Ölçekli Model Uçaklara Başlamak
Sümer Yamaner' Alıntı:
3. modelim olarak seagull piper 75 lik modeli düşünüyorum.
Ooo çok hızlısın... Low wing'i kırdın mı yoksa bu arada???
Ama aklımda 55 lik p51 de var
Vayyy...
şayet 75 lik modeli alırsam motor olarak os düşünüyorum. 55lik model alırsam asp motor düşünüyorum.
Nasıl bir tercih bu? Ne alaka???
Mustang p51'i ucurmanin piperdan daha kolay olacağını düşünuyorum.
Ayrıca karakteri gereği inişinin ve yanal rüzgarlara verdiği tepkiler nedeniyle beni zorlayacağını düşünüyorum.
Yanal rüzgar değil yan rüzgar!
Back tekerli her uçak yan rüzgardan ciddi derecede etkilenir. İkisinin de kalkışı büyük özen ister.
P51 alırsam onboard buji ısıtıcı ve cowling montajı konusunda da kendimi geliştireceğimi düşünüyorum.
Piper için onboard buji ısıtıcı ve cowling gerekmiyor mu???
Benim amacim kendimi pilotaj konusunda gelistirmek.
O zaman elindeki modelden iyice faydalan!
Pilatus pc 6 modelide güzel ama yapisi geregi hizli bir model.
Onu nereden çıkardın? P51 yavaş mı uçuyor? Yavaş istiyorsan tek seçenek Piper.
4 zamanlı motorda olabilir ama glowda iki zamanlıda kalıp amacım benzine geçmek.
Bu nasıl bir tercih ve mantık valla kavrayamadım.
Yok abi o henüz sağlam, daha bu hafta uçmadı yarın hava şartları el veriyor, kırılırsa anca yarın kırılır abi.
Motor konusunda aslında mantık çok basit abi gümrük ücreti, ASP motoru Türkiye'de bulamadım, 55likten yukarısı gümrük ücretine giriyor. Gümrük ile uğraşmaktansa Türkiye'den OS alırım, benim için segmansız bir motor yeterli abi, marka tiryakisi değilim henüz bu konuda. O nedenle 55 cu altındaki motorları yurt dışından ASP alma niyetindeyim abi. Şayet iç piyasada pahalı olarak nitelendirilsede 9 taksitle her şeyin altından kalkıyoruz abi.
P51'i uçurmanın Piperdan daha kolay olacağını düşünmemin nedeni abi aslında önyargı. P51 semi-scale diye adlandırılmış, Piper'a scale demiş. Senin konudan ilham alarak abi kübik kanat yüklemesini hesapladım hepsinin. P51'in kübik kanat yüklemesi 11.1, Piper ise 9,4 şu anda kullandığım modelin ise 11.1 çıkıyor abi. Yani piper daha kolay uçuyormuş gibi bir izlenim ortaya çıkıyor gibi gözüksede abi daha farklı etkenlerde vardır diye düşünüyorum. Mesela dihedral açısı gibi.
Abi aslında ikisinede gereksiz kalabiliyor onboard buji ısıtıcısı, piperda motor tam ters p51'de açılı bir şekilde montajı yapılıyormuş abi, yani manuelde öyle göstermiş. İkisine de bir şekilde harici buji ısıtıcısı takılır hem model ağırlaşmamış olur, oradaki cümlem eksik olmuş abi. Yeni model almama haklı bir neden göstermeye çalışıyordum aslında. Her ikisi içinde geçerli bir durum. Yani amacım bunlarda cowling olsun, diğerinde iniş takımı açılıp kapansın, şu anda hem iniş takımı açılır kapanır hemde cowlingli bir model alırsam -ki inceledim abi sorun yaşayabileceğimi düşündüm. İkiside benim için yeni uygulamalar olacak. O nedenle ilk hedefim sırf cowlingli bir model olsun, ekstradan bir özellik olmasın düşüncesiydi ama eksik ifade etmişim.
Abi low wing modeling gerçekten sevdim, uçuk karakteri olarak zaten trainer olmasından da yola çıkarak beni zorlamayan belkide hurdaya çıkana kadar uçmaktan zevk alacağım bir model. Ben bu yeni model arayışına aslında 15-20 günlük tatilim dolayısıyla kafa dağıtmak açısından düşünüyorum. Kışın evde oturduğum vakitlerde bir yandan montaj tamamlansın bir yandan da pilotaj gelişsin şeklinde abi. Mesela trainer almak çok basit bir şeymiş hepsi aynıydı sonuçta, ama bunları seçmek çok zor abi. İnsan hepsini istiyor şuda benim olsun buda olmalı gibisinde.
Pilatus PC 6 abi aslında ya piper alamazsam buda pipera benziyor diye ortaya çıkan bir modeldi abi. Aslında abi yazdıkçada durum ortaya çıkıyor, her yol Piper'a çıkıyor ama nedense insan bunu kabul edemiyor. Nede olsa iki metre kanat boyu 4,5 kgdan fazla uçuş ağırlığı var sen bunun altından kalkamazsın. Sana 1,60 kanat boyu 2,8 kg uçuş ağırlığı olan p51 uygun diyor iç sesim.
Abi uçaklar gelir gider motorlar baki kalır diye bir fikir yerleşti kafama, modele uygun motor yerine motora uygun model seçmek zorunda kalmamak için elimdeki motor sayısını kısıtlı tutma isteği içerisindeyim. Hobide ilerleyen zamanlarda benzinli motor düşündüğümden ötürüde elimdeki glow motor çeşitliliğini fazla tutmamak adına elimde en fazla 4-5 glow motor ve model tutup diğer modellerimi benzinli tercih etme niyetindeyim.
Abi son karar sende. ben düşüncelerimi her ne kadar anlatmaya çalışsamda son kararı sana bırakmam mantıksız gibi gözüküyor, neden olsa bu hobi keyif ve zevk işi. Hangi modelden keyif alacağımı, hangi modeli uçurmak isteyeceğimi benim bilmem lazım. Ben bu iki uçaktan hangisi olursa olsun altından kalkacağımı düşünüyorum. Yani altından kalkabilmek için gerekli donanıma ulaşana kadar çabalayacağımı biliyorum. Sanıyorum kararsızlığımıda yazılara dökebilmişimdir abi.