Phoenix Domino Trainer ARF: İlk RC deneyimim.

Rudder servosunun sorunu telin bir şekilde sıkışması. Bu sorunu mekanik olarak gidermelisin.
Firewalldaki deliği yukarı doğru biraz genişletince gerginlik ve servodan gelen ses tamamen gitti.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Vazelin olmaz. Petrol bazlı bir yağ olduğu için plastiğe ve naylon dişlilere zarar verir.
Yanlış hatırlamıyorsam servo gresleri beyaz lityum sabunlu gres olmalı.
Rulmanlı yağlamak için teflonlu ya da silikonlu sprey yağlar var. Bunlar daha uygun.
 
Bir de ben bir kaç hatırlatma yapayım.Pushrod bağlantıları mümkün olduğunca servo arm ile aynı doğrultuda olmalı.Bu uygulama her koşulda mümkün olmaz ancak olabildiğince bu konuya dikkat etmek gerekir.Genellikle Servo Arm büyük kuvvete maruz kaldığında Servo nun zorlanarak cızırtı şeklinde ses çıkarmasına sebep olur.Prensip olarak servonun kontrol yüzeylerini zorlanmadan,kasılmadan hareket ettirmesi gerekir.Pushrod u Servo Arm a takmadan ve kontrol yüzeyine bağlantısı yapıldıktan sonra Pushrod u elinizle hareket ettirerek kasılma,zorlanma ve takılma olmadan Pushrod un rahat bir şekilde hareket ettiği gözlemlenmelidir.Aksi bir durumda mekanik olarak bu problemi çözmek gerekir.Uçmakta olan bir uçağın maruz kaldığı stres ve kuvvet(buna servo da dahil) yerdekine göre çok daha fazladır.Bu nedenle kontrol yüzeylerinin ve servoların zorlanmadan hareket etmesi(mümkün olduğunca) büyük önem taşımaktadır.:saygilar:

Şimdi farkettim de, normalde firewall deliğinden az bir miktar Pushrod kılıfı dışarı çıkar.Ben Pushrod kılıfını sabitlemek için bir miktar yapıştırıcı ile yerine sabitliyorum.Sizinkinde kılıf içerde kalmış gibi görünüyor.Eğer isterseniz çok az bir miktar kılıfı dışarı çıkartıp sabitleyebilirsiniz.Ben ne kadar dışarı çıkarıyorum diye sorarsanız yaklaşık 3-4mm kadar.Sizin uygulamanızda Pushrod, firewall un üst kısmına sürttüğünü görüyorum.Bahsini ettiğim uygulamayı yaparsanız daha iyi olabilir.Tek dikkat etmeniz gereken nokta bu mesafeyi abartıp ön iniş takımı Arm ının dönüş hareketini kısıtlamayın yeter.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Zafer Emre ESKİ
Bir de ben bir kaç hatırlatma yapayım.Pushrod bağlantıları mümkün olduğunca servo arm ile aynı doğrultuda olmalı.Bu uygulama her koşulda mümkün olmaz ancak olabildiğince bu konuya dikkat etmek gerekir.Genellikle Servo Arm büyük kuvvete maruz kaldığında Servo nun zorlanarak cızırtı şeklinde ses çıkarmasına sebep olur.Prensip olarak servonun kontrol yüzeylerini zorlanmadan,kasılmadan hareket ettirmesi gerekir.Pushrod u Servo Arm a takmadan ve kontrol yüzeyine bağlantısı yapıldıktan sonra Pushrod u elinizle hareket ettirerek kasılma,zorlanma ve takılma olmadan Pushrod un rahat bir şekilde hareket ettiği gözlemlenmelidir.Aksi bir durumda mekanik olarak bu problemi çözmek gerekir.Uçmakta olan bir uçağın maruz kaldığı stres ve kuvvet(buna servo da dahil) yerdekine göre çok daha fazladır.Bu nedenle kontrol yüzeylerinin ve servoların zorlanmadan hareket etmesi(mümkün olduğunca) büyük önem taşımaktadır.:saygilar:

Şimdi farkettim de, normalde firewall deliğinden az bir miktar Pushrod kılıfı dışarı çıkar.Ben Pushrod kılıfını sabitlemek için bir miktar yapıştırıcı ile yerine sabitliyorum.Sizinkinde kılıf içerde kalmış gibi görünüyor.Eğer isterseniz çok az bir miktar kılıfı dışarı çıkartıp sabitleyebilirsiniz.Ben ne kadar dışarı çıkarıyorum diye sorarsanız yaklaşık 3-4mm kadar.Sizin uygulamanızda Pushrod, firewall un üst kısmına sürttüğünü görüyorum.Bahsini ettiğim uygulamayı yaparsanız daha iyi olabilir.Tek dikkat etmeniz gereken nokta bu mesafeyi abartıp ön iniş takımı Arm ının dönüş hareketini kısıtlamayın yeter.
Aslında benim kılıf da tam bahsettiğiniz gibiydi ama deliği genişletmek için sökmek zorunda kaldım. Tüm montaj işlerim bittiğinde, hepsinin doğru şekilde çalıştığından emin olduğumda, sabitlenmesi gereken her bir parçayı CA ile sabitleyeceğim. ?
"Pushrod bağlantıları mümkün olduğunca servo arm ile aynı doğrultuda olmalı." cümlenizi tam olarak anlayamadım, gözümde canlandıramadım. Mümkünse biraz açıklayabilir misiniz?
 
Aslında benim kılıf da tam bahsettiğiniz gibiydi ama deliği genişletmek için sökmek zorunda kaldım. Tüm montaj işlerim bittiğinde, hepsinin doğru şekilde çalıştığından emin olduğumda, sabitlenmesi gereken her bir parçayı CA ile sabitleyeceğim. ?
"Pushrod bağlantıları mümkün olduğunca servo arm ile aynı doğrultuda olmalı." cümlenizi tam olarak anlayamadım, gözümde canlandıramadım. Mümkünse biraz açıklayabilir misiniz?
Tabi ki, daha önce eklemiş olduğunuz Rudder Pushrod bağlantısı resminden örnek verelim.Böyle bir durumda hem pushrod kılıfında ve diğer yerlerde sürtünme,takılma olasılığı fazla olur, hem de Servo normalinden daha fazla kuvvete maruz kalır.Servo Arm ile Pushrod un yekeye takılan kısmını düşünürsek çapraz şekilde yukardan aşağı şekilde inmemeli.Bir önceki mesajımda yazdığım gibi mekanik bağlantılar olabildiğince rahat olsun ki, kontrol yüzeyleri,pushrod ve servo zorlanmadan kontrol yüzeylerini hareket ettirebilsin.Benim eklediğim fotoğrafı referans alabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Zafer Emre ESKİ
Kılavuzda yer alan aşağıdaki resime göre, motor montajı için 15mm mesafe bırakılması önerilmiş. Ama ben ağırlık merkezini dengelemek için motoru, motor mountun en ucuna monte edecek şekilde konumlanırdım. Gerçi bu komunda bile ağırlık merkezini tutturamadım, onu bir şekilde ayarlayacağım. Kılavuzdaki 15 mm mesafe bende şu an 40mm oldu ve daha ilerisi yok. Sormak istediğim; motoru bu kadar ileri monte etmemin herhangi bir mahsuru olur mu?



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Öncelikle tüm babaların babalar gününü kutlarım.

Dominomun mekanik montaj ve ayar işlerinin bittiğini düşünüyorum. Mekanik ayarların doğruluğundan emin olduktan sonra kumanda ayarlarını yapacağım.

Bu zamana kadar yaptığım işleri, fotoğraflar ekleyerek ve sizleri de sıkmadan kısaca anlatmak, yanlış/eksik yaptığım ya da hiç yapmayıp unuttuğum konuları sizlerin değerlendirmesine sunmak istiyorum. Vakit ayırıp olumlu ya da olumsuz her türlü yorumlarınızı, eleştirilerinizi ve tavsiyelerinizi esirgemezseniz sevinirim. Yaptığınız her yorum, eleştiri ve tavsiyenin benim için yol gösterici olacağını -bu güne kadar olduğu gibi- ve bunları kesinlikle dikkate alacağımı bilmenizi isterim. Biraz resmi oldu sanki. :D

Ve başlıyorum.

1. İniş Takımı: Arka tekerleri gövde altındaki hazırlanmış yerine kılavuzdaki gibi sıkıca monte ettim, sağlamlıklarından eminim. Ön teker hareketinde sıkıntı yaşadım. Pushrod çok kasıldığı için servoyu baya zorluyordu, pushrodun çıktığı deliği biraz genişleterek servoyu rahatlattım. Taksi manevrasında uçağın düz gitmesi için uçağı yere koyup elle ittirmek suretiyle ön tekeri hizaladım. Ayrıca ön dikme yeke vidasını ve 3 tekerin de iç ve dış tarafındaki vidaları CA ile sabitledim.

2. Hareket Yüzeyleri: Dikey ve yatay stabların gövdeye montesini, kanatların da birbirine montesini kılavuzdaki gibi sadece vidalarıyla yaptım, herhangi bir yapıştırıcı kullanmadım. Baya sıkı ve sağlam oldular diyebilirim. Rudder yekesinde sıkıntı yaşadığım için yandan çıkan pushrodu üste aldım ve servoyu rahatlattım. Gerek rudder, gerekse elevatör yekelerini menteşe hizasında sabitledim, şu an hepsi sıkıntısız ve rahatça hareket ediyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Aileronla ilgili bir sorun var ki nasıl çözeceğim bilmiyorum. Tam düz konumda olmasına rağmen, çıta yamuk olduğu için uç tarafı hafif aşağıda kalıyor. Bu durumun uçuşa olumsuz etki edip etmeyeceği konusunda pek fikrim yok.
Bir de kanatın gövdeye montajı için olan vida setindeki şu 4 siyah somunu hiçbir yere uyduramadım.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


3. Servolar: Mevcut 4 adet analog standart servomla ve hareketleriyle ilgili şimdilik bir sıkıntı yok. Hepsi gayet rahat bir şekilde çalışıyor. Montajlarını, lastik takoz ve yüksükleri kullanarak, hiçbir yeri yuvaya temas etmeyecek şekilde yaptım. Sonra söküp vida deliklerine CA damlatıp tekrar monte ettim. Gaz servosu hariç EPA ayarlarını yapmadım. Kalanların EPA ayarlarını da yapacağım. Kumandamda (FlySky fs-i6x) throttle cut özelliği yokmuş, ona biraz üzüldüm. Motor stopu her seferinde trim ile yapacağım. Ayrıca pushrodları servo tarafında olabildiğince iç deliklere taktım. Daha içe takınca servo cızırtı yapıyor. İleri geri hareket eden pushrod kılıflarını CA ile sabitledim. Servolar konusunda içime sinmeyen bir şeyler var, %100 emin değilim. Sanki uçuşta sıkıntı çıkaracak gibiler. Emin olmadan da uçmak istemiyorum. Zaten istesem de uçamam şu an.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


4. Batarya: Rudderden sonra beni en çok uğraştıran kısım bu oldu. Daha önce bahsettiğim tek punta kaynakçıyla anlaşamadım. Pil puntalama işi yatınca, ben de pil yuvaları ve AA şarjlı pil alarak kendi bataryamı yaptım. Bence güzel oldu, sağlıklı bir şekilde işini yapıyor. 3'lü ve 2'li pil yuvalarını sırt sırta yapıştırıp 5 pilli NiMh batarya yaptım. Pil yuvalarının vidalı kapakları olduğu için pillerin dışarı çıkma gibi riski de yok. Zaten gövde içine yerleştirirken cırtcırtlı bant kullandım. Aynı bataryadan kumandam için de yapacağım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Hazır bu kadar uğraşmışken bir de buji kızdırıcı yapayım dedim. Çin'den 1 ay önce sipariş ettim ama geleceği, gelse de çalışacağı meçhul... Benimki bujiyi kızdırdı ama motoru çalıştıracak mı bilmiyorum. Ama izlediğim videolardakinin aynısı oldu.
Alıcıyı da, altına ince süngerimsi bir tabaka koyarak bataryanın üstüne cırtcırtla sabitledim ve bu oluşan kütleyi, uçağımın içine titreşimden etkilenmeyecek şekilde yerleştirdim. Bu arada on-off switch kullanmadım. Sağlam sürgülü switch bulamadım, elimdeki normal switchi de, titreşimden olumsuz etkilenmesi riskinden dolayı tavsiye edilmediği için takmadım. Alıcının boş bir kanalına servo uzatma kablosu takarak, bataryayı her seferinde oraya takıp çıkaracağım. Eğer aşağıdaki switchi tak derseniz onu da ayarlarım.


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


5. Yakıt Deposu: Sızdırmazlık testi yaptıktan sonra, uygun malzemelerle titreşim yalıtımını da yaparak yerleştirdim.

6. Motor (O.S. 46AX): CG'ye olumlu katkı sağlaması için motor mountun olabildiğince uç kısmına monteledim. Montaj için M3 2,5mm vida ve fiberli somun, egzoz montajında da yaylı rondela kullandım. Gerek bu bahsettiğim vidalarda, gerekse motor üzerindeki diğer vidalarda CA vb. kimyasal sabitleyici kullanmadım. Ancak monte etmeden önce motor üstündeki tüm vidaların (buji dahil) sıkılıklarını kontrol ettim. Az kalsın hızımı alamayıp küçük iğne vidasını da sıkacaktım ki, sanırım benim gibi bilmez birisi çıkar diye, üretici orayı allen yapmamış. Allen olmayanlara hiç dokunmadım. Zaten vakti geldiğinde bolca oynayacağım onlarla. Motor montajıyla ilgili sıkıntım olduğunu söyleyemem.

7. Pervane: 2 adet 11X6, 1 adet 11X8 pervane almıştım. 11X6 olanlardan birinin, daha önce fotosunu gönderdiğim balans aleti ve sprey vernik vasıtasıyla balans ayarını yaptım. Spinner ile birlikte çok sıkı bir şekilde monte ettim. Bu konuda da herhangi bir olumsuzlukla karşılaşmadım, sıkıntı yok gibi...


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


8. CG ve Yatay Denge: Uçağın boş depoyla ağırlığı 2.650 gr. Yakıt doldurduğumda ve denge için ağırlık taktığımda 3.000 gr civarı bir uçuş ağırlığına ulaşacak.
Motoru o kadar uca monte etmeme ve bataryayı da deponun hemen arkasına yerleştirmeme rağmen CGyi tutturamadım. Aslında şu an tam dengede, teraziye aldığımda yere tam paralel duruyor ama önümde saygıyla başını hafiften eğmesi gerekiyor.:coolxf: Yatay denge de aynı şekilde, hafif bir müdahale istiyor. Evde uygun malzeme bulamadığımdan, ilk fırsatta lastikçiye uğrayıp onu da halledeceğim.

Yazımı elimden geldigince kısa tutmaya çalıştım ama yine de biraz uzun oldu, kusura bakmayın.?‍♂️ Şu an için hepsi bu kadar. Bitmesini hiç istemediğim bir süreçti bu yapım işi ama sonuna geldim. Bu yüzden biraz üzgünüm. Belki uçmayı bilmediğim için belki de bu konularda çok titiz olduğum için yapım aşamasını bu kadar uzun tuttum, fazlaca oyalandım ama tabiri caizse tadı damağımda kaldı diyebilirim. Bir süre bu uçağımla uçtuktan sonra artık ikinci uçağıma aynı şevkle başlarım. Bu arada her an motor maiden gelebilir. Uçuşa daha çoooook var...

Yakıt nasıl kokuyor acaba??
 
Son düzenleme:
3 tekerin de iç ve dış tarafındaki vidaları CA ile sabitledim.
Metali metale yapıştırmak için CA kullanılabilecek en verimsiz malzemelerden biridir sanırım. Hem tumaz (Çünkü esnemez; kırılır) daha sonradan sökmek icap ettiğinde sorun çıkarması da cabası... Setskur vidaları güzelce sıkmak yeterli aslında, ama için rahat etmiyorsa locktite tabir edilen malzeme bu tip sabitleme işlerinde en güzelidir...
Aileronla ilgili bir sorun var ki nasıl çözeceğim bilmiyorum. Tam düz konumda olmasına rağmen, çıta yamuk olduğu için uç tarafı hafif aşağıda kalıyor.
Gövdeye yakın olan (iç) tarafını muhattap almalısın. Aslında en güzeli kanatçığı söküp düzeltmek ama trainer bir uçakta uçuşa aşırı olumsuz bir etki yapacağını sanmam. İlk uçuşta bir tarafa hafifçe yatacağını hesaba kat; diğer yönde yatış vererek dengede tut: güvenli bir yüksekliğe gelince trimle düzelt; hiçbir şey olmaz merak etme:)
Bir de kanatın gövdeye montajı için olan vida setindeki şu 4 siyah somunu hiçbir yere uyduramadım.
İçlerinde yiv olup olmadığını göremiyoruz fotodan; ama bunların yeri gayet belli görünüyor. Fotoda görünen, depo ve arka servoların oradaki yuvalara girecek. Klavuzda açıklamamış mı?
Servolar konusunda içime sinmeyen bir şeyler var, %100 emin değilim.
O bahsettiğin sıkıntı hissi yükseliş servosundan kaynaklı olabilir:) Servo koluna bağlı olan kısa tel, ortada durmalı. Elevatöre giden pushroad telleri iki yandan arkaya gitmeli. Böylece dengeli hareket eder. Bunun haricinde - eğer hareketlerde bir sıkıntı yoksa- bir sorun görünmüyor. Elektroniğin çalışırken bir videosunu yollarsan daha iyi anlarız
Gerek bu bahsettiğim vidalarda, gerekse motor üzerindeki diğer vidalarda CA vb. kimyasal sabitleyici kullanmadım.
CA kullanma zaten:D
 
1. İniş Takımı: Arka tekerleri gövde altındaki hazırlanmış yerine kılavuzdaki gibi sıkıca monte ettim, sağlamlıklarından eminim. Ön teker hareketinde sıkıntı yaşadım. Pushrod çok kasıldığı için servoyu baya zorluyordu, pushrodun çıktığı deliği biraz genişleterek servoyu rahatlattım. Taksi manevrasında uçağın düz gitmesi için uçağı yere koyup elle ittirmek suretiyle ön tekeri hizaladım. Ayrıca ön dikme yeke vidasını ve 3 tekerin de iç ve dış tarafındaki vidaları CA ile sabitledim.
Ozan Kardeşime CA konusunda katılamıyorum. Sıkı geçen (vida(somun gibi) metallerde CA mükemmel iş görür. Ancak bir daha sökmeyi düşünmemek gerekir. Tekrar sökülmesi gerekilebilecek bağlantılarda orta güçte Loctite ya da muadili kullanılmalıdır.Üç tekerin iç ve dış tarafındaki vidalar derken stoperlerin vidalarını kastediyorsun sanırım. Eğer o vidaların aksta bastıkları yere eğe ile çentik açmadıysan ilk uçuşunda otlardan teker toplayacaksın demektir.

2. Hareket Yüzeyleri: Dikey ve yatay stabların gövdeye montesini, kanatların da birbirine montesini kılavuzdaki gibi sadece vidalarıyla yaptım, herhangi bir yapıştırıcı kullanmadım. Baya sıkı ve sağlam oldular diyebilirim. Rudder yekesinde sıkıntı yaşadığım için yandan çıkan pushrodu üste aldım ve servoyu rahatlattım. Gerek rudder, gerekse elevatör yekelerini menteşe hizasında sabitledim, şu an hepsi sıkıntısız ve rahatça hareket ediyor.
Kılavuz öyle önerdiyse ek yapıştırıcı kullanmaya gerek yok demektir.

Aileronla ilgili bir sorun var ki nasıl çözeceğim bilmiyorum. Tam düz konumda olmasına rağmen, çıta yamuk olduğu için uç tarafı hafif aşağıda kalıyor. Bu durumun uçuşa olumsuz etki edip etmeyeceği konusunda pek fikrim yok.
Burada da Ozan Kardeşime katılamıyorum. Aileronun en etkili tarafı kanadın ucuna yakın tarafıdır. O nedenle referans kanat ucu olmalıdır. Keşke bu durumu baştan farkedip aileronu biraz kalıp ve presle düzeltebilseydin. Bu hali ile de epey bir trimle uçacaktır.

Bir de kanatın gövdeye montajı için olan vida setindeki şu 4 siyah somunu hiçbir yere uyduramadım.
O siyah şeyler somun değil, vida kılavuzu görebildiğim kadarıyla.

Bu arada on-off switch kullanmadım. Sağlam sürgülü switch bulamadım, elimdeki normal switchi de, titreşimden olumsuz etkilenmesi riskinden dolayı tavsiye edilmediği için takmadım. Alıcının boş bir kanalına servo uzatma kablosu takarak, bataryayı her seferinde oraya takıp çıkaracağım. Eğer aşağıdaki switchi tak derseniz onu da ayarlarım.

O switch pek uygun olmayabilir. Gereksiz büyük ve titreşime ne kadar dayanır bilemem. Soket tak çıkar işi de uzun vadede sağlıklı değil. Bir tane uygun switch edinmekte yarar var. Mümkün olan en kalitelisi olsun. Model doğrudan ona bağlı unutma!

6. Motor (O.S. 46AX): CG'ye olumlu katkı sağlaması için motor mountun olabildiğince uç kısmına monteledim. Montaj için M3 2,5mm vida ve fiberli somun, egzoz montajında da yaylı rondela kullandım. Gerek bu bahsettiğim vidalarda, gerekse motor üzerindeki diğer vidalarda CA vb. kimyasal sabitleyici kullanmadım. Ancak monte etmeden önce motor üstündeki tüm vidaların (buji dahil) sıkılıklarını kontrol ettim. Az kalsın hızımı alamayıp küçük iğne vidasını da sıkacaktım ki, sanırım benim gibi bilmez birisi çıkar diye, üretici orayı allen yapmamış. Allen olmayanlara hiç dokunmadım. Zaten vakti geldiğinde bolca oynayacağım onlarla. Motor montajıyla ilgili sıkıntım olduğunu söyleyemem.

Yaylı rondela kullanılan yerde ayrıca Loctite gerekmez. Ancak motorun ilk çalıştırmalarından sonra MOTOR TAMAMEN SOĞUDUKTAN SONRA egzost vidalarının sıkılığını kontrol etmek iyi olur. İlk birkaç çalıştırma için sadece.

8. CG ve Yatay Denge: Uçağın boş depoyla ağırlığı 2.650 gr. Yakıt doldurduğumda ve denge için ağırlık taktığımda 3.000 gr civarı bir uçuş ağırlığına ulaşacak.
Motoru o kadar uca monte etmeme ve bataryayı da deponun hemen arkasına yerleştirmeme rağmen CGyi tutturamadım. Aslında şu an tam dengede, teraziye aldığımda yere tam paralel duruyor ama önümde saygıyla başını hafiften eğmesi gerekiyor.:coolxf: Yatay denge de aynı şekilde, hafif bir müdahale istiyor. Evde uygun malzeme bulamadığımdan, ilk fırsatta lastikçiye uğrayıp onu da halledeceğim.


Doğru noktadan teraziye aldığından emin ol.

Yakıt nasıl kokuyor acaba??
Çok güzel kokar!
:)
 
Güle güle uçur.
Sümer abi gayet detaylı yazmış. Ailerondaki yamukluğu düzeltmek için uğraşmaya değmez. Havada trim ayarıyla uçuşunu düzeltirsin.
Tek takıldığım nokta, motorda alyen olmayan her vidayı sıktım demişsin. Alyen olan her vida diyecektin muhtemelen?
Karbüratör ayarını bilen birine yaptır ya da kılavuzu harfiyen uygula ve bolca video seyret. Hayırlı olsun...

Edit; ben yanlış okumuşum alyen meselesini...
 
Güle güle uçur.
Sümer abi gayet detaylı yazmış. Ailerondaki yamukluğu düzeltmek için uğraşmaya değmez. Havada trim ayarıyla uçuşunu düzeltirsin.
Tek takıldığım nokta, motorda alyen olmayan her vidayı sıktım demişsin. Alyen olan her vida diyecektin muhtemelen?
Karbüratör ayarını bilen birine yaptır ya da kılavuzu harfiyen uygula ve bolca video seyret. Hayırlı olsun...

Edit; ben yanlış okumuşum alyen meselesini...
Günün yorgunluğundandır :lol:
 
  • Haha
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi