Neden Lion tercih edebiliriz ve etmeliyiz ?

Katılım
30 Ağu 2024
Mesajlar
55
Tepkime puanı
20
Yaş
18
Konum
istanbul
İlgi Alanı
Multikopter
selamun aleykum arkadaslar
sımdı sızlere lıon ve lıponun farklarından cok ufak bahsedicem
lion min ve max voltajı fazla oldugu ıcın lipoya göre daha fazla voltaj farkına sahiptir ve daha hafiftir
lipo ise anlık olarak çok yüksek akımlar verebilir lion ise daha düşük

sony vct6a 4000mAh 40A pillerden 4s2p batarya yaptırdım ve sonuçlar şöyle

agresif uçuş ile 20dk yı gordum tam net bakmadım yani

lion tercih edebilmeniz için dronunuzun güç tüketimini hesaplamanız gerekir benım motorlar max 13a çekiyor 4 motordan 52 amper yapar ve bataryam 80 amper yani problem yok

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Bu sıradışı ve her yerde bulunamayacak bilgiler ve engin bir deneyim aktarımı için teşekkürler. Oldukça aydınlatıcı oldu.
Birkaç sorum olacak izninle.
Bu min max voltaj dediğin değerler kaç acaba, ben bulamadım.
Bir de LiIon daha hafifmiş. Eşdeğer voltaj ve kapasitede iki pil grubu arasında ne kadar fark var? Yani LiPo'ları LiIon'a çevirince kaç kg tasarruf edeceğim? Mesela şu an kullandığım 4S 5200 mAh LiPo yerine LiIon paket yapsam ne kadar avantajım olur?
Bir de bu Sony pillerin çok çakması oluyor diyorlar, doğru mudur?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet ÖZER
Bu sıradışı ve her yerde bulunamayacak bilgiler ve engin bir deneyim aktarımı için teşekkürler. Oldukça aydınlatıcı oldu.
Birkaç sorum olacak izninle.
Bu min max voltaj dediğin değerler kaç acaba, ben bulamadım.
Bir de LiIon daha hafifmiş. Eşdeğer voltaj ve kapasitede iki pil grubu arasında ne kadar fark var? Yani LiPo'ları LiIon'a çevirince kaç kg tasarruf edeceğim? Mesela şu an kullandığım 4S 5200 mAh LiPo yerine LiIon paket yapsam ne kadar avantajım olur?
Bir de bu Sony pillerin çok çakması oluyor diyorlar, doğru mudur?
Dedikleriniz doğru ama doğru üretici bulmak mesele
Gramaj avantajı için size şöyle diyeyim chnl 5000mah 3s 65c pilim 500 küsur gram geliyor
8000mah 4s 80A pil ise 580 gram geliyor farkı siz düşünün

Gelelim voltaj değerlerine her şarj edilebilir pilin minimum maximum akım kesme değeri vardır
Lipoların sınır voltajı 3.5 3.7 dur onun aşağısı pilin ömründen yer maximum ise 4.20v dur

Lionlarda ise sınır voltajı 3v 3.3v dur maximum ise 4.25 dur

Bu dediğim lion değerleri Sony vct6a pili için geçerli olup diğer lionlar farklılık gösterecektir

Yüksek amper çekmeyen yani fpv dron yok ise lion kullanmak en mantıklı seçim olacaktır.

Çakma ürün durumu herşeyde var maalesef pillerin tanesi 73 gram 4s 4000mah 40a batarya sadece 200 300 gram geliyor
4s2p 8000mah 80a ise 500 600 gram
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
tekrardan merhabalar nasılsınız bugün sizlere tahmini 20 30dk ucus sürem oldugunu iddia ettiğim quadcopterin kaç dakika ve hangi dakikalarda kaç volt olduğunu anlatacağım.

UÇUŞ TÜRÜ : %70 agresif ani ful gazlar düşüşler vs

BATARYA : 8000Mah 4S 80A ( 8 x Sony vct6a )

QUADCOPTER : tarot 650mm gövde - emax mt3506 620kv - 1255 karbon fiber pervane - radiolink AT10 II & R12DS ALICI - 8000Mah batarya - iniş takımları yok - apm 2.8

AĞIRLIK : Ağırlık konusunda net bilgileri yazacağım sadece tarot 650mm gövde 476 gram geliyor iniş takımlarını çıkalım 450 gram olsun bataryam 600 gram etti 1050 gram
motorların tanesi 67 gram 268 gram eder 1318 gram oldu total pervanelerin tanesi 24 gram 4 tanesi 96 gram eder 1414 gram oldu elektronik aksamları da katarsak kafadan 1.5kg mı geçen bir dronemiz olmuş oluyor şimdi geçelim değerlere

Başlangıç Voltu : 16.70 V

5.dakika : 16.16 V

11.dakika : 15.40 V

15.dakika : 14.90 V

16,4.dakika : 14.70 V ( burada binaya çarptım pervanenin teki kırıldı değiştirdim )

20.dakika : 14.10 V

25.dakika 13.05 V



NOT : 25 DAKİKA Tamamen aralıksız uçuş olup 13v da durma sebebim dronun kendini kaldırmaması idi zaten 13 v da bıraktıgımda 3.2 3.3 hücre voltajı oluyor uzun ömür için 3 küsür voltajda bırakmak güzeldir.


sakin uçuş ile sizce kaç dakika olur risksiz ?

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Samet Yayla Yeni konu açmak yerine keşke tüm bilgiler tek bir başlık altında olsa daha derli toplu olurdu belki @Mehmet Kucuksari ve diğer yönetici ağabeylerim uygun görürlerse düzenleyebilirler.Neyse, benim merak ettiğim bu Liion pilleri glow motorlu bir Uçakta alıcı pili olarak kullanmak ne kadar mantıklı olur? LiPo piller gibi balanslı şarj olayı var mı? Hangi marka pilleri tercih etmeliyiz?
 
@Samet Yayla Yeni konu açmak yerine keşke tüm bilgiler tek bir başlık altında olsa daha derli toplu olurdu belki @Mehmet Kucuksari ve diğer yönetici ağabeylerim uygun görürlerse düzenleyebilirler.Neyse, benim merak ettiğim bu Liion pilleri glow motorlu bir Uçakta alıcı pili olarak kullanmak ne kadar mantıklı olur? LiPo piller gibi balanslı şarj olayı var mı? Hangi marka pilleri tercih etmeliyiz?
Orjinal lion işini görecektir motor çok yüksek amper çekmiyorsa lion yaptirabilirsin balansli şarj tabi ki var lipo modunda şarj ediyorum hatta
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Samet Yayla Yeni konu açmak yerine keşke tüm bilgiler tek bir başlık altında olsa daha derli toplu olurdu belki @Mehmet Kucuksari ve diğer yönetici ağabeylerim uygun görürlerse düzenleyebilirler.Neyse, benim merak ettiğim bu Liion pilleri glow motorlu bir Uçakta alıcı pili olarak kullanmak ne kadar mantıklı olur? LiPo piller gibi balanslı şarj olayı var mı? Hangi marka pilleri tercih etmeliyiz?
Abi lionları 2s yapıp lipo gibi balans uçlarını çıkarıp kullanabilirsin. Fakat hv servo kullanmıyorsan regülatör gerekir. Haliyle bence gereksiz. Şarjlı kalem piller ile devam.

Normalde 6v ile çalışan align servolara 8 volt falan veren var ama kaliteli servo olması lazım. Her ne kadar bir çok kişi sorunsuz kullandığını söylese de risk almaya değmez. Ben bir set servoyu kullanılmaz hale getirdim. Esc yanlışlıkla 8.4v vermişti. Velhasıl tavsiye etmiyorum.

Lion olarak evenin pillerini önerebilirim. Aspilsanın da pilleri kaliteli. Ben eve 21700ler ile 16s4p 20000mah bisiklet pili yapmıştım. 4-5 ay oldu. Hala kullanıyorum. Baya başarılı şuan için.
 
Son düzenleme:
Abi lionları 2s yapıp lipo gibi balans uçlarını çıkarıp kullanabilirsin. Fakat hv servo kullanmıyorsan regülatör gerekir. Haliyle bence gereksiz. Şarjlı kalem piller ile devam.

Normalde 6v ile çalışan align servolara 8 volt falan veren var ama kaliteli servo olması lazım. Her ne kadar bir çok kişi sorunsuz kullandığını söylese de risk almaya değmez. Ben bir set servoyu kullanılmaz hale getirdim. Esc yanlışlıkla 8.4v vermişti. Velhasıl tavsiye etmiyorum.

Lion olarak evenin pillerini önerebilirim. Aspilsanın da pilleri kaliteli. Ben eve 21700ler ile 16s4p 20000mah bisiklet pili yapmıştım. 4-5 ay oldu. Hala kullanıyorum. Baya başarılı şuan için.
Benim Phoenix Alpha Trainer ve Phoenix Tiger 3 Uçaklarım var.Phoenix Alpha Trainer'da pek sorun olmuyor da, Phoenix Tiger 3'de gövde içerisinde alan az olduğu için Regülatör + 2S 1800mAh 5C LiPo sıkıştırarak sığdırabildim ki normalde sığmıyordu balsa ve çıta parçasıyla alıcının hemen üst kısmına plaka yapıştırarak yer yapmış oldum.Ne kadar devre elemanı varsa o kadar riskli oluyor elektrik sistemi.Aslında alıcılarım(Radiolink R12DS) HV destekliyor ancak Servolarım(JX PDI-5509MG) desteklemiyor ne yazık ki.Liion pilleri de düşüneceğim bundan sonra ki projelerimde.Değerli bilgilerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim Ali Haydar hocam.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Haydar GÖK
@Samet Yayla Yeni konu açmak yerine keşke tüm bilgiler tek bir başlık altında olsa daha derli toplu olurdu belki @Mehmet Kucuksari ve diğer yönetici ağabeylerim uygun görürlerse düzenleyebilirler.Neyse, benim merak ettiğim bu Liion pilleri glow motorlu bir Uçakta alıcı pili olarak kullanmak ne kadar mantıklı olur? LiPo piller gibi balanslı şarj olayı var mı? Hangi marka pilleri tercih etmeliyiz?
Tamer'ciğim son derece uygunlar alıcı ve ateşleme pili olarak. Puntalarken balans ucu da ekliyorum ben. Ama şarjı nispeten düşük akımla yaparsan balans ucu şart değil.
 
  • Sevdim
Tepkiler: Tamer Öztürk
Tamer'ciğim son derece uygunlar alıcı ve ateşleme pili olarak. Puntalarken balans ucu da ekliyorum ben. Ama şarjı nispeten düşük akımla yaparsan balans ucu şart değil.
Abi bir de eğer yanılmıyorsam puntolomada şerit ile birleştiriliyor piller.Bu şeritler nereden bulunur? ismi nedir? ve alternatif olarak ne kullanılabilir? Elektrikçi bir yakınıma ben de bir punto kaynak makinası yapmasını rica edeceğim.Kıymetli bilgiler için çok teşekkür ederim.Kendi pilimi kendim yaparım en azından belki daha uygun olabilir maliyet anlamında da.
 
Abi bir de eğer yanılmıyorsam puntolomada şerit ile birleştiriliyor piller.Bu şeritler nereden bulunur? ismi nedir? ve alternatif olarak ne kullanılabilir? Elektrikçi bir yakınıma ben de bir punto kaynak makinası yapmasını rica edeceğim.Kıymetli bilgiler için çok teşekkür ederim.Kendi pilimi kendim yaparım en azından belki daha uygun olabilir maliyet anlamında da.
Nikel kaplamalı punta şeridi. Farklı kalınlıkları var. Çekeceğin akıma göre seçmek lazım ama 0.5mm üstünde sağlam bir punta makinesi gerekiyor.
 
Ben zamanında bunu almıştım.


16s4p pili bununla yaptım. 0.2mm şerit kullandım diye hatırlıyorum. Bu makine daha kalın punto atmıyor diye hatırlıyorum. Belki 0.3mm atar mı bakmak lazım. Ama 0.2mm çok iyi punto atıyor. 12 ile 14.6v arası çalışıyormuş. Ben 2 tane 4s lipoyu paralel bağlayıp punto attım hep. 20 punto sonrası dinlendirmek gerekiyor. 2 kere falan bozuldu tamir ettim. Baştan lehim yerlerini güzel bir lehim ile kalınlaştırırsan sorun çıkarmaz diye düşünüyorum.

Çekeceğin akıma göre seçmek lazım
Sümer abi ben bisiklet pilini yaparken buna hiç dikkat etmemiştim. Ama kullandığım nikel şerit kalınlığının yeterli olacağını araştırmıştım. Ben bir araştırma yaptım ama yanlış da olabilir. 0.2mm kalınlığında 5mm genişliğinde şerit kullanarak her biri 15a verebilen pillerle 16s4p pil yaptım. Hangi kalınlıkta şerit kullanmak gerekirdi? Hesabı merak ettim.


Bu arada pasta kullanarak hızlıca lehim yapılsa da iş görebilir gibi alıcı pili olarak. Pili fazla ısıtmadan🤭