Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Sümer Yamaner' Alıntı:
325 falan da olur. Onlar da mı yok?

Var abi, 2 aileron, 2 flap, 1 elavatör, 1 rudder, 1 de gaz var ben 7 servo sayıyorum ama kitapçık 9 diyor. İniş takımlarında da mı birer servo saymış anlamadım ki abi. Ben 7 servo alayım şayet elavatörü iki yapabilirsem bir servo daha alırım demiştim abi.

Bu konuda ne düşünüyorsun abi?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Manuali inceledim. P51'de gövde dar olduğu için ikinci elevatör servosu biraz zorlar seni. Kolların birbirine takılmadan çalışmasını sağlaman zor görünüyor. Ben olsam önerildiği şekilde yapardım. Ben o uçağı 325HB ya da HXT5010 servolarla uçurdum hep. Warbird elevatörlerine fazla yük binmiyor. Zaten uçak elevatöre çok hassas. Dolayısıyla atımlar da çok düşük. Dediğim gibi, bu uçaktan üç tane kırdım. Elevatör sorunum olmadı hiç. :)
 
Sümer Yamaner' Alıntı:
Manuali inceledim. P51'de gövde dar olduğu için ikinci elevatör servosu biraz zorlar seni. Kolların birbirine takılmadan çalışmasını sağlaman zor görünüyor. Ben olsam önerildiği şekilde yapardım. Ben o uçağı 325HB ya da HXT5010 servolarla uçurdum hep. Warbird elevatörlerine fazla yük binmiyor. Zaten uçak elevatöre çok hassas. Dolayısıyla atımlar da çok düşük. Dediğim gibi, bu uçaktan üç tane kırdım. Elevatör sorunum olmadı hiç. :)

Tamamdır abi, ben o zaman hemen bitmeden alayım 7 tane. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Manuali inceledim. P51'de gövde dar olduğu için ikinci elevatör servosu biraz zorlar seni. Kolların birbirine takılmadan çalışmasını sağlaman zor görünüyor. Ben olsam önerildiği şekilde yapardım. Ben o uçağı 325HB ya da HXT5010 servolarla uçurdum hep. Warbird elevatörlerine fazla yük binmiyor. Zaten uçak elevatöre çok hassas. Dolayısıyla atımlar da çok düşük. Dediğim gibi, bu uçaktan üç tane kırdım. Elevatör sorunum olmadı hiç. :)

Abi kusura bakma rahatsız ediyorum tekrar, HS 425BB nasıl olur abi, birim başı iki dolar fark var, o fark neden var anlamadım ama data sheetler aynı şeylerden bahsediyor. Şayet sorun olmazsa onu tercih edeyim. Çift rulmanlı diye not düşmüşler ama neyi değiştirir o durum bilmiyorum. Boyutlarına kadar aynı. Diğerinden daha güçlü abi, 3,7 biri diğeri 4,1, ayrıca daha da uygun olduğu için düşünmüştüm.
 
Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

Sümer Yamaner' Alıntı:
Gayet güzel olur.

Teşekkür ederim abi, alışverişi tamamladım, modelin kaplamasını düzeltip menteşe montajlarını tamamlayacağım bugün. Ardından servolar gelince montajı bitiririm.
 
Servo montajları devam ediyor henüz 3 servoyu monte edebildim, daha motora bulaşmadım, HK'dan aldığım retractların takip numarası yok, kısaca her şey güzel gitmiyor bu uçak beni çok yordu. Sabahları uçuşa gidip akşamları uçakla uğraşıyorum. Tatilde damarlarıma kadar uçak ile doldum. Bir yandands buji ısıtıcısı problemim var. Motoru çalıştırmam eziyete dönüştü kaliteli bir şeyler arıyorum ama bulamıyorumda. Ne yapacağım bilemedim. [emoji4]

Bir yandan da yeni pistimizi yapıyoruz bende boş olduğum için genelde yardıma gitmeyi tercih ediyorum. Bu pazar inşallah 100x10 pistimizde piperı havalandırmaya devam edeceğim. Uçağın rudder'ı çok hassas gibi. Yani teker yerdeyken kontrol etmek için rudderı fazla kullanıyorum teker yerden kesilincede, bahsettiğim teker arkadaki teker, rudder ani tepkiler veriyor. Kısaca benim gazımı yavaş yavaş aç, önce bir arka tekerim yerden kesilsin diyor. Şayet buna dikkat etmezsem uçak çok tehlikeli kalkışlar yapıyor. Şimdilik gelişmeler bu yönde. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Menteşeler? :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Phoenix Model P51 - 0.91 4 zamanlı

sumeryamaner' Alıntı:
Menteşeler? :)

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi hepsi çok güzel hareket ediyorlar. Sağlam olduklarınıda düşünüyorum, ekstradan bir vida çivi tarzı uygulamarda yapmayacağım. En zor olacağını düşündüğüm aileron ve flap servolarını yerlerine yerleştirdim. Hepsini yerleştirdikten sonra hareket yüzeylerinide kontrol edip varsa bir sorun en baştan çözüyorum. Gaz servosu ile motor arasında da mesafe olacağı için o konuda da başarı ile sonuçlanacağını düşünmekteyim. Bu sefer daha düzgün bir cowlingimde olacak. :D Tek sıkıntım iniş takımları abi, o konuda da paket gelmeden ne yapacağım bilemiyorum. Birde direk 3,5-20 Volt arası güç kaynağına bağladığım bir buji ısıtıcısı aldım. Prolux easy glow diye geçiyor. Saha da bir abimiz bu ürünü kullanıyordu benim çalışmayan motoru çalıştırdı. Kaliteli gibi geldi banada bende bunu ebay'dan buldum aldım. Tek sıkıntım abi bazı yerleri CA ile takviye ederken temiz çalışmadığım içn gövdeden akmış ve onları çıkartamadım ben. Üzerlerine farklı stickerlar ile kaplarım dedim geçtim o konuyuda zaten havada bir şey belli olmuyor. :) Sadece izopropil alkol ile denedim asetonda çıkarır diye bir şey duydum ama kaplamanın rengine zarar verebilir düşüncesi ile denemedim. Yavaş yavaş işi söküyorum abi ama temiz çalışmak gibi bir alışkanlık edinemedim henüz. Montajı tamamlayıp gerekli gördüğüm yerlerde de vidaların tespitini yaptıktan sonra uçmaya hazır olacağım inşallah. Umuyorum ki motor sorun çıkarmaz. Çıkarsada sağolsun ASP sayesinde motordanda az çok anlar oldum. Ama hala 2 zamanlı motor gibi bu motor oldu diyemedim bir türlü. İki - üç uçuş yapıyorum bakıyorum motor stop etmiş. Sonra bakıyorum buji ısıtıcısı tam olarak temas etmiyor, diğer seferde bakıyorum buji ısıtıcısının pili bitmiş. Sanıyorum ki abi artık uçak almaya ara verip saha ekipmanlarımı ve alet edevatları iyileştirmem gerekecek. Starter iyi kötü olsada olmasa da motor çalışıyor ama şu buji ısıtıcısı vallahi ölüm abi. Motor ters olunca tamda temas etmiyor. Birde böyle saçma bir sebep yüzünden yakındım durdum motorum çalışmıyor motorum çalışmıyor diye. Asıl ona yanarım abi. :)
 
Ben de sırf bu buji kızdırma sorunları nedeniyle benzinliye geçtim. Şimdi ne güzel ateşleme sorunlarıyla uğraşıyorum. :)

CA artıklarını ancak tazeyken ve ancak saf asetonla çözebilirsin. Gerçek CA çözücü ise nitrometandır. Yurt içi mağazalara özellikle de Hobbytime'a bir bak. "Debonder" diye geçiyor.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
sumeryamaner' Alıntı:
Ben de sırf bu buji kızdırma sorunları nedeniyle benzinliye geçtim. Şimdi ne güzel ateşleme sorunlarıyla uğraşıyorum. :)

CA artıklarını ancak tazeyken ve ancak saf asetonla çözebilirsin. Gerçek CA çözücü ise nitrometandır. Yurt içi mağazalara özellikle de Hobbytime'a bir bak. "Debonder" diye geçiyor.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Abi Hobbytime'da kalmamış, sahibindende bir ilan buldum, birde Konya'da sanayideki hırdavatçılara sorayım, olmadı sahibinden.com dan alıyım. Ufak bir şişeye 30₺ diyor abi. Hobbytime nitrometan satıyordu 1 litre boyutta 100-120₺ abi. Aynı etkiyi gösterirse onu alayım ömür boyu kullanırım abi. [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bire bir aynı şey. Ambalaj küçülünce fiyat uçuyor.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi