Neden Lion tercih edebiliriz ve etmeliyiz ?

Ben zamanında bunu almıştım.


16s4p pili bununla yaptım. 0.2mm şerit kullandım diye hatırlıyorum. Bu makine daha kalın punto atmıyor diye hatırlıyorum. Belki 0.3mm atar mı bakmak lazım. Ama 0.2mm çok iyi punto atıyor. 12 ile 14.6v arası çalışıyormuş. Ben 2 tane 4s lipoyu paralel bağlayıp punto attım hep. 20 punto sonrası dinlendirmek gerekiyor. 2 kere falan bozuldu tamir ettim. Baştan lehim yerlerini güzel bir lehim ile kalınlaştırırsan sorun çıkarmaz diye düşünüyorum.


Sümer abi ben bisiklet pilini yaparken buna hiç dikkat etmemiştim. Ama kullandığım nikel şerit kalınlığının yeterli olacağını araştırmıştım. Ben bir araştırma yaptım ama yanlış da olabilir. 0.2mm kalınlığında 5mm genişliğinde şerit kullanarak her biri 15a verebilen pillerle 16s4p pil yaptım. Hangi kalınlıkta şerit kullanmak gerekirdi? Hesabı merak ettim.


Bu arada pasta kullanarak hızlıca lehim yapılsa da iş görebilir gibi alıcı pili olarak. Pili fazla ısıtmadan🤭
Hesabını bilmiyorum ama 40C LiPo'larda bile incecik şeritler var.
Lehim için 100W ve üstü bir havya lazım ki havya hemen soğumasın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Peki mikrodalga trafosu ile iyi bir makine yapılabilir mi abi? Yoksa bir noktada yetersiz kalabilir mi bu iş için?
Videoları var, ben yaptım fakat dimmer kullansam da gereğinden fazla güçlü oldu ve denediğim kalem pili deldi :)

Bu iş için zamanlayıcı devreleri var, ekleyip bir de o şekilde denemek lazım. Vakit bulur da yaparsam buradan paylaşım yaparım..
 
Ukrayna ve Rusya patlayıcı dronlarinda da uzun menzil uçmak için li-ion batarya kullanılıyor. Benim merak ettiğim dji dronlar li-hv mi normal LiPo mu kullanıyor da bir saate yakın uçuş elde ediyor.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Ukrayna ve Rusya patlayıcı dronlarinda da uzun menzil uçmak için li-ion batarya kullanılıyor. Benim merak ettiğim dji dronlar li-hv mi normal LiPo mu kullanıyor da bir saate yakın uçuş elde ediyor.
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Dji motorlarını bataryaya göre optimize ediyor bu sayede 45dk uçuş sunuyor ayrıca aşırı hafif oldukları için o kadar uzun uçuyor lipo veya benzer birşey ama lion olmadığını biliyorum
 
