Mini İha yapımı (sadece uçuş için)

Teşekkür ederim bende heyecanlıyım. Ama kıyamıyorum çok emek verdim. Büyük bir hevesle yaptım
Motor gelsin ilk fırsatta uçuracağım

Kırım olursa çok üzülürüm ama sır o kadar da uçmasını istiyorum.

Yüzey tepkileri derken mehmet abi ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yüzey tepkileri biraz yanlış ifade oldu. Mesela rudder, elevator tepkisi nasıl olacak demek istedim.

Bir de küçük bir not. Ard arda yeni mesaj yazmak yerine son yazdığın Mesajı “Düzenle” diyerek varsa ilavelerin mevcut son yeni mesaja yapman daha güzel olacaktır. ( örneğin ben son 3 mesajını birleştirdim :) )
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan akça
straforu ne ile kapladiniz agirligi ne oldu , sanirim macun gibi bisey kullanmissiniz bu durumda havada esneme yaptiginda catlar
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan akça
straforu kaplamadım fiber boru ile destekledim ve sadece iki kat boya uyguladım uçuş ağırlığı 770 gr oldu.
 
Nihayet bitti nasip olursa cumartesi günü ilk uçuşunu yapacağım...

Birde sorum olacak; motor önde iken sağa aşağı doğru bir açı vermemiz gerekiyor,
Motor arka tarafta olunca nasıl bir açı vermemiz gerekiyor yada motora herhangi bir açı vermesekte olur mu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
motorun acisi agirlik merkezinden gececek sekilde olmali , eger aci duzgun olmazsa asagi yonde yada yukari yonde itme olacagindan ya yere cakilacak yada yukari dogru ucacak.
umarim bu motor yeterli olur.
kullandiginiz boya nedir
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan akça
Motor şaftı kanatlar ile aynı düzeyde ise motora açı vermeye gerek yok. Motor şaftı düzeyi kanat düzeyinden aşağıda veya yukarıda ise ona göre motora açı vermek gerekir. Motor açısı, motorun modelin önünde veya arkasında (çekici pervane /itici pervane) olmasından bağımsızdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan akça
Nihayet bitti nasip olursa cumartesi günü ilk uçuşunu yapacağım...

Birde sorum olacak; motor önde iken sağa aşağı doğru bir açı vermemiz gerekiyor,
Motor arka tarafta olunca nasıl bir açı vermemiz gerekiyor yada motora herhangi bir açı vermesekte olur mu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Harika görünüyor. Düşmesinden korkmayın. Düşmesi muhtemeldir. Ama ilk uçuştan, düşecek olsa bile, mümkün olduğunca ders çıkarın. Hatta mutlaka video çekin. Bu, düşüşten sonra (kötü durum senaryosu) uçağın hatalarını düzeltmek ve daha iyisini yapmak için önemlidir. Benim de deneysel modellerim oldu. Çoğu ilk uçuşlarında düştü hasar aldı ama güncellemeler yapıp devam ettim. Ama inşallah güncelleme yapmaya hiç gerek olmaz ve ilk uçuşta mükemmel bir performans sergiler. Biz de buradan izleriz.. Kırımsız uçuşlar.. Kolay gelsin..
 
  • Beğen
Tepkiler: Okan akça
motorun acisi agirlik merkezinden gececek sekilde olmali , eger aci duzgun olmazsa asagi yonde yada yukari yonde itme olacagindan ya yere cakilacak yada yukari dogru ucacak.
umarim bu motor yeterli olur.
kullandiginiz boya nedir
Tavsiyeniz için sağolun
Su bazlı boya kullandım.
Modelin ağırlığı 870 gr, motorun thurst değeri 940 gr deneyip göreceğiz
 
Nihayet bitti nasip olursa cumartesi günü ilk uçuşunu yapacağım...

Birde sorum olacak; motor önde iken sağa aşağı doğru bir açı vermemiz gerekiyor,
Motor arka tarafta olunca nasıl bir açı vermemiz gerekiyor yada motora herhangi bir açı vermesekte olur mu

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
Şu linkte motorun açısını nasıl ayarlıyacağınız çok güzel bir şekilde açıklanmış. Yalnız icerik ingilizce.



Ağırlık merkezini düşey ve yatay eksende bulup bir nokta olarak uçağın üzerine isaretleyebilirseniz sorun çözülecektir. Motora hic açı vermeden, motor saftını uzattığımızı hayal edip, isaretledigimiz nokta ile cakıştırırsak sorun çözülecektir.

Aşağıdaki resimde motorun açısının, ağırlık merkezi noktasi ile keşiştirilmesine bir örnek var. Bu işlem açı verilerek yapılmış. Ancak sizin tasarimda açı vermeden motoru yukarı veya aşağı yönde küçük kaydırma ile ağırlık merkezi ile kesiştirebilirsiniz.

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Son olarak açı verdigimizde motordan gelen havanın kuyrukta bir moment yaratarak işi daha karmasiklastirma ihtimali var. Verdiğim linkte bu açıklanmış.
Ekleme: Motorun önden çektiği durumlarda ağırlık merkezinden bağımsız olarak (saat yönünün tersinde dönen uçaklarda) motora sağa doğru 1 ila 3 derece açı verilir. Bunun sebebi motorun arkasında oluşturduğu girdabın kanatlarda moment oluşturup uçağın sol tarafa yatirmasını engellemek içindir.

Umarım faydalı olmuştur. Açıklamamda bir yanlışlık varsa arkadaşlar ilavelerde bulunacaktır.
 
Son düzenleme:
Malesef ilk uçuşunda kırıma uğradı,
Uçuş alanına gittiğimde rüzgar vardı ama dayanamadım uçurdum
Kırım’dan sonra da bir daha hevesim kalmadı

Bayraktar SİHA’nın birebir aynı ölçekli modeliydi
 
Kötü olmuş. İşte böyle hayal kırıklığı yaşanmaması için önce fazla uğraştırmayan bir trainer yapıp pilotaj ve tecrübe geliştirdikten sonra emek verilmiş özel modellerin uçurulması önemli
 
Tranier model yaptım ( çaylak) uçurdum veya basit hazır modeller aldım uçurdum

Birazda işlerin yoğunluğundan ara verdik gibi oldu yaz sonu teker kaldığım yerden devam
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Emre KAYGIN