Ne tür pal kullanmaliyim ? Farklari nelerdir ?
sertac kaymaz' Alıntı:
Senin heli normal degil bu is pal kirmakla cozulmez bilen birisinden yardim al diyeceginizi de biliyorum ama ilcedeyim bilen anlayan kimse yok ya profesyonel yardim alip ayarlarini yaptiracagim yada kira parcalaya ogrenecegim 2. kirimimdan sonra kanopy tutucu vidaya yanislikla normal vidayi taktim alyanla sokmeye calisirken yalama oldu ben 2 gece ugrastim olmadi, sanayiye goturdum abartmiyorum adam 1 bucuk saat ugrasti sokene kadar pense 3 defa kirildi 3 defa oksijen tupuyle duzeltti soguttu... Abi dedim dremerle yada kil testereyle bi cizik at duz tornavidayla sokelim forumda oyle diyorlar dedim bana akil verme bu isler okumakla olmuyor biliyorsan git yaptir dedi
oyle boyle cikardik vidayi adamla da kanka olduk kotu basladi iyi bitti seruvenimiz bu iside oyle boyle ogrenecegiz
Sanayi macerası süper olmuş...
Penseler , oksijen kesmeler falan ...
, Sertaç bey , bu tür işler için el altında basit bir dremel marka yada başka marka alet bulunması gerekiyor malesef...Siz en son kırımdan sonra hangi parçaları gözden geçirdiniz.Dediğiniz gibi 450'de hoverde bile durma probleminiz varsa , bu helinizin mekanik ayarlarıyla da ilgili olabilir , kumandadan veya gyrodan elektronik ayar problemi de olabilir...
Hiç kırım yapmadım , ama yaparsam büyük ihtimal değiştireceğim 2 parça , feathering shaft ve main shaft olurdu...Çünkü bu iki önemli şaft , helideki en büyük vibrasyon sebebidir.Onlar yeni ise , yataklarındaki rulmanlara bakarım , kuyruk şaftı ve rulmanlarına da..Helide mekanik bir sıkıntı görünmüyorsa , gyro ayarlarını baştan sona güzelce okuyup anlamanızı tavsiye ediyorum.Gyro ayarları malesef tecrübesi yeterli olmayan ve benim gibi yanlız takılan bir modelci için , sıkıntılı olabiliyor.Çünkü gyroda doğru ayarı yapabilmek için , malesef uçurmak gerekiyor ki , kuyruk ayar problemi olan bir heliyi de uçurarak ayarlamak malesef biraz ustalık gerektiriyor.Ama imkansız değil , konuları okuyarak yapabilceğiniz tahmin ediyorum.
Heli ayarlandı , kuyruk da ayarlandı diyelim , sakin bir hover için bunlar yine yetmiyor , kumandadan aileron , elevator ve rudder için expo değerleri vermek gerekiyor.Expo olayını ben öğrenene kadar , hoverden ilerisine cesaret edememiştim , çok fark ediyor , heli komutları daha yumuşak algıladığı için , hoverden alan turuna geçmek isteyen birisi için , mutlaka gerekli diye düşünüyorum.
Kolay değil , bunu zaten hepimiz kabul ediyoruz , hele hele yanlız bir modelcinin işi gerçekten zor , ama yine de , çokça okuyup , deneyerek , takıldığın yerlerde sorununu yazarak , bu aşamayı geçebilirsin. Kırarak da öğrenmek başka bir yöntem ama , biz kimsenin kırım yapmadan , mümkün olan en ekonomik ve moral bozmayan yöntemlerle bu hobiyi icra etmesini yürekten diliyor ve yardımcı olmaya çalışıyoruz...Şimdilik kolay gelsin...