Li ion konusunda foruma ozel maliyet + cuzi işçilikle istediginiz kapasite ve voltajta batarya olusturabilirim puntali sekilde. Quad, hexa, sabit kanat uçan modeller için lityum polimerlere gore fiyat dışında artısı yok denilebilir. Ek olarak şişme vs olmaz, asiri hucre dusmesinde belli bir kayipla tekrar kullanilir hale gelir. Calisma voltaj araligi lipolara gore daha geniş (4.2-2.5V) bu bir avantaj mi ? Bence degil hucre basi 3V civarlarinda zaten model bayiliyor artik. Dji mini,mini2,air serilerine de lipo yerine lityum denedik sonuc maliyet feci sekilde avantajli fakat yazilim 3.2V alti izin vermedigi icin 2.500 mah kapasiteyi 2.000 olarak kullaniyoruz. Fakat (mini2 için) sifir batarya 4-4.5k civarlarinda iken 500 Tl maliyetle yaptim.(Tenpower 25PG) Eksi yani uçuş suresi 15-20 dk. fiyat farkina deger mi bence deger. Turkiye ana distribitorlerinden her ay duzenli 500-600 hucre almaktayim VTC serisi ülkeye girişi YOK. Ya cakma ya da cıkmalar(revize) bulunmakta. Almamanizi oneririm. Molicell 18650 ebat için p26a 21700 ebat icin p42A oneririm. Tabi yine burda konu maliyete gelirse perakende alicilar icin molicell almanin cok bir avantaji olmucak. Kendi modellerimde de li ion batarya kullandim quad, hexa, ucak, tekne agirlik disinda bir eksisi olmadi. Herkese iyi forumlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
Li ion konusunda foruma ozel maliyet + cuzi işçilikle istediginiz kapasite ve voltajta batarya olusturabilirim puntali sekilde. Quad, hexa, sabit kanat uçan modeller için lityum polimerlere gore fiyat dışında artısı yok denilebilir. Ek olarak şişme vs olmaz, asiri hucre dusmesinde belli bir kayipla tekrar kullanilir hale gelir. Calisma voltaj araligi lipolara gore daha geniş (4.2-2.5V) bu bir avantaj mi ? Bence degil hucre basi 3V civarlarinda zaten model bayiliyor artik. Dji mini,mini2,air serilerine de lipo yerine lityum denedik sonuc maliyet feci sekilde avantajli fakat yazilim 3.2V alti izin vermedigi icin 2.500 mah kapasiteyi 2.000 olarak kullaniyoruz. Fakat (mini2 için) sifir batarya 4-4.5k civarlarinda iken 500 Tl maliyetle yaptim.(Tenpower 25PG) Eksi yani uçuş suresi 15-20 dk. fiyat farkina deger mi bence deger. Turkiye ana distribitorlerinden her ay duzenli 500-600 hucre almaktayim VTC serisi ülkeye girişi YOK. Ya cakma ya da cıkmalar(revize) bulunmakta. Almamanizi oneririm. Molicell 18650 ebat için p26a 21700 ebat icin p42A oneririm. Tabi yine burda konu maliyete gelirse perakende alicilar icin molicell almanin cok bir avantaji olmucak. Kendi modellerimde de li ion batarya kullandim quad, hexa, ucak, tekne agirlik disinda bir eksisi olmadi. Herkese iyi forumlar.
5000mah lipo 500 gram
Lion 8000mah 570 gram

Avantaj kimde sizce sadece amper düşük oluyor
 
LiPo Pil Özellikleri:
Marka: LEOPARD POWER
Tip: Yüksek Deşarjlı Li-Polimer Pil
Model No: 8000mah / 14,8V / 40C
Minimum Kapasite: 8000mAh
Konfigürasyon: 4S / 14.8V / 3 Hücre
Sürekli Deşarj Akımı: 40C (320A)
Patlamaya Karşı Akım (10 sn): 80C (640A)
Şarj Hızı: 1-2C (maks.5C)
Ürün Ağırlığı: 725g
Batarya Boyutları: L 168 x Y 55 x Y 35 mm
Şarj Konnektörü: JST-XHR
Plug: XT60

Ornek olmasi icin yazdim. Kapasite 8000 surekli 320A
sizin vtc6a larin datasheetinde adet grami 73.
73x8 zaten 584 gr zaten ham olarak pilleriniz punta teli kablo vs derken ortalama 615 gr civarina gelir. Burda li ionda surekli 80A yi yetersiz hale getirdigimizde paralel sayisini arttirmak zorunda kalmicakmisiniz ? Kaldi ki pillerden surekli max desarj akimi cekildiginde zaten 2500 mahlik bir pil 2000 civari cikar.(ortalama kalitelerde) en kotu hexa zaten 90A çeker. 4s3P yapmamiz gerekicekki rahatca piller isinmadan tam kapasite verebilsinler. bu seferde agirlik 1000 gr yakin olucak. tam gaz dediginiz olayi piller 3.15-3.20 civarlarinda denediginizde modelde thrust gucu kalmiyor zaten dogru duzgun. Ozetle yine model icin pil ihtiyacim olsa yine li ion kullanirim ama sirf maliyet ve kendim yaptigim icin. Guc icin kesinlikle polimer. Tek motor trainer bi model icin mesela 3s1P anlik max 30A surekli 20A li ion super mantikli. 500 lira gibi bir rakama 2500 Mah 3S. ama bazen guc bazen agirlik duruma gore degisiyor ihtiyaclar. Gonul isterki sacma fiyatlar olmasa da benzinli araca benzin dizele dizel kullanabilsek tabiri caizse ama malesef.
Bazen teraziye bir kuş tüyü ağır gelir.:saygilar:
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: kenan özendi
Peki mikrodalga trafosu ile iyi bir makine yapılabilir mi abi? Yoksa bir noktada yetersiz kalabilir mi bu iş için?
Trafo ve devre var elimde abi yardimci olabilirim. Bulundugun sehirdede bulabilirsin hurdacilardan. Devre aliekspresste mevcut. 0.15 leri kaynakta istersen arka arkaya 1000 adet puntala sorun yasamazsin. yuksek amper gereken modellerinde 2 gerekirse 3 kat cekebilirsin. :saygilar: 12v ile calisan devreler genelde pek uzun omurlu olmuyor.(Test edildi)
 
LiPo Pil Özellikleri:
Marka: LEOPARD POWER
Tip: Yüksek Deşarjlı Li-Polimer Pil
Model No: 8000mah / 14,8V / 40C
Minimum Kapasite: 8000mAh
Konfigürasyon: 4S / 14.8V / 3 Hücre
Sürekli Deşarj Akımı: 40C (320A)
Patlamaya Karşı Akım (10 sn): 80C (640A)
Şarj Hızı: 1-2C (maks.5C)
Ürün Ağırlığı: 725g
Batarya Boyutları: L 168 x Y 55 x Y 35 mm
Şarj Konnektörü: JST-XHR
Plug: XT60

Ornek olmasi icin yazdim. Kapasite 8000 surekli 320A
sizin vtc6a larin datasheetinde adet grami 73.
73x8 zaten 584 gr zaten ham olarak pilleriniz punta teli kablo vs derken ortalama 615 gr civarina gelir. Burda li ionda surekli 80A yi yetersiz hale getirdigimizde paralel sayisini arttirmak zorunda kalmicakmisiniz ? Kaldi ki pillerden surekli max desarj akimi cekildiginde zaten 2500 mahlik bir pil 2000 civari cikar.(ortalama kalitelerde) en kotu hexa zaten 90A çeker. 4s3P yapmamiz gerekicekki rahatca piller isinmadan tam kapasite verebilsinler. bu seferde agirlik 1000 gr yakin olucak. tam gaz dediginiz olayi piller 3.15-3.20 civarlarinda denediginizde modelde thrust gucu kalmiyor zaten dogru duzgun. Ozetle yine model icin pil ihtiyacim olsa yine li ion kullanirim ama sirf maliyet ve kendim yaptigim icin. Guc icin kesinlikle polimer. Tek motor trainer bi model icin mesela 3s1P anlik max 30A surekli 20A li ion super mantikli. 500 lira gibi bir rakama 2500 Mah 3S. ama bazen guc bazen agirlik duruma gore degisiyor ihtiyaclar. Bazen teraziye bir kuş tüyü ağır gelir.:saygilar:
Dronumu inceleseniz böyle bir çıkarım yapmazsınız dronum totalde Max 50a çekiyor piller daima ısınır 30a hata payı var ve 2kg lık drone ile aralıksız 25dk uçuş süresi alıyorum 😎 uçuş videolarimi da izleyebilirsiniz YouTube parasız mucit kanalından
 
Ayrıca lipoyu 3.5 de bırakman gerekiyor lionu ise 3.2 de birakabilirsin sağlıklı değeri olarak siz gramaja çok odaklı kalmissiniz leopard power 1 sene zor dayanır sağlık olarak lionlarda daha da uzun bu ömür kalite ağırlık min Max voltaj vs vs
 
Ayrıca lipoyu 3.5 de bırakman gerekiyor lionu ise 3.2 de birakabilirsin sağlıklı değeri olarak siz gramaja çok odaklı kalmissiniz leopard power 1 sene zor dayanır sağlık olarak lionlarda daha da uzun bu ömür kalite ağırlık min Max voltaj vs vs
Oncelikle ne icin bu tavirda konustugunuzu anlamadim ? Size niye li ion kullaniyorsunuz diye soran mi var ? istersen kuru akü bagla istersen kalem pil bana ne ? benim burdaki amacim insanlara kendi edindigim tecrubelerden kaynakli bilgilerimi aktarip isini gormucegi durumda insanlarin gereksiz masraf yapmasini onlemek. Sifirdan model yapsam yine li ion kullanirim diyorum zaten. Ayiptir sormasi vtc6a lari nerden temin ediyorsunuz ? cikma supurge pili saticilarindan mi ? zaten datasheet incelediyseniz ki hic sanmiyorum kullandiginiz vtc6a orjinalse 3.2voltta kesiyorsaniz pili 2.500-3.000 mah civarinda kullaniyorsunuz.(10-20A discharge). ben agirliga takildiysam sizde ucus suresine takilmissiniz. amacim sizin yaptiginiz emegi hice saymak veya karalamak degil. Burda herhangi biri yanlis hesaplamalarla bir urun alip kullanmayip kenari atsa bu ulke olarak hepimize zarar. :saygilar:
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan