O.S. Max 46AX vs O.S. Max 46LA

Karbüratör vidası sıyırmıştı demişsin, karbüratör dibinden bu yüzden hava alıyorsa ayar tutmaz haliyle.
Benim OS55AX'im geçmişte bir türlü ayar tutmuyordu. En az 3 usta kişi yardımcı olmaya çalışmıştı ama çözüm üretemedi. Neden sonra farkettim ki, yakıt hortumunu taktığımız nipel yarım tur kadar gevşemiş (yakıt doldurmak için çıkartıp takmaktan dolayı ), sıkınca motor canavara dönüşmüştü.

Aynı şekilde başka bir marka motorum da ayar tutmuyordu ve "küçük iğne sünneti" dahil hiç bir "tamir" işe yaramamıştı. Bu nipel olayından sonra onu da kontrol ettiğimde farkettim ki eksoza taktığımız hortumun nipeli tıkalıymış, açınca o motor da düzelmişti.
Karbüratör vidasının baş kısmı sıyırmıştı Deniz abi.Oradan hava alma ihtimalini eliyorum dolayısıyla.Vida öyle sıkıydı ki tornavidayla sökülmiyordu bu yüzden kafa sıyırdı neyse bir şekilde hiçbir şeye zarar vermeden çıkarmayı başardık.Sadece büyük iğne somununu sıkmayı denemiştim çeyrek tura yakın sıkmayı başardım, Yakıt doldurma nipelini de sıkmayı deneyeyim dedim ancak elimdeki en küçük anahtar bile nipelin başlığına oturmuyor, karga burnu ile zorlasam zarar görecek,sıyıracak o nedenle ellemedim.Var bir şey ama tespit edemedim henüz.Yerde saat gibi çalışan motor ne oluyorsa havada 2 dakika gibi sürede stop ediyor.Son uçuşta hatırladığım havada %50 - 60 gazda uçarken devir düşüşü farketmiştim bir süre sonra da stop etti zaten.İlk motor stopu baş gösterdiğinde rölantide iniş için yaklaşırken pas geçmeye karar verdim gazı açtım motor devirlenirken stop etmişti hatta daha önce videosunu eklemiştim diğer konuya.Küçük iğneden olabilir mi diyeceğim ama geçişler düzgün olacak şekilde ayarlamıştım yine stop etmişti.Egsoz basınçlandırması yetersiz kalıyor olabilir belki bir ihtimal, egsoz nipeli tıkalıysa iğne ile müdahale yeterli mi? Yoksa komple egsozu söküp kontrol etmemi önerir misiniz? Bu arada Karbüratör vidaları M3.5x6 idi ve hiçbir yerde bulamadım bunun üzerine Aliexpress'den sipariş vermiştim.Bulunduğum yere dün gelmiş ancak teslimat şubesine gelmemiş henüz.Posta şubesi 14:30'da kapanıyor yetiştirirsem gidip alacağım, yetişmezse haftaya kalacak test.Önerileriniz için çok teşekkürler Deniz abi.:)
 
Kullandığın yakıtın nitro oranı bizimkilerden de az, dolayısıyla buji soğumaya daha meyilli, özellikle orta devirlerde ve gaz açarken buji zaten sınırına kadar soğumuş ve birden fazla alkolü görünce aşırı soğuyup alkolden dolayı sızar kalır :)
Tarif ettiğinden benim anladığım kararıyla gereğinden fazla zengin bir ayarın var.
Yarım gazda ve daha düşük konumda devreye girecek bir onboard kızdırıcı sorununu çözer. Kaldı ki, nitro motorlarla bir kaç saniyeden daha uzun süre yarım gaz veya daha düşük devirde kalmamalısın.
Tahmin ediyorum throttle curve de kullanmıyorsun, bu durumda senin gaz çubuğunu yarıya çektiğin zaman gerçekte motor hedeflediğin devirde olmuyor. Yüksek devirli uçmaya alıştır kendini. Nitro motorlar benzin motorlar kadar istikrarlı değildir. Alkolle soğur. Yani iğne ayarı doğru olduktan sonra tam gazda daha fazla hararet yapar ve yıpratırım diye düşünme, tam tersine yüksek devirler nitro motorlar için daha sağlıklıdır.

Edit : eksoz nipeline takılı hortumla üfle. Tıkalı olup olmadığını anlamak için sökmeye gerek yok. Dişli kısmı hassas. Sıkmak için çok az bir kuvvet yeterli olur. Nasıl öğrendin diye sorma :p
 
Son düzenleme:
46FX'imde bir olaydan sonra devamlı motor stop problemi yaşadım. Bu olayda pervanenin ucu toprağa temas etti ve toz toprak kaldırdı yerden. O sırada içine toz toprak girdi sanırım ve gömlek hasarlanmış, kompresyon bir anda gitmişti. O yüzden senin 55AX'in üst kapağını açıp piston tepesini ve gömleği bir kontrol etmende fayda var.

Bunu soz konusu konu ilk acildiginda onermistim, acikcasi hala israrliyim. ? Silindir kafasinin ve contasinin saglam olmamasi motorun ilk zorlandigi anda stop etmesine sebep oluyor. Ayni sekilde toz toprak ile yasadim ben de bunu.
 
Kullandığın yakıtın nitro oranı bizimkilerden de az, dolayısıyla buji soğumaya daha meyilli, özellikle orta devirlerde ve gaz açarken buji zaten sınırına kadar soğumuş ve birden fazla alkolü görünce aşırı soğuyup alkolden dolayı sızar kalır :)
Tarif ettiğinden benim anladığım kararıyla gereğinden fazla zengin bir ayarın var.
Yarım gazda ve daha düşük konumda devreye girecek bir onboard kızdırıcı sorununu çözer. Kaldı ki, nitro motorlarla bir kaç saniyeden daha uzun süre yarım gaz veya daha düşük devirde kalmamalısın.
Tahmin ediyorum throttle curve de kullanmıyorsun, bu durumda senin gaz çubuğunu yarıya çektiğin zaman gerçekte motor hedeflediğin devirde olmuyor. Yüksek devirli uçmaya alıştır kendini. Nitro motorlar benzin motorlar kadar istikrarlı değildir. Alkolle soğur. Yani iğne ayarı doğru olduktan sonra tam gazda daha fazla hararet yapar ve yıpratırım diye düşünme, tam tersine yüksek devirler nitro motorlar için daha sağlıklıdır.

Edit : eksoz nipeline takılı hortumla üfle. Tıkalı olup olmadığını anlamak için sökmeye gerek yok. Dişli kısmı hassas. Sıkmak için çok az bir kuvvet yeterli olur. Nasıl öğrendin diye sorma :p
Anlıyorum Deniz abi.Küçük iğneyi ben ayarlamıştım daha önce stop sorununu çözmemişti.Baktım sorun yine devam ediyor alakası yoktur diye tekrar eski konumuna aldım iğne ayarını.Sonra benden daha deneyimli bir ağabeyime vermiştim o tekrar ayar yaptı.Ben büyük iğneyi bugüne kadar nasıl ayarlıyordum diye sorarsanız tam kapalı pozisyondan 2 tur açıp motoru çalıştırıyordum.Buji ısıtıcısını çıkarıp tam gaz verip büyük iğneyi kısıyordum taa ki motor tiz bir ses verene kadar.Bu şekilde sorunsuz bir çok uçuş gerçekleştirmiştim.Son uçuşta başka bir modelci büyüğüm klasik yöntemle ayarladı büyük iğneyi.Büyük iğneyi kısmaya başladı taa ki devrin düşmeye başladığı noktayı bulana kadar.Devrin düşmeye başladığı noktadan 1 tık zenginleştirip en yüksek devri buldu, sonra bu pozisyondan bir kaç tık zengileştirdi ayarı.Böyle de denedik yine stop etmişti.Evet, Throttle Curve kullanmıyorum, ancak tam gaz verdiğimde barel sonuna kadar açılıyor sonuna kadar.End Point ayarları sağlıklı.Tam da dediğiniz gibi motoru yıpratmayayım diye yarım gazda uçuş yapıyorum genelde güç açısından da tatminkar oluyordu.Motorun soğuma olayını bundan sonra göz önünden bulundururum onun için bu haliyle tekrar test edeceğim ilk aldığımdan bu yana motoru OS No:8 kullanıyorum.Yine stop ederse sırasıyla No:7 ve No:6 ile deneyeceğim.Bir de merak ettim, sıcak havada da yakıtın soğuma durumu olur mu? Bu sorun ilk baş göstermeye başladığında hava sıcaktı, yaz aylarıydı ve rüzgarlıydı hava.

