Motor olarak ne aldınız? Bu ölçekteki Trainer modeli için ben olsam 300-350 Watt gücünde ve 1000 - 1250 KV(Rpm/Volt) tercih ederdim.Ben ilke olarak böyle bir uçakta en azından %50 gaz pozisyonunda uçabilmeyi hedefliyorum bu nedenle 300 - 350 Watt arası öneriyorum.150 Watt motor taksam olmaz mı diyeceğinizi hisseder gibiyim.Olur tabi ki neden olmasın? Ancak ben kendi denemelerimde güç anlamında verimli ve tatminkar olmadığını gördüm.Gelelim dikkat etmeniz gereken diğer en önemli parametrelerden birine.Bu model bir jet modeli olmadığından ve Tork'un ön planda olması gerektiğinden nispeten düşük KV'li motor tercih ederdim.Sebebi ise düşük KV'li motor daha düşük Rpm çevirerek daha yüksek Tork sağlar.Bundan dolayı 1000 - 1250KV civarı motor tercih ederdim.Peki Tork neden önemli? Olması gerekenden daha düşük Tork'lu motor kullandığımızda örneğin uçuşun tırmanış safhasında modelin takatsiz kaldığını gözlemleriz güçlü bir motor olmasına rağmen.Diğer bir konu uygun bir motor değerlendirmesi yaparken motorun teknik özelliklerine bakarız.Açıklamada motorun ürettiği maximum gücün atıyorum 300 Watt olduğunu gördünüz, dediniz ki bu motor tam benim aradığım motor.Halbu ki 300 Watt, 4S lipo ile elde edilmiştir.Siz 3S lipo kullandığınızda o değerin çok çok altında güç elde edeceksiniz.
O sebeple ben almadan önce Youtube'dan Thrust Test diye aratarak inceleme videolarına bakarak karar veriyorum.Motoru,pervaneyi seçtiniz varsayıyorum.Seçtiğiniz pervanenin çektiği en yüksek akım 25A(Amper) diyelim.En az 30A, güvenli tarafta olsun dersek 40A'lik fırçasız ESC seçiyoruz.En son da pil seçimi yapıyoruz.Elimden geldiğince açıklamaya çalıştım, tabi ki tercih size kalmış.Kırımsız uçuşlar.