İlk uçuşunuz hayırlı olsun
Gerçekten çok sevindim... hasarı kafanıza takmayın, demiştim ya tamirat töleransı geniş bir trainer. Hatta tamirat konusunda da tam bir trainer o
Sadece uçuşu değil atölyeyi de onla öğrenmeye başladım oradan biliyorum
Siz de kısa zamanda halledersiniz eminim..
Neden böyle oldu anlamadım.
benim neden böyle olduğuna dair naçizane birkaç fikrim var:
Motorun pas geçme anında stop etmesine diyecek bir şey yok. Sümer Bey gerekli açıklamayı yapmış, sorun ayar sorunu belli. Sümer Hoca dediğine göre zaten
Fakat bir kere uçuşa yanlış başladınız
Çok dik kalkış yaptınız... Mesela tam gaz ayarı yanlış olsa, burun dikildiğinde, kalkış halinde motorunuz stop edecekti ki: o zaman yaşanan kırım en kötü kırım oluyor malum.. .
Sonra dikkatimi çeken bir şey daha: hiç iniş denemesi görünmüyor. Zaten eğer kaydın tamamı bu ise: daha yakıtınız da olmalı.. İlk uçuşun bir kısmı uçağın karakterini anlamakla, bir kısmı da iniş karakterini test etmekle geçirilmeli bence, yarı-yarıya gibi..Pistin biraz yukarısında birkaç yaklaşma, rölanti vb. denemesi yapsaydınız, belki sorunu daha önce fark eder, daha sakin bir acil iniş yapabilirdiniz.
Bir de modele dair bir hatırlatma yapmak isterim: Bu uçağın süzülmesi oldukça uzun. Videoda süzülmeyi pek kullanmadığınız, daha doğrusu denemediğiniz görülüyor. Biraz daha güvenin süzülme payına. Zaten inişte pist süresince uçağın stoll dan uzak, sakince süzüldüğü görülüyor.
Aslında olay: Acil inişlerde kullanılan Rudder-aileron-elevatör konbinasyonları imiş... Planörcü arkadaşların uzmanlık alanı olan..
Kesinlikle öğrenilmesi, geliştirilmesi gereken "hayati" manevralar..ki ben bunu kendi Alpha40'ımı kullandığım dönemlerde bilmiyordum. Hatta haberim bile yoktu
Bu sebeple bunun gibi sayısız kırım yaşamıştım.
Neyse önemli olan Alpha'nınız uçabilitesinin ispatlı olması
Tekrardan hayırlı olsun.. Darısı kırımsız inişlere!