Bunu soz konusu konu ilk acildiginda onermistim, acikcasi hala israrliyim. ? Silindir kafasinin ve contasinin saglam olmamasi motorun ilk zorlandigi anda stop etmesine sebep oluyor. Ayni sekilde toz toprak ile yasadim ben de bunu.
Kontrol etmiştim ilk zamanlar Emre abi.Kompresyon ilk günkü gibi sağlıklı.Motoru komple sökmüştüm parçalar sanki yeni gibiydi.Üstelik yağsız kalma durumu falan da yoktu.Zaten motor sıfır ayarında, hiçbir eşyamı, model uçaklarım da dahil hor kullanmadım şimdiye kadar.Her uçuştan sonra modelimin dış temizliğini ve rutin bakımını yaparım. Belki bir buçuk sene kadar oldu modeli kuralı aktif olarak çok fazla uçuş yapamadım zaten.:)
 
Anlıyorum Deniz abi.Küçük iğneyi ben ayarlamıştım daha önce stop sorununu çözmemişti.Baktım sorun yine devam ediyor alakası yoktur diye tekrar eski konumuna aldım iğne ayarını.Sonra benden daha deneyimli bir ağabeyime vermiştim o tekrar ayar yaptı.Ben büyük iğneyi bugüne kadar nasıl ayarlıyordum diye sorarsanız tam kapalı pozisyondan 2 tur açıp motoru çalıştırıyordum.Buji ısıtıcısını çıkarıp tam gaz verip büyük iğneyi kısıyordum taa ki motor tiz bir ses verene kadar.Bu şekilde sorunsuz bir çok uçuş gerçekleştirmiştim.Son uçuşta başka bir modelci büyüğüm klasik yöntemle ayarladı büyük iğneyi.Büyük iğneyi kısmaya başladı taa ki devrin düşmeye başladığı noktayı bulana kadar.Devrin düşmeye başladığı noktadan 1 tık zenginleştirip en yüksek devri buldu, sonra bu pozisyondan bir kaç tık zengileştirdi ayarı.Böyle de denedik yine stop etmişti.Evet, Throttle Curve kullanmıyorum, ancak tam gaz verdiğimde barel sonuna kadar açılıyor sonuna kadar.End Point ayarları sağlıklı.Tam da dediğiniz gibi motoru yıpratmayayım diye yarım gazda uçuş yapıyorum genelde güç açısından da tatminkar oluyordu.Motorun soğuma olayını bundan sonra göz önünden bulundururum onun için bu haliyle tekrar test edeceğim ilk aldığımdan bu yana motoru OS No:8 kullanıyorum.Yine stop ederse sırasıyla No:7 ve No:6 ile deneyeceğim.Bir de merak ettim, sıcak havada da yakıtın soğuma durumu olur mu? Bu sorun ilk baş göstermeye başladığında hava sıcaktı, yaz aylarıydı ve rüzgarlıydı hava.


Kontrol etmiştim ilk zamanlar Emre abi.Kompresyon ilk günkü gibi sağlıklı.Motoru komple sökmüştüm parçalar sanki yeni gibiydi.Üstelik yağsız kalma durumu falan da yoktu.Zaten motor sıfır ayarında, hiçbir eşyamı, model uçaklarım da dahil hor kullanmadım şimdiye kadar.Her uçuştan sonra modelimin dış temizliğini ve rutin bakımını yaparım. Belki bir buçuk sene kadar oldu modeli kuralı aktif olarak çok fazla uçuş yapamadım zaten.:)
Bujinin soğuması hava sıcaklığı ile alakalı bir şey değil. Metanol silindir içine girip buharlaşırken ortalık soğur. Ayrıca başka bir konuda da belirttiğim gibi ABL motor soğumayı hiç sevmez. Silindirin tepesi pistonu kıstırıverir.
 
Hani klasik yöntemden bahsetmişsin yukarıda. B.iğneyi son konumdan bir kaç tık zenginleştirdi demişsin: 1) fazla zenginleştirmiş ve 2) düşük devir kullandığını söyleyerek zaten kendini ele vermişsin.
Sümer abiden bir onboard kızdırıcı iste, onu da gaz ile mikslersin. Sorunun kalmaz.