Power Analyser

Ekranın büyüyüp, boyutların küçülmesi süper olmuş abi %p

7S kadar desteklemesi de gayet güzel. Akım konusuna gelirsek kullanım yerleri dikkate alınacaj olursa bence 5A yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

Belki özel uygulamalar için 30A 2.bir seçenek olabilir.
 
Ekranın büyüyüp, boyutların küçülmesi süper olmuş abi %p

7S kadar desteklemesi de gayet güzel. Akım konusuna gelirsek kullanım yerleri dikkate alınacaj olursa bence 5A yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

Belki özel uygulamalar için 30A 2.bir seçenek olabilir.
İş biraz karışık. Hassas akım ölçümü 0.1 ohm direnç üzerindeki gerilimin hassas ölçümüne dayanıyor. Bu sistemde azami akım 3.2 Amper.
Buna karşın Hall sensör ile akım ölçülürse 75 Ampere kadar çıkılabiliyor ama hassasiyet kayboluyor.
Hem hassas olsun hem en az 5 A ölçsün dersek akım modülündeki shunt direncini değiştirmek gerekiyor. Yüzey montaj, 0.05 ohm ve 2Watt bir direnç bulmak lazım ki o da biraz zor. O nedenle şimdilik 3.2 Amper sınırı içinde kalıyorum.
 
Buna karşın Hall sensör ile akım ölçülürse 75 Ampere kadar çıkılabiliyor ama hassasiyet kayboluyor.
Hem hassas olsun hem en az 5 A ölçsün dersek akım modülündeki shunt direncini değiştirmek gerekiyor. Yüzey montaj, 0.05 ohm ve 2Watt bir direnç bulmak lazım ki o da biraz zor. O nedenle şimdilik 3.2 Amper sınırı içinde kalıyorum
Bu durumda %90 tipik servo ölçümleri için 3.2 A yetecektir abi ve dediğin gibi en mantıklısı 3.2 A kalmak %p
 
  • Beğen
Tepkiler: Hakan Ülgenalp
5A, 20A ve 30A modelleri de var. Hatta 75 A olanı da yapmak mümkün. Ama akım arttıkça düşük akımlardaki çözünürlük ve doğruluk da azalıyor.

Çözünürlük ve/veya doğruluk azalmasının ne seviyede olduğu belli mi kabaca da olsa? Mesela hata payı %2,%5,%10 gibi?

İhtiyaçlar da duruma göre değişebilir. Mesela cereyanlı uçan bir uçakta servoların harcanan tüm enerjinin ne kadarını tespit etmek bir yana, daha büyük ve benzinli/glow yakıtlı uçaklarda özellikle yüksek torklu dijital servoların bir uçuşta harcadığı miktarı ölçmek diğer yana.
Tecrübeli bir rc pilotu bana bu hafta sonu dijital servo almaya gittiğimde özellikle +12 kg'lık dijital servoların toplamda yani hepsi aynı anda strese maruz kaldığında en az 6 hatta 8 amp güç çekebileceğini söyledi.
 
Çözünürlük ve/veya doğruluk azalmasının ne seviyede olduğu belli mi kabaca da olsa? Mesela hata payı %2,%5,%10 gibi?

İhtiyaçlar da duruma göre değişebilir. Mesela cereyanlı uçan bir uçakta servoların harcanan tüm enerjinin ne kadarını tespit etmek bir yana, daha büyük ve benzinli/glow yakıtlı uçaklarda özellikle yüksek torklu dijital servoların bir uçuşta harcadığı miktarı ölçmek diğer yana.
Tecrübeli bir rc pilotu bana bu hafta sonu dijital servo almaya gittiğimde özellikle +12 kg'lık dijital servoların toplamda yani hepsi aynı anda strese maruz kaldığında en az 6 hatta 8 amp güç çekebileceğini söyledi.
5 A Hall sensörlü akım ölçerinin hatası neredeyse yüzde 10.
 
5 A Hall sensörlü akım ölçerinin hatası neredeyse yüzde 10.
Soru: yüzde 10'luk hata payı hangi bağlamda ve ne derecede "zararlı" olabilir?
Soru 2a: 3.2 Amp değerine kadar olan cihazı kullanmamız durumda çekilen akımın bu değerin üzerine çıkması durumunda ne olur? Cihaz arızaya mı geçer? Yoksa sadece ölçüm mü imkansız hale gelir?
Soru 2b: Cihaz arıza yaparsa uçak kontrolsüz kalır mı?
 
Soru: yüzde 10'luk hata payı hangi bağlamda ve ne derecede "zararlı" olabilir?
Soru 2a: 3.2 Amp değerine kadar olan cihazı kullanmamız durumda çekilen akımın bu değerin üzerine çıkması durumunda ne olur? Cihaz arızaya mı geçer? Yoksa sadece ölçüm mü imkansız hale gelir?
Soru 2b: Cihaz arıza yaparsa uçak kontrolsüz kalır mı?
Aslında %10 epey büyük bir hata sayılır.
Akım 3.2 Amperi aşarsa bir şey olmaz. Sadece okuma 3.2 Amperde kalır. Tabii 50 Amper akım çekmediğimizi varsayıyorum. Yoksa devre yolları yanar tabii. :)
Cihazın akım hattında bir tane 0.1 ohm direnç var. 2W değerinde. Yani 20 Amper akıma dayanır. Bu akımın çok çok üstüne çıkılırsa direnç yanar ve devre açılır yani akım geçmez. Alıcı hattına bağlı ise uçak kontrolden çıkar. :D
Zaten SumeronicsRC uçuş sırasında bu gibi aletlerin kullanımını önermez ve sorumluluk kabul etmez. :D
 
Almaktan vazgeçtim. seninkini ödünç alır, yer testi yaparım :)
Ama bu dediğin diğer ürünler için geçerli olmamalı: Sümeronics marka onboard buji kızdırıcısı takılı hiç bir uçağım düşmedi!
 
Almaktan vazgeçtim. seninkini ödünç alır, yer testi yaparım :)
Ama bu dediğin diğer ürünler için geçerli olmamalı: Sümeronics marka onboard buji kızdırıcısı takılı hiç bir uçağım düşmedi!
Şaka bir yana ana besleme hattına herhangi bir şey takmak cesaret ister. Haa ben kendi uçaklarımda önce yerde sonra havada yeterince denersem o zaman kullanımına izin verebilirim.
Tabii ki diğer ürünler için geçerli değil. Örneğin takometre, örneğin onboard kızdırıcı ya da kill switch. :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari