Mikado Team

Geçen yine sahadayız bütün takım :coolxf:

Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mikado Team

Ben hala seçim yapamıyorum... Mikado 480 extreme gözüme takıldı ama kararsızım... Şimdilik fahri üyeyim.
 
Mikado Team

Şimdi o seçimi iyi yapmak lazım Mustafa abi... 480 gerçekten güzel bir model ama ne kadar ucuz orası muamma :)

Bildiğimiz gibi xxtreme serisi karbon frame ve arada metal parçalar şeklinde. Bendeki 600sx modeli plastik frame... Kuyruk tarafları aynı yapıda... Rotor kafası da benzer... Swash aynı swash... Kıyaslayarak gidelim; (ilki 480... ikincisi 600sx... fiyatlar dolar)

parça... 480xx... 600sx...

frame... 28,62... 23,93...
kanopi... 66,04... 80,86...
skid... 16,07...19,05...
swash... 71,78... 71,78...
boom... 7,56... 17,42...
brace.... 11,97... 17,42...
main shaft.... 9,85... 11,87...
spindle shaft... 5,55... 6,61...
main gear... 12,25... 12,25...
drive pulley... 9,48... 9,48...
autorotation hub... 28,62... 28,62...
thrust bearing.... 9,48... 9,48...
blade grips... 9,48... 11,38...

Tablo uzar gider... Ama maliyetler böyle. Ya aynı, yada çok yakın.

480xxtreme 473 pal çeviren bir model. Kullandığı lipo 6S 3300-4000mah. Bir 500 sınıfı olarak değerlendirilebilir. Align 500 lerden büyük, gerçek 500 e yakın bir model, kullandığı lipo da ona göre.
600sx 603 pal çeviren bir model. Kullandığı lipo 12S 3300mah... Gerçek bir 600 sınıfı... 600se ye göre bazı upgrade parçalara sahip.


Aslında iki model de uyumlu modeller. Aynı lipolarla ikisi de kullanılabilir. Ama bir tercih yapmak gerekirse ben 600sx derdim. Yani bu fiyat tablosunda durum bu. Combo/super combo paketlerde de fiyat olarak çok bi fark yok. Tabii bir fark var ama 500-600 sınıfları arasında olsun o kadar. Yedeklerde ise hiç yok gibi.

Öncelikle 600sx alırdım. Ki öyle de yaptım. İlerde bir zaman ikinci bir mikado istersem alacağım modeli biliyorum (480xxtreme, blue/yellow)

Pil uyumu da faktör... Ama şöyle bir durum var. 600sx i ben 2600/2700 lipolarla kullanıyorum. Bana 5dk uçuş süresi veriyor, plastik frame hafif bir model. Okuduklarım kadarıyla 480xx içintek bir 2600 lipo az gelebilir. Tercih edenler genelde 3300 bandında kalmayıp 3700 civarlarında kullanmış. Haliyle tam bi lipo uyumu olmayacak mevcut durumda. Zaten maddi durum olarak da kısa vadede yeni bir modele girecek halim yok. O süreçte elimdeki lipolar da eskidikçe kademeli olarak 3700 lere geçerim. Sonrasında da 480 alabilirim. Tabii bu dediklerim yıllar içinde olacak şeyler. Şu an için çok çok memnunum 600sx ten.
 
Mikado Team

Ara parçalar metal dedim ama bazıları metal bazıları plastik. Model yine de hafif... (gerçi protos da çok ağır değildi. ama tabii tek kayış falan ilginç olsa da mikadoya göre biraz daha demode bi görüntüsü var. Tabii fiyatı da demode :laugh: )

Kyle Dahl biraderimizden bi tanıtım videosu paylaşalım;

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mikado Team

Mikado konusunda danışılacak elemanı seçerken yanılmamışım demekki Rasim :)... Bilgiler için teşekkürler. 600 ve 480 karşılaştırması konusunda yerden göğe kadar haklısın.... Ama malesef 600 boyut olarak beni biraz aşıyor. Bende bi align 500 pro var. Ve tek kayış olayından dolayı ben de protos düşünüyordum. Ancak protosun 430 pal çevisdiğini öğrenince vazgeçer gibi oldum. Ben pal boyutu olarak500- 550 civarı bişey istiyorum. 480 ise canımı sıkan motordan dişli ile alması.... Full kayış olmalı ki benim helim full pal sesi alabileyim. Bi de protos büyük pile müsade etmiyor. Benim 500 de ben 3300 pil kullanıyorum. Buna rağmen uçuş süresi 5-6 dakika. Protos ise en fazla 2700e müsade edebiliyor sanırım. ... Ha protosun bi uzatılma hikayesi var ama o da muamma. Zira pinyon değiş pal değiş.. Epey pahalıya geliyor. Performansı değecek mi o da belli değil.
 
Mikado Team

Zaten ülkede mikado kullanan iki üç kişi... Forumlara takılan bir tek ben varım Mustafa abi... Pek seçeneğin olduğunu söyleyemeyeceğim :laugh:


Protostan başlayayım. Nede olsa onun da tek kullanıcısıyım :D 430mm pallerle geliyor. Ama boom stretch... Benim bunu farketmem bi kırım sonrası... Bilmiyoruz tabii uzunlukları falan, bi yerde de yazmamışlar. Normal boom aldım, kısa geldi... Ondan sonra kayış, braceler, control rod falan hepsini değiştirmek gerekecekti ve ağırlık merkezi iyice öne kayacaktı. Bi sipariş daha geçip stretch boom aldım yine... Yani demem o ki hazır stretch boomla geliyor, 470 pal takılıp pinyon değişerek stretch olur.

Yalnız pil konusu sıkıntı... Stretch de yaptın mı 2700 pil kesmez sanırım, 3300 gerekebilir. Helifreakte öyle kullananlar var. Bu sefer de kanopi kapanma dertleri falan başlıyor, malum alttan sürülen bi pil yuvasına sahip değil. Protos bana zaten bolca taşlama, zımparalama vs öğretti. Eğitici bi makine :)

Pal sesine diyeceğim bişey yok. O konuda çok başarılı... Emsallerine göre hafif de... Pilsiz ağırlık 1100-1200 civarı, pilli en fazla 1700 falan...

Bu arada hafiflikten dolayı da 2600-2700 pillerle 6dk uçuyordum, yine de storage gibi kalıyordu (3,80V)...

Ağırlık merkezini çok ayarlama şansın olmuyor. 2700 opti pil ile arka taraf da stretch kuyruk, hemen hemen dengeli gibiydi, belki çok hafif burun ağır basıyor. Pili merkeze yaklaştırırsan bu sefer kanopi zor kapanıyor. Normal kuyruk olsa bariz burun ağır basar. Veya 470 pal takıp daha ağır 3300 lipo koysan yine burun ağır basar.



480e gelirsek... Dişli sesi hakkında çekincelerin var fakat düz dişli ile herringbone dişliyi de aynı kefeye koymayalım. Videonun 1:52 sinde değinmiş biraz. Düz dişliye göre slant dişli zaten daha sessizdir. Herringbone ise sessizliğine ek olarak eksenel yük olarak da avantajlı. (Detay bilgi; )

Mikadoda pil konusu çok sıkıntı olmaz. 4000e kadar pilleri boyutları çok standart dışı olmadığı takdirde rahatlıkla sığdırabileceğini düşünüyorum. Her modelin pil yuvaları ölçü olarak var satınalma sayfalarında... align500 den sonra boyut olarak tatmin edecek ve aynı pilleri kullanan modeller güzel olurdu bence. Yanii 600 serisi...

550mm çeviren modeller genelde 6s 4500-5000mah kullanıyor. Ben başlarda 550sx düşünüyordum, pil mevzuularından dolayı 600sx e kaydım ki iyi de oldu. 550sx güzel model ama biraz burun tarafından güdük duruyor, 600 biraz daha sivri ve uzun. Yine de ikisi de çok güzel tip olarak, renk olarak, barındırdıkları upgrade parçalar olarak, hafiflik olarak...

600sx
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


550sx
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mikado Team

Niyetine girip de gidemediğimiz helimastersın 2012'de öncesi ve sırasındaki gelişmeler... Kyle Dahl gözünden...

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol

Bu VIDEOYU görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mikado Team

Rasim Öztürk' Alıntı:
Niyetine girip de gidemediğimiz helimastersın 2012'de öncesi ve sırasındaki gelişmeler... Kyle Dahl gözünden...
Özellikle 2.video çekim, muzik ve montaj açısından gerçekten harikaydı Rasim, paylaşım için teşekkürler :thumbup:
 
Mikado Team

Rasim Öztürk' Alıntı:
Niyetine girip de gidemediğimiz helimastersın 2012'de öncesi ve sırasındaki gelişmeler... Kyle Dahl gözünden...
Güzel videolar, sabah sabah iyi gitti rasim. :thumbup:
 
Mikado Team

Rica ederim abilerim, takımıma sahip çıkıyorum :)

Şu markanın dünyada yeri belli, bu işin zirvesi bir takım yarışmalarda sürekli boy gösteriyor, pahalı ama alman kalitesini sunuyor... Ülkede bu halde olması garip gerçekten. Herşeyi de fiyatla açıklayamayız, o muhabbete girersek karşılaştırmalı bir sürü yorum olur.

Şöyle limitlerde zorlayabilecek bir arkadaş da yok, mecburen benim videolarla idare ediyorsunuz :laugh:
 
Mikado Team

600sx
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


550sx
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu 550-600 ile ilgili olarak dün Mustafa abi ile biraz sohbet ettik. Sonrasında manuallere bir göz gezdireyim dedim. Çok çok benzer heliler parça bazında... Gövde, kuyruk tarafında finler, holderlar, ıvır zıvır birsürü yeri "aynı". Zaten bunu stok kodlarından görebiliriz. Farklı olan yerler daha az. Boom daha kısa ve çap düşük (25mm-22mm), kontrol rodu, boom braceler, kayış daha kısa... Kafa tarafında da spindle shaft farklı ve haliyle ona yataklık eden rulmanlar vs... Kanopi farklı... Kuyruk palleri 95-92... Ana paller 603-553... Gerisi aynı...

Pil olarak 12S-3300mah, 6S-5000mah...
 
Mikado Team

Rasim Öztürk' Alıntı:
Bu 550-600 ile ilgili olarak dün Mustafa abi ile biraz sohbet ettik. Sonrasında manuallere bir göz gezdireyim dedim. Çok çok benzer heliler parça bazında... Gövde, kuyruk tarafında finler, holderlar, ıvır zıvır birsürü yeri "aynı". Zaten bunu stok kodlarından görebiliriz. Farklı olan yerler daha az. Boom daha kısa ve çap düşük (25mm-22mm), kontrol rodu, boom braceler, kayış daha kısa... Kafa tarafında da spindle shaft farklı ve haliyle ona yataklık eden rulmanlar vs... Kanopi farklı... Kuyruk palleri 95-92... Ana paller 603-553... Gerisi aynı...

Pil olarak 12S-3300mah, 6S-5000mah...
Peki frameler farklı değil mi ? Yukarıdaki yazdıklarından anladım kadarı ile bence az sayılmayacak bir fark var iki model arasında ki gayet de normal :D

Ben de 700-800 kıyaslamasını paylaşayım. Görebildiğim kadarı ile 700-800'de daha fazla benzer parça var ;)



Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol
 
Mikado Team

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
Peki frameler farklı değil mi ? Yukarıdaki yazdıklarından anladım kadarı ile bence az sayılmayacak bir fark var iki model arasında ki gayet de normal :D

Her bir parçayı tek tek yazınca öyleymiş gibi duruyor Mehmet abi. Özetle konuşursak, kuyruk kısa... Spindle shaft düşük çaplı... Kanopi küçük... Hepsi bu ;)

Paylaştığın fotolardaki gibi durum. Vbar rotor kafası, swash, gövde, kuyruk kutusu, finler, counterbearing vs.. aynı.

Frameler aynı... 500se, 550sx, 600sx, 690sx bütün bu modellerin gövde aynı. Kuyruk ve pal uzunlukları değişiyor temelde.
 
Mikado Team

Buraya da var paylaşılacak çok şeyler :laugh:

Komik bi video, Mehmet ve Özkan abilerimden çok can alıcı görseller aklıma ilk gelenler...
 
Mikado Team


600sx
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol


550sx
Bu RESMİ görmek için izniniz yok. Giriş yap veya üye ol



İki modeli en ufak vidasına kadar kıyasladım. Özeti şöyle;

1- Frame tamamen aynı ve haliyle alakalı parçalar da tamamen aynı (cıvatalar, somunlar, ara parçalar, guide pulley, one way bearing hub, drive pulley, ana şaft, rulmanlar..)
Chassis içinde farklı olarak, 550sx içinde MIK4713 kodlu tail boom holder var. Bunun görevi; gövde Ø25 lik kuyruk borusuna göre olduğu için (600sx, 690sx), 550sx teki Ø22 lik kuyruk borusunun gövde içinde yerleştiği yerde adaptör parça görevi yapmak. 600sx'e stretch yapılmak istendiğinde bu parça çıkarılır.


2-Counterbearing 600sx'te 6mm çaplı motor şaftları için (MIK4622), 550sx'te 5mm çaplı motor şaftları için (MIK4714)... Ama ben 6mm çaplı motor kullanacağım için (muhtemelen pyro 650-103L), 600sx için olan counterbearingi ayrıca alacağım.

Ana dişli çap ve kök olarak aynı. Fakat 600sx'te M1-106T (MIK4621), 550sx'te M0.7-153T (MIK4094)... Ama 6mm iç çaplı M0.7 pinyon bulunmadığı için, ben M1-106T ana dişli ayrıca alacağım.


3- Kuyruk montajı aynı... İçindeki thrust bearingler, pal tutucular, cıvatalar, pullar, slider, lever vs... Fark olarak kutuyu oluşturan ve kuyruğu saran tail rotor clamp, 600sx'te Ø25 boruyu sarması için MIK4634, 550sx'te Ø22 lik boruyu sarması için MIK4719... 600sx 95mm paller çeviriyor, 550sx 92mm paller çeviriyor.

Yatay dikey finler de aynı... Yatay fini tutan clamp 600sx'te MIK4096 (Ø25), 550sx'te MIK4718 (Ø22)...

Kontrol rodu, 600sx için Ø4x680mm, 550sx için Ø4x565mm... Guide, 600sx için MIK4137 (Ø25), 550sx için MIK4717 (Ø22)...

Boom, 600sx için Ø25mmx760mm, 550sx için Ø22x640mm...

Boom braceler, 600sx için Ø5mmx520mm, 550sx için Ø5x450mm...


4- Rotor kafasında da büyük benzerlikler var. Rotor head yoke aynı... Washout armlar aynı... Swash linkleri aynı... (bu arada swashplate de aynı)

Fark olarak spindle shaft var... Aslında rotor head içinden geçen kısmı çap olarak onun da aynı, 550sx için uçta çap düşümü var. Sebebi pal tutucuların farklı olması... Çünkü 550mm paller kök kalınlığı olarak 600mm pallerden farklı. Buna uydurmak için spindle shaft (86mm - 109mm), blade holder, ball beraing, thrust bearing, o-ring damper farklı...

600sx için blade holder 14mm kök kalınlığına sahip palleri destekliyor, 550sx için blade holder 12mm kök kalınlığına sahip palleri destekliyor. Tabii ki bundan düşükler olabilir, pallerle beraber verilen spacerlar kullanılarak...

600sx pal tutucu nispeten daha büyük olduğu için swash geometrisini bozmamak adına, pallere açı veren linkleri tutan washer for blade holder (konik parça) farklı, onu blade holdera sabitleyen vida farklı...




Böyle :)