Bi başlığa tıklıyorum, araba kaportası yırtmış helikopter fotoğrafları... Diğerine tıklıyorum, rc modellere karşı oluşturulmuş yeni yönetmelik.
Artık dedim, aşağıdaki gibi bir konu şart oldu.
Eksiklerini tamamlayalım / sabitleyelim / yeni başlayan arkadaşlarımızı da buraya yönlendirelim diyorum.
MODELCİNİN GÜVENLİK STANDARTLARI
1- Devlet yönetmeliklerinden sonra bulunduğunuz pistin kuralları gelir. Ancak herhangi bir model uçak pistinde, yönetmelikler ile kısıtlanmış bir durum serbest bırakılmış bile olsa, yönetmelik her zaman geçerlidir.
2- Model helikopterler oyuncak değildir. Model helikopterlerin bazıları evdeki prize bağlanabilse sigorta attırabilecek güçte elektrik motorlarına sahiptir.
3- Model helikopter yalnız uçurulmaz. Çevrenizden yaklaşanları uyaracak, sizi uyaracak, herhangi bir yaralanma durumunda müdahale edecek, yardım çağıracak, bazı durumlar için ise ŞAHİTLİK yapacak bir kişi olmalıdır.
4- Helikopter modelcisinin saha ekipmanları arasında ilk yardım çantası, yangın söndürme tüpü ve cep telefonu vazgeçilmez olmalıdır.
5- Karar verme yetisini bozan, refleksleri yavaşlatan veya cesaret verici olabilecek alkol, uyuşturucu ve prospektüsünde benzer uyarı bulunan ilaçların etkisi altında iken veya uykusuz iken model helikopter uçurulmaz.
6- Her 3D pilotu izleyicisini heyecanlandırır. İyi 3D pilotu, seyircilerini "helikopter neredeyse düşecek" diye heyecanlandırır. Kötü 3D pilotu "kafamıza düştü düşecek" şeklinde heyecanlandırır.
7- Halka açık ve insanların geçiş yapabileceği bir yerde (örn; park alanları, otoparklar, plajlar, karayolları) herhangi bir kişiye zarar verirseniz, kasıt gözetilerek yargılanabilirsiniz (elinizdeki cihazın zarar verebileceğini biliyorsunuz. İnsan / araç trafiği olabileceğini biliyorsunuz). Ancak ve ancak meskun mahal ve araç trafiği dışı yerlerde bir kaza olduğunda, durumunuz taksir olarak değerlendirilecektir.
8- Şu 3 bağlantının 3'ü de aynı anda asla atölye/ev gibi kapalı ortamda yapılmaz. A - Ana-kuyruk palleri ve pal tutucuları arasındaki bağlantı. B - ESC ve batarya arasındaki bağlantı. C - ESC ve motor arasındaki bağlantı. Açı ayarlayacaksanız motor kablolarını sökün. ESC ayarlayacaksanız palleri sökün. Üşenmeyin. Unutmayın, 9 parmak ile model toplamak 10 parmağa göre daha zahmetlidir. Throttle hold'da model ayarlamak diye birşey yoktur!
9- Piller 3 yerde uzun süre durabilir; Havadayken modelin içinde, Metal kutu ya da yanmaz kumaş kılıfta, Evin dışında kiler gibi çevresinde tutuşabilir birşey olmayan bir bölümde. Şarj süreci bu durumlara istisna değildir.
10- Modelciliğe başlarken ilk öğrenilecek şey: "Kısa devre" nedir.
11- Değişecek rüzgar, yağacak yağmur, sokacak böcek, fırlayacak çocuk, sıkışacak mesane, kararacak hava, gözünüze girecek güneş gibi durumları öngörün, gerekirse uçmayın. Unutmayın, modeliniz yerde olup "keşke uçsaydım" diye düşünmek, model havadayken "şuraya bi inebilsem" diye düşünmeye tercih edilir.
12- Modelinize uçuş öncesi elektrik vermeden önce, kumandanızdaki throttle hold'un çekili olduğunu, kumandanın yeterli bataryası olduğunu ve kumandadan doğru modeli seçtiğinizi bir kez daha kontrol edin.
