Ozan abi geçmiş olsun çok talihsiz bir gün geçirmişsiniz.İğne ayarında benim prensibim motoru daima hafifçe zengin tarafta bırakmaktır.İğne ayarını her uçuş öncesi tam kapalı pozisyondan 2 veya 2.5 tur açarım.Motoru çalıştırdıktan sonra buji ısıtıcıyı ayırdıktan sonra kumandadan tam gaz verip önce büyük iğneyi yavaş yavaş kısarak motorun en yüksek devire ulaşmasını ve tiz bir ses ile çalışmasını sağlıyorum(çok fazla fakirleştirmeden).Böylece motor tatmin edici güçte ve bol yağlamayla daha sağlıklı çalışmış oluyor.Daha sonra küçük iğneyi kontrol amaçlı rölantide 30 saniye bekletip tam gaz veriyorum kumandadan.Eğer düzgün bir şekilde devirlenip tam gaza ulaşıyorsa küçük iğne ayarı düzgün diye düşünüyorum.Eğer öksüre tıksıra gecikmeli olarak üst devire ulaşıyorsa küçük iğnenin zengin olduğuna karar verip küçük iğneyi bir miktar kısıyorum.Son olarak anlık olarak tam gaz verdiğimde motor aniden stop ediyorsa küçük iğne fakirdir diyip bir miktar açıyorum.Her küçük iğne ayarından sonra büyük iğne ayarı değişeceği için tekrar ayar yapıyorum bu arada(büyük iğne).Son olarak motor rölantideyken Pinch Test(cimcikleme) yaparak karbüratöre giden hortumu cimcikliyorum.Motor 3 - 5 saniye içinde devirin hafifçe artarak stop ettiğini gözlemliyorsam iğne ayarı tamamdır diyorum.Son olarak rölanti ayarını gaz trimiyle yapıp, burun dikme testi yapıyorum.Burun dikme testi de sorunsuz gerçekleşirse kalkışımı yapıyorum. Haa, unutmadan her küçük iğne ayarını yaptıktan sonra önce tam gaza çıkıp 5 saniye bekliyorum sonra gazı rölantiye alıp bir miktar daha bekliyorum.Çünkü her iğne ayarından sonra motordan biriken yakıt sebebiyle yeni ayarın etkili olması için biraz zaman geçmesi gerekiyor.
Bu arada motor stop ederken nasıl tepki veriyor? Öksürüp tıksırarak mı? Yoksa aniden mi stop ediyor? Küçük iğneyi fazlaca zenginleştirmiş veya fakirleştirmiş olabilir misiniz? Benim nacizane tavsiyem küçük iğneyi fabrika ayarına alıp, zengin taraftan fakir tarafa doğru dikkatli bir şekilde ayarlamaktır.Böylece fazlaca fakir ayara alma ihtimaliniz azalacaktır.Fakaaat? Rölantide bekleyip (30sn) tam gaza geçerken, stop ettiğini fark ediyorum. 4ncü stop etmeden sonra LSNyi biraz kısıyorum. Buradan sonra her şey saçmalamaya başlıyor ve bezginlikle karışık, diğer motora odaklanıyorum.