Bu güzel ve önemli bir konu, münasebetsizin biri yüzünden tatsız bitmiş... Hem konu toparlansın
Hem de...pil alacağım bu günlerde kafam karışık... Doğru kararı vermek istiyorum ve ustalara danışıyorum
Koşullar;
1) Yakın bir zamanda 46-60'lık, 3-5kg boyutunun üstüne geçmeyeceğim belli... Yani güçlü besleme isteyecek bir motor durumu yok.
2) Bir sonraki modelimde açılır-kapanır iniş takımı ve belki flap olsun istiyorum. Pil yatırımımı yaparken bu noktada hesaba katmam gereken bir durum var mı? Kestiremiyorum...
3) Kumandamın (spek DX7s) orijinal pili 5+ senelik ve güzel kullanamadım. Şarj ettim deşarj olmadan bıraktım...uzun süre şarj etmedim falan... Zaten NiXX pillerin 2-3 sene ömrü var dendiğini de duydum. Onu da aynı şekilde 4.8V 2000 mah ile mi yenilesem? Li-po, Li-Fe-Po tipi bir pil mi alsam?
4) Koşullar itibari ile düzenli bir uçuş takvimim olmayacak
Aralardaki beklemelerden pillerim olumsuz etkilenmemeli. Pillerin şarj-deşarj durumları kafamı karıştırıyor...
Alıcıda da vericide de LSD özellikli Ni-mah yeterli olur diyorum...Israrla, uçaktaki pili mutlaka Li-po yap diyenlerim var?
Bir de itiraf: Patlayan, çatlayan piller beni ürkütüyor
Bir kere şahit oldum, hiç hoş değildi... O sebeple bende "Li-pofobi" gibi bir şey var galiba
Korku demeyelim de, öyle bir şey. Alıcımda en son Li-Po kullandım, tecrübem var; ama geriyor ne yalan söyleyeyim.