- Katılım
- 1 Şub 2019
- Mesajlar
- 863
- Tepkime puanı
- 1,781
- Yaş
- 38
- Konum
- Ankara
- Web sitesi
- www.lazersanatevi.com
- İlgi Alanı
- Uçak
cok guzel olmus selcuk birazdan bende kaplayacam 2mt lik bir kanat
Teşekkür ederim Kolay gelsin sana?
cok guzel olmus selcuk birazdan bende kaplayacam 2mt lik bir kanat
Tebrik ediyorum Selçuk. ?
Fotoğraflardan görünen oldukça başarılı bir iş çıkarmışsın! Eline sağlık! Yalnız, kanadın altı ile üstü, üstünün hafif çapraz olması dışında aynı renk olmuş. Genelde alt ve üst kaplama renk/desenlerini mümkün olduğunca farklı yaparız ki havada altı ile üstünü ayırmak kolay olsun. Keşke yakından görme imkanı olsaydı. O zaman daha ayrıntılı konuşabilirdik. Öte yandan, yaptın, denedin, uçuyorsa sorun yok.
Ufak tefek "çarpılmalar"ı çok fazla kafaya takma. Trim ayarları ile uçuşa etkisi düzelir. Trainer uçaklar çok toleranslıdır.
Stabdan mı bahsediyoruz? Elevatörden mi? Uçağın eksenine göre mi seviye farkı var? Yoksa stabdaki menteşe hattı mı? Elevatör'ün kendisi mi burkulmuş?
Her üç durumu (min, max ve nötr pozisyonlar) gösteren fotoğraflar koyabilir misin?
Resimlerden anladığım kadarıyla:
Uygulayabileceğin üç yöntem var;
1) kitaba göre, yani tüm havacılık kanunlarının gerektirdiği düzeltme: yani elevatörü söküp yenisini yapmak (ben uğraşmazdım, zira burkulma bence ciddi görünmüyor)
2) "modelci" düzeltmesi: elevatörü sıcak suya bandırılıp sıkılmış bir sünger ile iyice ıslatıp, soğuyup kuruyana kadar burkulmayı düzeltecek kadar sert iki adet parça ile preslemek (çok uğraştırır, onun yerine yenisini yapmak daha kolay, ben olsam gene uğraşmam)
3) Türk işi düzeltme: burkulma fotodan görebildiğim kadarıyla (bana göre) çok az olduğundan, burkulmanın sebep olduğu 'kaçıklığı' aileron trim ayarı ile uçuş sırasında düzeltme yoluna giderim. Bu kadar az bir burkulmanın yaratacağı etki trainer bir uçakta çok kolay düzeltilebilir.
Selçuk, kaplamayı sökmene gerek yoktu. Neyse, yeniden kapladığında gerdirmeyi yaparken stab'ı düz bir yüzeye bastırarak yap. Boylece kaplamanın gerdirme dolayısıyla neden olduğu çarpılmayı en aza indirmiş olursun. Eğer hala çarpılma varsa, bir elinle ters yönde bükerken, ütü ile gerdirme ısısında yüzeyi sıvazla. Bu işleme düzeldiğinden emin olana kadar devam et. Öte yandan, ütüyü çektikten sonra bir elinle ters yöne yaptığın düzeltme işlemini, yüzey soğuyana kadar bırakma.
Stab'ı hallettikten sonra, elevatörü de aynı şekilde düzeltmeye çalış. Düzgünlüğünü bir cetvel ile kontrol edebilirsin.
Kolay gelsin!
Eğer hala çarpılma varsa, bir elinle ters yönde bükerken, ütü ile gerdirme ısısında yüzeyi sıvazla. Bu işleme düzeldiğinden emin olana kadar devam et. Öte yandan, ütüyü çektikten sonra bir elinle ters yöne yaptığın düzeltme işlemini, yüzey soğuyana kadar bırakma.
Bence kaderini fazla zorlama. Sonuçta uzay aracı değil. Uçuşuna fazla olumsuz etkisi olacağını sanmıyorum.
Söyle söyle Ömer abi, ben söyleyince kızıyorlar.Bence kaderini fazla zorlama. Sonuçta uzay aracı değil. Uçuşuna fazla olumsuz etkisi olacağını sanmıyorum.