Özgür Evren Varol
RcFanatik
- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,668
- Tepkime puanı
- 20,124
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
RC Eğitim Uçağı Model Planları
Burak, kusura bakma yazamadım... bence “scale” warbirdden trainer olmaz bunu belirteyim warbird en erken 3. Modeldir ama ufak tefek modifiyelerle soyledigin gibi alttan kanatli 2. Trainer galine getirilebilir. Benim tavsiyem mustange yonelmen olur, neden dersen; 1. kanat planformu digerlerine gore daha affedicidir ve ufak degisikliklerle kanat alanini arttirman mumkun olur. 2. Govdesi nispeten basittir, yanları duz yapsan bile hala mustange benzer, ve daha kucuk bir govde kesitine sahip oldugu icin (ozellikle p-47 ye gore ) govdenin suruklemesi daha dusuk olacaktir = gaz yonetimindeki hatalara karsi daha toleransli olur... 3. Kuyruk tekerleklidir ama ana inis takimlarinin arasindaki mesafe (wheel track) fazla oldugu icin yer kontrolu diger dar aralikli kuyruk tekerleklilere nazaran daha kolay ve affedicidir. Tekerleklere verilecek az bir miktar toe-out ile iyice affedici hale gelir (bu yorum p-47 icin de gecerlidir).
Son olarak, eger 3D baskiya modifiye edersen, yarin bigun iki govde basip birbirleriyle birlestirip F-82 yaparak bir de “cift motorlu egitim ucagi” sahibi olabilirsin
3D baski bir modele glow motor koymak isi ise baska bir hikaye. Yapilamaz degil ama ozellikle titresime karsi ciddi tedbirler uygulaman gerekebilir. Benim ilk olarak aklima gelen ve “ben yapsam burdan baslardim” diyecegim sey su olurdu: firewalldan kanadın firar kenarına kadar uzanan bir “core” kutu yapi tasarlamak ve bunu kontraplak agirlikli olacak sekilde yapmak. Hem motor hem kanat dogrudan bu yapiya monte ediliyor olmali. Ucagin govdesi de bu kutuya “giydirilecek” şekilde tasarlanabilir...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Burak, kusura bakma yazamadım... bence “scale” warbirdden trainer olmaz bunu belirteyim warbird en erken 3. Modeldir ama ufak tefek modifiyelerle soyledigin gibi alttan kanatli 2. Trainer galine getirilebilir. Benim tavsiyem mustange yonelmen olur, neden dersen; 1. kanat planformu digerlerine gore daha affedicidir ve ufak degisikliklerle kanat alanini arttirman mumkun olur. 2. Govdesi nispeten basittir, yanları duz yapsan bile hala mustange benzer, ve daha kucuk bir govde kesitine sahip oldugu icin (ozellikle p-47 ye gore ) govdenin suruklemesi daha dusuk olacaktir = gaz yonetimindeki hatalara karsi daha toleransli olur... 3. Kuyruk tekerleklidir ama ana inis takimlarinin arasindaki mesafe (wheel track) fazla oldugu icin yer kontrolu diger dar aralikli kuyruk tekerleklilere nazaran daha kolay ve affedicidir. Tekerleklere verilecek az bir miktar toe-out ile iyice affedici hale gelir (bu yorum p-47 icin de gecerlidir).
Son olarak, eger 3D baskiya modifiye edersen, yarin bigun iki govde basip birbirleriyle birlestirip F-82 yaparak bir de “cift motorlu egitim ucagi” sahibi olabilirsin
3D baski bir modele glow motor koymak isi ise baska bir hikaye. Yapilamaz degil ama ozellikle titresime karsi ciddi tedbirler uygulaman gerekebilir. Benim ilk olarak aklima gelen ve “ben yapsam burdan baslardim” diyecegim sey su olurdu: firewalldan kanadın firar kenarına kadar uzanan bir “core” kutu yapi tasarlamak ve bunu kontraplak agirlikli olacak sekilde yapmak. Hem motor hem kanat dogrudan bu yapiya monte ediliyor olmali. Ucagin govdesi de bu kutuya “giydirilecek” şekilde tasarlanabilir...
Sent from my iPhone using Tapatalk