Pervanenin önerilen devir sayısını geçmemek gerekmekte, bilginiz olsun.
Pervanenin pallerinin; uç kısımlarının çevresel hızları aşırı yüksek, merkeze yakın bölgelere göre. Siz önerilen deviri geçmeye ya da pervane çapını arttırmaya kalkarsanız, uç bölgedeki çevresel hızlar doğal olarak daha da artıyor. Sonucunda o bölgede basınç düşüyor [Bernoulli prensibi (Toplam Basınç = Statik Basınç + Dinamik Basınç)] . Basınç düştü mü de su, buharlaşıyor. Gaz haline geçince de hacim artıyor sonra diğer su halindeki moleküller o hacme tabiri caizse hücum ediyor. Ve pervaneye hasar veriyor. Bu olaya ''kavitasyon-kavitasyon etkisi'' deniyor. İnternetten ''Cavitation Effect on Propeller'' diye aratırsanız, haşat olmuş pervaneleri görebilirsiniz. Dikkat etmek gerek.