Evet herkes kişisel fikirlerini yazmış, bir vbar kulanıcısı olarak bende acizane kullanıcı yorumlarımı ekliyeyim konuya.
Fatih abi memnun kalmana sevindim. Dediğin gibi fiyat olarak ucuz bir kumanda diyemeyiz. Benim çok uzun bir modelcilik geçmişim yok, ama kısa zamana çok çeşitli ekipmanlar sığdırdım bir dönem (2014-2015-2016)
Kumanda olarak alıp hiç kullanmayıp sattığım dx6i yi saymazsak, Dx7s ve Dx9 kullandım, sonrasında da VBC ye geçtim. Model al sat, upgrade et, harca harca harca... geçmişim ise daha kabarık. Şimdi diyorum ki keşke zamanında Blade 130x e o kadar para savurana kadar az daha verseydim de VBC yi daha önce alsaydım. Ama işte tecrübe de zamanla kazanılıyor. Söylemek istediğim demirbaş olan kumandaya gelene kadar, diğer yerlere savrulan paralar kat kat fazla. Yine de pahalı kumanda olarak görenler de haklıdır.
Neyse geçmişte dx9 kullanan biri olarak farkları neler kısaca aklıma geldiği kadarıyla yazayım ben de. Öncelikle brain, spirit, vs herhangi başka bir ünite kullanıyorsak kumandayı VBasic alıcı ile kullanıyoruz, kendisi ünite özellikleri yazılımla kapatılmış sadece alıcı fonksiyonları çalışan bir Neo. Haliyle o kadar büyük alıcı modelde saçma duruyor, kablo karmaşası ve fiyatı cabası... Haliyle başka ünite kullananların VBC yi kullanmaları çok lüzumsuz bir iş...
Neo kullanıcısıyız ve dx9 kullanıyoruz. Montajı tamamladık, elektronik yerleşimi de tamam, ayara hazırız. Öncelikle ayarı bilgisayardan yapıyoruz. Bind işlemi var... Sonra kumandayı kalibre etmek gerekiyor üniteye... Normal-reverse, travel, subtrim adımlarında kumandanın servo setup menüsünde zaman geçiriyoruz, ekrandan 100 değerlerini ortada 0 ları ve stick komutlarına göre düzgün yönde ilerlediklerini teyit ediyoruz. Kanal atamaları var, kumandanın diğer menüsüne geçiş yapıp channel assignment ayarlıyoruz düzgün şekilde, rescue falan dikkat ederek, stick atamaları var. Kalan adımlar biraz ortak ama bilgisayara bağlı olarak tabi. Bir de neo nun throttle sistemini, otorotasyon bankını falan klasik kumandaya tanıtmak durumları var. Eskiden throttle curve pitch curve gibi muhabbetler vardı, normal flight bankı vardı. Bunları neo ya uyarlamak lazım.
VBC tarafında bind işlemi soket tak çıkar, yanıp sönerken enerji ver falan yok. Üniteyi otomatik görüyor, bind olması için ekstra enerji kesmeye vermeye veya bir yere birşey takmaya gerek yok. Ünite-kumanda kalibrasyonu, 0-100 vs yok, zaten kalibre. Aileron üçüncü kanaldır, elevator beşinci vs yok. Rescue için açmak ister misin, ne şiddetle kurtarayım gibi bir iki seçenek harici yorucu bir ayar yok. Banklar throttle değerleri falan neo nun istediği tarzda. Ayarladın bitti, uçuşa geçtin kuyruğa bakıyorsun. Beğenmedin trim değiştir, ünitenin en ufak ince ayarı elinin altında, özel bir moda sokmadan, her zaman... Titreşimi ekrandan takip et motorda ana rotorda veya kuyrukta sıkıntı var şeklinde yorum yap. Daldın, modelde enerji varken kumanda kapatmak istedin, izin vermez. Belli esc ler için entegrasyonu var, hemen hemen her esc için setup wizard var. Apple iphone tarzı application mantığıyla istediğini yükle kumandaya, ekranı özelleştir. Falan filan...
Tüm bunlar beni daha iyi pilot yaptı mı? hayır. Uçurmak için diğerleri yetmiyor muydu? hayır. Sadece fazladan biraz para verdim, keyfini sürdüm. Ayar tembeli oldum.
Sana da hayırlı olsun abi, keyifli şekilde devam edersin umarım her zaman. Kırımsız uçuşlar
