Phoneix Trainer 60 Kit Kaplama Yenilemesi

Fotoğraflardan görünen oldukça başarılı bir iş çıkarmışsın! Eline sağlık! Yalnız, kanadın altı ile üstü, üstünün hafif çapraz olması dışında aynı renk olmuş. Genelde alt ve üst kaplama renk/desenlerini mümkün olduğunca farklı yaparız ki havada altı ile üstünü ayırmak kolay olsun. Keşke yakından görme imkanı olsaydı. O zaman daha ayrıntılı konuşabilirdik. Öte yandan, yaptın, denedin, uçuyorsa sorun yok.
 
Tebrik ediyorum Selçuk. :bravo: ?

Çok teşekkür ederim :)

Fotoğraflardan görünen oldukça başarılı bir iş çıkarmışsın! Eline sağlık! Yalnız, kanadın altı ile üstü, üstünün hafif çapraz olması dışında aynı renk olmuş. Genelde alt ve üst kaplama renk/desenlerini mümkün olduğunca farklı yaparız ki havada altı ile üstünü ayırmak kolay olsun. Keşke yakından görme imkanı olsaydı. O zaman daha ayrıntılı konuşabilirdik. Öte yandan, yaptın, denedin, uçuyorsa sorun yok.

Çok teşekkür ederim abi. Kanadın altına 3 tane uzunlamasına beyaz şerit ilave etsem nasıl olur? Ya da başka bir öneriniz var mı? Örnek olarak küçük bir çizim yaptım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bir diğer önemli sorunum ise yatay sabitleyici ve elevatorde ki çarpılma. :( Dün kaplamayı yaptım fakat elevator yatay sabitleyici ile aynı hizada değil. En son kaplamayı tekrar söktüm fakat bu kez de aynı şekilde kaldı. Kuyruğu ve kenarları sabitleyip balsaya çok hafif su püskürttüm. Akşam eve gidince sonuca bakacağım ama yine düzelmez ise ne yapılabilir bu konuda da yardımınıza ihtiyacım olacak.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
Ufak tefek "çarpılmalar"ı çok fazla kafaya takma. Trim ayarları ile uçuşa etkisi düzelir. Trainer uçaklar çok toleranslıdır.

Elevator aşağı yukarı hareketinde bir taraf diğerinden 1 cm kadar yüksekte ya da açakta kalıyor. Düz durduğun da sağ taraf 1 cm yukarıda. Akşam eve gidince kontrol edeceğim. Aralarında ki fark yine aynı gibi olursa bir çözümü var mı yoksa bu şekilde kaplayayım mı?
 
Stabdan mı bahsediyoruz? Elevatörden mi? Uçağın eksenine göre mi seviye farkı var? Yoksa stabdaki menteşe hattı mı? Elevatör'ün kendisi mi burkulmuş?
Her üç durumu (min, max ve nötr pozisyonlar) gösteren fotoğraflar koyabilir misin?
 
Stabdan mı bahsediyoruz? Elevatörden mi? Uçağın eksenine göre mi seviye farkı var? Yoksa stabdaki menteşe hattı mı? Elevatör'ün kendisi mi burkulmuş?
Her üç durumu (min, max ve nötr pozisyonlar) gösteren fotoğraflar koyabilir misin?

Uçağın eksenine göre seviye farkı yok. Elevatörün kendisi burkulmuş.

Elevator ü sol tarafa göre sabitlediğim de sağ tarafın durumu; (Resim de kırık taraf yamuk gözüküyor ama yamuk değil. :) )
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Sol taraf;
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Resimlerden anladığım kadarıyla:
Uygulayabileceğin üç yöntem var;
1) kitaba göre, yani tüm havacılık kanunlarının gerektirdiği düzeltme: yani elevatörü söküp yenisini yapmak (ben uğraşmazdım, zira burkulma bence ciddi görünmüyor)
2) "modelci" düzeltmesi: elevatörü sıcak suya bandırılıp sıkılmış bir sünger ile iyice ıslatıp, soğuyup kuruyana kadar burkulmayı düzeltecek kadar sert iki adet parça ile preslemek (çok uğraştırır, onun yerine yenisini yapmak daha kolay, ben olsam gene uğraşmam)
3) Türk işi düzeltme: burkulma fotodan görebildiğim kadarıyla (bana göre) çok az olduğundan, burkulmanın sebep olduğu 'kaçıklığı' aileron trim ayarı ile uçuş sırasında düzeltme yoluna giderim. Bu kadar az bir burkulmanın yaratacağı etki trainer bir uçakta çok kolay düzeltilebilir.
 
Selçuk, kaplamayı sökmene gerek yoktu. Neyse, yeniden kapladığında gerdirmeyi yaparken stab'ı düz bir yüzeye bastırarak yap. Boylece kaplamanın gerdirme dolayısıyla neden olduğu çarpılmayı en aza indirmiş olursun. Eğer hala çarpılma varsa, bir elinle ters yönde bükerken, ütü ile gerdirme ısısında yüzeyi sıvazla. Bu işleme düzeldiğinden emin olana kadar devam et. Öte yandan, ütüyü çektikten sonra bir elinle ters yöne yaptığın düzeltme işlemini, yüzey soğuyana kadar bırakma.
Stab'ı hallettikten sonra, elevatörü de aynı şekilde düzeltmeye çalış. Düzgünlüğünü bir cetvel ile kontrol edebilirsin.
Kolay gelsin!
 
Resimlerden anladığım kadarıyla:
Uygulayabileceğin üç yöntem var;
1) kitaba göre, yani tüm havacılık kanunlarının gerektirdiği düzeltme: yani elevatörü söküp yenisini yapmak (ben uğraşmazdım, zira burkulma bence ciddi görünmüyor)
2) "modelci" düzeltmesi: elevatörü sıcak suya bandırılıp sıkılmış bir sünger ile iyice ıslatıp, soğuyup kuruyana kadar burkulmayı düzeltecek kadar sert iki adet parça ile preslemek (çok uğraştırır, onun yerine yenisini yapmak daha kolay, ben olsam gene uğraşmam)
3) Türk işi düzeltme: burkulma fotodan görebildiğim kadarıyla (bana göre) çok az olduğundan, burkulmanın sebep olduğu 'kaçıklığı' aileron trim ayarı ile uçuş sırasında düzeltme yoluna giderim. Bu kadar az bir burkulmanın yaratacağı etki trainer bir uçakta çok kolay düzeltilebilir.

Cevap için öok çok teşekkür ederim ?

Selçuk, kaplamayı sökmene gerek yoktu. Neyse, yeniden kapladığında gerdirmeyi yaparken stab'ı düz bir yüzeye bastırarak yap. Boylece kaplamanın gerdirme dolayısıyla neden olduğu çarpılmayı en aza indirmiş olursun. Eğer hala çarpılma varsa, bir elinle ters yönde bükerken, ütü ile gerdirme ısısında yüzeyi sıvazla. Bu işleme düzeldiğinden emin olana kadar devam et. Öte yandan, ütüyü çektikten sonra bir elinle ters yöne yaptığın düzeltme işlemini, yüzey soğuyana kadar bırakma.
Stab'ı hallettikten sonra, elevatörü de aynı şekilde düzeltmeye çalış. Düzgünlüğünü bir cetvel ile kontrol edebilirsin.
Kolay gelsin!

Sanırım anladım. Yarın tekrar kaplayacağım. Eğer sorun yine devam ederse düzeltme işlemini uygulayacağım. Çok teşekkür ederim ?
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Eğer hala çarpılma varsa, bir elinle ters yönde bükerken, ütü ile gerdirme ısısında yüzeyi sıvazla. Bu işleme düzeldiğinden emin olana kadar devam et. Öte yandan, ütüyü çektikten sonra bir elinle ters yöne yaptığın düzeltme işlemini, yüzey soğuyana kadar bırakma.

Dün eve gittiğim de elevator aynı şekilde çarpıktı. Akşamdan yaptığım işlem faydalı olmamış. Yine de kapladıktan sonra dediğiniz işlemi yaptım ve sonuç harika. Artık yatay sabitleyici ile aynı hizada düzgün bir elevatorum var. :)

Tabi bu sefer de fazla ısıdan kaynaklı büzülmeler oldu ve kaplama yüzeylerinin bazı yerleri pürüzlü kaldı. Bu kez tekrardan dengeyi bozarım diye de 3.kez ısıtmaya cesaret edemedim.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Görsel açıdan sorunlu olsa da uçuşa olumsuz bir etkisi olur mu?

Bu arada tekrar tekrar teşekkür edip duruyorum ve bence az bile!. :) Bu bilgiler olmasa çoktan pes etmiştim:lol:

Çok ama çok teşekkür ederim. ?:saygilar:
 
Bence kaderini fazla zorlama. Sonuçta uzay aracı değil. Uçuşuna fazla olumsuz etkisi olacağını sanmıyorum.
Söyle söyle Ömer abi, ben söyleyince kızıyorlar. :laugh:

Sonuçta hepi topu uçak işte, her türlü uçargillerden. ;D

Biraz sahaya gidip gelince bugünlerini gülümseyerek hatırlayacaksın. :)

Uçakta uçuşa mani olabilecek tek şey kanadı evde unutmaktır. :lol: