Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Paylaşım için teşekkürler yaza doğru bende 550l modelim için optipower ultraguard almayı düşünüyorum şarj etmeyi unutmak konusuna gelince 8.4 ten dustugunde kendisini anapilden sarj ediyor diye biliyorum doğrumu

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Kemal bey kendisi 12S ten besliyorum dediği için örneği öyle verdim. Yoksa dediğin gibi abi, ne kadar düşük o kadar iyi. Modelde de ek pil koymadan en düşük ve mantıklı seçenek 6S...

Evet Mustafa kart üzerindeki ledlerden anlaşılıyor. Kendi kendini şarj ediyor gerek olduğunda...

Bu arada istatistiki veri olsun diye soruyorum. Aslında optiguardı sorgulamak da değil amacım, esc leri merak ettiğimden. Şimdiye kadar kullanıcıları kaç kere beyaz led gördüler? Kaç kere devreye girdi havada, acil bir durum olup?
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Rasim Öztürk' Alıntı:
Bu arada istatistiki veri olsun diye soruyorum. Aslında optiguardı sorgulamak da değil amacım, esc leri merak ettiğimden. Şimdiye kadar kullanıcıları kaç kere beyaz led gördüler? Kaç kere devreye girdi havada, acil bir durum olup?
Yıllardır araba kullanıyorum çok şükür hiç arabanın hava yastıkları açılmadı veya daha doğrusu açılması gerekecek bir durum olmadı, inşallah da olmaz diyorum.
Benim için optiguard da bir nevi hava yastığı :laugh: :D (Ha ihtiyacımız olunca açılmama riskini baştan kabul ediyoruz zaten :-\ )
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Mesajımda dediğim gibi, amacım optiguardın gerekliliğini sorgulamak değil. Esc lerin güvenirliğini merak ettiğimden sordum. No offense ;)
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Mustafa Atabek' Alıntı:
Paylaşım için teşekkürler yaza doğru bende 550l modelim için optipower ultraguard almayı düşünüyorum şarj etmeyi unutmak konusuna gelince 8.4 ten dustugunde kendisini anapilden sarj ediyor diye biliyorum doğrumu

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Mustafa abi dediğin gibi optiguard ana pilden sarj ediyor kendine fakat 550mm pal ceviren bir helikopter için guard biraz mantıksız olabilir. Çünkü havadayken esc elektrik kesse guard servolarına elektrik verecek fakat 550mm lık paller seni yere indirecek kadar alana sahip değil, otorotasyon yarıda kalır model yere çakılır. Bu benim bildiğim kadarıyla böyle. Benden daha tecrübeli büyüklerim bu konu hakkında yorumlarını dile getirirler zaten bende biraz daha aydınlanmış olurum :)
 
Rasim Öztürk' Alıntı:
Mesajımda dediğim gibi, amacım optiguardın gerekliliğini sorgulamak değil. Esc lerin güvenirliğini merak ettiğimden sordum. No offense ;)
No Defence :laugh: Sadece gereksiz bir aciklama diyelim :lollol:

Bir de sunu vurgulayalim. Mesela benim 570 de oldugu gibi extra alici pili kullanilmayip direkt Ana pil olan 6s+Bec kullaniyorsa Burada sadece Bec ariza riski Yok. Esas risk 6s sistemlerde 12s sistemlere gore malum daha yuksek akim cekiliyor. Bu Nedenle en buyuk risk pil konnektorlerindeki zayif lehimlerin asiri isinmasi nedeniyle erimesi sonucu enerjinin kesilmesi. Mesela bu durum en az defa Adana ekibinin basina geldi diye biliyorum.

Kemal İplikçioğlu' Alıntı:
Mustafa abi dediğin gibi optiguard ana pilden sarj ediyor kendine fakat 550mm pal ceviren bir helikopter için guard biraz mantıksız olabilir. Çünkü havadayken esc elektrik kesse guard servolarına elektrik verecek fakat 550mm lık paller seni yere indirecek kadar alana sahip değil, otorotasyon yarıda kalır model yere çakılır. Bu benim bildiğim kadarıyla böyle. Benden daha tecrübeli büyüklerim bu konu hakkında yorumlarını dile getirirler zaten bende biraz daha aydınlanmış olurum :)
Tam tersine Kemal, yedek unite buyuk modeller icin gerekli :) Alan dedigin Optiguard pil kapasitesi ise zaten bu durum hesaba katilarak 2s 430 mAh Lipo takilmis. 700 sinifi dahil ortalama bir ucusta servo ve fbl unite yaklasik 300 mAh kapasite kullaniyor. Yani yeterli guc var otorotasyon icin ;)

 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Mehmet Abim, Kemal'in bahsettiği alan pallerin ölçüsü.
550mm pallerin havadayken taradığı alan, daha büyük modellerin pallerinin(700lük) taradığı alandan daha az olduğundan otorotasyonda tutunamıyorlar.
Escden elektrik kesilse optiguard servolara ve üniteye elektrik üretse de paller küçük olduğundan otorotasyon yarıda kalır demek istiyor.
Bu benimde merak ettiğim bir durum aslında.
500lük modelimde yere yaklaşırken hold çektiğimde paller hemen duruyor gibi süzülemiyorum yani.
Ama 700lüklerin hold çektiğinde öyle olmuyor model bildiğin süzülerek iniyor kaldırma kuvveti bariz anlaşılıyor.
Bu gerçekten böyle midir?

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Arkadaşlar optiguard otorotasyon yapabilmek için lazım modelin motorunu çalıştırmak için değil. Sadece palleri yönetebilmek için. Eğer 550 lik modelde otorotasyon esnasında paller duruyorsa , ya eksi açı verip palleri döndürecek gücü oluşturmuyorsunuz yada one way rulman çok sıkıştırılmıştır.
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Kemal'in mesajından ben de tam olarak İbrahim gibi anladım. Mehmet abi ile de konuştuk.

Kemal kısmen haklı (küçük diskin otorotasyon kabiliyeti , kısmen de iş pilotaja kalıyor (Collective yönetimi)...

İlker abi, büyük modelde otorotasyon kabiliyeti daha yüksek. 450 500 model hemen sönüyor, 600 varken dans ettirebiliyordum Hold çekip collective pompalayarak. Aynı pilotaj...

700 kullananlar için daha avantajlı optiguard... Ama orda da bence alıcı pili daha mantıklı.

550 de otorotasyon dezavantajı var ama yapacak bişey yok. Arada otorotasyon da çalışmak gerek. Giderek daha yükseklerden Hold çekerek... Sistem olur da devreye girerse, beyaz led yanarsa, tek başına kurtarmıyor sonuçta, biraz da pilotaj konuşacak o durumda.

Bir ek daha, sonuçta otorotasyon yarıda da kesilse, hiç yoktan iyidir. Model 100 metreden çakılacağına 50 metreden çakılsın.
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Benim bahsetmek istediğim durum İbrahim abinin ve Rasim abinin anlattığı durumdu. Öncden büyün modellerimde(g700,g500 ve g380) Optiguard vardı fakat Cemil abiyle yaptığımız konuşmanın üzerine Cemil abinin dediklerini uyguladım. g700 pal büyüklüğünden dolayı gerekli zamanı veriyor fakat g500 tam veremiyordu heleki g380'ne hiç faydası yoktu. Bu yüzden yeni 550 modelime boşuna optiguard takmadım, g380'dende sökeceğim zaten.

Fakat Rasim abinin bahsettiği gibi 550 için otorotasyon çalışılarak durum birazcık düzeltilebilir ama yinede 700'lük modelin yaptığı otorotasyonun yanına bile yaklaşamaz bence.
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

700 palin oto kabiliyeti tabi ki daha fazladır, ancak konumuz olan acil iniş için otorotasyonda, amaç şov yapmak olmayıp mümkün olan en acısız şekilde heliyi indirmek olduğuna göre, model 450 olsa dahi servoların kontrolünün pilotta olması önemli bir şeydir bence. Üstelik otonunu olayı -3-4 civarlarında tatlı bir noktayı yakalayıp paldeki enerjiyi korumak ve çalışarak bulunacak bir yükseklikte pozitife geçerek helinin düşüş hızını yavaşlatmak ve durdurmak değil mi? Heliyi uçurmaya yeten bir pal bunu da yapmaya yetecektir, tabi aktarım organlarında gereksiz bir sürtünme ve enerji kaybı yoksa. Küçük helilerin pallerinin daha çabuk söndüğü bir gerçek, demek ki daha az zaman var başarılı bir oto için. Tamam 700 pal 700mm ama 5kg yükü durdurmaya çalışıyor anlattığım durumda.
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Yani zararı olmayan, olursa yararı olabilecek bi ekipman ama sen bilirsin yine de... Senin aracın da hava yastıksız olur :laugh:

Yine vurgulamak gerekir ki, bi güven verse de iş büyük ölçüde pilotaja kalacak. Optiguardı olup o anda motorun sesi sustuğunda heyecan yapan ve düzgün Collective veremeyip modelini çakan da olur...

Ama alıcı pili kullanmayacağım dersen, o motor sustuğunda yapacağın bişey yok, isterse çılgın pilot ol, sonuçta servolara hükmedemiyorsun. Esc keser, konnektör lehimi erir, bec cortlar, soket üniteden çıkar... Bunlar olan şeyler :)
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Dün akşam bunun merakı içinde idim ve bir ton youtube video izledim adamlar 450 size modelde öyle oto yapıyorlar ki ben öyle inemiyorum isterseniz 450 dominator autorotation yaz izle adam her seferinde 30 metre den indiriyor.

SM-G900F cihazımdan gönderildi
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Tabii herşeyin başı pilotaj da... Bu tip videolarda adamlar autorotation practice yapıyorlar. Modelin hangi yükseklikten, ne açı ile geleceğini belirleyerek ve hold çekiyorlar.

Model gaz kestiğinde istenmeyen bir mesafede, irtifada, pozisyonda olunabilir. Haliyle kurtarılamayabilir. Ama yine de çalışmak gerek, alışkanlık geliştirmek için.

Bu arada Cemil abinin yöntemi merak ettim, eğer optiguard veya alıcı pili değilse...
 
Model , Pil ve Diger ekipman seçimlerinde kriterler ve pilotajla alakasi

Rasim Öztürk' Alıntı:
Bu arada Cemil abinin yöntemi merak ettim, eğer optiguard veya alıcı pili değilse...

Ben de :)