- Katılım
- 1 Eki 2014
- Mesajlar
- 3,081
- Tepkime puanı
- 5,883
- Yaş
- 53
- İlgi Alanı
- Uçak
Uçağı alanda kurduktan sonra taşımayı düşünmüyorum, Hangarda yer bulurum herhalde. Dolayısıyla kanadı sökmek için aileron servolarına ve ışıklandırmaya ait en az 5 adet kablo ve 8 adet civatayı sökmek zorunda kalmam inşallah.
Pilleri sabit yapsam bu sefer şarj soketlerini çıkarmak için gene uğraşacağım. Ya küçük bir kapak yapacağım ya da gövdede soketler için bir aparat veya soket yuvası yapmam lazım ki, elimde bunu yapmam için uygun soket yok. Kaldı ki, uçuş için alana gittiğimde bu sefer pilleri şarj etmek için vakit harcamak istemiyorum.
Hem pillerin ömrü açısından da uzun süre beklememeleri için, arada bir şarj ve deşarj yapabilmek istiyorum.
Tamir sonrası CG'nin yeri konusunda büyük bir değişiklik beklemiyorum: Kesip çıkardığım dahtalar ile yeniden yaptığım ve kullandığım malzemeyi tartarak karşılaştırmıştım. 20-25 gr, hadi taş patlasa 40 gr gibi bir fark vardı arada, Buna karşılık ışıklandırma için kuyruğa doğru giden zil telinden kablo tesisatı ve 3 adet LED'lerin ağırlığı da en fazla 20-25 gr gelir diye düşünüyorum. Yani çok büyük bir CG değişikliği beklemiyorum.
Aklıma bir şeyler geldi, uygulama sonrası buraya fotolarını koyarım.
Epey bir araştırma yapmıştım kesmeden önce. Dahta yağı içmiş ve hazmetmiş resmen, Parçalar hala duruyor, arada bir kontrol ediyorum, hala elime aldığımda vıcık vıcık yağ oluyor parmaklarım. Temizlemek için çok çeşitli kimyasallar ile denemeler de yaptım. Ama bu kadar yoğun yağ emmiş bir dahtayı kurtaracak bir şey yok bence. Zaten olan oldu artık, Yepisyeni bir burun kısmı var uçağımın.
Pilleri sabit yapsam bu sefer şarj soketlerini çıkarmak için gene uğraşacağım. Ya küçük bir kapak yapacağım ya da gövdede soketler için bir aparat veya soket yuvası yapmam lazım ki, elimde bunu yapmam için uygun soket yok. Kaldı ki, uçuş için alana gittiğimde bu sefer pilleri şarj etmek için vakit harcamak istemiyorum.
Hem pillerin ömrü açısından da uzun süre beklememeleri için, arada bir şarj ve deşarj yapabilmek istiyorum.
Tamir sonrası CG'nin yeri konusunda büyük bir değişiklik beklemiyorum: Kesip çıkardığım dahtalar ile yeniden yaptığım ve kullandığım malzemeyi tartarak karşılaştırmıştım. 20-25 gr, hadi taş patlasa 40 gr gibi bir fark vardı arada, Buna karşılık ışıklandırma için kuyruğa doğru giden zil telinden kablo tesisatı ve 3 adet LED'lerin ağırlığı da en fazla 20-25 gr gelir diye düşünüyorum. Yani çok büyük bir CG değişikliği beklemiyorum.
Aklıma bir şeyler geldi, uygulama sonrası buraya fotolarını koyarım.
Epey bir araştırma yapmıştım kesmeden önce. Dahta yağı içmiş ve hazmetmiş resmen, Parçalar hala duruyor, arada bir kontrol ediyorum, hala elime aldığımda vıcık vıcık yağ oluyor parmaklarım. Temizlemek için çok çeşitli kimyasallar ile denemeler de yaptım. Ama bu kadar yoğun yağ emmiş bir dahtayı kurtaracak bir şey yok bence. Zaten olan oldu artık, Yepisyeni bir burun kısmı var uçağımın.