Modelcinin Güvenlik Standartları

Nightsinger

Çalışkan Uye
Katılım
11 May 2013
Mesajlar
245
Tepkime puanı
745
Yaş
41
Bi başlığa tıklıyorum, araba kaportası yırtmış helikopter fotoğrafları... Diğerine tıklıyorum, rc modellere karşı oluşturulmuş yeni yönetmelik.

Artık dedim, aşağıdaki gibi bir konu şart oldu.

Eksiklerini tamamlayalım / sabitleyelim / yeni başlayan arkadaşlarımızı da buraya yönlendirelim diyorum.


MODELCİNİN GÜVENLİK STANDARTLARI

1- Devlet yönetmeliklerinden sonra bulunduğunuz pistin kuralları gelir. Ancak herhangi bir model uçak pistinde, yönetmelikler ile kısıtlanmış bir durum serbest bırakılmış bile olsa, yönetmelik her zaman geçerlidir.

2- Model helikopterler oyuncak değildir. Model helikopterlerin bazıları evdeki prize bağlanabilse sigorta attırabilecek güçte elektrik motorlarına sahiptir.

3- Model helikopter yalnız uçurulmaz. Çevrenizden yaklaşanları uyaracak, sizi uyaracak, herhangi bir yaralanma durumunda müdahale edecek, yardım çağıracak, bazı durumlar için ise ŞAHİTLİK yapacak bir kişi olmalıdır.

4- Helikopter modelcisinin saha ekipmanları arasında ilk yardım çantası, yangın söndürme tüpü ve cep telefonu vazgeçilmez olmalıdır.

5- Karar verme yetisini bozan, refleksleri yavaşlatan veya cesaret verici olabilecek alkol, uyuşturucu ve prospektüsünde benzer uyarı bulunan ilaçların etkisi altında iken veya uykusuz iken model helikopter uçurulmaz.

6- Her 3D pilotu izleyicisini heyecanlandırır. İyi 3D pilotu, seyircilerini "helikopter neredeyse düşecek" diye heyecanlandırır. Kötü 3D pilotu "kafamıza düştü düşecek" şeklinde heyecanlandırır.

7- Halka açık ve insanların geçiş yapabileceği bir yerde (örn; park alanları, otoparklar, plajlar, karayolları) herhangi bir kişiye zarar verirseniz, kasıt gözetilerek yargılanabilirsiniz (elinizdeki cihazın zarar verebileceğini biliyorsunuz. İnsan / araç trafiği olabileceğini biliyorsunuz). Ancak ve ancak meskun mahal ve araç trafiği dışı yerlerde bir kaza olduğunda, durumunuz taksir olarak değerlendirilecektir.

8- Şu 3 bağlantının 3'ü de aynı anda asla atölye/ev gibi kapalı ortamda yapılmaz. A - Ana-kuyruk palleri ve pal tutucuları arasındaki bağlantı. B - ESC ve batarya arasındaki bağlantı. C - ESC ve motor arasındaki bağlantı. Açı ayarlayacaksanız motor kablolarını sökün. ESC ayarlayacaksanız palleri sökün. Üşenmeyin. Unutmayın, 9 parmak ile model toplamak 10 parmağa göre daha zahmetlidir. Throttle hold'da model ayarlamak diye birşey yoktur!

9- Piller 3 yerde uzun süre durabilir; Havadayken modelin içinde, Metal kutu ya da yanmaz kumaş kılıfta, Evin dışında kiler gibi çevresinde tutuşabilir birşey olmayan bir bölümde. Şarj süreci bu durumlara istisna değildir.

10- Modelciliğe başlarken ilk öğrenilecek şey: "Kısa devre" nedir.

11- Değişecek rüzgar, yağacak yağmur, sokacak böcek, fırlayacak çocuk, sıkışacak mesane, kararacak hava, gözünüze girecek güneş gibi durumları öngörün, gerekirse uçmayın. Unutmayın, modeliniz yerde olup "keşke uçsaydım" diye düşünmek, model havadayken "şuraya bi inebilsem" diye düşünmeye tercih edilir.

12- Modelinize uçuş öncesi elektrik vermeden önce, kumandanızdaki throttle hold'un çekili olduğunu, kumandanın yeterli bataryası olduğunu ve kumandadan doğru modeli seçtiğinizi bir kez daha kontrol edin.

13- Modelinize elektrik verdiniz, throttle hold'u kapatmadan önce swashplate ve kuyruk hareketlerini bir kez daha kontrol edin.

14- Modelinizi uçurmadan önce indirmeyi planladığınız yeri bir kez daha kontrol edin. Tercihen, uçuş bölgenizde alternatif olarak iniş yapabileceğiniz bir alan daha olsun (acil otorotasyon).

15- Simülatöre harcayacağınız paranın, kırıma harcayacağınız paradan daha az olması, simülatörün tek avantajı değildir. Aynı zamanda simülatörde geçireceğiniz süre, kırım sonrası helikopteri tekrar söküp takmaktan da daha kısa sürecektir.

16- Model helikopter uçuş sırasında asla arkanızdaki, tepenizdeki, sağ ve solunuzdaki alanlara gelmemelidir. Seyirciler sizi yanınızdan değil, en az 10 m geriden izlemelidir.

17- Model helikopterlerin tümü periyodik bakım ve temizlik gerektirir. Bazı modellerde daha sık gerekli olsa da (nitro modeller), elektrikli modeller de ayrıcalıklı değildir. Dişliler, vidalar, özellikle kuyruk rulmanları mutlaka kontrolden geçirilmelidir.

18- Uyarılması gerekli kişileri, modeliniz havadayken değil, yerdeyken uyarın.

19- Başka bir pilot yerden skid kestiği :coolxf: andan itibaren, mümkünse kumandanızı açmayın, araba motoru ya da nitro motoru çalıştırmayın. Kim izin verirse versin aktif pilot ile önceden konuşmadıysanız ve alan belirlemediyseniz modeliniz ile aynı anda uçmayın. Pilot ile "cevap vermesini gerektirecek" şekilde konuşmayın. Tezahüratlar serbesttir. "İzlemeyi" ya da "beklemeyi" bilmiyorsanız, buluşmalara gitmeyin / gelmeyin.

20- Adam "yok bugün uçmayacağım" diyor ise, ISRAR etmeyin.

21- Bir kaza/kırım anında helikopterin/yaralının yanına koşan değil, yangın söndürme tüpüne/ilk yardım çantasına koşan modelci olun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha KOÇAK
Modelcinin Güvenlik Standartları

Güzel tespitler teşekkürler[emoji120]

GT-N7100 cihazımdan gönderildi
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

Ergün abi ellerine sağlık , konunun en baş köşeler de yer almasını yetkililerden rica ediyorum %p
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

Gerçekten çok güzel tespitler, çok güzel benzetmeler ile harika bir yazı olmuş Ergün ellerine sağlık :thumbup: :bravo:

Konuyu hemen SABITLEYIP, gerekli INDEKS konulara ilave ediyorum :RCKolik:
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

İşte print yapılıp hem model odamın duvarına hem çantamın kapağına asılacak mükemmel tesbitler. Kanun bunlar kanun , eline sağlık Ergün Bey.... :thumbup:
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

Ergün abi ellerine sağlık özelikle 6.madde favorim. :laugh:
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

Ergün abi ellerine sağlık mükemmel bir yazı olmuş bende özellikle 6 ve 8 . Maddelere bayıldım :D
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

Hmmm elinize sağlık. Gerçi helikopter temelli olmuş ama zararı yok. :D
Ben de tetanos aşısını hatırlatayım...
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

Formumuzun standartlari her gecen gun DAHA DA artiyor.
Ellerinize, klavyenize, düşüncelerinize saglik Ergun Bey %p
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

çok güzel uyarılar olmuş. ellerine sağlık..
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

Heli ağırlıklı olsa da çok yerinde ve doğru tesbitler! %p Hatta bazıları bir kaç yıl önce yazıp uygulamaya çalıştığımız ilkeler ile aynı. Aynı, ama... :(
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

Omer Erkan' Alıntı:
Heli ağırlıklı olsa da çok yerinde ve doğru tesbitler! %p Hatta bazıları bir kaç yıl önce yazıp uygulamaya çalıştığımız ilkeler ile aynı. Aynı, ama... :(
Evet zamanında ne çekmiştik saha da bu kuralların uygulanması için değil mi Ömer abi...... Sırf bu kurallar yüzünden.... neyse eski defterleri hiç açmayalım :D



Fakat zamanında değişik kaynaklardan da derleyerek oluşturduğumuz bu "SAHA Uçuş Kuralları" da özellikle grup halinde uçan arkadaşlar için oldukça ÖNEMLI / KRITIK Noktalara temas ediyor diye düşünüyorum.
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

Ergün eline sağlık, çok güzel bir yazı olmuş. :bravo:

Arkadaşlarımın söylediği maddeler aynen benimde favorim ama 15 ve 19'uncu maddeleri de çok sevdim. :thumbup:
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

Ellerinize sağlık Ergün Bey. Derli toplu bir yazı olmuş.
 
Modelcinin Güvenlik Standartları

Ergün bey elinize sağlık harika bir yazı olmuş,
Bunu sabitlemekle beraber, yeni kaydolanlara mail olarak gönderebilliriz bence. Adminlerimizden destek bekliyoruz. :RCKolik: :RCKolik: :RCKolik: