Arkadaşlar NiCd ve NiMh ifadelerini görünce bir anda 30-40 sene geriye gittim. cuma veya cumartesi akşamı pilleri şarja takmayı unutursak, ertesi gün uçuşa gidemezdik. Hep hızlı bir şarj aletim olsun isterdim, Transistörlerle biryeden bulduğum devre ile bir tane yapmıştım, çok güzel çalışıyor diye 4 adede çıkarmıştım, sonra yanlış birşey yapıp hepsini YAKINCA, sinirlenip elektronikle uğraşmaktan vaz geçmiştim.
Önemli zannettiğim birkaç bilgi de ben vereyim.
1. NiMh için tasarlanmış ve pil dolunca şarjı kesen veya trickle şarja geçen bir şarj aleti ile NiCd ŞARJ ETMEYİN. Dolduğunu anlama ve/veya şarj kesme mantıkları FARKLIDIR. NiCd dolunca voltaj bir miktar düşer, NiMh dolunca voltaj ÇOK AZ DÜŞER veya HİÇ DÜŞMEZ, sabit kalır.
2. NiMh pillerin bir kısmı HIZLI ŞARJ için uygun değildir, bir kısmı ise AMPER VERMEZ. Hızlı şarja uygun olduğundan EMİN değilseniz hızlı şarj etmeyin, AMPER VERMEYE uygun olmayandan da amper çekmeye niyetlenmeyin, vermez ve çabuk ısınır.
3. Eğer şarj için ÖZEL yapılmış bir cihaz değil ise, Mutlaka bir SABİT AKIM kaynağı ile ve hücre başına 1.5V ile şarj edin.
4. Piliniz şarj esnasında 45-50 derece sıcaklığa çıkmışsa ŞARJI DERHAL KESİN.
5. Çakması da olsa IMAX B6 gibi bir şarj cihazınız varsa SARJ KESME ayarları ile hiç oynamayın, eğer yanlış olduğunu düşünüyorsanız veya beğenmedi iseniz, değiştirmeden ÖNCE bir bilene MUTLAKA danışın.
6. Pil paketi yapıyor veya yaptırıyorsanız, pillerin AYNI marka, model, kapasite, tip vs vs ve aynı VOLTAJ'da olmasına ve kullanılmışlar ise hepsinin aynı şekilde kullanılmış olmasına dikkat edin.
Bu sitelerdeki bilgilerden daha çok faydalanabilirsiniz.
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu LİNKİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol