Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Bu akşam artık elektronik kısmını toparlayıp birazda olsa bitirdim kill switch montajı yapıldı fakat turnigy marka ubec kullanmak istiyorum şuan için power box alamıyacağım sizlerin fikrini almak istedim bir sıkıntı yaşarmıyım acaba


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu arada rader servonuz sawox 1256 20 kg lık bir servo ile değişti


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu ubec
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

İçeriye dışardan görünebilmesi açısından bir voltaj göstergesi taktım ne kadar faydalı olur bilmiyorum
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Kill swichin dışarıda bir ledi var aktif halde iken kırmızı yanıyor


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Kadir Türkyılmaz' Alıntı:
Bu akşam artık elektronik kısmını toparlayıp birazda olsa bitirdim kill switch montajı yapıldı...
Gözüken maiden'a az kaldı Kadir Bey. :bravo:
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Türker bey akşamdan akşama ufak ufak yapıyorum ama biraz hızlanacam çünkü motor istanbula gelmiş sanırım bi kaç güne elimde olur rodaja başlarım


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Aslında en çok sabırsızlıkla beklediğim şey model için Orjinal smoke yağı aldım bakalım nasıl olacak


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

kadir bey power box kullanmıyacakmısınız ? Turnigy 8A UBEC yeterli gelecekmi bu modele ? toplam kaç adet servo var modelde ?
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

PowerBox kullanmıcam fikirlerinize ihtiyacım var 5adet sawox 1251 var bir tane 1256 var


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Aslında Benim düşüncem farklı ben hitec optima 9 alıcı kullanıyorum bu alıcıya normal ubec ile 6 volta düşürerek bir lipo bağlıcam birde alıcı ile verici arasında düşük voltaj kaybı yaşanmasın diye alıcının SPC kanalına da ufak bir 2s 1500 Mah ilk lipo takıp besleme yapıcam sizce nasıl olur
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Valla Kadir Bey, sizin yerinizde olsam böyle bir model için garantili çözüm ne ise mutlaka onu kullanırdım. Zira artık siz Benzinli modellerden başka model uçarmazsınız bu aşamadan sonra. Bu nedenle bu modelde kullanacağınız elektronikler bundan sonraki modeller için de demirbaş olacaktır diye düşünüyorum ;)

Bir de bu kadar masraf ve emek sonrası havada yaşanacak bir elektronik sıkıntı, allah korusun çok daha büyük maliyetlere neden olabilir.

Zamanında "Glow / Benzinli Uçak Toplama ile ilgili Genel Bilgiler (Model, Motor,Elektronik)" konusunda bunlar tartışılmış ve fikirler paylaşılmıştı. İsterseniz bu konuya bir daha göz atın derin :)



Elektronik Tavsiyeleri :
1- Benzinli uçakta olmazsa olmaz Besleme Elemanları ve Fonksiyonları (Powerbox ürünleri, Kill Switch)
Sümer Yamaner :

2- Uygun Fiyatlı Powerbox Önerisi
Mesut Akın :

3- Benzinli uçaklarda Alıcı Beslemesi neden Ateşleme Devresinden Ayrı Olmalı
Sümer Yamaner :

4- Alıcı, Bujii Isıtıcı, Retract Sistemi beslemesi sizce nasıl yapılmalı ? : , , , ,
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Mehmet bey aslında bende sizin gibi düşünüyorum fakat işte paradan kaçıyoruz sonra dediğiniz gibi sıkıntı yaşıyoruz


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Kadir Türkyılmaz' Alıntı:
Aslında Benim düşüncem farklı ben hitec optima 9 alıcı kullanıyorum bu alıcıya normal ubec ile 6 volta düşürerek bir lipo bağlıcam birde alıcı ile verici arasında düşük voltaj kaybı yaşanmasın diye alıcının SPC kanalına da ufak bir 2s 1500 Mah ilk lipo takıp besleme yapıcam sizce nasıl olur

Kolay gelsin Kadir Bey. SPC porttan 32 volta kadar enerji verebiliyorsunuz ama 1,5 amperlik bir gücün o servolara yeterli olacağını sanmıyorum. Amperi yükseltmek belki bu kullanımda düşünülebilir ama alıcının kaç ampere kadar dayanabildiğini hatırlamıyorum. Şimdi kullanma kılavuzuna baktım orada da bununla ilgili bilgi yok. Yerinizde olsam böyle bir modelde işi şansa bırakmadan powerbox alırdım. Belki maliyet yükselecek ama model bu sebepten düşerse belki çok daha fazla maliyet çıkarabilir.
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Herkese teşekkür ederim arkadaşlar başa gelen çekilir dedim PowerBox cocpit aldım hadi gecmiş olsun


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Önce şunu söyleyeyim. Bu boyutta ve benzinli bir uçakta bazı şeylerden tasarrufun gerekçesi maddiyat olamaz, olmamalı. Olması gereken minimum ekipman için bütçe yeterli değil ise uçak belirli bir aşamaya kadar toplanıp bütçe olanakları düzelinceye kadar beklenir. Çünkü 100 dolarlık tasarruf binlerce liralık ürünü ve emeği tehlikeye atabilir.
Bu uçağın kontrol yüzeyleri maaşallah kürek gibi. Onları hreket ettirecek servoların çekeceği akım Turigy UBEC ile karşılanamaz. Sakın öyle bir hataya düşmeyin. O UBEC 15 A akımı be veremez. Verse de iki saniyede iptal olabilir.
Kullandığınız servolar eğer high voltage ise önerim sistemi 2SLiPo ya da LiFe pil ile regülatörsüz beslemeniz olacak. Bunu yapsanız bile ileride bir PowerBox opsiyonunu akılda tutarak şimdilik uçağa alışıncaya kadar atımları kısık tutmanızda yarar var.
Optima 9'un SPC bağlantısına ayrı pil bağlama olayı ilk bakışta çok çekici görünse de bu portun asıl amacı, elektrikli modellerde büyük LiPo pillerin voltajının kumandadan izlenmesinin sağlanması. Yedek güç anlamında bir faydası yok. Çünkü buradan vereceğiniz elektrik sadece alıcıyı besler ama servolara gitmez. Servo beslemeniz giderse alıcınızın faal olması size birşey kazandırmaz. :)
 
Pilotrc Yak 54 50cc ve dle 55ra

Düzeltme yapıyorum.

Hitec’s exclusive optional receiver power system allows you to directly power the receiver from the main motor
power battery of an electric powered aircraft. Up to 35 volts can be fed directly into the receiver to power
JUST THE RECEIVER FUNCTION. It will not power the servos. Almost all servos will burn up if more than 6 volts
are used over a short period of time.

Kullanma kılavuzundan alıntı. Yanlış çevirmediysem 35 volta kadar enerji girilebiliyor. Bu sistem özellikle elektrik motorlu modeller için tasarlanmış. Servolara doğrudan güç vermiyor. Sadece alıcı fonksiyonları için enerji sağlıyor. Diğer durumda 6 voltun üzerindeki enerji servoların tamamının yanmasına sebep olur diyor.

Olaya bak. Kadir Bey şu yazıyı dikkatli okuyana kadar bende SPC portun servolara ekstra enerji verdiğini sanıyordum. İyi ama ESC den güç gelmeyince SPC de güç olsada alıcı çalışmıyor diye biliyordum. Bu durumda servolara güç gitmeyince alıcı çalışsa ne işe yarar ki? Merak ettim bu akşam bir deneyelim bakalım. Nasıl olacak...


Tekrar düzeltme. Sümer Bey benden önce aynı şeyleri yazmış zaten...