Pilot Rc 73" Extra 330SC

Zahmet etme be abim, ayarlarım burdan benzer birşeyler... Teşekkür ederim yine de...

Bu arada, keçe de sipariş ettim depo içine, duramadım yine ???
Aslında clunk hortumu da sürekli hareket halinde. Ona da bi çıta yakışırdı! :lol:
 
Aslında clunk hortumu da sürekli hareket halinde. Ona da bi çıta yakışırdı! :lol:

Baktım adamlar bakır boru koyuyorlar depo girişiyle clunck arasına, valla iyi fikir dedim heveslendim. Sonra bakırın gram fiyatını görünce istemsizce otur oturduğun yerde fakirrrr dedim ????
 
Son düzenleme:
Evladiyelik olmasına gerek yok. Motorun da evladiyelik değil. Düzgün kullanılan motorda O ring ya da rulman değişimi için saatlerce (150 - 200 saat gibi) uçmuş olman gerekir.

Abi, meşhur 140RX var OS üretimi pattern yarışma motoru. Sanırım 75 sorti gören yoktur 1 set rulmanla. Mesut abi anlatmıştı bir zamanlar, yarışma için yurtdışında iken rulman almadığını farkediyor yanına ve sukoyuveriyor yarışmanın ortasında rulman. Nasıl öpüldügunu anlatmıştı 20 liralik rulman için oralarda :)

BMW M makinelerin yatak sorunu gibi o motorların da rulman öğütme gibi bir dertleri vardı ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Abi, meşhur 140RX var OS üretimi pattern yarışma motoru. Sanırım 75 sorti gören yoktur 1 set rulmanla. Mesut abi anlatmıştı bir zamanlar, yarışma için yurtdışında iken rulman almadığını farkediyor yanına ve sukoyuveriyor yarışmanın ortasında rulman. Nasıl öpüldügunu anlatmıştı 20 liralik rulman için oralarda :)

BMW M makinelerin yatak sorunu gibi o motorların da rulman öğütme gibi bir dertleri vardı ?
Aaaa 140RX bizim en sık kullandığımız motor yahu...
 
  • Haha
Tepkiler: Türker Akgün
Son guncelleme:

Bir agabeyim, al bende kece clunck var, aynisindan kullaniyorum farkli makinelerde sorun yasamadim diyince haydi dedim giristim olaya :hoppa:

Takmadan once ic parcalari hizlica bir kontrol ettim olasi bir capak-pislik durumuna karsin. Temiz ciktilar. izgara filtre olusundan dolayi kece parcalarinin hattin icerisine kacma sansi yok...

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu arada en onemli konumuza gelirsek:lol::lol::lol::lol:, 30ml lik bogaz fisfis sisesi budum. cekmecenin birinde Mezur derdim de ortadan kalkmis oldu bu sayede. Her litreye bir sise koy devam et (1:30 icin tabi :saygilar:) seklinde bir yontem bulmus oldum... Bakalim, siseyi ne zaman kaybedicem :halay:

Ilk calistirma ve ayar icin cowlingi takmadim modele. Hersey acikta ve ulasilabilir sekilde motajli.

Hersey tamam olduguna gore aksam uzeri ilk calistirma videosu gelir mi acaba :coolxf::coolxf:
 
Motoru calistirmaya inmeden once Failsafe'de gaz servosunun ters oldugunu farkedip normal pozisyonda tekrar bind etmek isterken malesef kisa devre edip alici ve regulatoru hasarladim. Ilk defa basima geldi boyle bir olay. @Sumer Yamaner abiyle irtibattaydim. Her ikisine de cozum bulabilecegimiz soyledi. En kisa surede toparlamak umidiyle, konu donmustur...
 
Geçmiş olsun Rıfat. :(

Tamam, fazla can sikmak yok. Bir yol bulundu. Alicinin yedegi var, yolda. Besleme icin de bir bataryayi 20A lik bir SBEC (20A konusu supheli, Sumer abi genelde daha dusuk cikiyor yazili degerden diyor) ile aliciya, digerini de ateslemeye. SBEC girisine de sumer abinin yaptigi elektronik anahtari koyacagiz. Bu sekilde bu badireyi de atlatmis olacagiz. Sabirsizlikla rodaji ve ucusu bekliyorum. Fena kasinti tuttu artik...?
 
Evet, enseyi karartmak yok. Ana bidon için fittings bulamamıştım bir türlü malum...

Eski uçak içi deponun ağız kısmı acaba bidonu kavrarmı diye düşündüm. Baktım ki bidonun üst tarafı baya bi etli duruyor, olur bu iş dedim...

Malesef iptidai şartlarda çalışıyorum, dolayısıyla kullandığım ekipmanlar herkesin mutfağında bulunur cinsten ??

Öncelikle uçak içi deponun ağzından ufak bir kağıt ile iz alıp, bunu bidon üzerine cizdim
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Daha sonra mutfaktaki tırtıklı bıçak yardimiyla guzelce bidon üzerine deliği dikkatlice ve mümkün mertebe daire seklinde olacak şekilde açtım


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Ardından filtreyi iceriye salıp (filtre capi depo fitting kaucugundan büyük) boruyu dışarı uzattım. Sonrasında hortumları depo başlığına takıp, bidon için montaji bitirdim

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Yakit el pompası ya da elektrikli pompa ile surulebiliyor malum. Ben yine en az teferruatli olan el pompasını seçtim. Daha önce de uzun süre kullandım bu pompadan ve gayet memnundum, dolayısıyla yine tercih ettim. Dolum sirasinda yaklaşık 40-45 tur depoyu doldurmaya yeterli oluyor, denedim...

Bidonun nihai hali şu şekilde:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Kapağa dolum borulamasını monte etmeyi sevmiyorum, zira benzinlikte kapağı aç kapa yapmak kolay oluyor...
Bir sorum var, bu kapak tahliye korumalı. Nasıl çalıştığıyla ilgili fikri olan varmı bunun ?
 
Son düzenleme: