RC Helikopter Çalışma Prensibi
Şimdi ana motor collective pitch dediğimiz biz gaz verince istenen deviri tutmaya çalışıyor. Yani ana motorun önceliği gerekli tork sağlayacak şekilde devir değiştirmek.
Peki tork değişince kuyrukta meydana gelecek döndürme etkisini ne telafi edebilir ?
Zira bu durumda kuyruk pallerinin dönme hızı, kuyruğu tutmak için gerekli olan gücten bağımsız olarak ana motordaki devirle birebir değişiyor.
İşte kuyrukta meydana gelen değişimlerde sabit tutabilmek için kuyruk pallerini değiştirmek tek seçenek haline geliyor.
Tam olarak öyle değil Özkan Bey. Şimdi ideal olan eğer mekanik için yeterli ortam var ise tüm olayı tek bir motor ile işi çözmek. Bu nedenle Blade 130 dahil olmak üzere tüm 250,500....800 helilerde tek motor ve buna bağlı kuyruk aktarması var.ÖZKAN KAYA' Alıntı:Mehmet bey,
6 kanallı büyük modellerin kuyruk palleri hem devir ile hemde aldığı açı ile kuyruğu sabitliyor.. ancak micro helilerin (ör:v922) kuyruk palleri sadece aldığı devir ile kuyruğu sabitliyor. bunun nedeni büyük modellerde pal devrinin yetersiz kaldığı için açıda almaya ihtiyaç duymasıdır değil mi?. yani büyük modeller(trex 500-600-700) kuyruk palleri sadece devir ile kuyruğu sabitleyemeyip mutlaka belli bir açıda alması gerektiğimidir...
Şimdi ana motor collective pitch dediğimiz biz gaz verince istenen deviri tutmaya çalışıyor. Yani ana motorun önceliği gerekli tork sağlayacak şekilde devir değiştirmek.
Peki tork değişince kuyrukta meydana gelecek döndürme etkisini ne telafi edebilir ?
Zira bu durumda kuyruk pallerinin dönme hızı, kuyruğu tutmak için gerekli olan gücten bağımsız olarak ana motordaki devirle birebir değişiyor.
İşte kuyrukta meydana gelen değişimlerde sabit tutabilmek için kuyruk pallerini değiştirmek tek seçenek haline geliyor.