi olanda yapar. simülatör sadece yeni başlayanlar için bir öğretici amaçla değil öğrendiğin el reflekslerini hatırlama ve geliştirme anlamında da önemli bir program.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Aydemir
Teşekkür ederim hocam ama uçağı da ben yaptım ekipmanları da ben karşıladım. Üstüne yeni başlayan birine bu tarz bir yaklaşımda bulunmanız üzdü açıkçası. Eminimki siz öğrencilerinizi simülasyon da çalıştırıp öğretirsiniz ama ben su testisinin su yolunda kırılacağına inanan biriyim :). Her ne kadar simülasyon da olsa gerçek hayatta o stabiliteyi yakalayamıyorsunuz.
Üzülmeyin siz simulatorde çalışmaya başlayın yapamadığınız yerde forumda yardım isteyin başaracağınıza inanıyorum. Bigün yaptığınız uçağı keyifle uçurabileceksiniz:thumbup:

Uçağın yandan kanadını çekip atabilirmisiniz? naca3309 profilini bulamadım internette
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Aydemir
Bence sim çalışmadan gayet güzel uçak uçurulur. (Helikopter uçurulamaz) Her şey çalışmaya bağlı. Tabi sim çalışmadan uçak uçurmayı öğrenen kişi bol bol vakit, emek ve para harcar. Ama öğrenir. Sim çalışan aynı kişi minimum kaynakla ve çok daha rahat öğrenir uçmayı.

Sim çalışmamakta kararlıysanız çok geniş bir arazide, rüzgarsız bir zamanda uçuş yapmanızı tavsiye ederim. Uçuş alanınız daraldıkça ilerleme kaydetmek zorlaşır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umut Aydemir
Teşekkür ederim hocam ama uçağı da ben yaptım ekipmanları da ben karşıladım. Üstüne yeni başlayan birine bu tarz bir yaklaşımda bulunmanız üzdü açıkçası. Eminimki siz öğrencilerinizi simülasyon da çalıştırıp öğretirsiniz ama ben su testisinin su yolunda kırılacağına inanan biriyim :). Her ne kadar simülasyon da olsa gerçek hayatta o stabiliteyi yakalayamıyorsunuz.
Bu arada şunu söylemeyi unuttum. Deneme yapıyım diye uçuşa uygun olamyan alanlarda uçmaya çalışmak pek hoş olmayan sonuçlar doğurabiliyor. Bende doğru düzgün yapılmış ilk uçağımı yaptığımda üzerine küçük bir motor koymuştum uçmuyor resmen sürünüyordu. Sonra yeni motor ve servolar aldım deneme yapmak için piste gitmek yerine evin yakında stadyumun yanında boş bir arazi vardı orada deneme yapmaya çalıştık ilk denememde uçağın tekerleği taşa takıldı ve uçak video çeken arkadaşıma doğru gitmeye başladı. Arkadaşımın anı bir zıplama refleksi sayesinde çok şükür birşey olmadı.

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sonra akıllanmayıp bir deneme daha yaptım ondada uçak havalandıktan sonra ciddi bir rüzgar çıktı ve uçak ilk önce aydinlatma direğine sonra stadyumun trafolarının olduğu çite çarpıp çitin diğer tarafına düştü. Çitin üstünde atlayıp uçağı aldık çok şükür çok bir hasar yoktu sadece kanadın küçük bir kısmı içine çökmüştü sahada 5dk bir uğraş ile bant yardımıyla gayet güzel oldu
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
hala akıllanmayıp farklı bir yerde bir uçuş daha yapacaktık ama escnin lehim attığı için eve dönmek zorunda kaldık eğer escnin lehim atmamış olsaydı büyük ihtimal o uçak orada pert olurdu.
Tabi burada önemli iki kuralı ihlal etmiş oluyoruz.
1. Uçağın ve pilotun önünde hiçbir canlı olmamalıdır izlemek isteyen kimseler pilotun arkasında güvenli bir mesafede bulunmalıdır
2. Etrafta bina vb yapılar varken uçuş yapılmamalıdır.
 
Teşekkür ederim hocam ama uçağı da ben yaptım ekipmanları da ben karşıladım. Üstüne yeni başlayan birine bu tarz bir yaklaşımda bulunmanız üzdü açıkçası. Eminimki siz öğrencilerinizi simülasyon da çalıştırıp öğretirsiniz ama ben su testisinin su yolunda kırılacağına inanan biriyim :). Her ne kadar simülasyon da olsa gerçek hayatta o stabiliteyi yakalayamıyorsunuz.
Umut tamamen sana katılıyorum. Çocukken (50 yıl kadar önce:evil:) lastik motorlu modelleri saymazsak 2002 yılında Çin malı ucuz malzemeler bollaşıp alınılabilir olduğu zaman bir anlamda tekrar başladım.Tabi simulatör denen zamazingoyu denemeden...:D Köpük bir uçak kırıma uğradığında oluşacak zarar (model uygunsa) bu günün parası ile 10-20 tl + emek ... Sim yatırımı ve harcanan zamana da gerek yok diye düşündüm hep. Kırım sonrası tüm elektronikler kullanılabilir durumda olluyor. Pili süngere sarmak, ortadan motor bir model tercih etmek vs. Kırım zararını en aza indirir.
Başladık ve elbet önerilen üstten kanat burundan motorlu modellerle, bir kaç pervane ve model doğradık. Ha ne oldu, oldu tabi. Sonuç olarak moralini bozma. Becerip güzel bir model yapmışsın. Bir önceki mesaajımda yazdıgım gibi, Stressiz rahat ortamlarda uçuş denemelerini yaparsan sonuca kısa sürede ulaşırsın.
Bir not daha eklemek istiyorum.
Forum ahalisi karşı çıksa da, bence başlangıç modeli olarak "standart üstten kanatlı, burundan motor ve pervaneli) modeller acemi pilot adayı için risk taşır. Hele de bütce kısıtlıysa...
19 yıldır fillen yüzlerce model yapmış ve çok uçmuş biri olarak daha dün iki farklı model ile deneme uçuşlarım oldu. Ama hala kırabiliyorum.(Kırılan training bir modeldi ;D) Moral bozmadan devam.
Kolay gelsin.:saygilar:
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Herkese merhabalar, stabil uçuş için 108 cm kanat açıklığı sonrasında 140 cmlik bir uçak inşa ediyorum.Plana mümkün mertebe sadık kaldım ancak gözüme farklı görünen bir konu var.108 cm kanatlı uçağımın kanat kalınlığı 1.6 cm iken bu 140 cm olan uçağın planında 1.2 cm diyor.Buna dayanarak iki adet 6 mmlik depron malzeme yapıştırdım.Kanat büyüdükçe kalınlık büyümüyor mu? Yoksa ters orantılı bir durum söz konusu mudur? Teşekkür ederim.