13- Modelinize elektrik verdiniz, throttle hold'u kapatmadan önce swashplate ve kuyruk hareketlerini bir kez daha kontrol edin.
14- Modelinizi uçurmadan önce indirmeyi planladığınız yeri bir kez daha kontrol edin. Tercihen, uçuş bölgenizde alternatif olarak iniş yapabileceğiniz bir alan daha olsun (acil otorotasyon).
15- Simülatöre harcayacağınız paranın, kırıma harcayacağınız paradan daha az olması, simülatörün tek avantajı değildir. Aynı zamanda simülatörde geçireceğiniz süre, kırım sonrası helikopteri tekrar söküp takmaktan da daha kısa sürecektir.
16- Model helikopter uçuş sırasında asla arkanızdaki, tepenizdeki, sağ ve solunuzdaki alanlara gelmemelidir. Seyirciler sizi yanınızdan değil, en az 10 m geriden izlemelidir.
17- Model helikopterlerin tümü periyodik bakım ve temizlik gerektirir. Bazı modellerde daha sık gerekli olsa da (nitro modeller), elektrikli modeller de ayrıcalıklı değildir. Dişliler, vidalar, özellikle kuyruk rulmanları mutlaka kontrolden geçirilmelidir.
18- Uyarılması gerekli kişileri, modeliniz havadayken değil, yerdeyken uyarın.
19- Başka bir pilot yerden skid kestiği andan itibaren, mümkünse kumandanızı açmayın, araba motoru ya da nitro motoru çalıştırmayın. Kim izin verirse versin aktif pilot ile önceden konuşmadıysanız ve alan belirlemediyseniz modeliniz ile aynı anda uçmayın. Pilot ile "cevap vermesini gerektirecek" şekilde konuşmayın. Tezahüratlar serbesttir. "İzlemeyi" ya da "beklemeyi" bilmiyorsanız, buluşmalara gitmeyin / gelmeyin.
20- Adam "yok bugün uçmayacağım" diyor ise, ISRAR etmeyin.
21- Bir kaza/kırım anında helikopterin/yaralının yanına koşan değil, yangın söndürme tüpüne/ilk yardım çantasına koşan modelci olun.
Artık dedim, aşağıdaki gibi bir konu şart oldu.
Eksiklerini tamamlayalım / sabitleyelim / yeni başlayan arkadaşlarımızı da buraya yönlendirelim diyorum.
MODELCİNİN GÜVENLİK STANDARTLARI
1- Devlet yönetmeliklerinden sonra bulunduğunuz pistin kuralları gelir. Ancak herhangi bir model uçak pistinde, yönetmelikler ile kısıtlanmış bir durum serbest bırakılmış bile olsa, yönetmelik her zaman geçerlidir.
2- Model helikopterler oyuncak değildir. Model helikopterlerin bazıları evdeki prize bağlanabilse sigorta attırabilecek güçte elektrik motorlarına sahiptir.
3- Model helikopter yalnız uçurulmaz. Çevrenizden yaklaşanları uyaracak, sizi uyaracak, herhangi bir yaralanma durumunda müdahale edecek, yardım çağıracak, bazı durumlar için ise ŞAHİTLİK yapacak bir kişi olmalıdır.
4- Helikopter modelcisinin saha ekipmanları arasında ilk yardım çantası, yangın söndürme tüpü ve cep telefonu vazgeçilmez olmalıdır.
5- Karar verme yetisini bozan, refleksleri yavaşlatan veya cesaret verici olabilecek alkol, uyuşturucu ve prospektüsünde benzer uyarı bulunan ilaçların etkisi altında iken veya uykusuz iken model helikopter uçurulmaz.
6- Her 3D pilotu izleyicisini heyecanlandırır. İyi 3D pilotu, seyircilerini "helikopter neredeyse düşecek" diye heyecanlandırır. Kötü 3D pilotu "kafamıza düştü düşecek" şeklinde heyecanlandırır.
7- Halka açık ve insanların geçiş yapabileceği bir yerde (örn; park alanları, otoparklar, plajlar, karayolları) herhangi bir kişiye zarar verirseniz, kasıt gözetilerek yargılanabilirsiniz (elinizdeki cihazın zarar verebileceğini biliyorsunuz. İnsan / araç trafiği olabileceğini biliyorsunuz). Ancak ve ancak meskun mahal ve araç trafiği dışı yerlerde bir kaza olduğunda, durumunuz taksir olarak değerlendirilecektir.
8- Şu 3 bağlantının 3'ü de aynı anda asla atölye/ev gibi kapalı ortamda yapılmaz. A - Ana-kuyruk palleri ve pal tutucuları arasındaki bağlantı. B - ESC ve batarya arasındaki bağlantı. C - ESC ve motor arasındaki bağlantı. Açı ayarlayacaksanız motor kablolarını sökün. ESC ayarlayacaksanız palleri sökün. Üşenmeyin. Unutmayın, 9 parmak ile model toplamak 10 parmağa göre daha zahmetlidir. Throttle hold'da model ayarlamak diye birşey yoktur!
9- Piller 3 yerde uzun süre durabilir; Havadayken modelin içinde, Metal kutu ya da yanmaz kumaş kılıfta, Evin dışında kiler gibi çevresinde tutuşabilir birşey olmayan bir bölümde. Şarj süreci bu durumlara istisna değildir.
10- Modelciliğe başlarken ilk öğrenilecek şey: "Kısa devre" nedir.
11- Değişecek rüzgar, yağacak yağmur, sokacak böcek, fırlayacak çocuk, sıkışacak mesane, kararacak hava, gözünüze girecek güneş gibi durumları öngörün, gerekirse uçmayın. Unutmayın, modeliniz yerde olup "keşke uçsaydım" diye düşünmek, model havadayken "şuraya bi inebilsem" diye düşünmeye tercih edilir.
12- Modelinize uçuş öncesi elektrik vermeden önce, kumandanızdaki throttle hold'un çekili olduğunu, kumandanın yeterli bataryası olduğunu ve kumandadan doğru modeli seçtiğinizi bir kez daha kontrol edin.
13- Modelinize elektrik verdiniz, throttle hold'u kapatmadan önce swashplate ve kuyruk hareketlerini bir kez daha kontrol edin.
14- Modelinizi uçurmadan önce indirmeyi planladığınız yeri bir kez daha kontrol edin. Tercihen, uçuş bölgenizde alternatif olarak iniş yapabileceğiniz bir alan daha olsun (acil otorotasyon).
15- Simülatöre harcayacağınız paranın, kırıma harcayacağınız paradan daha az olması, simülatörün tek avantajı değildir. Aynı zamanda simülatörde geçireceğiniz süre, kırım sonrası helikopteri tekrar söküp takmaktan da daha kısa sürecektir.
16- Model helikopter uçuş sırasında asla arkanızdaki, tepenizdeki, sağ ve solunuzdaki alanlara gelmemelidir. Seyirciler sizi yanınızdan değil, en az 10 m geriden izlemelidir.
17- Model helikopterlerin tümü periyodik bakım ve temizlik gerektirir. Bazı modellerde daha sık gerekli olsa da (nitro modeller), elektrikli modeller de ayrıcalıklı değildir. Dişliler, vidalar, özellikle kuyruk rulmanları mutlaka kontrolden geçirilmelidir.
18- Uyarılması gerekli kişileri, modeliniz havadayken değil, yerdeyken uyarın.
19- Başka bir pilot yerden skid kestiği andan itibaren, mümkünse kumandanızı açmayın, araba motoru ya da nitro motoru çalıştırmayın. Kim izin verirse versin aktif pilot ile önceden konuşmadıysanız ve alan belirlemediyseniz modeliniz ile aynı anda uçmayın. Pilot ile "cevap vermesini gerektirecek" şekilde konuşmayın. Tezahüratlar serbesttir. "İzlemeyi" ya da "beklemeyi" bilmiyorsanız, buluşmalara gitmeyin / gelmeyin.
20- Adam "yok bugün uçmayacağım" diyor ise, ISRAR etmeyin.
21- Bir kaza/kırım anında helikopterin/yaralının yanına koşan değil, yangın söndürme tüpüne/ilk yardım çantasına koşan modelci olun.